handdator

Visa fullständig version : Fråga om RAGE. + snabb viktökning?


tooserious
2009-02-22, 22:27
Hej, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den men jag tror det här är rätt.
Jag har två frågor, men jag kan ju börja med att berätta om mig själv.

Jag är 17 år (1992), ca 175cm lång och väger ca 64.5 kg. Har hållit på med fotboll och bandy hela mitt liv, men har slutat med båda. Slutade med bandyn efter förra säsongen och fotbollen förförra sommaren. Har alltid varit smal och har haft ganska synliga muskler fast jag bara har tränat bollsporter.

Efter jag la av med bandyn så har jag bara spelat korpfotboll 1 gång i veckan förra sommaren också var jag och sprang ett par gånger. När fotbollen tog slut i höstas så tränade jag inget förutom skolidrotten fram till slutet av november. Började då styrketräna lite oseriöst med en kompis 1-2 ggr/veckan i en månad. På jullovet tränade jag inget, men efter lovet köpte jag halvårskort med en kompis och började köra seriöst 3-4 ggr/veckan.

För 1,5 månad sen så började jag ta proteintillskott en gång om dagen och RAGE innan varje träning. Vägde då ungefär 62kg.

Mina frågor är alltså:
1. Finns det några negativa effekter av att ta RAGE innan man har växt klart?

2. Jag blir lika förvånad varje gång jag ställer mig på vågen, är 2,5kg mycket på 1,5 månad eller är det normalt?

Tack på förhand.

Wiken
2009-02-22, 23:27
Jag ökade också ungefär 2-2.5kg på en månad när jag började med RAGE som ett prestationsökande supplement.
Kreatinet i RAGE gör att du samlar på dig en liten mängd vätska i musklerna, vilket bidrar till viss viktökning.

Toby Asp
2009-02-23, 10:33
Det finns en stor tråd om Rage http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=101325 och en finfin FAQ om kreatin http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=105194. Kika lite i dom om du inte redan har det.

tooserious
2009-02-24, 01:28
Tack för svaren =)

Jag har tittat i de där trådarna men jag är ändå inte riktigt tillfreds. Det kanske står något om ålder och RAGe i RAGE-tråden men jag har ingen ork till att leta igenom alla svar. Jag förstår nu varför jag gått upp så mycket men jag är fortfarande inte säker på om det kan ha några negativa effekter på mig att ta RAGE. Skulle uppskattas mycket om jag kan få klara besked på den frågan! :)

Kischen
2009-02-24, 08:43
Tack för svaren =)

Jag har tittat i de där trådarna men jag är ändå inte riktigt tillfreds. Det kanske står något om ålder och RAGe i RAGE-tråden men jag har ingen ork till att leta igenom alla svar. Jag förstår nu varför jag gått upp så mycket men jag är fortfarande inte säker på om det kan ha några negativa effekter på mig att ta RAGE. Skulle uppskattas mycket om jag kan få klara besked på den frågan! :)

Köper du och använder saker innan du tar reda på vad det gör i kroppen?

Onigiri
2009-02-24, 17:34
Köper du och använder saker innan du tar reda på vad det gör i kroppen?Man får chansa ibland, fegis! *slap*

tooserious
2009-02-24, 22:34
Köper du och använder saker innan du tar reda på vad det gör i kroppen?


För det första så köpte inte jag det utan det var min far som hade köpt när han tränade och jag snodde burken av honom för jag hade hört så mycket bra om det. Sen så är det klart att jag kollade upp lite biverkningar och så, men jag är inte utbildad dietist eller tränare, så det är klart att jag inte vet exakt hur kroppen reagerar av alla ämnen.
Jag vill inte verka ignorant men jag är säker på att du inte heller visste allt när du var nybörjare på det här, innan någon berättade för dig :)