handdator

Visa fullständig version : Låsningar och rottatorcuffarna


Notchy
2009-02-21, 23:12
Kan man få problem med Rottatorcuffarna vid Militärpress pågrund av att man har låsningar i bröstryggen,hörde det någonstans men vet inte om det stämmer.

Guddi
2009-02-21, 23:26
Om du inte kan extendera fullt i bröstryggen så måste du flektera axelleden mera för att kunna pressa stången uppåt. Detta ökar utan tvekan risken för impingement och problem med rotatorkuffarna.

Notchy
2009-02-21, 23:35
Om du inte kan extendera fullt i bröstryggen så måste du flektera axelleden mera för att kunna pressa stången uppåt. Detta ökar utan tvekan risken för impingement och problem med rotatorkuffarna.

Oki,grejen är den att jag bara känner av det ibland. Vissa pass går det hur bra som helst,andra pass lite stelare.Övningar som Bänkpress och sånt funkar utan problem. Hur ska jag göra för att öka rörligheten i bröstryggen då. Nu har jag bara en väldigt liten låsning där som verkar komma tillbaka hur jag än beter mig,det är egentligen inget som stör mig,men jag vart bara att fundera på om min känsla jag får i axeln kan bero på det här. Var hos en sjukgymnast och hon sa att det beror på att mina Rotatormuskler var för svaga,inget att oroa sig för,fick lite övningar att göra,grejen är att jag glömde att säga att jag tidigare haft låsning i bröstryggen.