handdator

Visa fullständig version : löpar ben...


Johan29j
2009-02-21, 13:11
Hej
Har ett litet problem, gymmar ungefär 4-5 ggr per vecka. Börjar bli riktigt nöjd med min kropp då jag inte vill bli speciellt stor utan mer få definierade muskler, här kommer dock mitt problem.
Överkroppen är jag helt nöjd med men underkroppen passar inte riktigt in, typ (disko tränad)*gah!*
Tränar löpning 3 ggr i veckan (tis, tors & lörd) då jag springer 10km-15km, detta har väll förmodligen en bidragande orsak till mina långsmala ben, vet inte hur jag skall få in mer benträning för att få lite mer volym, några tips?

Måste finnas fler som har samma "problem"

jaosef
2009-02-21, 13:14
Löpningen kommer inte att ge dig biffiga ben. Träna dem tungt på gymmet.
Knäböj, knäböj, knäböj :)

Onigiri
2009-02-21, 13:16
Ta bort ett löparpass och släng in ett gristungt benpass i gymmet istället och glöm inte bort att äta ordentligt. Svårare än så behöver det inte vara ;)

Tränar du löpning samma dagar som du styrketränar?

Johan29j
2009-02-21, 13:19
Ta bort ett löparpass och släng in ett gristungt benpass i gymmet istället och glöm inte bort att äta ordentligt. Svårare än så behöver det inte vara ;)

Tränar du löpning samma dagar som du styrketränar?


nja försöker att inte göra de men tisdgen brukar bli lite lidande då jag brukar ta en runda på lunchen..annars ser de ut som följer .gym mån,(tis) ons, fre & sön
Löpning tis, tors & lörd.

knappt lönt att köra ett gympass efter löpningen??

young_george
2009-02-21, 13:50
När vilar du?

Inte så att du måste, men antingen blir nog passen rätt mesiga, eller så blir återhämtningen nog rätt kass om du inte har någon vilodag. Kanske kan vara en förklaring till uteblivna resultat.

Onigiri
2009-02-21, 13:57
Du måste vila mer, på sikt kan dina resultat bli sämre om du inte får vila upp dig nog mycket. Så upplevde jag det när jag hade liknande veckor i somras, som du beskriver.

Johan29j
2009-02-21, 14:14
Du måste vila mer, på sikt kan dina resultat bli sämre om du inte får vila upp dig nog mycket. Så upplevde jag det när jag hade liknande veckor i somras, som du beskriver.

Brukar försöka få in någon dags vila under veckan.. men i oftast skiter det ju sig om vi säger så.... vad tror ni om ett kortare löppass på morgonen och sedan kanske ett benpass på gymmet.. som sagt vill inte bli biffig utan bara behålla det jag har.

skaparn
2009-02-21, 14:19
som sagt vill inte bli biffig utan bara behålla det jag har.

Fast du skriver ju att du inte är nöjd med det du har. Så jo, du vill visst växa. Frågan är varför du måste springa 10-15 km tre gånger varje vecka. Vad är ditt mål med konditionsträningen? Är det bara att upprätthålla en god allmänkondition för att orka med vardagen kanske kortare och mer intensiva pass är lösningen.

Nu är iofs inte 15 km ultralöpning direkt, men det kan om inte annat göra att du inte orkar ta i fullt lika hårt under skivstången och dina ben därför inte växer.

ceejay
2009-02-21, 14:28
du måste lägga in tunga benpass eller liknande som ger benen lite motstånd