handdator

Visa fullständig version : "Testostronökning"


göste2009
2009-02-20, 21:10
Såg att det fanns kost tillskott som ökar testostronet i kroppen och undrar nu om inte det är lite dopning style över det hela.
Är det ens bra för en?
:MrT::MrT::MrT::MrT::MrT:
//2009!

Rahf
2009-02-20, 21:12
Det finns nog inget lagligt tillskott som ökar testo-nivåerna så till den grad att det spelar någon större roll. Om det är Tribulus du har tittat på så har det inte några androgena effekter. Inte ens 5st Mr. T gör att det blir effekt, tyvärr :(.

King Grub
2009-02-20, 21:29
Att öka sin naturliga testosteronprodukt behöver inte vara dopning, men effekten är ofta överreklamerad.

BLOW
2009-02-20, 21:44
Stämmer det att testo produktionen avtar vid 25års åldern? är det storskillnad från en säg 18-19åring?

King Grub
2009-02-20, 21:54
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2245848&postcount=17

Black Star Abyss
2009-02-20, 21:59
Såg att det fanns kost tillskott som ökar testostronet i kroppen och undrar nu om inte det är lite dopning style över det hela.
Är det ens bra för en?
:MrT::MrT::MrT::MrT::MrT:
//2009!

Om du kollar på innehållsförteckningen (gör ALLTID det när du köper kosttillskott) så ser du att "testoboosters" ofta bara innehåller zink, magnesium m.m. Dvs saker du får i dig av en vanlig, balanserad kost.

Ant
2009-02-20, 22:02
Om du kollar på innehållsförteckningen (gör ALLTID det när du köper kosttillskott) så ser du att "testoboosters" ofta bara innehåller zink, magnesium m.m. Dvs saker du får i dig av en vanlig, balanserad kost.

Då är det nog dags att kolla lite mer :smash:

Anders The Peak
2009-02-20, 22:08
Bara ett allmänt råd för att få upp den egna produktion är att inte ligga för lågt i dagligt fettintag utan ligga någonstans kring 30E%.

Black Star Abyss
2009-02-20, 22:11
Bara ett allmänt råd för att få upp den egna produktion är att inte ligga för lågt i dagligt fettintag utan ligga någonstans kring 30E%.

Detta glömmer jag hela tiden. Och när jag väl kommer ihåg är det ändå "svårt" att leva upp till det. Måste planera i förväg så att det lyckas.

Anders The Peak
2009-02-20, 22:22
... och desto mindre kroppsfett man har desto mindre tillväxt-relaterade hormoner. Bra och tänka på är att vid deff är att man inte minskar fettintaget för drastiskt utan kanske ökar på det i stället för att få igång produktionen.

Anders The Peak
2009-02-20, 22:28
... och desto mindre kroppsfett man har desto mindre tillväxt-relaterade hormoner. Bra och tänka på är att vid deff är att man inte minskar fettintaget för drastiskt utan kanske ökar på det i stället för att få igång produktionen.
Nu menar jag utgångsläget för kroppsfettet skall vara kring 10-14% dvs normalt och mindre kroppfettsnivå är troligen under 10% för de flesta.

Black Star Abyss
2009-02-20, 22:41
... och desto mindre kroppsfett man har desto mindre tillväxt-relaterade hormoner. Bra och tänka på är att vid deff är att man inte minskar fettintaget för drastiskt utan kanske ökar på det i stället för att få igång produktionen.

Vad finns det för bra fettkällor förutom olja, avokado, fet mjölk och fett kött (10% färs eller lax t.ex.)?

Handcuff
2009-02-20, 22:42
Vad finns det för bra fettkällor förutom olja, avokado, fet mjölk och fett kött (10% färs eller lax t.ex.)?

Bregott :thumbup:

Black Star Abyss
2009-02-20, 22:49
Bregott

Haha, förvisso. Men då måste man ju börja mäta hur mycket smör man tar på mackan? Spännande...

kalajset
2009-02-20, 22:53
Bara ett allmänt råd för att få upp den egna produktion är att inte ligga för lågt i dagligt fettintag utan ligga någonstans kring 30E%.

Detta hade jag missat, klart intressant!. Finns det någon studie eller liknande som visar detta?, (är möjligt att det är riktigt basic grejer, men det var som sagt helt nytt för mig).

Rahf
2009-02-21, 00:11
Haha, förvisso. Men då måste man ju börja mäta hur mycket smör man tar på mackan? Spännande...

Förmodligen en av anledningarna till att folk underrapporterar när de räknar kalorier ;). Är det något som kan bli "många bäckar små..." så är det smör på smörgåsar, om man äter rätt många på en dag dvs.

Sverker
2009-02-21, 07:38
Det är bara till att titta på alla små förpackningar som finns med smör på frukostserveringarna. Vad väger de ? 5 g eller 10 g, kanske.
Hur många behövs till en smörgås:em:

747
2009-02-21, 18:18
Strax under 10 gram brukar jag ha på en vanlig wasa frukost hårdbröd. Kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig att det var så mycket... Inte konstigt att man har underrapporterat som sagt.

Nitrometan
2009-02-21, 23:28
Vad finns det för bra fettkällor förutom olja, avokado, fet mjölk och fett kött (10% färs eller lax t.ex.)?
Majonäs.

ceejay
2009-02-21, 23:40
ngn som har erfarenhet av ngt kosttillskott som skall ge testoboost?

Larsson85
2009-02-21, 23:40
Även om det går att höja sina nivåer på laglig väg så behöver det väl inte betyda att det är bra. Dopningen som ger höga testosteronnivåer är ju inte dålig för en bara för att de är olagliga, utan det är ju hur kroppen reagerar på för höga testoteronnivåer som är intressant, och den förstår inte om det är gjort på laglig eller olaglig väg.

tired_soldier
2009-02-22, 00:14
Jag prövade tribulus för dryga fem år sedan då jag tränade i ett halvår (lade sedan ner det). Märkte personligen ingen skillnad. Blev vare sig större, starkare, uthålligare eller kåtare av det (som dom säger att man ska bli). Månaden efter prövade jag prohormoner (då det var lagligt) och då märkte jag stor skillnad så med det som referens är Tribulus i min mening enbart en placebo.

Ang. fett rekomenderar jag rapsolja. Blanda ut 1 dl i gainern och gainern (tycker jag) både smakar godare samt får en bättre konsistens. Kan vara svår i början dock, särskilt om man är van vid stora munfullar när man dricker. Lättare att smutta.