handdator

Visa fullständig version : Tornado Ball


hazze
2009-02-20, 15:04
Har sett ett flertal videos på youtube med folk som använder sk. "Tornado Ball".
Då jag gillar att köra med mina Kettlebells verkar detta kunna passa mig men kan inte hitta vart man kan köpa Tornado Balls?


Någon som har tips på vart man kan köpa en Tornado ball i bra kvalite?

krellik
2009-02-20, 22:10
Jag tror du behöver lägga onödigt mycket pengar på det.

Köp då hellre en medicinboll (grunden till tornadobollen) och så finns det flera metoder du kan använda för att göra en effektiv tornadoboll. Exempelvis klipp av ena benet på ett par utslitna gympabyxor och sen använder du lite silvertejp för att göra en tornadoboll. Eller så lägger du medicinbollen i ett basketnät+ silvertejp...

Vill du ha det riktigt billigt gör du metoden att köpa en basketboll som du fyller med sand + ovanstående.

En annan metod för ännu mer ghetto tornadoboll är att du helt enkelt tar en sandsäck som du greppar i tyget och svingar från sida till sida. Här har du fördel att greppet även får bra träning.
Jag kan tycka att ovanstående metoder är vettiga eftersom både en medicinboll och en sandsäck går att använda till så oerhört mycket saker medans en tornadoboll är ett bra men mer begränsat redskap.

...Men nej jag vet inte var du köper en.

Spader
2009-02-20, 22:22
http://www.youtube.com/watch?v=4E8XDWEfQQE&feature=related