handdator

Visa fullständig version : Överträning eller träningsskada?


miski
2009-02-19, 23:09
Hej där! :)


Känner att problemen börjar arta sig i kroppen under gympassen numera.

För något år sedan fick jag problem med mina knän efter tunga pass i benpressen.
Så numera när jag hoppar upp på träningscykeln så måste jag börja sakta men säkert så att jag kan få mina knäskålar till att smälla till, när det är smällt och klart så har jag inga känningar alls i mina knän förutom när det blir lite för tungt i benpressen.


Och igår så började jag få känningar i min högra axel.
det känns som att axeln vill hoppa ur led vid rörelserna med hantel.


För mina knän hade jag tänkt införskaffa "Knee Support" men frågan är om det kanske blir ett onödigt köp om dessa kanske inte hjälper?

Axeln vet jag inte riktigt vad jag skall göra med den.



Så vad säger ni gymmare, är det dags att offra min sista pengar på en undersökning hos rehabiliteringen på gymmet eller skall jag bara köra vidare med en aning lättare vikter och hoppas på att det släpper efter ett tag?


Axeln känns inte lika illa som den gjorde igår, men det känns ju bättre att få höra av er seriösa gymmare om jag kan ha ådragit mig en lättare skada eller inte.

*gah!*

Har på annat håll fått reda på att mina knän kan ha tagit skada då jag vid ~16 års ålder inte hade några kunskaper inom gym.
Jag har med största sannolikhet kört sönder mina leder genom att sträcka ut benen helt vid benpress.

Tack på förhand