Logga in

Visa fullständig version : Råd till en som tränat i 4 månader

freeman_swe
2009-02-17, 23:49
Hej

Har tränat i fyra månader nu och det går riktigt bra. Hade inte tränat sedan gymnasiet då(7 år). Kör i regel 5 pass per vecka på gymmet och har ökat mycket i styrka samt minskat i fett.

Är 191 cm lång och vägde 110 kg från start och väger nu 95 kg(nåde den vikten i mitten av januari och stannade vid den). Tror mig veta varför jag stannade i vikt, protein pulvret tog slut i samma veva och jag kunde inte längre hålla mig till min diet eftersom jag blev för hungrig. Idéen var att kolla hur träningen gick utan protein i februari. Tycker det gick sådär eftersom jag äter på tok för onyttigt och ska därför börja med protein igen.

Nu till själva frågan. Vilket pulver rekommenderar ni? Har tidigare använt ********** whey-100 och har varit nöjd med det eftersom den är laktosfri. Jag är villig att testa ett annat märke så länge det också är laktosfri.

Bör jag också komplettera med kreatin och/eller L-Glutamin??

Mitt mål är att nå en vikt mellan 85-90 kg tills Maj samt öka i muskelmassa. Ingen lätt kombination men det ska nog gå.

Med Vänlig Hälsning
Niclas

young_george
2009-02-18, 00:05
Jag skulle tro att problemet är större än protein kontra inget protein. Faller din diet ihop totalt när du slutar med pulver så bör du nog se över din diet snarare än vilket pulver.

Om jag iaf ska svara så är det Double Pro Chocolate som gäller. Godaste pulveret helt enkelt.

L-Glutamin är bortkastade pengar.
Kreatin är kreatin. Om du tycker att effekten är värd pengarna så kan du köpa.