handdator

Visa fullständig version : Tillskott som gör att du inte är hungrig?


CVN
2009-02-17, 22:27
Hej, undrar om det finns något tillskott som gör att du inte blir så värst hungrig, ett perfekt tillskott till deffen.

young_george
2009-02-17, 22:30
Gurka 12kcal /100gram

PiNG.
2009-02-17, 22:32
Närinsvärden: Energi 12 kcal/52 kJ, Vatten 96 g, Protein 0,8 g, Fett 0,1 g, Kolhydrater 2,1 g varav Kostfiber 0,7 g, Kalium 136 mg, C–vitamin 9 mg.

Lite bättre än att tugga vatten ;)

Black Star Abyss
2009-02-17, 23:06
Vitkålssallad. Tro mig, det är fantastiskt.

Cerberus
2009-02-17, 23:44
valfri tuggbar proteinkälla och MASSA grönsaker. Starka kryddor, ketchup till det blir mums

Onigiri
2009-02-18, 06:46
Senast igår när jag kände mig hungrig trots att jag käkat åt jag 1 morot, 1 tomat ½ paprika och lite sallad. Tog upp en hel tallrik och det kan inte ha innehållit så värst mycket energi + att jag blev mätt på riktigt efter det.

Så jag röstar också för grönsaker.

machine gun
2009-02-18, 06:54
Jag röstar också på grönsaker, gärna med mkt tuggmotstånd.

Annars vet jag många som tappar aptiten av EAA...

CVN
2009-02-18, 07:08
Tackar för alla grymma tips, någon som vet något mer tillskott utöver grönsaker/frukter typ som EAA, kanske i pillerform eller något?

Nelli
2009-02-18, 07:11
Annars vet jag många som tappar aptiten av EAA...

Ja det ar lustigt - jag kan ta EAA (endast pulver formen har denna effekt) och tappa hungern, samma for NO tillskott. Har funderat lite pa det eftersom normal tillstandet for mig ar hungrig :p

Eddie Vedder
2009-02-18, 07:18
Är det mat eller tillskott du efterfrågar?

Jag blir lite förvirrad iom att tråden är startad i den här delen av forumet, du skriver tillskott men samtidigt får du svar som mestadels handlar om mat.:confused:

Whistler
2009-02-18, 07:22
Cola Light. Bästa tillskottet ever.

Handcuff
2009-02-18, 08:25
Cola Light. Bästa tillskottet ever.

Gillar inte ens cola...men lightläsk var min räddare förra gången jag smalade till :thumbup:

dannegavle
2009-02-18, 08:36
Kaffe och tuggummi.

Excite!
2009-02-18, 08:36
Bästa tillskottet enligt mig är koffeintabletter, dödar mycket av hungern. Överdosera inte bara, det kan bli obehagligt, utan börja med 1x200mg t.ex.

agazza
2009-02-18, 09:37
Tappar den här tuggande hungerskänslan av att vara tom i magen när jag tar eaa.
Iofs kan det bero på att det smakar belsebub.

Gudfadern
2009-02-18, 10:21
Reductil

Forz
2009-02-18, 11:21
EAA lätt. Blir "mätt" i några/någon timme efter har dragit in sådan blandad med fun light såklart.

Evig
2009-02-18, 12:03
Centralstimulanter av alla dess slag dödar hungern, dock inte särskilt hälsosamt. Grönsaker är annars guld, kolsyrad lightdricka osv.

young_george
2009-02-18, 12:20
Centralstimulanter av alla dess slag dödar hungern, dock inte särskilt hälsosamt. Grönsaker är annars guld, kolsyrad lightdricka osv.

Jaså? Jag upplever det rakt motsatta med koffein.

ThisIsTheOne
2009-02-18, 12:31
Nu är det visserligen inte kost utan kosttillskott, men har någon testat AMP FX som sägs vara bra för ändamålet?

Innehållet...

Guarana (extrakt 20% koffein), Chocoine™ (Theobroma Cacau Seed], Geramine-2™ (1,3-Dimetylamine, an active component of Geranium Oil). Innehåller 87 mg koffein per kapsel.

Rahf
2009-02-18, 13:10
Nu är det visserligen inte kost utan kosttillskott, men har någon testat AMP FX som sägs vara bra för ändamålet?

Innehållet...

Guarana (extrakt 20% koffein), Chocoine™ (Theobroma Cacau Seed], Geramine-2™ (1,3-Dimetylamine, an active component of Geranium Oil). Innehåller 87 mg koffein per kapsel.

Precis som de flesta andra: Ingredienser med uppiggande effekt.

ThisIsTheOne
2009-02-18, 13:19
Precis som de flesta andra: Ingredienser med uppiggande effekt.

Reklamen påstår att det är hungerdämpande. Är det mest sedvanligt reklamsnack eller kan det ligga någon sanning i det?

Rahf
2009-02-18, 13:41
Reklamen påstår att det är hungerdämpande. Är det mest sedvanligt reklamsnack eller kan det ligga någon sanning i det?

Möjligt, förmodligen är det mestadels reklamsnack och placebo.

Nattljus
2009-02-18, 15:13
te eller kaffe sötat med sucketter dödar min hunger i ett par timmar. vet inte om det räknas som tillskott förstås. men det är praktiskt, det tillåter mig att skjuta upp hungern tills det är dags för nästa måltid :)

CVN
2009-02-18, 15:14
Är det mat eller tillskott du efterfrågar?

Jag blir lite förvirrad iom att tråden är startad i den här delen av forumet, du skriver tillskott men samtidigt får du svar som mestadels handlar om mat.:confused:

Placerade den i fel.

Ni som snackar om EAA, vilket märke är det ni använder?

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=168

Funkar den bra?

Ni som pratade om koffein tabletter vilket märke kan ni rekommendera?

Pirko
2009-02-18, 16:36
valfri tuggbar proteinkälla och MASSA grönsaker. Starka kryddor, ketchup till det blir mums

Ketchup. Är inte det typ jätterikt på socker? Kan väl inte vara för bra när man deffar?

WHITEFOLKS
2009-02-18, 16:40
Man använder sällan sådana mängder Ketchup att % socker är något att oroa sig för.

Pirko
2009-02-18, 16:41
Okay. :)

WHITEFOLKS
2009-02-18, 16:45
Sen verkar inte mängden socker i ketchup vara sådär jättestor heller. 100g ketchup innehåller runt 20g kolhydrater och då är det ju även tomater i som bidrar med en hel del av de.

Cerberus
2009-02-18, 20:07
Ketchup. Är inte det typ jätterikt på socker? Kan väl inte vara för bra när man deffar?

visst lite kcal blir de men ja anser det är försumbart då ja inte använder ketchup i enorma mängder. Socker är okej om man inte frossar i godis varje dag men då deffar man knappast. Brukar ha socker i gröten eller muslin ibland, försumbara kcal(ett par teskedar kanske?).

CVN
2009-02-18, 23:11
Frågar samma fråga igen, EAA är det sånt här ni menar?


http://www.kolozzeum.com/product_inf...roducts_id=168

BigBaby
2009-02-18, 23:56
Jag använder en sån! Finns inte en chans i världen att du skulle tycka den smaka ens i närheten av god = du tappar aptiten. Jag brukar blanda 0.5dl vatten med 20 gram o dricka hälften innan, hälften efter, då finns det ingen hunger kvar :)

Sebbe_H
2009-02-19, 01:43
CVN, angående EAA så kör antingen kolozzeums egna eller t.ex esapro.
Varför folk får mättnadskänsla av det fattar iaf inte jag, aldrig upplevt det.

Och angående koffein så kör på Alert fx, billigt och funkar bra.

Om inte annat kan du ju testa t.ex BURN, eller liknande som innehåller synefrin (sägs vara svagare variant av efedrin, och det dämpar ju hungern rejält).

BigSpawn
2009-02-19, 07:47
Thight! Xtreme funkar riktigt bra på mig, tar bort hungern totalt, lite dyr dock, men får nästan påminna mig själv att äta ibland:)

CVN
2009-02-19, 08:28
Tack för alla svaren! En annan fråga som egentligen skulle behöva en ny tråd är
-Ett prestationshöjande tillskott, ex Rage x2. Skulle ni rekomendera det till en deff? och tror ni att det funkar bra när man spelar fotboll?

dannegavle
2009-02-19, 08:41
Om du inte är rädd för att lägga på dig ett kilo eller två med vätska så är vanligt billigt kreatin monohydrat ett bra alternativ till dyrare pulver som t.ex. Rage. Du får bättre tryck i benen vid spurter och riktningsförändringar vilket är positivt i de flesta lagsporter. Nackdelen är förstås att du kommer väga ett kilo eller två extra som du måste flytta runt i 90 minuter.

Det finns andra typer av kreatin som sägs binda mindre eller inget extra vatten. Tar själv Fairings "Kreatin Citrat" just för att det ska binda mindre vatten (vill inte släpa runt med extra kilon på innebandyplan).

Kreatin ska ju dessutom förbättra återhämtningen mellan pass, så tränar du ofta är det extra fördelaktigt.

ThisIsTheOne
2009-02-19, 09:14
Nu är det visserligen inte kost utan kosttillskott, men har någon testat AMP FX som sägs vara bra för ändamålet?

Innehållet...

Guarana (extrakt 20% koffein), Chocoine™ (Theobroma Cacau Seed], Geramine-2™ (1,3-Dimetylamine, an active component of Geranium Oil). Innehåller 87 mg koffein per kapsel.

Jag citerar mig själv här efter att på ett annat svenskt träningsforum ha läst många väldigt goda recensioner om AMP FX och bestämt mig för att prova en burk. Återkommer med recension när tiden är inne.

koffein_beroende
2009-02-19, 11:36
Jag citerar mig själv här efter att på ett annat svenskt träningsforum ha läst många väldigt goda recensioner om AMP FX och bestämt mig för att prova en burk. Återkommer med recension när tiden är inne.

Good, keep us updated!:D

Rahf
2009-02-19, 11:41
Tack för alla svaren! En annan fråga som egentligen skulle behöva en ny tråd är
-Ett prestationshöjande tillskott, ex Rage x2. Skulle ni rekomendera det till en deff? och tror ni att det funkar bra när man spelar fotboll?

För att behålla fokus och pigghet under (och ibland efter) passet, ja. Då funkar rage skitbra enligt egen utsago och de vänner som har provat det. En av vännerna är sanslös kaffedrickare också, men blir fortfarande riktigt pigg och skärpt.

Cerberus
2009-02-19, 12:06
Jag citerar mig själv här efter att på ett annat svenskt träningsforum ha läst många väldigt goda recensioner om AMP FX och bestämt mig för att prova en burk. Återkommer med recension när tiden är inne.

personligen tycker jag amp fx suger, föredrar amp v2.

ChrisDEFC
2009-02-19, 15:51
jag tycker att proteintillskott som innehåller kaseinproterin håller mig mätt ganska länge, blir lite matigare än bara vassle dessutom bättre effekt genom det långsamma upptaget om man tex tar det som mellanmål.

Samir Troudi
2009-02-19, 15:55
Jag tappar också den akuta hungern av ESA pro.
Brukar sleva i mig ca 10g när jag e fruktansvärt hungrig och inte har tillgång på mat på ett tag. Dämpar lite eller skjuter i varje fall upp hungern

ThisIsTheOne
2009-02-24, 15:00
personligen tycker jag amp fx suger, föredrar amp v2.

Jag har kört AMP FX inför två pass nu och har lyft tyngre och fler reps än någonsin tidigare. Om detta kan tillskrivas AMP FX eller den kreatinkur jag hoppade på för ca en vecka sedan vet jag inte. Det är inte min första kreatinkur och andra kreatinpreparat, så som Rage, har inte givit mig alls den ökning jag upplever nu.

Vad jag dock säkert vet är att jag efter att ha tagit två tabletter av AMP FX känner jag mig väldigt uppåt. Jag kan träna längre och hårdare, men ett par timmar efter avslutat pass är jag matt och känner mig allmänt lurig, vilket är något jag inte upplevt tidigare.

Lazius
2009-02-24, 17:38
Hoodia gordonii verkar fungera för en del. Det finns tydligen inga riktiga vetenskapliga belägg för dess verkan, men det kanske är värt att testa om man kan få tag på den äkta varan. Det förekommer tydligen många falska varianter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hoodia_gordonii

AJO
2009-02-24, 19:34
Hoodia gordonii verkar fungera för en del. Det finns tydligen inga riktiga vetenskapliga belägg för dess verkan, men det kanske är värt att testa om man kan få tag på den äkta varan. Det förekommer tydligen många falska varianter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hoodia_gordonii


Florerar rykten om att det har gett leverskador på en del personer.

CVN
2009-02-24, 21:42
Tipsar om VPX Meltdown, enligt Body forumet så ska det vara den mest överlägsna fettförbrännaren. Dock om det är helt riskfritt vet jag ej

http://shop1.mmsports.se/product.php?productid=16283&cat=272&page=3

ThisIsTheOne
2009-02-25, 08:56
Jag har kört AMP FX inför två pass nu och har lyft tyngre och fler reps än någonsin tidigare. Om detta kan tillskrivas AMP FX eller den kreatinkur jag hoppade på för ca en vecka sedan vet jag inte. Det är inte min första kreatinkur och andra kreatinpreparat, så som Rage, har inte givit mig alls den ökning jag upplever nu.

Vad jag dock säkert vet är att jag efter att ha tagit två tabletter av AMP FX känner jag mig väldigt uppåt. Jag kan träna längre och hårdare, men ett par timmar efter avslutat pass är jag matt och känner mig allmänt lurig, vilket är något jag inte upplevt tidigare.

Citerar mig själv och slänger ut en fråga; när jag skriver "matt" och "allmänt lurig" menar jag närmast knockad och ett tillstånd som inte är särskilt angenämt. Kan effekten av kreatinet och AMP FX göra så att jag orkar betydligt tyngre och längre på gymmet och därför helt enkelt tar ut mig mycket mer än vanligt? Jag tycker själv att det låter som en rätt logisk förklaring.