handdator

Visa fullständig version : Aldrig nöjd


mojoo
2009-02-17, 18:25
Tjena

vet inte vad jag skulle söka för att hitta någon liknande tråd...
jag har då tränat i två år, och rätt seriöst de senaste halvåret. Har ökat ca 8 kg de senaste halvåret.

19 år, 185 cm, 70 kg

Jag har utvecklats rätt mycket och hört det från andra men jag känner själv inte att jag har gjort de. När jag ser mig i spegeln så ser jag fortfarande lika pinnsmall ut ;/ det är heemskt och jag känner mig i princip aldrig nöjd !!! å jämför mig alltid med alla andra o tänker fan va stora o biffiga dom är. Så några tips för att stoppa dom här fasonerna !? vill inte att de går överstyr(det låter ju inte så allvarligt nu men känner att de blir värre och värre för varje vecka)

mitt mål med träningen är att bli lite större (75-85 kg) och ha muskler som syns.

tack

King Grub
2009-02-17, 18:26
Har du ökat så bra, är dina mål som du anger säkert inte omöjliga att uppnå, men det kan inte gå hur fort som helst.

tjabon
2009-02-17, 18:28
Ha tålamod !
Jag själv gjorde mina största ökningar efter att jag fyllt 35...

Pirko
2009-02-17, 19:59
Det var ungefär så för mig i början, men jag fortsatte bara kämpa. Nu har det snart gått ett år sen "starten" och jag ligger på 85-87kg. Jag är lika lång som du och började på 70kg. Börjar dock bli dags för en deff för min del, eller iaf dra ner på kalorierna, börjar känna att man lägger på sig lite väl. :P

EDIT: Jag är 20 år.

Ganymedes
2009-02-17, 20:04
Du får ha lite långsiktigare mål. Jag har också tränat i två år (är 29 nu) och har som vagt mål att vara "biffig och snygg i kroppen" (nä, inte speciellt mätbart mål, men skit samma) när jag är 35. Och sedan öka, så klart. :) Och när man blir för gammal för att öka, får man helt enkelt kämpa för att inte tappa så fort. ;)

Något som är bra för motivationen är att ta kort med jämna mellanrum. När jag tycker att det inte händer något, tittar jag på foton från 5-6 månader tillbaka. Eller ett år eller två. Och då inser jag att jag bara blivit lite fartblind.

Griffin
2009-02-17, 20:53
Åldern tror ja gör mycke för vissa. där mellan 16-25
Jag tränade ett halv år som 18-19 åring visst hände lite.
Men nu när jag börjat träna igen vid 22-23 års ålder så märkte ja större skilllnad på 2 månader emot då på 6 månader.

hasic
2009-02-17, 20:54
Förbättra ditt självförtroende. Och inte endast hur du ser på din egen kropp utan i allmänt med. Har du gått upp 8 kg har du ju garanterat förändrats, det gäller bara att uppskatta sig själv och sina framgångar, och inte jämföra sig med andra.

göste2009
2009-02-18, 18:38
Ta before n' after pics.
Jag känner typ lika dant och har därför börjat med det!

dojjan
2009-02-18, 22:31
Tjena

vet inte vad jag skulle söka för att hitta någon liknande tråd...
jag har då tränat i två år, och rätt seriöst de senaste halvåret. Har ökat ca 8 kg de senaste halvåret.

19 år, 185 cm, 70 kg

Jag har utvecklats rätt mycket och hört det från andra men jag känner själv inte att jag har gjort de. När jag ser mig i spegeln så ser jag fortfarande lika pinnsmall ut ;/ det är heemskt och jag känner mig i princip aldrig nöjd !!! å jämför mig alltid med alla andra o tänker fan va stora o biffiga dom är. Så några tips för att stoppa dom här fasonerna !? vill inte att de går överstyr(det låter ju inte så allvarligt nu men känner att de blir värre och värre för varje vecka)

mitt mål med träningen är att bli lite större (75-85 kg) och ha muskler som syns.

tack

Orkade inte läsa hela tråden men här är mina tips. Ta bilder och jämför, ta gärna på samma ställe med kameran på samma ställe i samma poser så blir det lättare att jämföra. Mät dina muskler och se om de minskar eller ökar i omkrets. Väg dig varje dag, varannan om du vill och skriv ner vikten. Gör du så blir det mycket lättare att överblicka framgångarna :thumbup:

joriice
2009-02-18, 22:41
Du är antagligen smal som en sticka också. Men man kanske skall vara nöjd som man är, som vissa personer brukar säga.

The Swedish Oak
2009-02-18, 22:49
Om du har sett genom att väga dig o ser att du ökat 8kg, se detta som ett bra bevis på att du utvecklas jämt och får en fin symmetrisk fysik. Vill du att något ska sticka ut (tex armar) så kötta mer armar så kommer du säkert bli popeye (om du tycker de ser bra ut).

Du ser antagligen likadan ut som förut, bara att allt blivit lite större.

enzodiac
2009-02-19, 07:06
Ingen blir väl någonsin nöjd. 2 år är för kort tid hur som helst. Kom tillbaka om 2-3 år igen och jämför dig med när du började. Nog händer det grejer allt :)

Satsa på att öka i styrka hela tiden och försök gå upp i vikt så kommer musklerna ska du se.

gibb
2009-02-19, 08:18
Hur tror du exakt det känns att vara nöjd? Är det någon här som är nöjd, i den mening att man nått sina mål? Det är väl snarast kraftigt deprimerande att inte ha något att sträva mot. Möjligen kan man vara nöjd med metoderna och framstegen.

Mourten
2009-02-19, 14:00
Blir man nöjd har man förlorat, mitt mål är att stå på en MrO scen om 14 år. Dit krigar jag, så har runt 40 kg till att gå upp :D

birra_peroni
2009-02-19, 14:07
Tjena

vet inte vad jag skulle söka för att hitta någon liknande tråd...
jag har då tränat i två år, och rätt seriöst de senaste halvåret. Har ökat ca 8 kg de senaste halvåret.

19 år, 185 cm, 70 kg

Jag har utvecklats rätt mycket och hört det från andra men jag känner själv inte att jag har gjort de. När jag ser mig i spegeln så ser jag fortfarande lika pinnsmall ut ;/ det är heemskt och jag känner mig i princip aldrig nöjd !!! å jämför mig alltid med alla andra o tänker fan va stora o biffiga dom är. Så några tips för att stoppa dom här fasonerna !? vill inte att de går överstyr(det låter ju inte så allvarligt nu men känner att de blir värre och värre för varje vecka)

mitt mål med träningen är att bli lite större (75-85 kg) och ha muskler som syns.

tack


Det kan vara svårt att se ökningar själv eftersom att man alltid kollar efter om det hänt något.
Att inte bli nöjd är det många som inte blir, ta det istället som en motivation och träna på. Ta före och efterblider så kan du se att det hänt saker.

Sen e du 19 också, du har en bit kvar på livet.. försök att inte skynda så mycket. Att du ökat 8 kg på ett halvår är ju bara bra, och fortsätter du kommer du säkert se fina ökningar.