handdator

Visa fullständig version : HTC Touch Diamond Bra/Dålig


Mr. Sax
2009-02-16, 21:17
Hejhej.


Har funderat ett tag på att köpa en HTC Touch diamond, men är väldigt kluven i frågan då jag har sett så många helt olika åsikter.

Så därför tänkte jag kolla om det var någon här på kolo som har denna lur och om ni moddat den och hur den blev efter i så fall.

Ha det gött
Ante

Kimball
2009-02-16, 22:03
En vän har den och är nöjd överlag efter en del ROM-ändringar. Jag själv blir galen på att man måste använda pennan till det mesta. Då hade jag faktiskt hellre gått för Nokias 5800 om man av ngn anledning inte är intresserad av en iPhone. Nokian är tillräckligt responsiv för att inte bli irriterande dock är den plastigare än HTCn. Sedan finns det mer mjukvara att dra ner till HTCn atm, ska komma mer till 5800 när N97 kommer senare i höst (?) vad jag förstått.
HTCn är väl inte på något vis ett dåligt köp, allt handlar om preferenser. Överlever man pekpinne then fine. Den går uppenbarligen hem hos många så nåt gör den ju rätt.

isterbuk
2009-02-16, 22:04
Har den telefonen just nu, har inte moddat den något alls, inga nya program osv.
Tycker gränssnittet är riktigt nice. Tog ett tag innan man fick in klämmen med SMS osv också, finns en pekpinne att använda men man kan ju även trycka med fingrarna på skärmen vilket går bra mycket snabbare när man väl fått lite kläm på det :) Sen något mer som är negativt är ju att du inte kan ha ljudlös på telefonen om du har alarm inställt för då ringer inte sattyget, så inget för den som har polare som gillar att ringa nattetid på fyllan för att bjuda över en på en fösare :S.

Som sagt har inte moddat den något utan bara använt standard funktionerna, och visst det är en duglig telefon, men skulle hellre ha valt någon annan.

Bästa mobilen jag haft någonsin var min vit/orangea w800i, nästa gång får det bli en kamera mobil från SonyEricsson.

yoshy
2009-02-16, 22:13
Har en Diamond och har moddad den en del efter behag finns en väldigt bra sida med tips och trixs och olika ROMS´s http://forum.xda-developers.com/

Visst det tog mig någon dag innan jag kom in i mobilen och från början var det en del man störde sig på men med den nyaste ROM´en från HTC och vissa tweaks så tycker jag det är en helt undebar mobil iaf :D

pennan behöver jag inte använda alltför ofta heller, det händer när man ska ändra ngn inställning då det är lite väl små menyer ibland men jag tänker knappt på det då det går utav vana när man drar fram pennan och pekar och klickar när det behövs....
annars fungerar tummen eller pekfingret bara bra till det mesta för mig iaf

Sen vill man ha en bra kameramobil är ju diamanten bara att glömma iaf kameran är riktigt kass

Tåls att tänka på att den drar hyffsat med ström också, så man får ladda den i tid och otid, skaffade en bilhållare med laddare till min då jag använder den ganska ofta som GPS dessutom

TcAnders
2009-02-16, 22:23
Har också en diamond, har uppdaterat litegranna men det var för snart 6mån sen, är jättenöjd och pennan behöver jag nästan aldrig använda. Tycker inte det är spec drygt när jag väl får använda den för den delen heller.

Gps:en är perfekt dessutom!

Angående laddning, jag pratar runt 10-30min per dag och sms:ar mellan 0-10sms per dag, då håller batteriet i 3 dygn vilket jag tycker är helt okej.