handdator

Visa fullständig version : Till vem kan du säga -jag älskar dig!


mangs
2009-02-16, 16:48
Till vem kan du säga -jag älskar dig! Utan att det blir pinsamt.

Detta är en Spin Off från Lellans tråd. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=126411)

Själv säger jag det titt som tätt till min fru och mina barn men till mina försäldrar, syskon, övriga är det nog ett underförstått faktum men ändå. SKulle för mig kännas konstigt att säga Jag älskar dig åt någon av dem.

Hur gör ni?

DanielF
2009-02-16, 16:51
Bara till min flickvän.

JJ
2009-02-16, 16:54
Tjejen, barnen, mangs fru, alla på internet.

jwzrd
2009-02-16, 16:54
Min sambo, JJ:s mamma.

Samir Troudi
2009-02-16, 16:56
Jag har sagt det till en person i hela mitt liv och det var till min dåvarande flickvän för ca 6 år sen.

Antagligen så blir den nästa personen jag säger det till en annan flickvän. Jag har dock inte träffat någon jag älskar sen dess. Vet att många slänger ur sig det hur som helst men för mig ska det fan betyda att jag älskar personen också.

Min familj hade jag kunnat säga det till om jag hade behövt typ =) Men de vet. De säger det inte till mig heller men jag vet.

Ignatius72
2009-02-16, 16:56
Jag säger det inte till någon.

gnagaren
2009-02-16, 16:57
Flickvän, mamma, vänner och husdjur. Önskar att jag var bättre på att säga det till min pappa, men det blir oftast ett "jag älskar er också" när mamma säger "vi älskar dig".
Hmm... Jag kanske helt enkelt är dålig på att säga det till min far för att han nästan aldrig säger(sagt?) det till mig.....

JJ
2009-02-16, 16:59
Min sambo, JJ:s mamma.

Hon e singel så... Kan jag kalla dig pappa?

Peanut
2009-02-16, 17:00
Dom som betyder mycket för mig är så långt borta, så när jag pratar med dom är jag noga med att betona hur mycket dom betyder för mig. Det innebär att både mamma, farföräldrarna, pojkvännen och min bästa kompis får höra att jag älskar dom. Mer kärlek och känslor till folket. Imorrn kan det vara försent.

gnagaren
2009-02-16, 17:01
Edit: Jag älskar Mangs barn också.... :D

jwzrd
2009-02-16, 17:01
Hon e singel så... Kan jag kalla dig pappa?

Bara när jag står omedelbart bakom dig.

mini
2009-02-16, 17:08
Jag säger det inte till någon regelbundet, men har sagt det till min familj och till några jag haft längre kärleksrelationer med.

Mental
2009-02-16, 17:12
Har sagt det relativt ofta till mina flickvänner. när jag haft sådana.
Och jag kan säga det till mig själv ibland med.

Morrris
2009-02-16, 17:42
Och jag kan säga det till mig själv ibland med.
Det är rätt.

Brian The Family Dog
2009-02-16, 19:38
Har aldrig sagt "Jag älskar dig" till någon, hittills har jag enbart varit kapabel till att älska mig själv och så lär det förbli dessvärre.

Känns meningslöst att säga det till någon om jag inte menar det. Ibland blir jag fasen deprimerad över min oförmåga till djupare känslor.

coxie
2009-02-16, 19:55
Ingen för tillfället.

Säger det enbart till flickvänner.

ryssen
2009-02-16, 19:55
ungarna.kärringen gnäller för mycket så hon får skylla sig själv.

Whistler
2009-02-16, 20:17
Morsan vid speciella tillfällen, vi brukar köra en lightvariant som är lite mer diskret (PKÄD). Syrrorna säger det till mig ibland, men jag kan som mest skriva ett sms i stil med "Hur mår min kära syster?" ibland, just frasen "jag älskar dig" vill jag bara använda till min blivande sambo.

Till henne använder jag det dock vid varje telefonsamtal och ett antal gånger varje gång jag träffar henne fysiskt. Jag tänker aldrig låta henne tro annat.

Mysella
2009-02-16, 20:28
Senast jag sa det var till en av mina bästa kompisar i ett sentimentalt ögonblick på lyset för några veckor sen. Sen har jag sagt det nån gång till min syrra efter vi har bråkat. Mamma o pappa var det väl nåt år sen jag sa det till... Annars har det bara varit till två pojkvänner och just nu har jag ingen :D

Robbin
2009-02-16, 20:49
Jag tror inte jag har sagt det direkt till någon. Det finns personer jag älskar men det är svårt att säga det rakt ut, speciellt inom familjen för mig. Däremot har jag berättat det för tredje part. En flickvän skulle jag inte ha några problem att säga jag älskar dig till men det har inte hänt än. Eller vänta lite jag har sagt jag älskar dig direkt till min kanin =)

Pejij
2009-02-16, 20:56
Ingen... Skulle förmodligen inte ha något problem att säga det till någon flickvän dock..

Guybrush
2009-02-16, 20:56
Till min sambo och blivande fru. Det kan kännas krystat ibland. Jag kanske blir bättre på det en vacker dag och kan säga det till min son också.

Å andra sidan tycker att ordet "älskar" är ganska överskattat. Jag säger det mest för att hon skall bli glad om jag skall vara brutalt ärlig. Det är inte så att jag inte älskar henne, det gör jag, men jag är inte typen som springer runt och säger det stup i kvarten.

Troll
2009-02-16, 21:28
Till min fru och son.

Även till vänner men då blir det mer "älskar dig mann!!" (så även om det är menat så kan man inte säga det utan en humoristisk touch)

Har nog hänt till något syskon någon gång men känns lite krystat.


Vet inte varför man har så svårt för detta!! Tragiskt egentligen.. :MrT:

Upptaget
2009-02-16, 21:44
Ganska tragiskt, tror aldrig jag har sagt det till någon av mina föräldrar någon gång :( men kramar morsan ganska ofta iaf..

eftersom jag inte har någon flickvänn för tillfället så sägs det aldrig..

rememberence
2009-02-16, 21:53
Ingen, anser inte att det finns någon som förtjänar dom orden.

Lellan
2009-02-16, 22:12
Ofta till min son, om jag är tillsammans med någon jag älskar så säger jag det, tänkte kryssa i min mamma men hon säger det ofta så då blir det mest "å ja dej" eller "mm, dej med".. men det är bara för att hon är så tjatig.

Kan skriva det i brev/mail till kompis men inte säga högt.. konstigt nog. Min pappa tänker jag bli bättre på att visa det för, eller både honom och mamma förresten.

Däremot kan jag lätt säga att jag älskar godis, fisk eller nåt.. :D

MojjMojj
2009-02-16, 22:13
Sagt det ngn gång till mina föräldrar. Var en självklarhet att säga det till min flickvän varje gång jag kom att tänka på hur mkt jag älskade och fortfarande älskar henne.

Snobbe
2009-02-16, 22:15
Har sagt det till någon flickvän men just nu är det bara en väldigt bra vän som jag kan säga det till. Älskar min familj men säger det aldrig direkt så.