handdator

Visa fullständig version : Bristning


barbar1
2009-02-15, 16:54
Hejsan!
För ca 5 veckor sen drog jag på mig en, enligt läkaren kraftig bristning i vänster bicep samt bröstmuskel. Efter detta har jag besökt sjukgymnast vid två tillfällen och hon har tipsat mig om simpla övningar för att få igång blodflödet i muskeln för att påskynda läkningsprocessen(?). Hon sa även att om 6 veckor kunde jag börja gå till gymmet igen och eftersom det endast är en vecka kvar tills denna period har gått söker jag tips på hur jag så snabbt som möjligt kan få upp den styrka jag förlorat, utan att skada mig igen.
Anledningen till skadan var troligtvis överansträngning under en period på ca 3-4 månader och under ett lättare bänkpass smällde det till.
Alltså, hur får jag tillbaka så mycket styrka så snabbt som möjligt utan att skada mig igen?

PiNG.
2009-02-17, 10:21
Du tränar lugnt, jag tippar på ett halvår rehabträning, nån annan kan säkert spika rehabtiden bättre, men de verkar ingen vilja göra, så du får nöja dig med mitt tips. :)

Du kan säkert träna hårdare och kötta på om du vill men risken är att det blir kass igen, så du får väga av, bra resten av livet eller lite större biceps till sommaren.

Hur som helst, lycka till.