handdator

Visa fullständig version : Jag är utan nagel på stortån


Lelle Pelle
2009-02-15, 14:31
Under natten slet jag av nageln på vänster stortå, efter att ha brutit den mot ett bordsben tidigare under dagen. Hela nageln är borta, dvs ändå ner till nagelfästet. Det ser lite småäckligt ut, jag tänker på Don Vito som äter sin vidriga nagel varje gång jag tittar ner.

Vad ska jag göra med min tå för att nageln ska växa ut igen på bästa sätt? Bara köra på som vanligt? Tvätta tån på något speciellt sätt?

KlopFer
2009-02-15, 14:40
Kör på som vanligt, den kommer att växa ut som vanligt.

Gjorde iallafall min och den verkar må bra.

Tolkia
2009-02-15, 14:40
Aj! Jag tror inte att det är så mycket att göra mer än att vänta. Kanske kan det vara läge att sätta en tejp/ett plåster över tån för att skydda den; det lär inte vara så skönt att vara utan nagel.

Lelle Pelle
2009-02-15, 15:05
Aj! Jag tror inte att det är så mycket att göra mer än att vänta. Kanske kan det vara läge att sätta en tejp/ett plåster över tån för att skydda den; det lär inte vara så skönt att vara utan nagel.
Än så länge har jag bara gått omkring barfota, men med ett par ökenkängor som jag tänkte ha imorgon lär det ju svida. Kanske få planera om och köra på någon form av tofflor som inte täcker tårna.

Edit: Tack för svaren!

Kotten
2009-02-15, 15:34
Det växer ut,vet att det ser vidrigt ut. har tappat stortå naglarna säkert 15 gånger under min fotobllskariär. Man får blånaglar och tappar skiten. Det tar några månader sen är nageln där igen. Smärtan släpper oftast ganska fort,sparkade stortån in i en tröskel förut så nageln vek sig uppåt, ont så förbannat gjorde det. Tog 3-4 dagar sen kändes det inget alls