handdator

Visa fullständig version : Hur f-n gick jag upp?


Johisco
2009-02-14, 19:33
Vägde 71 kg igår. Drack en nutrilett till frukost. Tränade fotboll 6-7 kom hem. Åt middag bestående av 3 mexikanska crepes. Sen åt jag en piggelin och lite kyckling när jag kom hem. Åt även 3 ballerina kex under dagen.

Idag stod vågen på runt 72.

kungconny
2009-02-14, 19:36
Vikten varierar dag till dag, tips: väg dig inte varje dag! En gång i veckan är bra

sz0
2009-02-14, 19:37
Vikten pendlar upp och ned med något/några kilo under dagen och mellan dagarna, du måste bedömma om du går upp/ner genom att mäta samma tid på dagen under en längre tidsperiod.

Heniin
2009-02-14, 19:39
1.Du underskattar kalorierna i dina 3 mexikanska Creps
2.Du drack kanske mycket vatten och därför har mer vatten i kroppen.
3.Du kanske inte har bajsat sen igår?

Finns flera saker som påverkar, som ovan skrev så väg dig inte varje dag för det är svårt att få nogranna siffror hur din viktnedgång går då.

Johisco
2009-02-14, 19:39
Jag kan omöjligt ha gått upp. Har ju legat på ett underskott. Väger mig alltid morgon och kväll. Men ska börja träna på måndag så då blir det vägning en gång i veckan bara.

Har en fråga till. Kan man ligga på ett underskott på 1000 kcal utan att tappa för mycket i vikt om man tränar på som vanligt? Ska deffa ner mig om två månader.

Heniin: Jag kanske har en hel del i magen iof. Crepes är bara pannkakor, köttfärs och lite ost, mao inga 7000 kcal.

fåret
2009-02-14, 19:44
Jag kan omöjligt ha gått upp. Har ju legat på ett underskott. Väger mig alltid morgon och kväll. Men ska börja träna på måndag så då blir det vägning en gång i veckan bara.

Har en fråga till. Kan man ligga på ett underskott på 1000 kcal utan att tappa för mycket i vikt om man tränar på som vanligt? Ska deffa ner mig om två månader.

Heniin: Jag kanske har en hel del i magen iof. Crepes är bara pannkakor, köttfärs och lite ost, mao inga 7000 kcal.

Lässvårigheter?
herrarna ovanför har ju precis förklarat för dig att det är mer vatten / föda I kroppen och att man endast skall väga sig ca:1 gång i veckan för att få tillförlitliga resultet

Trance
2009-02-14, 20:11
Det är ju bättre att väga sig oftare och ta ett snittvärde. Om nu sinnet pallar med det.

Eddie Vedder
2009-02-14, 20:19
Det är ju bättre att väga sig oftare och ta ett snittvärde. Om nu sinnet pallar med det.

Precis.

Det faktum att vikten kan fluktuera så från dag till dag gör ju en mätning per vecka till ett ännu sämre alternativ. Om just den dagen råkar vara en dag då vikten spelar en ett spratt kan man ju luras att tro att inget hänt under hela veckan.

Johisco: Ett simpelt kg hit och dit från dag till dag är inte ett dugg konstigt. Inte ens 2-3 kg är konstigt en dag då man äter extra mycket. Och det behöver inte handla om enorma mängder mat heller.

alindvall
2009-02-18, 13:34
Tänk bara på hur mycket ditt bajs väger om du är riktigt skitnödig. Samt om du kissar ut en halvliter.

Punkt.

Handcuff
2009-02-18, 13:37
Tänk bara på hur mycket ditt bajs väger om du är riktigt skitnödig. Samt om du kissar ut en halvliter.

Punkt.

Eller:
1. ställ dig på vågen - notera vikten
2. kliv av vågen
3. Drick 1 liter vatten
4. ställ dig på vågen igen
5. har du gått upp i vikt då?

Vad beror det på och vad händer om du gör samma experiment men genom att äta 1kg mat?

Vågen visar vikten av det du stoppat i magen och inte hur många kcal du har proppat i dig...
:whipped:

Kauppi
2009-02-18, 13:59
de bästa är att väga sig tex varje onsdag i veckan, eller varannan onsdag, osv.
sen väga sig på morgonen EFTER man varit på toa, och INNAN man ätit något.

MojjMojj
2009-02-18, 14:08
Gå upp och gå på toa på morgonen, eller då du vaknar. Ät inget innan du väger dig. Väg dig och skriv upp vikt, gör detta varje dag i en vecka.

Sedan drar du ut ett medelvärde ur mkt du vägde den veckan "alla vägningar"/7 =?. Sedan gör du samma sak nästa vecka och veckan efter det.

NU kan du jämföra vikt på ett Mer korrekt vis skulle jag tro.