handdator

Visa fullständig version : Vad gick fel? igen ork.


Shoemaker
2009-02-13, 18:30
Halloj.
Idag när jag kom till gymmet kändes allt normalt. jag började med att köra bänkpress. lassade på 90 kilo. på 90 kilo brukar jag klara knappt 5 rep, men på första setet idag gjorde jag 8 rep. Men sen när jag skulle köra mitt andra set så gick det inte alls. klarade klarade knappt 1 rep. på tredje settet sänkte jag 20 kilo. Likadant då fick inte upp den alls. och jag villade som vanligt 1.30-2 min mellan setten. Det fanns ingen kraft i armarna. Blev tvungen att köra med lägre vikter på samtliga övningar. Min fråga är, vad hände? detta har aldrig hänt mig förut.

Förra veckan var jag sjuk men jag känner mig helt frisk nu så detta borde ju inte vara felet. Jag tränade Ben och vader igår vilket jag inte gjort på en månad så jag har väldig träningsvärk i benen. kan detta vara en orsak att det gick så dåligt`?

young_george
2009-02-13, 18:35
Titta i din manuel.

Herregud, du blev väl trött?

Shoemaker
2009-02-13, 19:09
Titta i din manuel.

Herregud, du blev väl trött?

Manual?

Trött har jag blivit när jag tränar men det brukar inte bli efter första settet och det brukar inte kännas så här.

FilipWT
2009-02-13, 19:55
Kör du fler repetitioner på första settet än du brukar blir du klart mer uttröttad när du ska köra de andra!

Shoemaker
2009-02-13, 21:38
Kör du fler repetitioner på första settet än du brukar blir du klart mer uttröttad när du ska köra de andra!

Jaha. När jag tränar brukar jag då alltid försöka lägga på mer vikt eller köra fler rep hur ska man annars kunna bli nå starkare? Och varför skulle jag bli mer uttröttad just denna gång? det gällde ju inte bara i bänkpressen, övningarna efter det orkade jag ju inget heller och jag villar mellan varje sett.
Förra veckan orkade jag precis 5 rep och det var mer än veckan innan men det påverkade mig inte på andra övningar. Fan vad svårt det var att förklara vad jag menar :(

young_george
2009-02-13, 22:27
Dina muskler håller på att försvinna och det är dags att du slutar gymma för du kommer bara bli tröttare.

Shoemaker
2009-02-14, 00:39
Nämen sicken otur. haha jaja om du inte har något vettigt å komma med får du gärna vara tyst. Tråkigt att man inte kan få några seriösa svar, men men kanske är det jag som inte kan förklara vad jag menar eller oroar mig i onödan.

agazza
2009-02-14, 00:44
Rapportera störande poster bara. Det är så jag har 90% ban varning. Jag tror helt enkelt du hade en dålig dag, det kan ha berott på mycket, inflamation, dålig ätardag, dålig sömn, psykologiska problem osv, fokusera på nästa pass istället :)

Shoemaker
2009-02-14, 00:54
Ja du har nog rätt, man kan nog inte alltid vara på topp. Jag oroar mig antagligen helt i onödan :)

Anton Fräs
2009-02-14, 02:14
Jag oroar mig antagligen helt i onödan :)
Ja det tycker jag. Chilla, ta det lite lugnt, sedan kom tillbaka hårdare än någonsin!

mini
2009-02-14, 07:35
Om du har varit borta från träningen tar det lite tid innan du är 100% tillbaka, även om det bara är ett fåtal missade pass. Är det likadant nästa vecka och kanske ännu längre så kan du börja leta orsaker. Ett pass är för lite för att försöka analysera och se en tendens.

Onigiri
2009-02-14, 08:48
Även en bra styrketränare kan ha en dålig dag ;)