handdator

Visa fullständig version : Gym i solna?


Heniin
2009-02-13, 14:00
Flyttar till Stockholm i början av augusti för att studera till idrottslärare, tänkte börja titta efter något bra gym redan nu.
Någon som vet ett bra gym i Solna trakten, priset har ingen direkt betydelse men helst inte över 400kr i månaden.

Peace Henke

Brooklyn
2009-02-13, 14:02
worldclass i sundbyberg! riktigt schyst gym, lite av den "gamla skolan" :) dvs inte som vanliga wc/sats gym.

Heniin
2009-02-13, 14:05
worldclass i sundbyberg! riktigt schyst gym, lite av den "gamla skolan" :) dvs inte som vanliga wc/sats gym.

Jag som har nollkoll hur avstånden är i stockholm just nu, långt mellan sundbyberg och solna? :) finns där ordentligt med cardiomaskiner för ett konditionsfreak som mig?

kelk
2009-02-13, 14:12
www.hitta.se
www.sl.se
kan hjälpa dig att bedöma avstånd

DanielF
2009-02-13, 14:20
Gym i Solna (http://www.solna.se/templates/Page_solna_submenu____2347.aspx)
Kanske kan vara till hjälp.
Jag har tränat en gång i Vasalundshallen och det var helt ok.

Piranha
2009-02-13, 14:21
Solna är ganska ordentligt stort.



Du kanske kan presicera dig lite vart i solna du skall bo.

LindaS
2009-02-13, 14:24
Ditt Nautiluskort gäller vid både Solna Business Park och Hallonbergen(båda Nautilus), men I dare you att komma till STK.

Heniin
2009-02-13, 14:25
Solna är ganska ordentligt stort.



Du kanske kan presicera dig lite vart i solna du skall bo.

Sure, Parkvägen 2A Solna :)

LadyInsane
2009-02-13, 14:26
Solna och Sundbyberg är väldigt nära. Tar du exempelvis 119 från solna, kan du hoppa av utanför Wordclass i Sunbyberg på 10min.

Heniin
2009-02-13, 14:26
Gym i Solna (http://www.solna.se/templates/Page_solna_submenu____2347.aspx)
Kanske kan vara till hjälp.
Jag har tränat en gång i Vasalundshallen och det var helt ok.

Tackar den hjälpte bra.

Jag var mest ute efter tips från folk som har koll på läget, visst inte svårt att hitta via eniro men hur kul är det att springa runt till alla gymmen sen.

Piranha
2009-02-13, 14:28
Sure, Parkvägen 2A Solna :)

He he råsunda stadion.

Ja solna sportspark är bra där ditt kort redan funkar.

15 min promenad max

LindaS
2009-02-13, 14:28
T-banan till Hallonbergen mao. :thumbup:

LadyInsane
2009-02-13, 14:28
WordClass är sundbyberg är bra, likaså STK. 24fitness råder jag dig att hålla dig ifrån. Medley duger, men om du ska köra diverse "pass" så kör inte där.

Heniin
2009-02-13, 14:34
He he råsunda stadion.

Ja solna sportspark är bra där ditt kort redan funkar.

15 min promenad max

Så mitt nautiluskort funkar även där också? Låter ju kanon men har en vän som ska vara med på hörnet också.

T-banan till Hallonbergen mao. :thumbup:

Hallonbergen? låter ju som en bakelse! mums
WordClass är sundbyberg är bra, likaså STK. 24fitness råder jag dig att hålla dig ifrån. Medley duger, men om du ska köra diverse "pass" så kör inte där.

24Fitness av namnet att tyda så är det ett gym som är öppet 24/7? Jag är inte finhetsfjolla, hardcore gym går likabra också.

Piranha
2009-02-13, 14:35
Jag kan rekomendera fitnessklubb sumpan också, hyffsat nära.

inon din prisklass också.

Heniin
2009-02-13, 14:38
Jag kan rekomendera fitnessklubb sumpan också, hyffsat nära.

inon din prisklass också.

Okej får helt enkelt kika in nu när jag åker upp i helgen, atmosfären är viktig :) tack för dina tips, mycket tacksam

Heniin
2009-02-13, 17:00
Någom som har tränat på Granbacka Gym & Motion och vet hur stället är?

Ironbabe
2009-02-13, 17:10
Någom som har tränat på Granbacka Gym & Motion och vet hur stället är?
Var något år sen jag tränade där..inte att rek, slitet och skitigt. Jag gillade inte det iaf

Råland
2009-02-15, 14:36
Sure, Parkvägen 2A Solna :)

Där jobbar ju jag! :thumbup:

I samma byggnad finns ju westnine fitness, jag själv har inte tränat där men det ser ut att vara helt ok. Annars kan du gå 10 min till ett bra gym på storgatan 22 med hardcorenamnet: "Må bättre". Det är helt ok och öppet 5-24.

-C-
2009-02-15, 23:14
Du kommer, liksom jag som bor på andra sidan gatan, få uppleva allt skönt med ett fotbollsderby med den adressen ;) Exempelvis om man ska hem samma kväll som det har spelats fotboll så får man inte lov att komma hem när farbror blå står och spärrar av, man kommer knappt ut ur sin lägenhet, har man bil får man parkera den på behörigt avstånd plus moms för att få behålla den hel :thumbup:

The_RobRoy
2009-02-15, 23:19
Du kommer, liksom jag som bor på andra sidan gatan, få uppleva allt skönt med ett fotbollsderby med den adressen ;) Exempelvis om man ska hem samma kväll som det har spelats fotboll så får man inte lov att komma hem när farbror blå står och spärrar av, man kommer knappt ut ur sin lägenhet, har man bil får man parkera den på behörigt avstånd plus moms för att få behålla den hel :thumbup:

Haha, va tvungen att kolla adressen på eniro. Shit, ligger lägenheten under bänkarna på Råsunda stadion eller? :)

Om ni härdar ut 3-4 år så river dom stadion sen tror jag. Så om 5-6 år är det en riktigt schyst adress.

Mycket kolo-folk i Solna krokarna också, den gode skaparn bor ju ett stenkast därifrån och jag bor ~700m bort