handdator

Visa fullständig version : Jag behöver träningstips - Bröst


GustavT08
2009-02-13, 13:26
Tänkte testa att skriva en tråd, min första närmare bestämt.
Får inte till översidan på mina bröst, man vill ju ha en "klyka".
Kan alla få det eller har det med anatomi att göra, dvs att bara vissa ser ut så?

Tacksam för lite tips och synpunkter.
Längd 1,86 m
vikt 84,1 kg
BF ? (svar ngn som har koll tack)
58859

GustavT08
2009-02-13, 13:29
Kan tillägga att jag kör typ bänkpress två-tre pass i veckan.
3set - 10 reps*85kg. (Maxar 110kg)
Cablecross 3set - 10 reps*35kg...

von huff
2009-02-13, 13:33
Träna sneda pressar?Vet inte vad du menare med klyka men du kan inte ändra på musklerna annat än att de blir större:)kanske variera med anra övningar än bänkpress ochå.

Kotten
2009-02-13, 13:35
Kan tillägga att jag kör typ bänkpress två-tre pass i veckan.
3set - 10 reps*85kg. (Maxar 110kg)
Cablecross 3set - 10 reps*35kg...

Bänkpress 3 gånger i veckan ??. Räcker gott med 1 lätt pass och ett tyngre pass. Det räcker även med 1 ordentligt pass i veckan. Varför träna 3 gånger för, det förstår jag inte

GustavT08
2009-02-13, 13:41
Träna sneda pressar?Vet inte vad du menare med klyka men du kan inte ändra på musklerna annat än att de blir större:)

Jag menar så här http://www.sixpacknow.com/pitt_workout_top.jpg

Vilka övningar deff-tips, hur mycket bf har man typ och hur långt kvar är det?

GustavT08
2009-02-13, 13:42
Bänkpress 3 gånger i veckan ??. Räcker gott med 1 lätt pass och ett tyngre pass. Det räcker även med 1 ordentligt pass i veckan. Varför träna 3 gånger för, det förstår jag inte

Tack för dessa tips, ska skära ner lite och köra ett tungt pass samt ett lättare... =)

hasic
2009-02-13, 13:43
Jag menar så här http://www.sixpacknow.com/pitt_workout_top.jpg


Hur då?

GustavT08
2009-02-13, 13:45
Hur då?
? Jag är ute efter träningstips när det gäller att få en "klyka" enligt länken... ett exempel..

von huff
2009-02-13, 13:45
Jag menar så här http://www.sixpacknow.com/pitt_workout_top.jpg

Vilka övningar deff-tips, hur mycket bf har man typ och hur långt kvar är det?

Det är genetiskt hur det kommer att se ut.Du kommer nog inte att se ut så fastän du skulle deffa nu men han har väl runt 10%bf kanske, om jag gissar stort.Bara att fortsätta trän aoch se hur det blir:)

Kotten
2009-02-13, 13:47
Tack för dessa tips, ska skära ner lite och köra ett tungt pass samt ett lättare... =)

Kanske ett pass med 5x5 och ett pass med 4x10. Sen att du ena dagen slänger in lite Snedapressar 4 set 8-12 reps och den andra dagen någon övning likt flies eller cablecross 3 set 10-15 reps. Det räcker fint det.

Kotten
2009-02-13, 13:48
Alltså det där handlar ju om genetik och fettprocent. Inget du kan träna dig till med specifika övningar.Handlar väl om att bygga en bra bringa och sen minska på fettprocentet

DSBM
2009-02-13, 14:00
Tack för dessa tips, ska skära ner lite och köra ett tungt pass samt ett lättare... =)

Det är en bra idé, men tänk också på att även köra lutande bänk eller hantelpress för att utveckla övre bröst.;)

GustavT08
2009-02-13, 14:15
Det är genetiskt hur det kommer att se ut.Du kommer nog inte att se ut så fastän du skulle deffa nu men han har väl runt 10%bf kanske, om jag gissar stort.Bara att fortsätta trän aoch se hur det blir:)

Shit har jag 10% bf? Då måste jag ju ligga i som f-n =)

Sniggel
2009-02-13, 15:13
Vet inte om du menar klyka mellan vänster och höger bröst eller om du menar mellan (övre) brösten och nyckelbenen. men i båda fallen skulle jag säga att det i ditt fall beror på för hög fettmängd eller för lite muskelmassa eller en kombination.
Mer muskelmassa på övre bröst kan hjälpa, men man kan inte påverka skillnaden mellan undre och övre i någon stor utsträckning och jag vill påstå att det är lättare att "få mer övre bröst" genom att satsa på att få större bröst, snarare än att fokusera på övre.

Black Star Abyss
2009-02-13, 15:28
Bänkpress 3 gånger i veckan ??. Räcker gott med 1 lätt pass och ett tyngre pass. Det räcker även med 1 ordentligt pass i veckan. Varför träna 3 gånger för, det förstår jag inte

9 set i veckan är väl helt lagom?

Shit har jag 10% bf? Då måste jag ju ligga i som f-n =)

Han menade antagligen att Brad Pitt på filmen har 10% i BF (eller under). Tror du har mellan 10-20% någonstans.

GustavT08
2009-02-13, 15:49
Vet inte om du menar klyka mellan vänster och höger bröst eller om du menar mellan (övre) brösten och nyckelbenen. men i båda fallen skulle jag säga att det i ditt fall beror på för hög fettmängd eller för lite muskelmassa eller en kombination.
Mer muskelmassa på övre bröst kan hjälpa, men man kan inte påverka skillnaden mellan undre och övre i någon stor utsträckning och jag vill påstå att det är lättare att "få mer övre bröst" genom att satsa på att få större bröst, snarare än att fokusera på övre.

Jag menar klykan mellan samt över brösten...
Jag behöver helt klart köra mer förbränning. Är bara lite skraj att köra för hård deff i och med att jag vill få till lite muskler på titsen. Då är det väl inte läge att rå-deffa... ?
(Jag vägde 93kg i augusti... och det var inte muskler)

GustavT08
2009-02-13, 15:55
Han menade antagligen att Brad Pitt på filmen har 10% i BF (eller under). Tror du har mellan 10-20% någonstans.

Shit va jag är tjock!!! Är det möjligt att bygga muskler samtidigt som man minskar bf till under 10%?

young_george
2009-02-13, 15:59
Shit va jag är tjock!!! Är det möjligt att bygga muskler samtidigt som man minskar bf till under 10%?

På hur lång tidsperiod?

quality
2009-02-13, 19:32
Shit va jag är tjock!!! Är det möjligt att bygga muskler samtidigt som man minskar bf till under 10%?

Jag tycker absolut inte du ska deffa. Du ligger ganska lågt i BF, skulle gissa på 12-13 ungefär. Du behöver mer massa helt enkelt. Mitt förslag : Bänk, dips och snedbänk två gånger i veckan (2x6-8 varje pass)

GustavT08
2009-02-18, 09:26
På hur lång tidsperiod?

Ja det vore ju sweet att vara stenhård till början av juli =)
14 veckor kvaer med andra ord...

alindvall
2009-02-18, 09:33
Tycker inte du har för mycket fettprocent iallafall! ser normalt och hälsosamt ut!

Det där med klykan kommer troligtvis efter du kört lutande pressar eller inte alls p.g.a genetik. Kötta på bara!

J.V
2009-02-18, 10:58
Shit va jag är tjock!!! Är det möjligt att bygga muskler samtidigt som man minskar bf till under 10%?Ja, med optimal träning, vila och näringstiming. Jävligt svårt att lyckas i praktiken.

Det lär räcka med att du skalar bort lite till fett så är du i riktigt bra form, då får man också uppfattningen av att du är större än du är. Bygg/bulka till hösten istället om strandformen är viktig.

GustavT08
2009-02-18, 15:52
Ja, med optimal träning, vila och näringstiming. Jävligt svårt att lyckas i praktiken.

Det lär räcka med att du skalar bort lite till fett så är du i riktigt bra form, då får man också uppfattningen av att du är större än du är. Bygg/bulka till hösten istället om strandformen är viktig.

hehe tack för bra tips. Jag vill ju vara svindeffad och väga 85kg typ :/
Måste ju gå att både bulka och deffa om man tar en jävulkst lång promenad varje dag innan frukost samtidigt som man tok-käkar protein grönsaker etc....

DaGoose
2009-02-19, 19:27
Nej, det funkar inte så.

Onigiri
2009-02-20, 11:11
Ligga på energiplus och minus på samma gång? Det vore grymt.

MrBoris
2009-02-20, 17:53
hehe tack för bra tips. Jag vill ju vara svindeffad och väga 85kg typ :/
Måste ju gå att både bulka och deffa om man tar en jävulkst lång promenad varje dag innan frukost samtidigt som man tok-käkar protein grönsaker etc....

Kul om det funkade så, då hade nog alla gjort det :)

Förövrigt, testa djupa hantelpressar, mina bröst har börjat arta sig någorlunda sen jag började med det och skippade bänkpressen...

vicarious
2009-02-20, 20:46
Du behöver inte deffa mer i mina ögon, om du inte tänker bli stenhård till sommaren. Tänk på att det är kaloriöverskott som gäller om du ska bygga några muskler överhuvudtaget.

3 gånger i veckan låter lite mycket. Jag kör 1 gång i veckan per muskelgrupp och jag tycker jag har fått bra ökningar på de få månader jag har tränat.

Hantelpress, sned hantelpress, bänkpress, flyes. Föredrar hantelpress framför bänkpress just för att man kan gå djupare.