handdator

Visa fullständig version : Intervju med Magnus Samuelsson


Kreh
2009-02-12, 22:53
Vet inte om det är okej att länka till bloggar, men gör det eftersom det kanske intresserar några.

http://www.fitnessguru.se/?p=584

375 i mark med enbart bälte.

ahl-
2009-02-12, 23:46
Tack.. kul att läsa :)

drakfelt
2009-02-13, 00:01
rolig läsning, hans styrkesats är ju inte att leka med heller

young_george
2009-02-13, 00:17
Visste inte att han var bekant med Gracies.

I teorin hade det varit roligt att se Magnus möta Brock Lesnar. Han ser nog inte sin storleks- och styrkemässiga överman särskilt ofta.

Rahf
2009-02-13, 00:21
Visste inte att han var bekant med Gracies.

I teorin hade det varit roligt att se Magnus möta Brock Lesnar. Han ser nog inte sin storleks- och styrkemässiga överman särskilt ofta.

20-40kg lättare och några centimeter kortare? Magnus är fortfarande större ;).

young_george
2009-02-13, 00:31
20-40kg lättare och några centimeter kortare? Magnus är fortfarande större ;).

Ja, det var det jag menade såklart, att Brock sällan ser sin styrkemässiga/storleksmässiga överman. Därför det skulle bli intressant.

Kreh
2009-02-13, 00:40
Tror ändå att Lesnar skulle kunna ta ner Magnus. Magnus är fortfarande för lång och reslig. Men visst skulle han nog kunna hålla honom stående ett tag.

Fungerar inte det kan han ju alltid köra lite curls med LEsnar som vikt.

Bra och förmodligen ganska jämn fight när Brock inte kan förlita sig på Tjurrusning -> Nedtagning - GnP/Hammerfists.

Pudzianovski
2009-02-13, 01:23
Kul intervju !


Angående Lesnar vs. Magnus

Lesnar har brottarbakgrund från "riktigt brottning" och sen "showbrottning". Han har väl några år MMA bakom sig nu med. Han har alltså sysslat med fighting på olika sätt ganska länge.

Magnus skulle inte ha en suck är min gissning.

dared
2009-02-13, 01:26
Bra och förmodligen ganska jämn fight när Brock inte kan förlita sig på Tjurrusning -> Nedtagning - GnP/Hammerfists.

Brock skulle leka upp MS i dagsläget tror jag, han är en mycket kompetent brottare. Tror inte han skulle ha svåra problem att plocka ned dagens starkaste man (vet det nu är). Sen är nog GnP:n inte så svår utan tekniskt motstånd.

Dock tror jag Pudde skulle ha chans med lite träning och erfarenhet.

Men Brock är knappast någon lek även om man är större/starkare.

Baan
2009-02-13, 01:31
Finns det några klipp där MS drar i närheten av det han hävdar i böj eller marklyft? Har alltid trott att dragmuskler + ben inte är hans grej riktigt och då menar jag inte ens i närheten av hans grej jämfört med t.ex. bänkpress.

Pudzianovski
2009-02-13, 01:38
Finns det några klipp där MS drar i närheten av det han hävdar i böj eller marklyft? Har alltid trott att dragmuskler + ben inte är hans grej riktigt och då menar jag inte ens i närheten av hans grej jämfört med t.ex. bänkpress.

Jag vet inte, men han gjorde 330kg med dräkt vid ngn tävling i Stockholm för några år sen när jag kollade. Dock efter ett antal grenar.

spoonchest
2009-02-13, 07:49
"Frukost nr 1: 1 liter vanlig yogurt (Har ofta ingen aptit att äta något stort på morgonen därför en “drick frukost”).
Frukost nr 2: (2 timmar senare) 3dl Gainer med 1 liter lättmjölk, 5dl havregryn och en nerblandat kaffe.
Lunch: Vanligtvis potatis med kött ( bra husmanskost helt enkelt) När jag frågade om mängd sa han bara ” Ett bra lass” och garvade lite…
Middag: Samma som lunch.
Innan träning 3dl Gainer
*TRÄNING*
Efter träning 3dl Gainer
Kvällsmål, ev. några smörgåsar med mjölk. "

Herrejösses. Och jag tycker att jag äter mycket.

martikainen
2009-02-13, 08:30
"ett bra lass" klockrent! :D

MasterChief
2009-02-13, 09:40
Det var intervju med honom på Mix Megapol i morse.

De frågade vilka saker han var lite trött på, "tex folk som kommer fram på krogen och ska snacka/bryta arm", osv. Då sa han: "Jag är lite trött på att killar alltid har en kompis som är jättestark och redan vid 15 tog 150 i bänk. Men jag har aldrig lyckats träffa någon kompis".

bigtraps
2009-02-13, 12:06
De där vikterna är det bara han själv som tror på + de mest hängivna fansen. Sen blir man inte automatiskt en framtida stjärna i MMA bara för att man är stor och stark och känner Gracie. Vilket många verkade tro för några år sedan när det var aktuellt.

Svedberg
2009-02-13, 12:47
Det var intervju med honom på Mix Megapol i morse.

De frågade vilka saker han var lite trött på, "tex folk som kommer fram på krogen och ska snacka/bryta arm", osv. Då sa han: "Jag är lite trött på att killar alltid har en kompis som är jättestark och redan vid 15 tog 150 i bänk. Men jag har aldrig lyckats träffa någon kompis".



Confirmed! Han ville inte bryta arm på efterfesten, trots att han var prisutdelare på SM 2007 :em:

Vitamin
2009-02-13, 13:15
Här är ett klipp när han tar 270kg i bänk
http://www.youtube.com/watch?v=ehiV_I9uyWw