handdator

Visa fullständig version : Lellan - mot bättre vetande!


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Lellan
2009-02-12, 22:05
Trådtiteln syftar till att jag hängt här ett tag, men inte levt som jag lärt hela tiden, och att jag det jag är på g med just nu kanske inte heller är "optimalt". Målet är lägre vikt och sundare förnuft.

Jag har i vuxen ålder vägt allt från 60 till 130 i runda slängar, har genomgående svårt att känna lycka över framgångar men blir taggad av motgångar.

Nuvarande vikt (efter trerätters iofs: vitlöksgratinerade sniglar, röding på grillbädd med potatis och örtsmör samt stor tiramisu till efterrätt med 2/3 flaska vitt vin, kaka till kaffet efter) är 95,5 kg fördelat på mina 177 cm så jag lider alltså av fetma. Lyckligtvis är den ganska "kvinnligt" fördelad och jag promenerar i rask takt ca 10 timmar i veckan (till o från jobbet), mer träning blir det i ärlighetens namn sällan utöver något core/pilatespass framför tvn.

Styrketräningen jag sysslade med något år innan jag fick barn (har charmtroll på 3 år) saknar jag enormt, men jag kreverar av att träna hemma och har planerat och prioriterat för dåligt hittills för att det ska bli av "på riktigt".

Denna journal syftar till att:

- tråla (inte fiska, allt som går att uppbåda är av godo) pepp, och att ta till mig den, ett helt obeprövat tillvägagångssätt för mig.

- konkret se varför det felar när det felar, och anamma det som fungerar.

- sluta vara så j-vla feg. Kan vara en rätt blyg, intetsägande människa irl, men herregud jag är över 30 så dags att sluta bry mig och börja leva.

- inte hänga upp mig på att det är styrketräna jag vill, med mitt utgångsläge är all träning bra träning och jag ska vara openminded och ha kul!

Eftersom denna tråd är skriven efter ett par veckors vled på 500-700 kcal/dag (vägde 98 efter en halv vecka på dieten) med stundens promille i blodet blir det intressant att se om jag ångrar mig imorrn. Tog just en bild så att jag skulle få ångra mig extra mycket. :D

http://img175.imageshack.us/img175/2120/armsm3.th.png (http://img175.imageshack.us/my.php?image=armsm3.png)

Eller så är det början på något bra! Viktmål: 80 kg, ligga där ett tag och först efter ngn månad där känna efter om jag vill ner till 75-70. En sak i taget och döden sist. :)

Lellan
2009-02-12, 22:31
Här är första bilden jag tog av min arm! :D

Berusningsgraden syns på det sättet att armen inte syns.. däremot ser jag rädd ut men det va jag inte så det är nog fel på min mobilkamera.

http://img15.imageshack.us/img15/4070/fullarmll4.th.png (http://img15.imageshack.us/my.php?image=fullarmll4.png)

Jag var bländande blek och på ovanstående bild är armen avslappnad. Vilket inte gör så mkt eftersom den inte syns. Vill nån se hela Lellan topp till tå ska det finnas nån annan tråd men den har jag glömt namnet på men där väger jag typ samma och det ska jag ju inte göra så länge till så.. orka.

Over n out tills jag är mig själv igen. Imorrn ska jag bära möbler å äta 500 kcal för den som undrar. :hbang:

Sebbe_H
2009-02-12, 22:31
Gött att du kommer igång på allvar lellan, lycka till! :)

Lellan
2009-02-12, 22:38
Gött att du kommer igång på allvar lellan, lycka till! :)

Tack! :) Hur det ska gå till rent praktiskt är jag inte heelt på det klara med, men kör vled och de träningspass jag lyckas flika in och strukturerar upp under tiden.

Brooklyn
2009-02-12, 22:40
Äntligen en journal!!!
trevligt trevligt :)

Thobrik
2009-02-12, 22:44
Var sitter de där 95 kilona "fett" du pratar om? Sannerligen inte på armarna iallafall!

LadyInsane
2009-02-12, 22:46
Oh spännande!!:hbang:

Lellan
2009-02-12, 22:48
Äntligen en journal!!!
trevligt trevligt :)

Jag kommer ha lite ångest imorrn men tog detta smått berusade tillfälle i akt att göra ngt impulsivt, känner mig typ jättetaggad iaf.. :D

Var sitter de där 95 kilona du pratar om? Sannerligen inte på armarna iallafall!

De sitter ganska jämt fördelade med betoning på rumpa/lår, men jag är lite för nykter för att posta bildbevis. :) Men jag tar det där som en komplimang, eller en hint om att det är optiljus i min hall. :thumbup:

Lellan
2009-02-12, 22:51
Oh spännande!!:hbang:

Jag är nästan lite rädd faktiskt, såå spännande är det! Haha... är man en fegis krävs det inte stora åthävor för att känna sig modig.

:hbang: right back at you, brukar allt följa dina framsteg i din journal men har fått för mig att om jag skriver i en jag följer så måste jag skriva i alla å då har jag fasiken ingen tid kvar. Men ska bättra mig även där. (fan va jag lovar massor).

Hm, spammar jag just nu min egen journal? :MrT: Sova är bra för formen, gonatt å tack för er entusiasm! :)

LadyInsane
2009-02-12, 23:02
Haha, det för du?? Om du åker förbi Örebro får du hemskt gärna komma förbi och träna med oss. :)

Spamma sin egen journal är vägen till framgång;)

Saft und Kraft
2009-02-12, 23:42
Gudd lück.

Fifan vad "kvinnlig" du måste vara förresten med den halsen exempelvis och hänsyn taget till vikten. Detta ska inte tolkas som att jag rapar ur mig i sammanhanget kontroversiella åsikter så plz don't.

JJ
2009-02-13, 07:09
Sveriges mest gynnsamma viktfördelning eller en benstomme av sten? Jag är helt fascinerad av att vågen visar så mycket, det syns verkligen inte. Lycka till!

Lellan
2009-02-13, 08:31
Haha, det för du?? Om du åker förbi Örebro får du hemskt gärna komma förbi och träna med oss. :)

Spamma sin egen journal är vägen till framgång;)

Tack, snällt! :)

Gudd lück.

Fifan vad "kvinnlig" du måste vara förresten med den halsen exempelvis och hänsyn taget till vikten. Detta ska inte tolkas som att jag rapar ur mig i sammanhanget kontroversiella åsikter så plz don't.

Min hals när jag är smal är.. smal. Min hals nu mäter 32 cm, om det är av intresse. :) Å min rumpa är stor, helt ärligt gör det inget om den blir kvar å det tas från övriga kroppen. I like big butts! :D

Sveriges mest gynnsamma viktfördelning eller en benstomme av sten? Jag är helt fascinerad av att vågen visar så mycket, det syns verkligen inte. Lycka till!

Tack! Det är väl trevligt om så är fallet, att det inte syns, men skelettet får ändå bära på det och tja.. jag består inte av muskler så vlcd blir nog bra.

Har ingen riktig plan ang journalen än men för att den ska likna en träningsjournal: Idag: 45 min rask prommis, påse nutrilett, ägg + kaviar.

Saft und Kraft
2009-02-13, 16:22
Min hals när jag är smal är.. smal. Min hals nu mäter 32 cm, om det är av intresse. :) Å min rumpa är stor, helt ärligt gör det inget om den blir kvar å det tas från övriga kroppen. I like big butts! :D

Du är i gott sällskap påstår jag då, även om jag är vän av flera format, både möjliga och omöjliga.

Lellan
2009-02-13, 20:15
Hm, hade tänkt väga mig varje torsdag, å vägde ju 95,5 igår. Men i morse vägde jag 92 och nu 94, som alla vet är vågen ett vanskligt sätt att mäta..

Kommer hamna på 600 kcal när dagen är slut.
Dop imorrn, tar nog en fikabit då och träning efter. :)

Jay-Z
2009-02-13, 20:25
Vled är det samma sak som vlcd?

Och lycka till!

Lellan
2009-02-13, 20:36
Vled är det samma sak som vlcd?

Och lycka till!

Tack tack! :)

Ser att jag är lite inkonsekvent med benämningen, vad som menas i mitt fall är iaf:

Påsar a ca 100 kcal (märke kvittar, köpte på mig lite olika för variation) alla mål utom när jag äter med min son. Äter jag med honom kan jag tex käka blomkålsmos och fisk, spenatsoppa å ägg + äggvitor, kokta grönsaker, wok med keso, Quorndolmar, äggviteomelett med brynt lök och svamp, osv osv.. dvs jag vill inte dricka pulver inför honom så jag äter mat som är låg på energi. Blir 500-800 kcal.

Alltså, detta är väl inte direkt genomtänkt utan mer ett utslag på att jag var trött på att slentrianväga mkt och har en aning rörigt på jobb och privatlivsfronten (inte så illa som det låter) så jag "vilar" från mat och passar på att köra diet nu när jag har fokus på annat.

Mitt mål är att styrka upp tillvaron så att jag kan träna regelbundet, gör jag det äter jag per automatik bra. :)

Ignatius72
2009-02-13, 21:15
5-800kcal per dag? Det är ju typ ingenting.

Lellan
2009-02-13, 22:00
5-800kcal per dag? Det är ju typ ingenting.

En vled/vlcd är sån. Jag är uttråkad och fet, inte särskilt smart el engagerad i mig själv just nu. Behöver ett snabbt viktras, sen skärper jag mig och tänker mer. Lövar. :)

Hade inte tänkt "outa" tilltaget men blev rätt berusad på ganska lite igår. Kör på iaf!

Ignatius72
2009-02-13, 22:30
En vled/vlcd är sån. Jag är uttråkad och fet, inte särskilt smart el engagerad i mig själv just nu. Behöver ett snabbt viktras, sen skärper jag mig och tänker mer. Lövar. :)

Hade inte tänkt "outa" tilltaget men blev rätt berusad på ganska lite igår. Kör på iaf!

Fi fan. Det torde ge resultat iaf. Det vill säga om man överlever :D
Men den här journalen skulle helt klart livas upp av en rejäl bild på röfven. :thumbup:

Saft und Kraft
2009-02-14, 01:13
Men den här journalen skulle helt klart livas upp av en rejäl bild på röfven. :thumbup:

Ett "+1" kan ofta kännas lite tråkigt. Vid andra tillfällen är det överlägset mest rationellt.

Och just det ja; +1.

Madame
2009-02-14, 01:21
jag gillar dina filosofiska tänkartrådar, så jag är glad att du har skaffat en journal! Den prenumererar vi på :)
Sen vill jag instämma med gossarna här ovan; in med en bild på röven också, I like big butts :D

Lellan
2009-02-14, 20:27
Fi fan. Det torde ge resultat iaf. Det vill säga om man överlever
Men den här journalen skulle helt klart livas upp av en rejäl bild på röfven. :thumbup:

Ett "+1" kan ofta kännas lite tråkigt. Vid andra tillfällen är det överlägset mest rationellt.

Och just det ja; +1.

jag gillar dina filosofiska tänkartrådar, så jag är glad att du har skaffat en journal! Den prenumererar vi på
Sen vill jag instämma med gossarna här ovan; in med en bild på röven också, I like big butts :D

Min röv är tyvärr överreklamerad, få har sett den men alla har hört talas om den..*screwy* Ok. 116 cm omkrets och en jävligt kass, påklädd bild, håll tillgodo..

http://img18.imageshack.us/img18/8642/baktt1.th.png (http://img18.imageshack.us/my.php?image=baktt1.png)(faktiskt så har kwon sett bättre bild på den, men han är rövkonnesör av störste rang och då blev jag generös, så snäll är jag)

Sådär, nu är tråden något "upplivad" iaf.. (måste ju smöra när man får höra att Madame tom ska prenumerera på den*kissass*).

Iaf, idag har jag ätit en nutrilett till frukost, enormt utspädd ärtsoppa till lunch med senapspulver i och sen en prinsesstårtbit och en kaka. Å en hel ask extra drops lakris. Ska räkna ihop å se om jag festar loss med en påse till.

Dock inte tränat, var helt slut efter en sömnlös natt (grabben sjuk) och har hjälpt till med dop osv.

Vad gäller överlevnadsgraden så mår jag faktiskt precis som vanligt nu.

Imorrn bitti blir det däremot gymträning (första på flera månader)+ 5 påsar av olika smak!

ceejay
2009-02-14, 20:38
det var en redig bakdel :thumbup:

tntballe
2009-02-14, 21:12
Aha en stjärt. Då var det dags att skriva.

Måste vara en del muskler för att ha den formen i viktklass. Vad har du för målvikt?

Lellan
2009-02-14, 21:22
det var en redig bakdel :thumbup:

Aha en stjärt. Då var det dags att skriva.

Måste vara en del muskler för att ha den formen i viktklass. Vad har du för målvikt?

Faktiskt är den inte särskilt intressant, och den har inga knäböj el mark el nåt sånt i sig på lääänge.

Det är även ont om muskler i viktklassen, inte lär det bli bättre av dieten, MEN kanske om ett par år el så? Tänkte knata neråt 70-75. Beror på hur otålig jag blir, så långt ner jag pallar sen äta på balans, å styrketräna på riktigt. Ska jag upp sen får de bli låångsamt. Å ett viktstopp på säg 82, men va vet jag.. känns långt fram.

Yes box, jag är lika luddig som vanligt. Men ok. Vi kan säga.. 85 kg till början av maj kanske? Har alrig kört sån här diet förut. Eller diet.. jag bantar som en kärring helt enkelt. :D

ceejay
2009-02-14, 21:34
vi tycker den är intressant !


85 låter som en bra början, hoppas dieten(säringbantningen) fungerar!

Ignatius72
2009-02-15, 07:36
:thumbup:
Låter svårt detta här med viktnedgång. Mål ska man ha, men ska de vara 25kg bort eller ska det vara 5kg bort? Vilket har störst chans till succé eller spelar det mindre roll? Jag vet inte.

Lellan
2009-02-15, 11:30
vi tycker den är intressant !


85 låter som en bra början, hoppas dieten(säringbantningen) fungerar!

:thumbup:
Låter svårt detta här med viktnedgång. Mål ska man ha, men ska de vara 25kg bort eller ska det vara 5kg bort? Vilket har störst chans till succé eller spelar det mindre roll? Jag vet inte.

Nja, själva viktnedgången är väl inte särskilt "svår" eftersom jag kör på en "inte tänka nåt" variant. Käka påsar, käka med grabben=inte påsar men energifattigt. No brainer.

MEN, vasjutton väger jag, det är svårt att veta!

Vägde mig inte när jag började, typ tre veckor sedan, men efter en halv vecka köpte jag av nyfikenhet en våg som visade 98 nypissad morgonvikt. Så jag kan tom ha vägt tresiffrigt innan den mesta vätskan gick ut, vem vet.

I torsdags kväll vägde jag 95,5. I fredags morse vägde jag 92 (efter restaurangbesök med en del vin), på kvällen 94, och igår morse + idag morse vägde jag 92,3.

Kanske bör ta morgonvikten mån, ons, fre för enkelhetens skull. Å mäta vore smart.

Nyvaken nu, ska träna senare. Intressant att se hur svag jag är.. *popcorn*

Tricce
2009-02-15, 12:46
Grymt hoppas du har disciplinen att fortsätta tills mål och välbefinnande är uppnådda och även efter det :)
Så för att sätta lite press på dig så blir det till att följa detta :D
Väldigt fördelaktig fördelning av vikt har du ju turen att ha också!!

Lellan
2009-02-15, 18:02
Grymt hoppas du har disciplinen att fortsätta tills mål och välbefinnande är uppnådda och även efter det :)
Så för att sätta lite press på dig så blir det till att följa detta :D
Väldigt fördelaktig fördelning av vikt har du ju turen att ha också!!

Tack, fast fördelningen är inte så märkvärdig alls faktiskt, dessutom vet jag av erfarenhet att jag blir "rakare" i kroppen när jag går ner så vet inte om bantningen kommer göra sig på bild faktiskt. Vi får se!

http://img5.imageshack.us/img5/1380/82204189xx8.th.png (http://img5.imageshack.us/my.php?image=82204189xx8.png)

Efter en shake, ovanstående underbara ägg med sambal oelek *cupid* och en kort träff med min son begav jag mig till gymet. Solen sken å jag med.

Uppvärmning 10 min crosstrainer. (Eftersom detta är en journal med fokus på "no brain" så hoppade jag på cirkelstyrketräning, ett gäng maskiner som står i cirkel typ: )
Mage i maskin, 15 reps x 3 set.
Rodd, 15 (sen blev det svart för ögonen, vila), 10, 10 (svart efter 3 första).
Rumpmaskin,ett ben åt gången, 20X3.

Ovanstående på tyngsta motstånd (utom crosstrainern)

Men, iom att det envisades med att svartna med ögonen är följande lite trist läsning:

Axelpressar, lätta 10x3, i varje set svart för ögonen efter 2-3 reps. Drack en påse måltidsersättning för att häva svimningstendenserna, sedan:
Push downs triceps, 10x3. Samma här.. svart efter ett par reps.
Knäböjs maskin, 10x2, sen slutade jag, kändes bra i kroppen överlag - men fan.. såg ju inget!?

Tog en bar 200 kcal och promenerade hem, då mådde jag bra igen.

Såå.. den här "nobrainer" bantningen framstod som rätt puckad i träningssammanhang. Om det beror på det, el om det bara är mitt låga blodtryck som spökar mer än vanligt.

Lite svårt att bestämma mig för hur jag ska göra faktiskt. Istället för 500-800 så testar jag att lägga mig på 800-1000 den här veckan, jag går ju 90 min raska per dag och bara det är ju energi som jag inte räknar av intaget. Vad tror folket?

Nästa tillfälle jag har tid till ett styrkepass är nästa lördag så vi får se om det går bättre då! :hbang:

young_george
2009-02-15, 23:40
Hmm, väger du verkligen 95kg? Måste vara Sveriges bästa viktfördelning, eller så har tjejern jag träffar ljugit rejält som sin vikt

Lellan
2009-02-16, 22:07
Hmm, väger du verkligen 95kg? Måste vara Sveriges bästa viktfördelning, eller så har tjejern jag träffar ljugit rejält som sin vikt

Tjejerna har ljugit. :)

Såå, idag hade jag faktiskt tänkt äta lite mer men glömde bort det och nu äter jag lite jordgubbar, blåbär och banan a 100 kcal sammanlagt (eller lite mindre, orka räkna...färdig smoothiepåse jag äter fryst).

Frulle: 100 kcal påse
Lunch: ca 100 kcal ärtsoppa
Middag: ½ potatis, 1/3 burk fiskbullar i dillsås.. va kan de bli typ 150 kanske?
Sen bakade vi bullar, jag åt en knäckemacka med lite kaviar på.. tja.. 100 kanske?
Mjölk: 100 kcal (i dagens kaffe)

Alltså, rätt puckad matdag men jag hade tankarna på annat. Hade ju tänkt 500 kcal i påsar och resten i grönsaker och protte. Bokat tid hos doktorn för checkup, men mår prima.

Jobbar sista dagen på mitt älskade jobb imorrn. Faen. Nytt jobb i övermorrn. Känner mig som trotsunge, men det blir nog bra. Kommer ha mer tid till träning och grabben vad det verkar.

90 min prom som vanligt, vet inte om jag ska fortsätta med det när jag inte har ngnstans att gå? Nya jobbet ligger in på knuten.

Ska tänka ut ngt att se fram emot. Gillar ju inte sommar, ngn som kan tipsa om köldhål man kan längta till som resmål i sommar? *popcorn*

Lellan
2009-02-17, 21:58
Ok, fattar, existerar inga köldhål.. ;) Kanske blir bättre när jag inte är lika vadderad vem vet.

90 prom som vanligt (sista dan för "naturliga" promenader)
3 påsar nutrliett
1 port quinoa, ½ brk tonfisk, ½ rödlök, krossade tomater med vitlök, massa persilja=middagen. Fick magknip, min magsäck måste ha krympt.. va lika igår.
The å knäckemacka + en tugga bulle.

Månadsont i magen, världens snällaste son låg och klappade på den till bolibompa.. *cupid*

Första dan på nya jobbet imorrn, hoppas hoppas det blir bra! :)

Visstja, morgonvikt igår 91,5 och idag 92,2.

Krampus
2009-02-17, 22:04
Ser bra ut, kör hårt!
Har ditt ex inte hittat in hit ännu? *popcorn*

Lellan
2009-02-17, 22:23
Ser bra ut, kör hårt!
Har ditt ex inte hittat in hit ännu? *popcorn*

Jag kör på sparlåga, men det är lite tanken (om jag nu ska hävda att det finns någon).

Hm, ingen aning.. ? Kul att du hittade hit å skrev, tyvärr kommer med största sannolikhet inga tunga föremål pressas ovanför huvudet i denna journal, men håll tillgodo ändå! :)

Lellan
2009-02-18, 00:25
En fråga:

På min förra armbild gladdes jag över optiljuset då det såg bättre ut än det ju gör irl, men frågan är om det är så smart när man ska ta jämförelsebilder? Dock tycker jag mig på några ynka dar märka mindre hull på underarmarna, men kan va inbillning.

Så.. vad gäller jämförelsebilder fortsättningsvis.. fota med optiljus (dagens bild 1) som gör något av inget:
http://img519.imageshack.us/img519/568/skugganwh4.th.png (http://img519.imageshack.us/my.php?image=skugganwh4.png)

...eller ska jag ställa mig så att ljuset inte skapar onödigt mkt skuggor? (dagens bild 2) Lite tristare, lite.. ärligare..
http://img95.imageshack.us/img95/4849/0217kluddop5.th.png (http://img95.imageshack.us/my.php?image=0217kluddop5.png)
(här ser man på den avslappnade armen att jag lagrar mkt hull särskilt på armarna tycker jag.. å att jag är galet blek! :D)

(jaaa, vilka meningsfulla funderingar man kan ha istället för att sova natten innan nytt jobb..):em:

Lellan
2009-02-18, 00:32
När jag tänker efter så borde man väl eg stå helt av slappnad rakt framifrån å från sidan när man tar jämförelsebilder? Men vill ja verkligen va sååå ärlig haha.. :D

Eller göra klassiska poser, men va fan.. jag styrketränar ju knappt ens än så det är överkurs.. jaa, dessa världsproblem.. *rolleyes*;)

Lellan
2009-02-18, 20:10
Ny dag, nytt jobb, trött Lella.. :Virro

Pga jobb 2 min hemifrån sen hämtning på dagis ingen prommis, tar hand om magsjuk kinkig avkomma nu så ingen träning idag att räkna med.

Har bara hunnit få i mig 2 påsar och likadan lunch som igår, men får hinna med 2-3 påsar innan jag somnar tänkte jag. Morgonvikt 91,5.

Krampus
2009-02-18, 20:42
En fråga:

http://img519.imageshack.us/img519/568/skugganwh4.th.png[/URL]

...eller ska jag ställa mig så att ljuset inte skapar onödigt mkt skuggor? (dagens bild 2) Lite tristare, lite.. ärligare..
http://img95.imageshack.us/img95/4849/0217kluddop5.th.png (http://img95.imageshack.us/my.php?image=0217kluddop5.png)

(jaaa, vilka meningsfulla funderingar man kan ha istället för att sova natten innan nytt jobb..):em:

Bra pecs.
Det ryktas att du är grym med penseln.. Kan man få se ngt mer än den där cockerspanieln..? :)

Lellan
2009-02-18, 20:51
Bra pecs.
Det ryktas att du är grym med penseln.. Kan man få se ngt mer än den där cockerspanieln..? :)

Hm, tack.

http://img220.imageshack.us/img220/9601/cavalierkattan5.th.jpg (http://img220.imageshack.us/my.php?image=cavalierkattan5.jpg)

Joråsåatte.. tror fö du syftar på en cavalier king charles spaniel. ;)

När du ändå är på/i tråden.. normal el optiljus i fortsättningen vid fotandet av moi?

Krampus
2009-02-18, 20:54
Hm, tack.

http://img220.imageshack.us/img220/9601/cavalierkattan5.th.jpg (http://img220.imageshack.us/my.php?image=cavalierkattan5.jpg)

Joråsåatte.. tror fö du syftar på en cavalier king charles spaniel. ;)

När du ändå är på/i tråden.. normal el optiljus i fortsättningen vid fotandet av moi?

Samma ljus är det viktigaste om du vill göra en rättivs jämförelse.
Ska du bara flasha så är det så klart opti som gäller. :D

Lellan
2009-02-18, 20:58
Samma ljus är det viktigaste om du vill göra en rättivs jämförelse.
Ska du bara flasha så är det så klart opti som gäller. :D

Samma optiljus får de va då. :D

:mallan:

Lellan
2009-02-19, 08:33
4 veckor idag, morgonvikt för 3½ v sedan 98 och nu idag 89,7. Nice, men känns ju inte som "riktiga" siffror, eftersom jag inte vet hur mkt vatten och glykogen lägger på.

Men men, jag var inte det minsta uttorkad i morse iaf, tog 3 påsar igår kväll utöver det jag hade ätit och så 1 liter funlight! :D

Tyvärr verkar jag inte minska särskilt runt midjan, utan det är runt rumpan (-4½ cm) :cryout: och vader och underarmar..

Har bestämt mig att köra på och sedan rådgöra med läkare (å kollo ;)) så snart jag får träffa en sådan, verkar bli 9/3. Förutsatt att jag mår så här bra alltså.

För även om vlcd kanske inte är optimalt direkt, så har det varit kanon att köra just den här korta tiden i mitt liv. Som har bestått i att sitta på rumpan och vänta på byråkratiska beslut. Hade jag gjort samma utan vlcd hade jag nog ätit mer bara av ren tristess, och en moderat nedgång enligt deffguide (som jag i övrigt tycker är det smartaste och bästa - bara för att förtydliga) hade passat jättebra om det hade varit vanliga hjulspår. Men nu var detta som sagt en frustrerande månad av väntan och vacuum.

Krampus
2009-02-19, 10:02
Samma optiljus får de va då. :D

:mallan:

Fin katt föresten. :thumbup:
Det är lite dåligt med optiljusbilder här inne. :)

Lellan
2009-02-19, 22:20
Fin katt föresten. :thumbup:
Det är lite dåligt med optiljusbilder här inne. :)

Tack.. ;)

Hm, "opti"bilder får vänta.

Har tagit hand om magsjuk liten krake hela dan så inte gjort många knop. Ätit udda också, 2 påsar nutrilett + ½ som jag försökte tvinga i mig (alla utom den har varit goda, den här hette "kycklingsoppa" å fi fan säger jag).

Så det blev 4 jordgubbar för att få bort smaken. Pga sjukling har jag inte kunnat handla, så tja.. resten jag åt var: ½ dl jordgubbsfil, 2 havreknäcke, 1 dl ärtor majs + paprika, 1 liten kokt potatis + 1 tsk eskimå kids.. (vadå, smakar godis jue..!).

Sov middag och drömde om ägg.. *screwy* Men jag älskar fasen ägg..*cupid*

Stoort behov av att handla, måste ske imorrn, magsjuk unge el ej.

Lellan
2009-02-20, 20:26
Under dagen har det blivit lite konstigt ätande, pga min lille sjukling här hemma.

3 ägg *cupid*
1 dl lättmjölk (i kaffet)
1 skiva havreknäcke
1 msk makrill (makrill i tomatsås)
250 g classic wokgrönsaker
100 g lätt keso
ett "semmel-lock"
2 hasselnötter
9 vindruvor
2 naturdietpåsar

Orkar inte räkna, ska räkna bättre imorrn + träääna.. de ni! :hbang:

Tricce
2009-02-21, 10:49
Du hade mao lite kaffe i din mjölk ;)
Och gud va plågsamt att bara få semellocket, blir bra det här :thumbup:

Lellan
2009-02-21, 22:02
Du hade mao lite kaffe i din mjölk ;)
Och gud va plågsamt att bara få semellocket, blir bra det här :thumbup:

Haha, idag provsmakade jag kladdkakesmet 1 tsk.. DET var plågsamt. Skickade med sonen kladdkakan när han skulle till sin pappa, ett par timmar när jag tränade idag, äntligen. Mjölken fördelades i 3 koppar kaffe förresten, men idag drack jag bara 1.

Blir så bra sååå dethära.. får vi hoppas!.... :)

Maten:
1 tsk kladdkakesmet okänt antal kcal
5 vindruvor okänt antal kcal
½ dl lättmjölk 20 kcal
2 ägg 200 kcal
1 ½ knäckeskiva 80 kcal
½ liten banan 60 kcal
1 påse naturdiet 100 kcal
Ärtsoppa 280 kcal
½ ask läkerol 110 kcal
= 850 kcal (förutom vindruvorna å kladdkakesmeten då)

Kändes att jag ätit mer; inte svart för ögonen på passet, mer ork + tyvärr, hungern har kickat in. Så nu vill jag gå å sova för att bli av med känslan... :D

Senaste morgonvikterna ligger på 90 kg.

Passet, tja ett lite mesigt helkroppspass men det känns inte mesigt när jag håller på. Vet inte om det är pga lågt kcal el för att jag är klen helt enkelt.

Tränade i sk "switchingmaskiner", typ vanliga maskiner men man står upp.. rodd, tricepspressar, axelpress, bröstpress, rumpmojäng, knäböjsmaskin, mage. 3x15 på varje. Alltså fan, jag är inte stark... men jag är stor! :hbang:

Lellan
2009-02-22, 22:33
Ett par timmars lek i kramsnö, ink kälkdragning, gött.. :)

5 påsar, ½ morot, 1 halstablett, 1 ägg, ½ dl lättmjölk.

Träning imorrn!

Lellan
2009-02-23, 21:23
Maten: 4 el 5 påsar á 100 kcal (ja, jag vet att jag tagit 4 men minns inte om jag tog en extra innan träningen.. :smash:) Ärtsoppa 280 kcal
½ dl lättmjölk 20 kcal
=700 el 800 kcal

Alltså, jag tror det är knark i påsarna.. det är lite för lockande med en påse jmf med mat för tillfället. Å jag älskar mat.. :(

Träningen: Inget svartnande för ögonen! Gött!
6 min uppvärmning crosstrainer, Styrka: knäböj maskin 3x15, utfall maskin 1x10 (min rumpa ville inte va me..), rumpmaskin 3X15 (har bara kört på tyngsta här och så även idag, det har tidigare kännts lätt, men som sagt - min rumpa ville inte idag), axlelpressar pinsamt låg vikt 8,7,6 (jo, siktet var på 15 reps men tog tokslut), Latsdrag 12x3 (typ ett år sedan jag tränade, märks..fick bara kontakt m vänster sida + svag), rodd 12x3, bröstpressar 13x3 (har alltid hatat att köra bröst men idag var det det som kändes bäst, nästan jättebra!), tricepspressar 12x3, mage tungt 12x3.

Helt jäkla slut, 4 trappor upp till jobbet sen efteråt kändes.. jobbigt. Men det var skön känsla i kroppen, har saknat det där begynnande träningsvärkspirret! *cupid*

Nytt jobb nära= inga promenader. Så tänkte komma ihåg att spatsera runt lite imorrn. Morgonvikt 89,5 kg.

Lellan
2009-02-24, 16:58
Ruggig feber inatt, evighetsfrossa trots dubbla lager kläder + strumpor, 2 fleecefiltar + varmt täcke. När klockan ringde imorse var det så GÖTT att äntligen vara varm, men tog en värktablett för att lyckas ta mig till jobbet (är inte i kontakt med mkt folk och det är mitt 3e jobbpass på nytt jobb, har redan hunnit vara hemma för vab, så inte skälla att jag jobbar "sjuk" ;)).

Har druckit och kissat mängder men är ändå törstig hela tiden.

Tror nog det bara blir nutrilett resten av dagen, hittills 2 påsar + wokgrönsaker 200 gram + 4 quornköttbullar + 2 msk mini keso + 1 tsk sambal oelek, 1 apelsin.

Grym träningsvärk så bara gått en kortare promenad.

Krampus
2009-02-24, 17:10
Jag tror att du ligger lite för lågt i kalorintaget..
Kan det vara en idé att äta lite mer och träna lite mer?

Lellan
2009-02-24, 17:12
Jag tror att du ligger lite för lågt i kalorintaget..
Kan det vara en idé att äta lite mer och träna lite mer?

Ja. Men jag har blivit bekväm. :(

Exakt just nu fryser jag häcken av mig (feber tillbaks?) och har grym träningsvärk, så just idag får jag säga "pass". Förresten är rumpan det enda ställe jag enligt måttband verkar minska nämnvärt på. Kul. NOT.*gah!*

Krampus
2009-02-24, 17:25
Ja. Men jag har blivit bekväm. :(

Exakt just nu fryser jag häcken av mig (feber tillbaks?) och har grym träningsvärk, så just idag får jag säga "pass". Förresten är rumpan det enda ställe jag enligt måttband verkar minska nämnvärt på. Kul. NOT.*gah!*

Ok. Se till att du får i dig rätt mängd mineraler. Magnesium och zink framför allt. Jag tror att du har stressat sönder ditt imunförsvar med den här dieten en aning. Starkt jobbat dock. Låt inte det hela gå över i chock-bantnings träsket bara. :)

shadowfire
2009-02-24, 17:31
...Morgonvikt 89,5 kg.
oj shit, redan? 6kg på 10 dagar? nog för att man lätt tappar rejält första veckan, men se upp så det inte går för fort.

edit: eller det var kanske inte på morgonmage du vägde 96... men kämpa på iaf, låt det ta sin tid så når du dina mål galant.

Lellan
2009-02-24, 17:44
oj shit, redan? 6kg på 10 dagar? nog för att man lätt tappar rejält första veckan, men se upp så det inte går för fort.

edit: eller det var kanske inte på morgonmage du vägde 96... men kämpa på iaf, låt det ta sin tid så når du dina mål galant.

Nja, det var efter trerätters med massa vin.. :) Men, jag hade ingen koll faktiskt på att det gått så kort tid, har bytt jobb, sonen varit sjuk osv så tidsuppfattningen är sisådär tydligen..

Mina mål ja, man ska ju ha tydliga och precisa men jag har liksom inte orkat engagera mig i det. Så de är högst otydliga och diffusa fn.

En sak jag inte fattar är det där med vätskan, är så himla törstig hela tiden och dricker och dricker, då går det rakt igenom sen blir jag så fort uttorkad ändå känns det som? Får testa att mäta upp säg.. 2 liter så jag har lite koll på hur jag dricker också.

Krampe - ska kolla upp saker som innehåller magnesium å zink me.. ;)

Kul att ni kikar in förresten, trots att denna träningsjournal kanske inte riktigt gör skäl för namnet..! :)

Tricce
2009-02-24, 18:47
Kul att ni kikar in förresten, trots att denna träningsjournal kanske inte riktigt gör skäl för namnet..! :)

Johorå du la ju upp värsta passet igår ju :)
Fight that sjukdom nu!!

Lellan
2009-02-25, 00:19
En vecka sedan:

http://img519.imageshack.us/img519/568/skugganwh4.th.png (http://img519.imageshack.us/my.php?image=skugganwh4.png)

http://img95.imageshack.us/img95/4849/0217kluddop5.th.png (http://img95.imageshack.us/my.php?image=0217kluddop5.png)


Jag har verkligen valt fel jämförelsepose, men kör på..

http://img99.imageshack.us/img99/3936/v9kludd.th.png (http://img99.imageshack.us/my.php?image=v9kludd.png)

Vet inte om man kan se ngn skillnad på en vecka, men jag tycker mig tappa hull just på armarna (och rumpan, men en förkrympt rumpa gör ingen glad så den fotas icke). Jag blir enl måttband rakare i kroppen, vilket känns trist, men när jag gått ner såpass att jag är normalviktig tänker jag bli seriös med styrketräning, kanske får lite former då hoppas jag! :hbang:

Dricker proviva och nutrilett samt tagit lite fiskolja, mår rätt pyton i kroppen så ska va snäll mot den, men pallar inte äta utan är mest törstig.

Lellan
2009-02-25, 00:20
Johorå du la ju upp värsta passet igår ju :)
Fight that sjukdom nu!!

Jag fightar järnet, lovar..! :)

ceejay
2009-02-25, 00:34
Jag tycker då armarna (armen :)) blivit med definierad :) sweet

Lellan
2009-02-25, 00:36
Jag tycker då armarna (armen :)) blivit med definierad :) sweet

Jo, jag inbillar mig att det borde gå framåt.. står på samma sätt med samma optiljus :D, för att se skillnad.. Å jag HAR två armar, men är högerhänt så fotar med höger. Har en nokia N93 jag inte förstår mig på, om ngn vet hur självutlösaren funkar på den får man tipsa! :)

Lellan
2009-02-25, 19:46
Utöver det jag skrev upp igår (2 påsar + wokgrönsaker 200 gram + 4 quornköttbullar + 2 msk mini keso + 1 tsk sambal oelek, 1 apelsin) så drack jag en till nutrilett, 70 kcal Actimel och 100 kcal proviva å massa vatten.

Mat idag: 100 kcal proviva, 210 kcal nutrilett, 70 kcal ägg, 40 kcal knäckebröd, 2 champinjoner, 400 kcal Max Slimburgare (men åt 1/4 av brödet) och ska ta 1 el 2 påsar naturdiet á 100 kcal så 920 el 1020 lär jag landa på.

Rask prom på 40 min samt cyklat lugnt i 10 min (hälsotest) var dagens enda aktivitet. Hälsokontroll: Vägde 90,2 där och det var de nöjda med. HB 153, blodsockret minns jag inte men kan det ha varit 5? Nåt med en femma. Blodtryck 95/70. Hade väldigt god syresättningsförmåga iaf, kul!

Enda var väl att jag ska träna oftare, men det är jag ju på g med. De tyckte inte det lät nödvändigt med vlcd men att det var bra att jag ska kolla det med läkaren sen.

Till på söndag har jag beställt en sån här! http://www.konditori-malmen.se/images/9051637_9_76_p.jpg

Tricce
2009-02-26, 01:37
GRYM!!! > tårta min son skulle aldrig vilja förstöra en sån där dock haha

Lellan
2009-02-26, 12:19
GRYM!!! > tårta min son skulle aldrig vilja förstöra en sån där dock haha

Ja, det återstår ju att se - JAG vill ha tårta iaf.. *drool*

Lite vinterblekt å vadderat, men här är ett par nyvakna vader (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3513121&postcount=4025)

Ignatius72
2009-02-26, 12:30
Det börjar bli dags att sluta fega och köra en helt vanlig helkroppsbild. Punkt.

Lellan
2009-02-26, 12:42
Det börjar bli dags att sluta fega och köra en helt vanlig helkroppsbild. Punkt.

Nej. Punkt.

Som jag varit öppen med från början är jag egentligen en tjock fegis, så vi tar det här i min takt, mina villkor. Det må vara irriterande för andra, men jag är inte här för att behaga utan för att våga å förbättra mig i min egen takt.. :)

Men självklart fattar jag ju att ingen kan ge vettig kritik på de lunarsaker jag lägger upp, men så är det med det.

Ignatius72
2009-02-26, 12:44
Nej. Punkt.

Som jag varit öppen med från början är jag egentligen en tjock fegis, så vi tar det här i min takt, mina villkor. Det må vara irriterande för andra, men jag är inte här för att behaga utan för att våga å förbättra mig i min egen takt.. :)

Men självklart fattar jag ju att ingen kan ge vettig kritik på de lunarsaker jag lägger upp, men så är det med det.

jag tycker iofs du varit modig, men det blir så jobbigt att sitta här och pussla ihop bilderna till en helfigur. Min arbetsgivare tycker det går ut över mitt arbete :D

mela
2009-02-26, 12:45
Både vaderna och armen ser riktigt bra ut Lellan. Fina markaringar :)

Lellan
2009-02-26, 12:56
jag tycker iofs du varit modig, men det blir så jobbigt att sitta här och pussla ihop bilderna till en helfigur. Min arbetsgivare tycker det går ut över mitt arbete :D

Tss, finns ju viktigare saker än att jobba.. uppenbarligen?

Både vaderna och armen ser riktigt bra ut Lellan. Fina markaringar :)

Tack! Hallampan å lunarvinklar är mina bästa vänner.. ;)

Hmm... ngn sa nåt om att jobba ja... :em:

JJ
2009-02-26, 13:46
Nej. Punkt.

Som jag varit öppen med från början är jag egentligen en tjock fegis, så vi tar det här i min takt, mina villkor. Det må vara irriterande för andra, men jag är inte här för att behaga utan för att våga å förbättra mig i min egen takt.. :)


Ta dem för din egen skull så ser du framstegen lättare, du behöver ju inte lägga upp dem här. Jag är fortfarande helt fascinerad av att du kan väga så mycket. På det lilla man ser så verkar det iofs finnas en hel del muskler och de väger ju lite mer.
Grabben blir nog nöjd med tårtan. Har du matchande servetter också?

Lellan
2009-02-26, 17:26
Ta dem för din egen skull så ser du framstegen lättare, du behöver ju inte lägga upp dem här. Jag är fortfarande helt fascinerad av att du kan väga så mycket. På det lilla man ser så verkar det iofs finnas en hel del muskler och de väger ju lite mer.
Grabben blir nog nöjd med tårtan. Har du matchande servetter också?

Hm, du verkar bättre på det här än mig.. Matchande servetter ska såklart införskaffas! :)

Man kanske tycker sig se muskler, men jag har en mjuk rondör så även om jag formligen tiggt beröm här på sistone så är sanningen rätt... degig.

Men jag blir faktiskt jätteglad (å lite röd om kinderna), är en jäkel på att gömma mig så mina vader och armar har inte sett sol på flera år. Långärmat och highwaterbyxor är min sommarmelodi, men förra året hade jag tshirt ett par tillfällen i solen - kände mig naken som fan.. :D

MEN. Jag har barn och tänker inte överföra min komplexade klädstil, snälla ord hjälper faktiskt i rätt riktning.

JJ
2009-02-26, 17:34
Hm, du verkar bättre på det här än mig.. Matchande servetter ska såklart införskaffas! :)

Jag har faktiskt haft äran att få gå på rorykalas med matchande tårta, servetter och tallrikar. Det finns garanterat ett helt spindelmannentema att slösa sina slantar på.

Lellan
2009-02-26, 23:57
Jag har faktiskt haft äran att få gå på rorykalas med matchande tårta, servetter och tallrikar. Det finns garanterat ett helt spindelmannentema att slösa sina slantar på.

Fick bli krokodiltema på tallrikar etc, han diggar det med å tja... krokodiler är ju som spindlar.. fast gröna.. med färre ben.. å lite större.. som.. äter människor. Hrrm. Ja.

Idag har jag verkligen rört på mig minimalt, tar igen det imorrn. Har iaf kikat in i jobbets gym, kvällar och helger fick man träna där.

Mat: 4 påsar blev 410 kcal, wokgrönt + quornbullar+ lite keso mini blev 280 kcal, sen ett ägg på 70 å en halv ovägd banan samt 20 kcal mjölk = 780 kcal exkl banan då.

Träning imorrn, skoj! :hbang:

Krampus
2009-02-27, 15:33
Ja, det återstår ju att se - JAG vill ha tårta iaf.. *drool*

Lite vinterblekt å vadderat, men här är ett par nyvakna vader (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3513121&postcount=4025)

Supergrymt! Här sitter kilona!

Tolkia
2009-02-27, 20:02
Men självklart fattar jag ju att ingen kan ge vettig kritik på de lunarsaker jag lägger upp, men så är det med det.
Bra. För det är nog faktiskt inte möjligt att säga så där jättemycket utifrån en arm och något diffust, svart, alt. en arm och en blixt i spegeln (därmed inte sagt att du inte får/skall/bör posta lunarbilder, det är din journal och där är du ju postkungen). Jag tycker att du skall göra som JJ föreslår och ta några mer avslöjande bilder för din egen skull, för det är så lätt att tycka att "inget händer" och att man ser ut som man alltid har gjort när man ser sig själv varje dag, och inte märker de gradvisa förändringarna.

Denna sommars uppdrag blir att inte bara våga t-shirt utan även våga en aningen mer kroppsnära överdel (typ random tjejtopp från KappAhl)! Min lillsyrra brukar påpeka för mig att jag inte ser mindre ut för att jag klär mig i tält, och det är nog tyvärr sant, även om det ÄR skönt att gömma sig i den västerlandska motsvarigheten till burkha. Börja hemma i lägenheten. ;) Man vänjer sig, men gaaaaaaahhhhhhh-pinsamhetsperioden innan man vant sig är lite påfrestande. Jag tror faktisk inte att du ser ut så att du måste gömma dig i tält.

Lellan
2009-02-27, 20:45
Supergrymt! Här sitter kilona!

Låg tyngdpunkt.. ;) isf därför jag aldrig halkar?

Vänligt text inkl "Börja hemma i lägenheten. ;) Man vänjer sig, men gaaaaaaahhhhhhh-pinsamhetsperioden innan man vant sig är lite påfrestande. Jag tror faktisk inte att du ser ut så att du måste gömma dig i tält."

Började faktiskt så smått inomhus för ngn vecka sedan, med den förskräckta reaktionen från min son 3 år "Mamma, sätt på tröjan!!" å så hämtade han min tröja.. Nu tror jag INTE att det beror på ngn annat än just att han är ovan. Men det fick en ju att tänka lite. Han ser mig bara näck i duschen (jo, andra nakensaker behagar jag också göra näck men sånt har ju knappast han nåt med att göra. Där får man liksom köpa grisen i säcken).

Strax innan jag loggade in stod jag just och provade vilken tunn kofta jag skulle ha över klänningen (med trekvartsärm) på kalas i helgen. Jag är dammsuger butikerna på tunna koftor, och har jobbat inomhus på vårt för varma kontor i fleecetröjor hela året (arbetsklädseln är företagets jeans, piké, fleece samt jacka).

Att posta (vinklar å ljus i all ära) bilder med linne är så utanför min comfortzone så ni anar inte. Blundar å kör typ. Har aldrig genomfört ett träningspass sommar el vinter utan långärmat och långbyxor. Inte haft baddräkt sen jag var 14 (bikini vet jag inte om jag ägt), inga solsemestrar här inte. (Eller jo, två dar på öland för 6-7 år sedan hade jag linne på en camping när min tvätt torkade - men ni fattar). Att man orkar komma ihåg tillfällena ens.. :Virro

Och nej, kanhända ser jag inte ut som att jag måste gömma mig i tält, var nu den gränsen skulle gå? En kille gjorde slut med mig över koftorna (vi var 17 så det kan ha varit en dålig ursäkt, hade dem ju inte direkt på tumanhand).

Iaf. Jag har som sagt vägt även 60 - med kofta på ;), så min hangup sitter inte i vikten utan i att känna mig oskyddad på ngt sätt. Men nu har jag ju visat både armar och vader (ironiskt nog tränar jag ju inget av dem specifikt heller, men vi börjar utifrån å går inåt.. :D), fegis ska växa upp.

Lellan
2009-02-27, 21:04
Just de, har ju tränat idag!

Lite tidsbrist, men skönt pass.. :) Tyngre i vikter i allt utom axelpressar. Fullmag på vissa, förvisso är det speciella maskiner så för att jämföra med andra är det lite ju lite värdelöst. Men starkare än när jag började där iaf!

Uppvärmning 6 min crosstrainer el vad den kallas. Cirkelstyrketräning: Knäböjsmaskin, 3x15, tricepspressar 12, 15, 13, Bröstpressar 12x3, Axelpressar lätt vikt som kändes tuung 7, 8 (svartnade så struntade i det), latsdrag lätta med långsamt negativ bara för att det var skönt 12x3, rodd 12, 11, 10, Magmaskin 15, 14 tungt! Avslutade med rumpmaskinen som brukar kännas jättelätt på fullt mag men var jobbigt som attans. 15x3.

Ätit; makrill på knäcke 100 kcal, nutrilett 200 kcal, 6 bitar sushi.. 400 kcal?, 120 kcal björnbär, 70 kcal läkerol. Ska väl peta i mig något mer, men inte bestämt vad.

1 h rask prommis också. Druckit 2 liter, men känns bara som det åker rakt igenom.

Madame
2009-02-27, 22:01
Just de, har ju tränat idag!

Lite tidsbrist, men skönt pass.. :)

6 bitar sushi.. 400 kcal?

Åhå vad härligt med både träning och sushi!

Jag tror sushin är mindre än 400 kcal dock. var tvungen att kolla :em: och kom fram till ca 280 kcal för 6st laxnigiri på 35 gram stycket :)

Sen måste jag instämma i hyllningskören ang dina vader också, de är fabulous baby! jag säger det inte för att vara snäll, jag tycker det faktiskt på riktigt. Bara så du vet. Optiljus i all ära, men själv är jag, och många andra med för den delen, inte ens i närheten av såna där markeringar även om jag hade universums fetaste optiljus *cry* så de där ska du vara stolt över!

Krampus
2009-02-27, 22:20
Bra. För det är nog faktiskt inte möjligt att säga så där jättemycket utifrån en arm och något diffust, svart, alt. en arm och en blixt i spegeln (därmed inte sagt att du inte får/skall/bör posta lunarbilder, det är din journal och där är du ju postkungen). Jag tycker att du skall göra som JJ föreslår och ta några mer avslöjande bilder för din egen skull, för det är så lätt att tycka att "inget händer" och att man ser ut som man alltid har gjort när man ser sig själv varje dag, och inte märker de gradvisa förändringarna.


Bra. När ska du lägga upp bilder? :)

Tricce
2009-02-27, 22:45
Låg tyngdpunkt.. ;) isf därför jag aldrig halkar?



Började faktiskt så smått inomhus för ngn vecka sedan, me.... mer text[/B].

Bara att skriva det där för oss här måste ju va som att gå omkring inne i linne utan att ha persiennerna nerdragna? :) Å andra sidan är du ju inte direkt känd för att va den som inte skriver va hon tänker så ehm, ja heja heja iaf!

Lellan
2009-02-27, 22:48
Åhå vad härligt med både träning och sushi!

Jag tror sushin är mindre än 400 kcal dock. var tvungen att kolla :em: och kom fram till ca 280 kcal för 6st laxnigiri på 35 gram stycket :)

Sen måste jag instämma i hyllningskören ang dina vader också, de är fabulous baby! jag säger det inte för att vara snäll, jag tycker det faktiskt på riktigt. Bara så du vet. Optiljus i all ära, men själv är jag, och många andra med för den delen, inte ens i närheten av såna där markeringar även om jag hade universums fetaste optiljus *cry* så de där ska du vara stolt över!

Tja, hade varit roligare om jag gjort ngt för att få dem men jag har iofs alltid gått fort å mkt, måste vara det då.. :) Men tack!

Stod så olika när jag googlade så drog till med 400.. nu har jag dock druckit en kopp svampbuljong med skivad vitlök i (vik hädan sjukdomar som lurar..) en äggmacka (knäcke med litet ägg + sambal oelek) så det är redan kompenserat.

Hursomhelst, Sushi är gott... *drool* Å träning kul... å jag mår bra!

Käkar rosenrot max sedan i måndags också, kanske bidrar med ngt!?

Lellan
2009-02-27, 22:51
Bara att skriva det där för oss här måste ju va som att gå omkring inne i linne utan att ha persiennerna nerdragna? :) Å andra sidan är du ju inte direkt känd för att va den som inte skriver va hon tänker så ehm, ja heja heja iaf!

Typ. Men det är ju ingen match att vara modig om man inte är feg, och tanken är ju att jag ska vara det (modig alltså..:smash:).

Persienner nere dock, nån måtta får det vara.. ;)

Kul att ni kikar in och hejar på fegisen dock!

Tolkia
2009-02-27, 22:56
Fegis ska växa upp.
Heja (därmed - än en gång - inte sagt att "växa upp" betyder att du måste börja posta bikinibilder här, men jag tycker att det verkar som om du har fattat vad jag menar, möjligen till skillnad från andra). :thumbup: Men, som sagt, jag vet att det är läskigt att lämna sin "comfort zone"; jag tror att jag gick med armarna i kors över magen ett halvår på jobbet, när jag s.a.s. börjat sluta med tälten.

Sedan tror jag att man skall akta sig för att ha små barn som smakdomare, det händer förvisso att de är väldigt rara, men det händer också att de är väldigt onda. :cryout:

Edit: Inlägget ovan mitt, som ramlade in medan jag skrev, är mycket klokt (säkert en klyscha, men en bra och mycket sann klyscha).
Bra. När ska du lägga upp bilder?
Aldrig. Till din, min och alla andras båtnad.

Lellan
2009-02-27, 23:27
Heja mm.
Aldrig. Till din, min och alla andras båtnad.

Bikinibilder kommer det inte bli, å det ska vi vara nöjda med :D, men å andra sidan behöver vi inte lägga in ngn värdering (särskilt inte andras). Men burkan slänger vi.. :)

Ska tänka på det där mer armarna..å barnen.. ;)

Hittade förresten en bild på en 40 kg tyngre Lellan! Krut i den magen!!
http://img515.imageshack.us/img515/412/enveckainnanleofddes.th.jpg (http://img515.imageshack.us/my.php?image=enveckainnanleofddes.jpg)

Tolkia
2009-02-27, 23:28
Fatta vilket jobb du har gjort. Det är en halv människa som försvunnit. Var stolt.

Lellan
2009-02-27, 23:41
Fatta vilket jobb du har gjort. Det är en halv människa som försvunnit. Var stolt.

Det konstiga var ju att en människa ploppade ut, å 2 mån senare vägde jag 4 kg mer.. *screwy*

Men. Det har inte varit jobbigt att gå ner - men det var jävligt jobbigt att vara så tung. Känns mer som att jag vill applådera mig att ha kvar tron på människan efter den resan, än själva resan tillbaks.

Inget hopp, ingen tro på sig själv, träna var plågsamt (även om jag rörde på mig även då), handla kläder ett hån. Träffa nytt folk och känna sig som fånge i en rustning. Jag var samma men bemöttes som en annan, det livade inte upp direkt utan man sjönk djupare.

Minns faktiskt inte sjuka mängder mat, däremot kunde jag på frågan "är du hungrig nu igen?" svara "nä, jag är trött/har tråkigt" osv.

Har lärt mig att vila eller ta lite luft när jag är trött, göra något eller tillåta mig må dåligt när jag inte är på topp. Jävligt svårt. Särskilt när det finns "ta 3 betala för 2" så att man aldrig behöver utmanas att finna en lösning.

Krampus
2009-02-28, 00:04
H

Aldrig. Till din, min och alla andras båtnad.

:(

Lellan
2009-02-28, 21:06
:(

I den här journalen surar vi inte.. ;)

Idag har jag använt knoppen mkt mer än kroppen, en timmes rask prommis är allt.

Ätit; Ägg 140 kcal, spenat + gröna bönor 120 kcal, lättmjölk 20 kcal, blandad fisk 120 kcal, wokgrönsaker 110 kcal, buljong 25 kcal, 1 skiva wasa fiber plus 30 kcal, ½ rödlök nånting kcal 70 kcal minikeso, 100 kcal påse naturdiet= 735 kcal inkl sockerfria tuggummin = 750 kcal ca..

Känns som att jag käkat massor, mått väldigt bra, pigg och så senaste dagarna. Kanske Rosenrot max eller dess placebo som kickat in..

Imorrn blir det träning å kalas!

Neco
2009-02-28, 22:51
Hur länge tänker du hålla på med sånna här matpåpåsegrejer? Tills du når viktmålet?

Jag röstar också för hela den här grejen med att tillvänja sig med bikini osv hemma i sin egen vrå. Sen så röstar jag för yoga som variatin till vilan/ta lite luft när du inte är på topp. Lite österländskt lugn har nog aldrig skadat någon (även om jag som nybörjare lider i ganska många av ställningarna :))

Lellan
2009-03-01, 19:48
Hur länge tänker du hålla på med sånna här matpåpåsegrejer? Tills du når viktmålet?

Nä, tror inte det. Alltså, jag har blivit för tok på bekväm osv så jag borde trappa av nu är väl tanken, känns ju inte så hälsosamt att dricka pulver. Men kör iaf på tills 9/3 då jag ska kolla mig hos läkaren.

Jag röstar också för hela den här grejen med att tillvänja sig med bikini osv hemma i sin egen vrå. Sen så röstar jag för yoga som variatin till vilan/ta lite luft när du inte är på topp. Lite österländskt lugn har nog aldrig skadat någon (även om jag som nybörjare lider i ganska många av ställningarna :))

Bikini kan vi nog glömma helt, men jag springer runt i linne å trosor/mysbrallor hela tiden inne nu så man ska aldrig säga aldrig!

Har bara gått på gravidyoga men gillade det då, ramlar jag över ngt pass så testar jag.. Har pilates på dvd men kan helt klart tänka mig att testa en yogadvd. Vem vill inte lida liksom? :D

Såå... idag;

Ätit (helskum mat, jag vet, barnkalas):
2 påsar á 100 kcal/st
20 kcal lättmjölk
1 stor bit princesstårta
1 ballerinakaka
1 kanelgiffel
1 varmkorv med bröd, 1 tsk senap + 1 tsk ketchup u socker
1 liten hamburgare (MacDonalds).

Ska sova över på jobbet nu och har med mig en påse el 120 kcal björnbär om jag blir sugen. Med andra ord har jag inte ätit mat idag, om man inte räknar den där lilla hamburgaren.. :smash: Men gott har det varit!

Träningen: 1 h rask prom, 5 minuter rodd, latsdrag 12x3, rodd 10, 11, 13 (tyngre och tyngre men kändes allt lättare), axelpressar 10x3 (högsta vikten någonsin, den var låg, men starkt för att va mej), bröstpressar 10, 9, 10 (här gick det lite sämre), tricepspressar 10, 11, 15 (här drömde jag om att gå hem el slå ngn), rumpmaskin 15x3 (plågsamt fan! Min rumpstuns is gone.. :cryout:). Tung mage 10x3. Sen.. så kör jag fullmag knäböjsmaskin som känns lätt, lätt lätt? (12, 11, 11)

Då blev jag så glad att jag körde lite sneda crunches och tom stretchade vilket typ aldrig händer (bör fixa till det).

Sen har det varit barnkalas för hela slanten, trött Lella over´nout.. :cool:

zowie
2009-03-02, 19:36
hej!
har läst journalen och sett dina bilder. jag är 1 cm kortare och 30 kg lättare än du, men ser nästan ut som du (vad jag kunde se frånbilderna).
har lite svårt att tro att du väger så mycket mer än jag.
men, bra jobbat!!! kör hårt, det blir bra!

Lellan
2009-03-02, 22:22
hej!
har läst journalen och sett dina bilder. jag är 1 cm kortare och 30 kg lättare än du, men ser nästan ut som du (vad jag kunde se frånbilderna).
har lite svårt att tro att du väger så mycket mer än jag.
men, bra jobbat!!! kör hårt, det blir bra!

Kameran drar ifrån 30 kg? ;) Nja, nog tycker jag att du ser mkt slankare ut, men vi får köra hårt båda två - blir toppen! :) Tack för pepp!

Idag har jag inte tränat, bara sprungit runt på stan, städat och så. Har chockerande mkt fritid med nya jobbschemat känns det som. Ledig imorrn, då blir det träning och frissan... Ska få 10 min hårbottenmassage också, gött!

Blev en konstig matdag idag också, bjöd på lite mer födelsedagsfika (jag har INTE ätit pannkakstårta och blåbärsbakelser, men var grymt sugen!).

Maten: 100 kcal broccoli, 1 påse 100 kcal, spenatsoppa 110 kcal, 2 ägg 140 kcal, ½ skiva mjukt bröd 30 kcal, ost 70 kcal och 170 kcal wokgrönt med vitlök, 20 kcal lättmjölk. Jo, 1 tsk vaniljkräm också (från blåbärsbakelse), okänt antal kcal. = 740 kcal (exkl vaniljsås).

Blev ju inte alls många kcal nu när jag räknat ihop, kanske ska ta en påse till så jag får lite skjuts till träningen imorrn! *flex*

ceejay
2009-03-02, 22:24
vikten går stadigt nedåt? :)

Lellan
2009-03-02, 22:29
vikten går stadigt nedåt? :)

Morgonvikten pendlar mellan 88,6-89 kg.. så inte så jättemkt, men däremot håller min rumpa på att försvinna??

Och jag inbillar mig inte, om man kan tänka sig byxor som "kupstorlekar" så har jag gått ner en kupstorlek och det var ju inte direkt vad jag ville... men har ju 15-20 kg till att gå ner så det kommer väl ske lite proportionsändringar på vägen kanske.

Just nu är det rumpan jag tappar... :( :booty:

Neco
2009-03-02, 22:41
Just nu är det rumpan jag tappar... :( :booty:

Jag tycker det känns så för mig också! men förhoppningvis så kommer lår och mage följa efter så att det det blir i rätt proportioner till slut. Du får kompensera rumptappet i efterhand med mycket benböj :)

Lellan
2009-03-03, 18:41
Jag tycker det känns så för mig också! men förhoppningvis så kommer lår och mage följa efter så att det det blir i rätt proportioner till slut. Du får kompensera rumptappet i efterhand med mycket benböj :)

Ja, låter vettigt! Får stretcha i förebyggande syfte isf, vill minnas att jag har superstela muskler på framsidan vad. De är bulliga också, ser skitskumt ut, har aldrig sett andra med bulliga såna fram men nu ska jag inte va gnällig (men det är inte snyggt, vadmuskler ska hålla sig på baksidan).

Idag: ett störtlöjligt pass till följd av tidsbrist (pga att jag kikade på gardinrea. Jösses liksom... jag inte bara tokbantar, prioriterar tydligen att shoppa gardiner också.. :em: ).

Det störtlöjliga passet: 5 min roddmaskin, axlar 10 (tungt för att va mej) 13, 13 (lite lättare), rodd fullmag 10 x 3, latsdrag (suupersvag..:() 7, 9, 8, Knäböjsmaskin (mitt hår fastnade så.. hrrm) 7 st..:em: Sen 10,12,12 fullmag mage - sved som attan!

Ja, det var alles. Å 1 h rask prommis.

Dagen fortsatte i kärringens tecken med hårinpackning, hårbottensmassage *drool*, bryn och fransfärg + plock, hårklippning (1 dm!). Fick en kopp wienermelange där, kändes som koffeinkakaosocker rakt ut i blodet.. åt en Extra delight dropstablett till.

Maten: Har ju ingen aning om wienermelangens innehåll (kopp ca 1½ dl från maskin?) men resten: 2 påsar á 100 kcal st, ½ banan 50 kcal, köttfärssås 200 kcal (lök, svamp, torkad vitlök, krossade tomater och jo - det fanns visst ngt spår av köttfärs där..) med 35 kcal gröna bönor.= 485 kcal (exkl den där "wienern" m tablett. Glömde ta påse efter jag skrev igår men ikväll ska jag ta en el två).

Lellan
2009-03-03, 20:06
http://img175.imageshack.us/img175/2120/armsm3.th.png (http://img175.imageshack.us/my.php?image=armsm3.png)http://img519.imageshack.us/img519/568/skugganwh4.th.png (http://img519.imageshack.us/my.php?image=skugganwh4.png)http://img99.imageshack.us/img99/3936/v9kludd.th.png (http://img99.imageshack.us/my.php?image=v9kludd.png)http://img530.imageshack.us/img530/5453/armv10.th.png (http://img530.imageshack.us/my.php?image=armv10.png)

Bildserie för att se om det händer ngt sedan jag började journalen (jepp, samma pose som den jag började med, hade jag börjat om hade jag gjort som de kloka och tagit en annan jämförelsepose).

Inbillar mig att underarmarna tappat lite iaf? Kom på att det kan vara idé att börja träna armarna också, inte bara fota.. :em:

Lellan
2009-03-05, 07:20
Igår vetefasiken vad jag sysslade med, skärpning!

Åt 1 påse och en weight watchers thai grön curry, ½ dl lättmjölk och 2 sockerfria halstabletter på hela dagen. Blir typ 380 kcal exkl halstabletterna. Hade fullt upp med jobb, sen målade jag och verkligen däckade..å glömde visst bort att åtminstonde slurpa i mig ngt. :smash:

Idag stannade vågen på 86 men antagligen glömde jag dricka också så den siffran kan vi lätt glömma. Pinsamt dåligt jobbat. 1 h rask prom gick jag förresten.

Idag har jag redan börjat med 2 ägg, och ska ha med lax till matlåda osv och rent generellt skärpa mig så jag slipper skämmas över nästa inlägg. :thumbup: Får påminna mig om målet, mer hälsosam och mer sunt förnuft!

Tricce
2009-03-05, 08:01
Vad ska man säga, måltid för en sparvunge!!
Bra att du är medveten om det iaf.

Lellan
2009-03-05, 23:35
Vad ska man säga, måltid för en sparvunge!!
Bra att du är medveten om det iaf.

Ja, idag har jag åtminstone käkat som en skata.. el nåt.. Blir mer mat i helgen då vi ska hälsa på mina föräldrar. :)

Käkat: spenatsoppa 100 kcal, 3 små ägg 210 kcal, lax 200 kcal, wokgrönt 70 kcal, 40 kcal lättmjölk och en påse 100 kcal = 720 kcal.

Idag har jag jobbat från 10 och ska vara kvar här till 8 imorrn bitti, pga lite missöden imorse (spräckte mitt handfat å sånt smart) blev det ingen träning, 40 min rask prom är dagens promenad förutom sprungit i trappor på jobbet.

Tänkte hinna träna innan tåget imorrn, blir väl summering av en trevlig helg sen får jag hoppas!

ceejay
2009-03-05, 23:38
Blir du inte stressad? Du verkar göra hur mycket som helst varje dag, på väldigt lite mat dessutom

Lellan
2009-03-05, 23:51
Blir du inte stressad? Du verkar göra hur mycket som helst varje dag, på väldigt lite mat dessutom

Nä, är nog snarare motsatsen till stressad.. jobbet är ganska lugnt och fritt. Fast när jag jobbar så långt pass finns det ju inte så mkt tid att spela med på fritiden eftersom jag har barn som jag hämtar upp ett par timmar efter jobbet imorrn å så (han är hos sin pappa om ngn skulle oroa sig.. :)).

Har upptäckt hur stark vanans makt är, trivs jättebra med käket och levandet just nu, fast jag borde se fram emot att öka på maten. Men inser ju att nuläget är högst tillfälligt, på måndag konsulterar jag läkare ang käket dessutom och tänker be om råd och att de tar lite prover. :)

Men är förvånad själv faktiskt, över hur trevlig "svältkicken" tydligen är - men jag är iaf såpass vid sans att jag inser att det är ju det som får mig att må bra, och inte att upplägget är "hälsosamt".

Lellan
2009-03-08, 21:50
En helg av total inaktivitet hemma hos föräldrarna i dalom (med min superkrasslige och hostige son, därav inaktiviteten.. en halvtimmes prommis sen vi satte oss på tåget i fredags lunch typ).

Skrev upp maten iaf, inaktivitet främjar ätande!

Mat fredag, lördag, söndag:
1 kg wokgrönt
½ kg blomkål, broccoli, morötter
6 hela ägg + 1 vita (stora från granngårn, ingen våg, säg 75 g/st?)
2 st buljong=1 liter=(50 kcal om jag minns rätt)
ca 100 g hokifilé
ca 125 g rödingfilé
10 vindruvor
1 ½ dl mellanmjölk
2 små äpplen
2 osötade skorpor
1 bit mörk choklad
2/3 dl blåbär
2 msk hjortronsylt
2 dl lättfil
1 ring färsk ananas
2 msk lingonsylt
2 msk kakaopulver (det+lingonsylten+lite lite vatten= smakar preciis som lingonpraliner, yummie!)
1 hembakt semla, rätt liten, men rätt mkt mandelmassa på.. *drool*
3 apelsiner
2 knäckemackor (hembakt, men i stl som skivor)
1/3 brk makrill
2 påsar naturdiet
5 extra drops halstabletter

Fast jag är för slö nu för att orka räkna på det, så lite onödigt att jag orkade skriva upp.. vägde 88,4 kg alldeles precis iaf. Intresseklubben antecknar, va? ;)

Har iaf haft en himla skön helg, trots krassel hos mini-me, mkt kramar å skratt blev det ändå.. *cupid*

En kass bild på världens blekaste ben är det enda jag producerat i helgen.. kriiitviiit... :cool:
http://img11.imageshack.us/img11/740/benet1.th.png (http://img11.imageshack.us/my.php?image=benet1.png)

Tinypope
2009-03-09, 20:19
Vore ju kul om man kunde få se en helhetsbild istället för små arm bilder hela tiden :>.

Lellan
2009-03-09, 20:45
Vore ju kul om man kunde få se en helhetsbild istället för små arm bilder hela tiden :>.

Å andra sidan är det här ingen journal vi ska ha kul i. ;)

Det man kan få se är helhetsbild med kläder på, det kan fixas. Jag har nämligen i många år lidit av "visa hud offentligt"fobi så för mig är det helt otroligt att slänga upp ben å armar till höger å vänster.. :D

Förra sommaren testade jag en tshirt, men mina vader har inte sett solen på en herrans massa år. Mina lår? Tja, det är nog 17-18 år sedan de exponerades för sol. Så.. därför.

Kom på att jag tränade i fredags, men inte skrivit upp passet. Tja, det var ungefär lika spännande som de tidigare passen, eller mindre om jag minns rätt.

Dagens:
Maten: pga att jag fick för mig att jag behövde fasta för ett blodsockertest som inte togs så blev det lite sent intag; 2 påsar naturdiet och en bar allevo (var hos doktorn, på lönesamtal, på stan, hem en snabbis, tränade, nu på jobbet igen). Har just ätit ½ minikeso med 70 g björnbär men det låter ju förjäkla futtigt så jag tänker allt peta i mig hela bruken keso.

Gött och extremkort pass idag! 6 minuter crosstrainer, 3 x 15 fullmag (alltså, det är ngn variantmaskin så fullmag är inte så jäkla häftigt men låt mig känna mig lite stark va.. ;)) knäböjsmaskin, likadan rumpaskinsdito. Sen började benen skaka gött så det blev bara 10 st utfall på varje ben. Men tung mage, den sved gött! 15x3. Prom 1½ h rask.

Genom att bara träna ben idag så kan jag använda min lediga dag imorrn till lugn å fin styrketräning tänkte jag.. å att få ändan ur vagnen och äta mer maat. :thumbup:

Madame
2009-03-09, 21:19
Vad sa doktorn då? ja om kosten o det som du skrev här att du tänkte ta upp med denne.

Lellan
2009-03-09, 21:49
Vad sa doktorn då? ja om kosten o det som du skrev här att du tänkte ta upp med denne.

Jag fick liksom inget svar. Han frågade hur länge man rekommenderades gå på det, jag sa 2 veckor utan läkarkontroll - fick sträng blick - sen påpekade jag att jag faktiskt inte fått tid utan fått vänta till nu, sen sa jag att på itrim (gåneriviktkedja) så kunde man gå 10 v på pulver om man blev medlem och hade kontakt med dem.

Då hummade han lite, kollade i min journal, frågade om jag inte blev yr när jag sprang el cyklade men jag sa att jag inte springer el cyklar, däremot hade det svartnat för ögonen när jag styrketränade i början men att det gått över.

Då kikade han lite mer i min journal, påpekade att jag ju alltid haft högt hb (156) och lågt blodtryck (95/60) och låg puls (42) men nu hade jag högre puls.

Han frågade om jag inte hade ont i njurarna, det har jag inte, men jag berättade att jag kissat blod för ngn vecka sedan så därför ska jag lämna urinprov imorrn bitti.

Jag berättade att jag nu på VLCD inte har den ofantliga trötthet jag led av innan, och konstigt nog fortfarande nu efter 6 veckor mår bättre än tidigare rent allmänt.

Ja, han svarade helt enkelt inte på det - däremot sa han att han skulle skriva brev. Fast sen läste jag på en lapp på lab att de bara skriver om det är ngt fel, annars inte så..

Tja, hursomhelst tänker jag äta mer mat. Har ätit resten av keson och ett äpple nu sen jag skrev sist, imorrn ska jag få till mer käk men magen knorrar som sjutton så jag får nog ta det mer och mer varje dag så jag ligger på 1500 i slutet av veckan.

Tror det blir skevt i huvudet och vanemässigt att fortsätta med enkel pulvertillvaro.

shadowfire
2009-03-09, 21:51
Tja, hursomhelst tänker jag äta mer mat. Har ätit resten av keson och ett äpple nu sen jag skrev sist, imorrn ska jag få till mer käk men magen knorrar som sjutton så jag får nog ta det mer och mer varje dag så jag ligger på 1500 i slutet av veckan.

Tror det blir skevt i huvudet och vanemässigt att fortsätta med enkel pulvertillvaro.

:thumbup: :bow:
Klokaste jag hört på länge, imo :)

Neco
2009-03-09, 21:56
:thumbup: :bow:
Klokaste jag hört på länge, imo :)

+1
Du fixar det på det sättet också :)

Lellan
2009-03-10, 19:03
:thumbup: :bow:
Klokaste jag hört på länge, imo

Haha, ja, journalen heter ju "mot bättre vetande", jag är på väg att veta bättre.. ;)

+1
Du fixar det på det sättet också :)

Ja, men latmasken i mig kommer nog knorra lite.. men det får man ta!

Anledningen till att jag började tänka om igårkväll var frossan som började smyga sig på, igen.. och mycket riktigt, rejäl frossa sedan svettade som feber under natten (var på jobbet utan temp så vet inte om jag hade feber).

Känns ju löjligt om det beror på mitt halvtimmes benpass, som iofs kändes duktigt när jag höll på (fullmag å allt.. :D), benen darrade typ hela promenaden från träningen till jobbet.

Så under natten drack jag 1½ påse i 1 liter vatten.

Blev ingen träning idag, utan jag gick hem å fortsatte sova ngn timme, sen åt jag lite saker jag blev sugen på istället!

Jag började med att bli sugen på ärtsoppa..
200 kcal (m senapspulver i)
2 små ägg 140 kcal
vindruvor 23 kcal
lax 204 kcal
wokgrönsaker 70 kcal
krossade tomater-sås rostad vitlök 45 kcal
blodpudding 162 kcal
vitkål 42 kcal
lingonsylt 88 kcal
=1004 kcal

Blir jag sugen på ngt mer blir det nog lätt naturell yoghurt med kanel & kardemumma! Eg ska jag förresten inte äta blodpudding pga hb:t, men såg så himla gott ut när sonen käkade..


Sen i eftermiddags blev jag rastlös och gick 1½ rask prommis, så jag mår nästan helt bra nu. Mätt, nöjd å belåten!

Morgonvikten (känns lite oviktig iom att jag svettades mkt samt drack mkt) var 87,4 kg.

Neco
2009-03-10, 20:03
Känns ju löjligt om det beror på mitt halvtimmes benpass, som iofs kändes duktigt när jag höll på (fullmag å allt.. :D), benen darrade typ hela promenaden från träningen till jobbet.


Äääh... varje gång jag springer ute (även när jag var i form) får jag värsta sjukdomskänslorna och lägger mig typ alltid och sover :) Så det är säkert precis som det ska vara!

Lellan
2009-03-10, 23:05
Äääh... varje gång jag springer ute (även när jag var i form) får jag värsta sjukdomskänslorna och lägger mig typ alltid och sover :) Så det är säkert precis som det ska vara!

Haha, ja, kanske stämmer?! :) Träna dig.. sjuk. :D

Slänger in en bild på mig som liten, bulkad och ugly va man.. men snäll!

http://img242.imageshack.us/img242/2692/fulunge.th.png (http://img242.imageshack.us/my.php?image=fulunge.png)
(Bilden får mig att tänka på den här dikten av J. Gardell från 1990)

"Varför tycker vi inte om feta barn?
Varför provocerar feta barn oss så?
Varför tycker vi inte om magra gubbar?
Varför provocerar magra gubbar oss så?
Varför tycker vi inte om såna som har mjäll?
Varför tycker vi inte om såna som har vattenskalle?
Varför tycker vi inte om människor med hår i näsborrarna?
Varför tycker vi inte om männsikor med utåtstående navel?
Varför tycker vi inte om människor med eldmärken i ansiktet?
Varför tycker vi inte om männsikor som upprepar sig och talar entonigt?
Varför tycker vi inte om människor?
Varför provocerar människor oss så?"

Tycker den där dikten är träffande, visst blir man lite generad? Och vill hojta att man visst tycker om magra gubbar med mjäll och entonig röst.. Men hursomhelst. Det låter så jävla fjantigt, men världen blir ju lite bättre för alla, om man inte låter sig vara så mesigt lättprovocerad och tycker om lite mer.

/Lellan goes DiLeva (mätt på 2 dl lättyoghurt - ngt journalrelaterat lär jag ju skriva liksom.. ;)).

Lellan
2009-03-11, 23:00
En bra dag!

Var inte så pepp när jag började träna, men det löste sig.. fast huvudvärk hade jag, och fortfarande grym träningsvärk i benen.

Träning:
Latsdrag 15,13,15 (tyngsta vikterna jag har kört på sen uppehåll), rodd 10,14,12 (fullmag, kul maskiner som får klena att känna sig starka), axelpressar (8 på tyngsta sen uppehåll,5 (fick sänka), 4, 7), tricepspressar (även här tyngsta sen uppehåll, 12,13,11). Mage (fullmag 12,12,17). Sen körde jag lite sneda liggade situps 15 st + där man drar upp benen 15 st + plankan 15 sek. Sen mådde jag illa. :D Å stretchade benen, kändes lite bättre efter faktiskt!Har gått 70 min raska.

Maten: (räknar inte nu, äter det jag är sugen på och summerar så här på kvällen, men ska uppåt 1500 tänkte jag)
Lax 260 kcal
Wok 35 kcal
Tomatvitlökssås 67 kcal
Ost 26% 50 kcal
Gröna bönor 35 kcal
3 ägg stora 296 kcal
Halstabletter sockerfria 9 kcal
Ärtsoppa 135 kcal
Senap 17 kcal
yoghurt lätt naturell 40 kcal
=944 kcal

Tänkte först att jag skulle äta nåt nu, men jag är trött tillfreds och vill sova så gör nog inte det. Imorrn tänkte jag hitta på nån annorlunda träning! :)

Lellan
2009-03-12, 09:40
Lite summering:

Har mätt lite och känslan av att jag blir "rakare" i kroppen stämmer..
Sen start har rumpmåttet minskat med 6,5 cm och midjan ynka 2 cm.. Underarmen är 1½ cm mindre, där hade jag nästan bilringar när jag började, överarmarna - 1 cm, benen har jag tyvärr inte mätt men de är ju rätt "flottiga" fast inte lika som när jag började.

Tycker det syns mest på baksida lår där fettet förut fick det att se ut som att jag hade bra muskler bak (vilket jag inte har). Har "inga" pecs el axlar heller vilket antagligen kommer visa sig mer när jag kryper neråt viktmässigt.

Morgonvikt 86,7 kg jämfört med 98 när jag började journalen (kanske vägde ca 100 kg när jag började med pulver eftersom jag måste tappat lite vatten de första dagarna då jag inte vägde mig). Planen är -1 kg/vecka framöver, reglerar upp enertiintaget succesivt.

Att jag blivit "starkare" beror nog på något så enkelt som att jag hittat tekniken.

Nu är det torsdag=städdag! :hbang: Till tonerna av:
X1rr3uzVPXY

Kwon
2009-03-12, 10:59
slänger in en bild på mig som liten, bulkad och ugly va man.. Men snäll!
http://img242.imageshack.us/img242/2692/fulunge.th.png (http://img242.imageshack.us/my.php?image=fulunge.png)


Beef! :)

Lellan
2009-03-12, 11:15
Beef! :)

Nja.. kanske inte direkt beef... men cake? ;) (Åt jag nog en del.. )

Förresten, Oh rumpmaster, tyvärr kommer jag nog inte ha ngn rompaah när bantningen är slut, hoppas du inte förskjuter mig då.. :em:

Nu ska jag dock på Afropass å shaka ass! :booty:

Madame
2009-03-12, 11:17
Mer än 11 kg minus, bra jobbat! Men du startade ju journalen typ...nyss? :thumbup:

LadyInsane
2009-03-12, 16:23
Vilket monsterjobb du har gjort! Fina grejjer! Är dock glad att du ska va duktig flicka nu och inte ligga på skyhöga underskott. Fortsätt på med deffen om komponera goda nyttiga måltider istället. :)

Lellan
2009-03-12, 16:47
Mer än 11 kg minus, bra jobbat! Men du startade ju journalen typ...nyss? :thumbup:

19/1 började jag med bara pulver, tippar att jag då kan ha vägt 100 kg, 22/1 vägde jag mig på itrim 97,7 kg och köpte samma dag våg där jag vägde 98 kg. 12/2 startade jag journalen och vägde efter trerätters med massa vin (ja, va visst lite fyllegrej att starta denna men är jätteglad att jag gjorde det!) 95,5 kg.
Idag 12/3 vägde jag 86,7 kg.

Men man kan ju också se "början" som maj -06 när jag vägde 133 kg, början av augusti -07 vägde jag 122 kg, november -07 118 kg, april -08 108 kg, augusti -08 vägde jag 93 kg. Sen efter november - mitten av januari hade jag alltså en svacka där jag la på mig +7 kg.

Jag tror inte att jag hade kunnat förklara det där på ett krångligare sätt.. :D Sorry! Hade nog varit enklare med en graf el nåt, men spela roll.

Vilket monsterjobb du har gjort! Fina grejjer! Är dock glad att du ska va duktig flicka nu och inte ligga på skyhöga underskott. Fortsätt på med deffen om komponera goda nyttiga måltider istället. :)

Tack, ska lyda rådet! :)

Idag fick MacDonalds komponera min senaste måltid.. grejjen är att jag krympt min magsäck, så ett happymeal (1 påse morötter, 1 påse äppelbitar + hamburgare med 1 bröd, 2 dl lättmjölk) gav magknip och svettningar.. Hoppade över ena brödet till hamburgaren + 1 dl mjölk för jag mådde verkligen pest, medan min son glatt åt allt som jag åt + en liten hamburgare. *screwy*

Så jag ska köpa lite sötmandlar och nötter tänkte jag, så att jag slipper få magknip av en måltid. Fick även magknip av frukosten.

Lellan
2009-03-12, 20:58
Först och främst: Jag har alltid avskytt bloggar, men insåg just att.. detta är en blogg? Pinsamt.

Letat efter viktrelaterade foton. Inte lätt eftersom jag inte direkt varit linslus el avklädd genom tiderna.

Denna är efter att jag genom att sluta hos min puckade dagmamma blev en glad lättare skitunge igen: (dock hade jag upptäckt "koftan" och min hud har sedan dess exponerats absurt lite)
http://img140.imageshack.us/img140/3797/gladskit.th.png (http://img140.imageshack.us/my.php?image=gladskit.png)

Sen hittade jag en från när jag vägde 60 kg.. (man har dessutom kläder under som "förstorar", mammelucker å skit)
http://img140.imageshack.us/img140/3010/dalkulla.th.png (http://img140.imageshack.us/my.php?image=dalkulla.png)[/IMG]

Å en där jag väger 70 kg (återigen, jag är alltså den med mest kläder på):
http://img140.imageshack.us/img140/1087/70talsfest.th.png (http://img140.imageshack.us/my.php?image=70talsfest.png)
(obs! Vi har 70-talsfest, såå jäkla gammal är jag inte...;))

Enda bilden jag hittar på mig när jag väger 133 kg: (vilket är tragiskt, det innebär alltså: inga bilder förutom denna på mig och sonen första tiden, sonen bortklippt här eftersom han inte direkt valt att delta )
http://img140.imageshack.us/img140/4355/stor.th.png (http://img140.imageshack.us/my.php?image=stor.png)

ceejay
2009-03-12, 21:01
Helt sjukt bra jobb du gjort hittills!:thumbup:

Lellan
2009-03-12, 21:20
Helt sjukt bra jobb du gjort hittills!:thumbup:

Syftar du på uppgång el nedgång? :D (äh, fattar.. men jag tycker ändå att det är jävligt onödigt att gå upp 60 kg för att sedan gå ner dem igen, dock glad över en hud som pallar mina äventyr).

Maten idag:
1 ägg 85 kcal
Broccoli 53 kcal
Makrill i tomatsås 80 kcal
Lättmjölk 120 kcal
En liten hamburgare 240 kcal
1 morotspåse 34 kcal
Äpple 95 kcal
100 g keso mini
Lätt naturell yoghurt 24 kcal
(fun light, kanel)
= 801 kcal, bör alltså hitta på något mer att äta.

Träning: Gått 1½ h rask + skakat rumpa på afropass... som var grymt skoj! :hbang:

Fick brev från doktorn idag ang kollen jag gjorde hos honom apropå bantning: "Alla blodprover är perfekta". Så trevligt då! :)

ceejay
2009-03-12, 21:24
Syftar du på uppgång el nedgång? :D (äh, fattar.. men jag tycker ändå att det är jävligt onödigt att gå upp 60 kg för att sedan gå ner dem igen, dock glad över en hud som pallar mina äventyr).

Maten idag:
1 ägg 85 kcal
Broccoli 53 kcal
Makrill i tomatsås 80 kcal
Lättmjölk 120 kcal
En liten hamburgare 240 kcal
1 morotspåse 34 kcal
Äpple 95 kcal
100 g keso mini
Lätt naturell yoghurt 24 kcal
(fun light, kanel)
= 801 kcal, bör alltså hitta på något mer att äta.

Träning: Gått 1½ h rask + skakat rumpa på afropass... som var grymt skoj! :hbang:

Fick brev från doktorn idag ang kollen jag gjorde hos honom apropå bantning: "Alla blodprover är perfekta". Så trevligt då! :)


Klart jag menar uppgång (bulkare som man är atm) ;) inte alla som lyckas gaina så mycket vikt! =)


801kcal idag, håller med om att det är för lite för en dag.
1 paket bacon kanske skulle sitta fint?

Lellan
2009-03-12, 21:26
Klart jag menar uppgång (bulkare som man är atm) ;) inte alla som lyckas gaina så mycket vikt! =)


801kcal idag, håller med om att det är för lite för en dag.
1 paket bacon kanske skulle sitta fint?

Äter typ allt utom just bacon... det är typ lika äckligt som.. fiberhavregryn. *spy*

Nåt ägg blir det nog, älskar ägg... *drool*

ceejay
2009-03-12, 21:53
Brukar käka bacon och stekta ägg till frukost ;) Bacon är f.ö jäääävligt gott!

kokta ägg är dock godare än stekta!

Lellan
2009-03-13, 21:02
Brukar käka bacon och stekta ägg till frukost ;) Bacon är f.ö jäääävligt gott!

kokta ägg är dock godare än stekta!

Håller med ang äggen, i övrigt - inte.. :)

Idag har jag inte tränat, bara promenerat ½ h (och städat alla skåp och lådor i lgt:n. Vårfint!).

(Igår åt jag 100 g gröna bönor 35 kcal+buljong 12 kcal+ Ägg 80 kcal= 127, hade tänkt äta mer men så glömde jag av mig, soppan mättade lite för bra. Så 928 kcal igår då)

Ätit idag:
Minikeso 53 kcal
yoghurt naturell 18 k
Äpple 70 k
Wasa fiber plus knäcke 30 k
Makrill i tomatsås 70 K
Halstablett 6 k
Lingonsylt 73 k
Blodpudding 182 k
Vitkål 24 k
Ägg 170 k
Apelsin 88 k
= 711 kcal
Jobbar nu, har med mig ägg 170 kcal, keso 84 kcal och blandade bär 150 kcal så räknar med att hamna på iaf 1115 kcal.

Träning imorrn! *flex*

Neco
2009-03-13, 21:10
Ätit idag:
Minikeso 53 kcal
yoghurt naturell 18 k
Äpple 70 k
Wasa fiber plus knäcke 30 k
Makrill i tomatsås 70 K
Halstablett 6 k
Lingonsylt 73 k
Blodpudding 182 k
Vitkål 24 k
Ägg 170 k
Apelsin 88 k
= 711 kcal
Jobbar nu, har med mig ägg 170 kcal, keso 84 kcal och blandade bär 150 kcal så räknar med att hamna på iaf 1115 kcal.


Det ser redan mycket bättre ut innehållsmässigt :)

Lellan
2009-03-13, 22:08
Det ser redan mycket bättre ut innehållsmässigt :)

Ja, det blir nog bra det här! :)

En JÄTTEkul sak, tycker jag, är att jag råkade le mot en boende å bakom henne var en hallspegel å jag tyckte mig skymta något jag inte sett på typ.. massa år. Skyndade mig in i personallgt och speglade mig å visst sjutton, jag har numera inte EN smilgrop utan BÅDA har tittat fram! Haha..

Börjar bli mig själv igen med andra ord, iaf i ansiktet. Fast jag får ju säkert rynkor å yada yada när jag går ner, men - smilgropssymmetri gjorde mig skitglad!
Nu ska jag le åt allt å alla.. :D (ja, jag är lite konstig - men riktigt glad att se mig börja likna mig själv igen)

Lellan
2009-03-14, 08:46
Viktuppdatering: 88,5 för 2 veckor sedan, 86,5 igår, 87,5 i morse.

Men har precis hulkat pga glömde ta med värktablett när jag sov på jobbet å den tiden i månaden, så tror inte att jag gått ner ynka 1 kg på dessa två veckor, utan att det snarare handlar om hormoner och vätskebalans.

Oavsett så har jag ju symmetriska smilgropar nu så.. *rolleyes*;)

Hade tänkt morgonträna men ska hämta mig lite först, unnar mig lite naturdiet choklad, naproxen å tvslumring med värmepåse! :) Fast ju värre mens desto roligare ägglossning brukar jag ha så it´s all good!

Krampus
2009-03-14, 08:58
först och främst: Jag har alltid avskytt bloggar, men insåg just att.. Detta är en blogg? Pinsamt.
http://img140.imageshack.us/img140/4355/stor.th.png (http://img140.imageshack.us/my.php?image=stor.png)

bra jobbat!

Lellan
2009-03-14, 08:59
bra jobbat!

Upp.. el ner? :D El bloggandet?

Lellan
2009-03-14, 09:07
Soundtrack till nuet: (ja, den skivan kommer alltid fram den tiden i månaden, man är bra förutsägbara va.. haha)

Db7xTWTgQ2Q

Krampus
2009-03-14, 11:41
Upp.. el ner? :D El bloggandet?

Nedgången så klart.

Lellan
2009-03-14, 19:37
Nedgången så klart.

Den är inget mot mitt pass idag, kändes skitbra!


Promenad: 1 h rask.
Uppvärmning: Crosstrainer 6 min.
Knäböjsmaskin fullt mag 15x3, (ja, det är ngra specialmaskiner så man kan nog inte jämföra med vanliga, man liksom står i maskinerna), rumpmaskin (bakåtspark) fullt 15x3, sen gjorde jag en övning jag inte vet namnet på: ligger på golvet med foten på bänk å andra benet som vikt på knät - hursomhelst; baksida lår, 20 +10), roddmaskin fullt 10, 10, 11 (kändes sååå lätt!), Latsdragsmaskin 11 plattor x11, 10 plattor 15+14, axlar mer än halva magasinet (äntligen, galet svaga axlar - första gången jag orkar så tungt!) 7, sänkte en platta 10, 6 +2 (oj va de pulserade i axlarna, gött!), triceps fullmag x3 (ja, fick lite hybris av allt "fullmagande") sänkte 2 plattor 10, 10 (innan har jag klarat halva magasinet så måste ha fått in tekniken nu). Bröstpress 10 plattor 10 st, 8 plattor 15 st. Mage fullmag 15, 15. Sen vanliga liggande sneda crunches 20 st + benlyft rakt upp 15 st. 3 min väldigt tung crosstrainer, vill få bort träningsvärken i vaderna som fortfarande är helt sjuk sen Afron i onsdags. Stretchade gjorde jag också, det va duktigt.. gick av bara farten pga glatt humör.

Det där orkade ingen läsa, men jag kan förklara att sen jag "började om" har jag inte kunnat lägga på så mkt tidigare - på någon av maskinerna så jag blev jättenöjd! :)

Det var väldigt länge sedan jag kände mig så tillfreds efter att ha tränat, nu är jag fast igen! *cupid*

Lellan
2009-03-14, 19:49
Just det, glömde Maten: bovetegröt 100 kcal, kokade med torkade fikon 90 kcal, åt det med en 1 påse nutrilett choklad 100 kcal, Mellis blev Björnbär 58 kcal+ 30 kcal naturell lätt yoghurt+ mini keso 13 kcal +20 g sötmandel 122 kcal, Lättmjölk 20 kcal och halstablett 3 kcal, Grönsakssoppa med ägg 150 kcal=706 kcal så jag ska käka nåt mer.

Neco
2009-03-14, 20:17
Promenad: 1 h rask.
Uppvärmning: Crosstrainer 6 min.
Knäböjsmaskin fullt mag 15x3, (ja, det är ngra specialmaskiner så man kan nog inte jämföra med vanliga, man liksom står i maskinerna), rumpmaskin (bakåtspark) fullt 15x3, sen gjorde jag en övning jag inte vet namnet på: ligger på golvet med foten på bänk å andra benet som vikt på knät - hursomhelst; baksida lår, 20 +10), roddmaskin fullt 10, 10, 11 (kändes sååå lätt!), Latsdragsmaskin 11 plattor x11, 10 plattor 15+14, axlar mer än halva magasinet (äntligen, galet svaga axlar - första gången jag orkar så tungt!) 7, sänkte en platta 10, 6 +2 (oj va de pulserade i axlarna, gött!), triceps fullmag x3 (ja, fick lite hybris av allt "fullmagande") sänkte 2 plattor 10, 10 (innan har jag klarat halva magasinet så måste ha fått in tekniken nu). Bröstpress 10 plattor 10 st, 8 plattor 15 st. Mage fullmag 15, 15. Sen vanliga liggande sneda crunches 20 st + benlyft rakt upp 15 st. 3 min väldigt tung crosstrainer, vill få bort träningsvärken i vaderna som fortfarande är helt sjuk sen Afron i onsdags. Stretchade gjorde jag också, det va duktigt.. gick av bara farten pga glatt humör.[/I]


Jag önskar lite radbrytningar i dina träningspass Det där ju inte läsbart *whatever*

Lellan
2009-03-14, 21:29
Jag önskar lite radbrytningar i dina träningspass Det där ju inte läsbart *whatever*

Åh, det är bara för att ingen ska granska det och klaga på mitt antagligen upplägg utan bara läsa det fetstilta.. Äh, skämt å sido - håller med, ska hitta ngn prydligare sätt att skriva på.


Jämförelse från journalstart 12/2. Cirkus 8 kg (den tiden i månaden på senaste bilden, svårt att veta med vätska hit och det å sån jäkla skillnad syns det ju inte.. rumpan minskar cm iaf.. *gah!*
http://img175.imageshack.us/img175/2120/armsm3.th.png (http://img175.imageshack.us/my.php?image=armsm3.png)http://img301.imageshack.us/img301/5985/armv11p.th.png (http://img301.imageshack.us/my.php?image=armv11p.png)

Nedan syns det skillnad iaf en pytteskillnad, haha, väldigt silly smile men det var extremsvårt att fånga en grop på bild.. (helt normal bild i en träningsjournal..hrrm. Men det är ju där det syns. Ju. Pytte. Men iaf!)

http://img301.imageshack.us/img301/5705/smileq.th.png (http://img301.imageshack.us/my.php?image=smileq.png)
(Smilgropen till höger i bild är återuppstoden efter åratal dold i hull).

Lellan
2009-03-15, 20:17
Jobbat hela dagen, en skön slapp söndag i solen!

Tränat lite lätt på jobbet: ½ promenad, 20 min crossfit, rotatorcuffsträning.

Ätit: minikeso 42 kcal + björnbär 30 k+ lättyoghurt naturell 50 k, quinoa 95 kcal+ hemlagade köttbullar 140 k + ärtor majs & paprika 130 k, apelsin 80 k, Ärtsoppa 180 k+ senap 34 k= 781 kcal. Känns som jag äter massor trots kalorinivån, men ska äta makrill å mandlar el nåt ikväll.

(Åt förresten 2 ägg 160 k igår kväll).

Hursomhelst, mår som en prinsessa! :hbang:

Lellan
2009-03-15, 22:29
Hittade en bild på när hull även täckte den högra smilgropen, hade bara vecket som blir när man ler: (svårt att utläsa från den bilden kanske, men var inte direkt linslus så finns inte så mkt att välja på)
http://img89.imageshack.us/img89/6328/341e.th.jpg (http://img89.imageshack.us/my.php?image=341e.jpg)


(tippar på att jag vägde ca 30 kg mer här, låter så otroligt mkt men tycker inte alls det känns så.. skitskumt!)

Nu skaa jag sluta tjata smilgropar i en träningsjournal..*screwy* Men trodde det var pga att jag blivit äldre de försvann, så blev lite förvånad!

LadyInsane
2009-03-15, 22:32
Smilgropar eller ej, så är du väldigt söt. Orka tjata om dem! (Jag har inte heller några... :D)

Den där träningsredovisningen var bland det jobbigaste jag läst. Snela, bättre uppställning nästa gång tack?;)

Lellan
2009-03-15, 22:35
Smilgropar eller ej, så är du väldigt söt. Orka tjata om dem! (Jag har inte heller några... :D)

Den där träningsredovisningen var bland det jobbigaste jag läst. Snela, bättre uppställning nästa gång tack?;)

Äsch, tack å så.. Men jag tjatar för det känns konstigt när det blir hål i fejjan juu! :D Å tack, snällt sagt hursom.

Du eller den som känner sig manad får tipsa om en fin uppställning. :thumbup: Jag är ju van att bara babbla på liksom, å då blir det.. förjävligt. :em:

LadyInsane
2009-03-15, 22:40
Exempel:

Knäböjsmaskin
FulltMag 1x3x15

Rumpmaskin (bakåtspark)
FulltMag 1x3x15

Roddmaskin
FulltMag 1x2x10, 1x1x11 (kändes sååå lätt!)


Fast du bestämmer ju själv.. men själv gillar jag att kunna jämföra med förra veckans resultat och så, och då är det enklare om det är prydligt. :)

Tro mig, jag gillar också att babbla, det är faktiskt min absoluta favoritsyssla! Om jag inte skrev ned vad jag körde skulle jag nog helt glömma bort det när jag snackar skit med klubbkamraterna...:D

Lellan
2009-03-15, 22:45
Ahh, du menar typ skriva som folk? :D

Edit: (översättning av texten nedan "bla bla yada yada" = blir prydligt nästa gång)

Ser ju onekligen mkt mkt bättre ut, men jag måste ju få in mina små förklaringar också (typ att det inte är vanliga maskiner och därför är ju fullmag inte fullmag osv, man står i dem och de känns lättare, ngn hävarmshistoria antar jag.. å om solen sken och om jag hade skavsår.. ELLER.. så måste jag inte det.)

Känner mig fortfarande lite obekväm bland andra tränande på gymet, håller mig helst i min lilla hörna, tränar ju liksom inte på riktigt.. *screwy* Äh, nästa gång blir prydlig. Deal.

Neco
2009-03-15, 22:48
Ser ju onekligen mkt mkt bättre ut, men jag måste ju få in mina små förklaringar också (typ att det inte är vanliga maskiner och därför är ju fullmag inte fullmag osv, man står i dem och de känns lättare, ngn hävarmshistoria antar jag.. å om solen sken och om jag hade skavsår.. ELLER.. så måste jag inte det.)
.

nja det är väl mest för din skull Vi ser mer till helheten :)

Och att du mår som en prinsessa är viktigast av allt!

Lellan
2009-03-15, 22:54
nja det är väl mest för din skull Vi ser mer till helheten :)

Kan konstatera att jag är bra på att både vilja ha kakan å vilja äta den. Jag ville få struktur å pepp, men en journal kändes otänkbar. Då fixade jag en på fyllan. Men ville inte ta ordentliga jämförelsebilder, då tar jag tusen lunarbilder istället. Jag vill få överblick på träningen, men tycker det är lite pinsamt på ngt sätt så vill gröta bort den osv osv.. :Virro

Men. Det går framåt. :booty:Saaaaktaaaaaa......

Lellan
2009-03-15, 22:56
Och att du mår som en prinsessa är viktigast av allt!

Ja, what´s up with that? Haha... otippat, men jag klagar inte. Kanske har varit deprimerad å börjat se ljuset, vad vet jag. Lugn å harmonisk prinsessa fn. :)

LadyInsane
2009-03-15, 23:29
Exempel:

Knäböjsmaskin
FulltMag 1x3x15

Rumpmaskin (bakåtspark)
FulltMag 1x3x15

Roddmaskin
FulltMag 1x2x10, 1x1x11 (kändes sååå lätt!)


Fast du bestämmer ju själv.. men själv gillar jag att kunna jämföra med förra veckans resultat och så, och då är det enklare om det är prydligt. :)

Tro mig, jag gillar också att babbla, det är faktiskt min absoluta favoritsyssla! Om jag inte skrev ned vad jag körde skulle jag nog helt glömma bort det när jag snackar skit med klubbkamraterna...:D

Jag inser nu att jag var helt snurrig när jag skrev detta...:Virro 1x2x5x15xx8x6xx86..gahh det är sent..!



------


Anyway, skriv som du vill. Huvudsaken är att det funkar för dig. Jag kollar ju ändå inte in här för att kolla resultat och sånt. jag kollar mest eftersom du är drottning på roliga små charmiga inlägg!

Lellan
2009-03-16, 12:03
Jag inser nu att jag var helt snurrig när jag skrev detta...:Virro 1x2x5x15xx8x6xx86..gahh det är sent..!



------


Anyway, skriv som du vill. Huvudsaken är att det funkar för dig. Jag kollar ju ändå inte in här för att kolla resultat och sånt. jag kollar mest eftersom du är drottning på roliga små charmiga inlägg!

Naaw... *kissass*

Vet inte hur charmigt detta är dock, lite noteringar bara: :)

Höjde upp gårdagens intag med 364 kcal (makrill i tomatsås + sötmandlar)= slutade på 1145 kcal.

Hade tänkte morgonträna idag, men eftersom jag är ledig så ställde jag ingen klocka utan tänkte sova ut.. Är nyvaken så det blev typ halvt dygn sömn! :D Behövde jag antagligen.

Vikten låg precis på 86,2 kgså antar att jag tappat "hormonvattnet" nu.

Härlig dag väntar, ha de gott! :hbang:

Neco
2009-03-16, 15:45
Vikten låg precis på 86,2 kg
:

Ja då passerar du ju mig nu :)

FannyRonkainen
2009-03-16, 18:02
Hejsan svejsan! Kul att du slänger upp bilder lite då och då.. Fortsätt med det! Skumma igenom de tidigare inlägget och det verkar som om vi har ganska samma problem du och jag.. När vi går ner i vikt lossnar det mycket på överkroppen medan där fettet egentligen sitter dvs. rumpa och lår försvinner de eller börjar de inte försvinna förrän man gått ner några kilo.. Ganska irriterande*grr* Lycka till! Tittar in fler gånger;)

Lellan
2009-03-16, 22:06
Ja då passerar du ju mig nu :)

Är inställd på att sakta ner nergången så jag blir så lite pommes frites (smalfet) som möjligt när jag når normalvikt men då får jag allt skärpa mig, ta det långsammare.

Hejsan svejsan! Kul att du slänger upp bilder lite då och då.. Fortsätt med det! Skumma igenom de tidigare inlägget och det verkar som om vi har ganska samma problem du och jag.. När vi går ner i vikt lossnar det mycket på överkroppen medan där fettet egentligen sitter dvs. rumpa och lår försvinner de eller börjar de inte försvinna förrän man gått ner några kilo.. Ganska irriterande*grr* Lycka till! Tittar in fler gånger;)

Nja, mitt problem är mest att jag inte tappar så mkt i midjan... Men rumpan försvinner först verkar det som, jag är fan av big butts, så den hade jag gärna behållit.. men vem får välja? Brösten blir mindre med, men har aldrig haft stora så de blir bara mer som jag känner igen dem så det stör inte. Blir rakare i kroppen. Glad iaf att jag tappar på mina underarmar, hullet där har stört mig.

Du är självklart välkommen att titta förbi igen, kul att du kikade in! :) Jag kikar i din (mfl journaler) men skriver typ aldrig. (Tack förresten, jag samlar på "lyckönskningar", sparar dem tills det blir svacka!)

Träning:
Var inställd på styrka men så fick jag ett infall att "värma upp" med ett dance aerobics-pass. Har ju inte tränat kondition på evigheter + såg sen att det var ett avancerat pass - smart..

Dansen gick inte så pjåkigt ändå (el så saknar jag självkritik), nackdelen var att jag efter magträning (fullmag 15x3, sneda 20 st, fötter mot taket 20 st) insåg att det var bättre att stryka tanken på styrkepass, äta och ge järnet imorrn istället!.

Eh, visstja! Prydligt var det.. imorrn - jag lovar! DÅ blir det ett enastående styrkepass nämligen!

1 h rask prom idag med.

Maten:
Quinoa 95 kcal +hemlagade köttfärsbiffar 185 k + svamp 17 k + röd lök 12 + yoghurt 20 k,
Hallon 55 kcal+keso mini 45k+yoghurt 10 k+ cacao&chili krydda,
Broccoliblandning (broccoli, blomkål, morötter) 100 kcal + makrill i tomatsås 253 k= 792 kcal så ska komplettera....
Hm, jordgubbar keso och sötmandlar i stora lass kanske? Lätt puder cacao&chili krydda pudrat över...*drool*

Lellan
2009-03-17, 09:34
Kors i taket, jag hittade ett foto från förr där jag har linne!

http://img27.imageshack.us/img27/977/kolo.th.png (http://img27.imageshack.us/my.php?image=kolo.png)

(Har fotat av ett foto med mobilen så lite kasst. Men blir kul att jämföra med när jag väger 74 igen! :))

Minns att det var en "före"bild för att jag ville gå ner från 74 till 70, jag minns till och med att
zAlNrtcPCLw
stod på i bakgrunden och att min lilla 25kvadratare var sval och skön jämfört med värmen och bullret som anades från min öppna franska balkong... minns lukten av avgaser.. Foton tar dig verkligen tillbaka, coolt!

Neco
2009-03-17, 09:45
Kors i taket, jag hittade ett foto från förr där jag har linne!
http://img27.imageshack.us/img27/977/kolo.th.png (http://img27.imageshack.us/my.php?image=kolo.png)
(Har fotat av ett foto med mobilen så lite kasst. Men blir kul att jämföra med när jag väger 74 igen! :))


Men hade du dina monstervader där också? Såg annars ut att vara en vikt som passade dig då :)

och sen det här med självförtroendet... du är ju snygg så att du ska inte oroa dig så mycket i onödan du heller *rolleyes*

Lellan
2009-03-17, 17:22
Men hade du dina monstervader där också? Såg annars ut att vara en vikt som passade dig då :)

och sen det här med självförtroendet... du är ju snygg så att du ska inte oroa dig så mycket i onödan du heller *rolleyes*

Mina vader har alltid varit stora, tror det var skolavslutningen i 8:an el 9:an jag bestämde mig för att aldrig visa dem offentligt igen, en hockeykille i klassen gick bakom mig och kommenterade dem till sin kompis "fan grövre än mina" (med avsmak) och vips så föddes ett komplex. Bräcklig ålder, nu är jag vuxen å ser ut hur fan jag vill. :)

Så det där med självförtroende är komplicerat, tack för jättefin komplimang, snällt sagt av dig! Men det är sällan lätt att ta emot en komplimang och känna att den hör hemma. Även om jag idag tycker att jag duger inifrån och ut, är det inte alltid lätt att känna sig bekväm bland andra.

Maten:
Igår åt jag jordgubbar, minikeso och sötmandlar för 350 kcal så totalt igår 1142 kcal.
Idag:
Havregryn 108 kcal +jordgubbar 49 k +mini keso 4k,
Ris 106 kcal +kyckling 195 k +broccoliblandning 25 k +dressing 6,5 k,
Ägg 190 kcal +fiber plus knäcke 30 k + Ost 28% 75k
=827 kcal så jag letar rätt på matlåda och lite gott att ha med till jobbet (kl 19-08).

Träningen: (med switchingmaskiner så de är nog lättare än vanliga maskiner)1 h rask prom.

Uppvärmning: 6 min crosstrainer.

Knäböjsmaskin fullt mag 15 x 3
Utfallsmaskin 7 plattor x 10, 10 plattor x 12 (måste stretcha höftböjarna, känns såå obekvämt!)
Rumpmaskin fullt mag 15 x 2
Axelpressmaskin 7 plattor x 10, 8 plattor x 6,5,6 (jippiejey, när jag började kunde jag knappt rubba 4 plattor, galet svaga axlar men mest är det väl teknik och att kroppen fattat vad det är jag försöker göra. Men skoj! :thumbup:)
Bröstpressmaskin 7 plattor x 15, 10 plattor 10 x 2
Magmaskin fullt mag 20, 15 x 2.

Glömde tricepspressmaskinen, stod för mkt och funderade om jag skulle våga testa fria vikter men bangade, höll mig i min hörna. Men känns som att jag vill testa ngt nytt nu, saknas lite mod bara.

Bra stretch, brukar slarva med det. Bröst och höjtböjare samt vader är pinsamt stela. Men idag har jag dubblat alla vikter sen jag gjorde min "comeback" vid 108 kg, visserligen högst sporadiskt tränande i början, men framsteg är framsteg även om de är smååå...

Tänker inte jämföra med när jag var i hyfsad form, utan jämför alltså med från när jag började om, smart va?! ;)

Neco
2009-03-17, 18:48
Mina vader har alltid varit stora, tror det var skolavslutningen i 8:an el 9:an jag bestämde mig för att aldrig visa dem offentligt igen, en hockeykille i klassen gick bakom mig och kommenterade dem till sin kompis "fan grövre än mina" (med avsmak) och vips så föddes ett komplex. Bräcklig ålder, nu är jag vuxen å ser ut hur fan jag vill. :)


haha ja, vissa dagar känner jag mig som en transvestit när till och med xl egentligen är för litet för mina axlar :) Jag skulle gärna vara uppblåsbar emellanåt så man kan ha modekläder ibland och känna sig biff när man är på gymmet *cupid*

Knäböj och utfallsmaskin. Nej jag tycker du ska använda en skivstång istället, det är så mycket mer givande!

Lellan
2009-03-17, 21:37
haha ja, vissa dagar känner jag mig som en transvestit när till och med xl egentligen är för litet för mina axlar :) Jag skulle gärna vara uppblåsbar emellanåt så man kan ha modekläder ibland och känna sig biff när man är på gymmet *cupid*

Knäböj och utfallsmaskin. Nej jag tycker du ska använda en skivstång istället, det är så mycket mer givande!

Tss, transvestit, du är kvinnlig och fin... å tackolov inte uppblåsbar! :D

Knäböj säger du, och glömmer att jag är lat och lite mesig.. Krävs nog lite stretchjobb först. Å teknikövning. Ja, du hööör va jobbigt va.... *rolleyes*

Nu har jag ätit lite mer gott;
Räkor 53 kcal + avocado 179 k (+citronpeppar), apelsin 93 kcal + mini keso 49 kcal (+lite light apelsinsaft), + ½ dl mellanmjölk jag glömde skriva upp tidigare idag= Totalt idag 1224 kcal.

Ska vara på jobbet 10 ½ timme till, sen hämtar jag grabben från hans pappa imorrn, saknat gullungen! *cupid*

ceejay
2009-03-17, 21:59
Nu ser maten mycket bättre ut ;) över 1000kcal iaf!

Känner du någon skillnad från dina tidigare 700?

snygg bild btw*kissass*

Lellan
2009-03-17, 23:41
:whipped:Nu ser maten mycket bättre ut ;) över 1000kcal iaf!

Känner du någon skillnad från dina tidigare 700?

snygg bild btw*kissass*

Tack, blev lite glad över att jag hittade en "avklädd"! Svårt att avgöra hur mkt en ev målvikt är utifrån andra gamla foton med femtielva lager kläder på...Tyvärr har jag inte direkt ngra kläder sparade att komma i, gav bort då jag trodde jag skulle vara fat for life.. Så det lär ju bli lite dyrt, men men..

Känner ingen skillnad faktiskt, just ikväll var första ggn på läänge som jag kände mig hungrig dock..:confused: Så räkgott och apelsinröran satt inte fel! (även om jag glömde brödet hemma som jag tänkt ha till räkorna).

Känner mig väldigt nöjd och tillfreds med de saker jag äter, även om kcal ser lite ut och jag faktiskt äter kaloririka saker som sötmandlar, ost, makrill.. hade säkert varit smartare att bestämma innan och räkna och sen "beta av" under dagen, kostschema typ, men jag vill äta det jag känner för spontant.

Nya jobbet med sovande jour osv innebär mer tid för roliga saker och då tänker jag inte på mat. Och när jag väl jobbar, känns det inte som jobb, dessutom får jag träna på arbetstid. Inte så tokigt när man bantar!

Ska strax slumra sött på jobbet.. :sleep:

Neco
2009-03-18, 11:53
Knäböj säger du, och glömmer att jag är lat och lite mesig.. Krävs nog lite stretchjobb först. Å teknikövning. Ja, du hööör va jobbigt va.... *rolleyes*


Det är klart det krävs jobb! Men inte för utfall med skivstång (eller med viktplattor och vridning vilket jag tycker är bättre). Men det ger massor! Två set per träning tror jag du orkar med, eller en pinne hemma och teknikträning framför tvn :)

Lellan
2009-03-18, 12:44
Det är klart det krävs jobb! Men inte för utfall med skivstång (eller med viktplattor och vridning vilket jag tycker är bättre). Men det ger massor! Två set per träning tror jag du orkar med, eller en pinne hemma och teknikträning framför tvn :)

Snackar vi knäböj eller utfall? Jag är inte bara lat, utan även blyg, så jag kan tänka mig det hela i hemmets lugna vrå med 12 kg hantel? (Har bara en, long story short: bodelning gone bad).

Pga krångel idag blev det ingen styrketräning utan endast 1 h rask prommis (med träningskläder i rygga), kommer pga hur jobbpassen ligger + att jag har grabben (*cupid*) antagligen inte kunna styrketräna förrän söndag (fått barnpassning då).

Tänkte fota lite men min mobilkamera verkar ha gett upp, blir bara mörkt å blixt.. jag som ville fota tendens till markering på lårens sidor.. Jaja, sist tog mjukvaruppdateringen av mobilen ca 2 veckor så då kanske det är roligare att fota då istället! :)

En blixtrig sista bild och så hoppas jag kunna visa att det hänt ngt synligt när jag fotar nästa gång!
http://img24.imageshack.us/img24/1100/menvafan.th.png (http://img24.imageshack.us/my.php?image=menvafan.png)

Tipsa gärna om skoj saker jag kan göra med min enda hantel.. :thumbup:

JJ
2009-03-18, 13:03
En blixtrig sista bild och så hoppas jag kunna visa att det hänt ngt synligt när jag fotar nästa gång! [/COLOR]

Från när är den bilden? Inte nu väl?

Lellan
2009-03-18, 13:05
Från när är den bilden? Inte nu väl?

Nix. 18 min sen. :)

Blir bara mörkt och blixt även i solen, så i solen helt vitt och på toa.. tja, sådär. Men ska lämna in mobilen när jag pallrar mig iväg över halva stan..

JJ
2009-03-18, 13:07
Nix. 18 min sen. :)

Blir bara mörkt och blixt även i solen, så i solen helt vitt och på toa.. tja, sådär. Men ska lämna in mobilen när jag pallrar mig iväg över halva stan..

Du ser ut att väga typ 58 kg. Du förblir ett mysterium. Men du är snygg.

Lellan
2009-03-18, 13:10
Du ser ut att väga typ 58 kg. Du förblir ett mysterium. Men du är snygg.

Äh.. *kissass* men snällt sagt, tack. :em: 86,1 kg i morse. Å bad hairday, men det har jag typ alltid.. :D

På bilden ser jag ju lättare ut mkt pga att det är mörkt å så har jag kläder på + ena armen i fickan så den är ju lite bakom, å syns inte. Fick inte ens med smilgropen jag tjatar om.. *rolleyes*

Lellan
2009-03-18, 19:41
Blev ingen mer träning (hittills iaf, trött och ska upp tidigt imorrn så tror inte jag gör många mer knop) än den där promenixen, här är dagens mat:
2 ägg 180 kcal + broccolimix 63 kcal + Ost 28 % 70 k,
Hemlagade köttbullar 145 k+ gröna bönor 70 k,
Liten hamburgare (MacD) 255 kcal,
Mellanmjölk i kaffe 45 kcal,
Spenatsoppa 43 kcal kcal, 2 ägg 185 kcal= 1056 kcal.

Proppmätt men lite sötmandlar ska man väl kunna knapra i sig! :)

Lellan
2009-03-19, 20:29
Träning:
Fick med mig en boende till gymet idag, men då var det upptaget.. synd. :( Får hitta på ngt hemma med min enda hantel antar jag! Tipsa gärna!

Blev prommis 1 h rask istället, och har cyklat 20 min motionscykel, moderat tempo.



Mat:
(igår la jag till 49 kcal jordgubbar +67 kcal sötmandlar + 50 kcal sesamfrökaka + ett par tsk konc funlight apelsin = totalt 1222 kcal för gårdagen)

Jordgubbar 80 kcal+ keso 70 k (+ 1 ½ tsk funlight),
Mellanmjölk 23kcal,
Fisksoppa 200 kcal,
Wokmix 35 kcal +Ärtormajspaprika 49 k + keso 49 k,
Ärtsoppa 225 kcal + senap 34 kcal,
Risgrynsgröt (tub) 121 kcal (+kanel),
Broccolimix 70 kcal + ost 28% 85 k
= 1041.

Börjar se ett mönster, mao, ska komplettera. :) (Sa ngn sötmandlar..*innocent*)

85,3 kg på vågen idag - lite för snabbt för att resultatet ska bli ok.

Förresten, kaffe och te jag dricker räknar jag inte med. Har inget förutom ev mjölk i kaffet, och den skriver jag upp.

I övrigt funderar jag på multivitamin, men kan inte bestämma mig för dess nödvändighet.. :confused:

Hursomhelst, haft en kul dag på jobbet och mysig kväll med sonen! *cupid*

Lellan
2009-03-20, 12:45
http://www.tvshopping24.com/internationalshop/bilder/S_F_Specials/total_gym_1000.jpg

Vi har en sån här ståendes på jobbet och jag tänkte testa den men jag fick fan inte ihop den?!? :confused: Nu är den i 3 delar, som sitter ihop med ett gummiband. Men lite svettig är jag.

Men ... vafan.. ikeamöbler - det kan jag. Denna, jag fattar inte hur jag får ihop den? :em:

Skulle liksom bara fälla ut och använda.. tänkte jag..

Självpepp:
-mår gott
-börjar se ut som mig själv igen
-pigg
-totalt avkoppad och energiladdad känner jag mig..

Naaajs! *flex*

(ännu najsare om jag får ordning på mackapären ovan, hjälp gärna till den som vet??:em:)

LadyInsane
2009-03-20, 13:31
Finns det ingen annan som kan hjälpa dig sätta ihop den?

Den verkar skoj, kanske kan du hitta på något kul att göra på den!

Ang din mat, brukar du mest småäta det du kommer på eller försöker du göra måltider på så pass lite kcal?

För övrigt, ser du väldigt najs ut som vanligt!

Lellan
2009-03-20, 13:44
Finns det ingen annan som kan hjälpa dig sätta ihop den?

Den verkar skoj, kanske kan du hitta på något kul att göra på den!

Ang din mat, brukar du mest småäta det du kommer på eller försöker du göra måltider på så pass lite kcal?

För övrigt, ser du väldigt najs ut som vanligt!

Nix, ensam på jobbet.. men blir ju lite svettig av att bråka med den! Så här har jag lyckats få ihop den nu iaf..:
http://img21.imageshack.us/img21/8554/gym.th.png (http://img21.imageshack.us/my.php?image=gym.png)
Går inte att sätta i sprinten och tja, hur fan funkar den haha..

Ang maten så är den förvånadsvärt lik den jag åt då jag vägde mkt, men då gjorde jag fetare varianter av mejeriprodukter och det enda jag helt tagit bort nu är "mjöl"mat. Men tex gårdagen; hade jag gjort wok för hade jag haft på mer olja, sweet chili (svaga sorten) och massa ris el nudlar till. Jordgubbarna hade jag ätit grädde el glass till och sockrat. Samma med risgrynsgröten, massa socker kanske sylt. Sötmandlar åt jag gärna, men helst blandat med lite choklad och russin..:D osv osv.

Vill inte äta något som är nyttigt el "optimalt" men som inte smakar gott.

När jag låg på 500-800 kcal så var jag ju "tvungen" att hitta kalorisnålaste sättet att tillreda, och ofta var det godare, renare smaker så jag får öka på mängderna bara. Att jag "småäter" beror mest på att jag får magknip nu även om jag äter sakta, var ju väldans många veckor med bara pulver så magsäcken krympte väl antar jag.

Men tex periodisk fasta skulle jag aldrig ge mig på, hur optimal den än visar sig vara, jag vill njuta av livet och det gör jag nu. Vill inte välja bort saker, däremot har jag inga problem med att hitta alternativ eller att få in det jag vill äta ändå. :) Planerar inte min mat dock, tur att micron har snabbtiningsfunktion!

För övrigt, är du väldigt snäll som vanligt sötis! :)

Lellan
2009-03-20, 22:14
Nehepp, fick inte ihop maskinen och jag hoppas att näste person som ger sig på den inte gör illa sig efter mitt pusslande.. :(

Ingen träning alltså, eller ja, 45 min prommis sammanlagt.

Maten igår hamnade (efter 30 g sötmandlar och 190 g jordgubbar= 250 kcal) på 1290 kcal.

Maten (som kändes sisådär idag, såg fram emot sushi och chokladröra men det var slut på affären + röran äcklig så här är vad jag ätit):
Ärtormajspaprika 77 kcal+köttfärssås hemgjort m svamp,lök, tomat 215 kcal,
Kesella 188 kcal + björnbär 67 k,
Banan 51 k + apelsin 86,
Tonfiskomelett m ost 17% riven ost i 331 kcal,
Lövbiff 110 kcal + ägg 83 k + bladspenat 30 k,
Kakao + lingonsylt (inte gott :() 83 kcal,
+ 1 struken matsked kladdkakesmet (smet på 120 g bregott, 2 ägg, 2 dl socker, 2 rågade msk kakao, 1 ½ dl vetemjöl å lite vaniljsocker + salt, vet inte vad en msk kan hamna på)=
1321 kcal (exkl den där matskeden), toppnotering sen journalstart.. ;)

Morgonvikt: 85 kg.

Allt är väl ok förutom att jag vill styrketräna på gym, men det blir av på söndag, istället för att gnälla får jag vara lite innovativ tänker jag! Kan ju belasta kroppen med mig själv om inte annat. :)

Krampus
2009-03-20, 22:27
Jag biter mig i kinderna när jag sover. ORDENTLIGT! Kollade i spegeln nu och det var värsta slamsorna. I tell you.. :(
Varför är det så?

Lellan
2009-03-20, 22:41
Jag biter mig i kinderna när jag sover. ORDENTLIGT! Kollade i spegeln nu och det var värsta slamsorna. I tell you.. :(
Varför är det så?

Öö....ööö...öööööÖÖÖÖöööööö.... du sover dåligt, kanske är i behov av bettskena? Hungrig? Det känns bra? Du drömmer att du äter?

Öh..öö... kanske..öö?

:confused:

Krampus
2009-03-20, 22:56
Öö....ööö...öööööÖÖÖÖöööööö.... du sover dåligt, kanske är i behov av bettskena? Hungrig? Det känns bra? Du drömmer att du äter?

Öh..öö... kanske..öö?

:confused:
Det ser rätt stört ut. Som rovdjuret utan hjälm i filmen Predator (rovdjuret).
Vad säger du som beteendevetare? Jag behöver din proffesionalism här... :(

Lellan
2009-03-20, 23:04
Det ser rätt stört ut. Som rovdjuret utan hjälm i filmen Predator (rovdjuret).
Vad säger du som beteendevetare? Jag behöver din proffesionalism här... :(

Tss, överreklamerat. Om du inte upplevde svaret jag gav tidigare som tillfredställande har jag inget bättre nu.

Fan vad jag ångrar att jag smakade kladdkakesmet.. nu kan jag inte riktigt släppa tanken på att sätta tänderna i självaste kakan som doftar så gott från köket.. JAG kommer fan käka upp min tunga inatt om jag inte släpper tanken på kakan.

Så måste det vara. Du har drömt om min kladdkaka. :) Mystery solved.

Lellan
2009-03-20, 23:09
Ang din mat, brukar du mest småäta det du kommer på eller försöker du göra måltider på så pass lite kcal?

Nu tror jag att jag fattade frågan.. :D

Alltså, ja jag gör måltider. Varje rad när jag räknar upp kcal är en "måltid", sitter vid bordet med kniv och gaffel (ja el sked :D), det är inte så att jag går runt å mumsar här än där på stående fot. Det hade iofs sparat disk men varit betydligt mindre tillfredställande.. :) Står det broccoliblandning + ost tex så har jag gratinerat broccolin.

Lellan
2009-03-21, 00:21
http://img175.imageshack.us/img175/2120/armsm3.th.png (http://img175.imageshack.us/my.php?image=armsm3.png)http://img301.imageshack.us/img301/5985/armv11p.th.png (http://img301.imageshack.us/my.php?image=armv11p.png)http://img12.imageshack.us/img12/1066/0320c.th.png (http://img12.imageshack.us/my.php?image=0320c.png)

090213 / 090313 / 090320

-10 kg, inte så markant skillnad på bilderna men man ser om man tittar på underarmen tycker jag.

Och JA, usel jämförelsepose.. *flex* Men bättre än inget!

Krampus
2009-03-21, 19:35
Det ser bra ut. Mer än man tror. :)




Vad ska jag göra med mina kinder? :(

Lellan
2009-03-21, 20:50
Det ser bra ut. Mer än man tror. :)

Hm, hängde inte helt med på vad du menade med sista där - men "bra" fattar jag å tackar för! :) Kul att du kikar in..


Vad ska jag göra med mina kinder? :(

Sluta tugga på dem? :(

Krampus
2009-03-21, 20:58
Hm, hängde inte helt med på vad du menade med sista där - men "bra" fattar jag å tackar för! :) Kul att du kikar in..

Sluta tugga på dem? :(

Sluta använda blixt också.

MEN HUR!!?? *cry*

Lellan
2009-03-21, 21:06
Sluta använda blixt också.

MEN HUR!!?? *cry*

Min mobilkamera lever sitt eget liv just nu, jag har inte så stort inflytande över hur den beter sig.. Direkt jag orkar ska jag lämna in den.

Hur? Tja... gå till tandis och fråga. Jaaag vet inte heller... tyvärr. :(

tntballe
2009-03-21, 21:14
Sluta använda blixt också.

MEN HUR!!?? *cry*

Köp formbara tandskydd o sov med, du kan även få ett par begagnade av mig.

Krampus
2009-03-21, 21:21
du kan även få ett par begagnade av mig.

Lovar du? :)

tntballe
2009-03-21, 21:23
Lovar du? :)

Ja, och när du hämtar dom så kan vi passa på att träna. Och äta. Och dricka kaffe. Och sådär.

Lellan
2009-03-21, 21:38
Va ni är söta, vackert med "male bonding"... *cupid* Om det så är pga köttslamsiga kinder. Ha det mysigt när ni delar saliv sen gullungar! :)

Krampus
2009-03-21, 22:03
Ja, och när du hämtar dom så kan vi passa på att träna. Och äta. Och dricka kaffe. Och sådär.

*cupid*
Bara du vet hur ett är att tugga kinderna!
Man skulle kunna säga att det är som FFfffffffffuuuuuuuuuuu!!!!!

Lellan
2009-03-21, 23:21
Dagssummering!

45 min rask barnvagnsprom är enda motionen, riktig slappardag (förutom att jag blivit kittlad en hel del, kcal på de? ;))

Maten:
Räksallad: räkor 70 kcal + salladshuvud 140 g ?k +tomat 23 k+ citron ? k,
Pizzaslice (butikspizza) 80 kcal,
1 påse naturdiet choklad 100 kcal +10 gram mjölkchoklad 63 k,
Soppa: Broccolimix 126 kcal + ägg 185 k + buljong 13 k,
Ugnsomelett: ägg 178 kcal + mjölk 35 k + wokmix 70 k,
Kvargröra: kvarg 136 kcal + Fiskolja tuttifruttismak 5 g 50 k max ?(chansning)+ Bärmix (sv + röda vinbär, hallon, björnbär, blåbär) 53 k + sötmandel 61 k,
Kycklingfile i ugn 70 kcal+ cola light i mängder= 1313 kcal (exkl sallad, citron).

Imorrn så tar grabbens pappa honom en stund så kan jag träna, snällt + jag blir nog en roligare mamma av lite endorfiner!

Krampus
2009-03-22, 00:28
Hallå.

Lellan
2009-03-22, 00:40
Hallå.

Mhej.. ! *äter mera kyckling, dricker mera cola light, yummie yummie*

Madame
2009-03-22, 00:52
Hallå.

omg vilket billigt sätt att höja sin postcount! :nono:;)

Mhej.. ! *äter mera kyckling, dricker mera cola light, yummie yummie*


Kyckling är fint, men cola light? Zero är godare! :cool:

Krampus
2009-03-22, 00:57
omg vilket billigt sätt att höja sin

Allmänt räknas inte..:)
Det ser ut som om någon köttat in ett rakblad och skurit ett halvcentimeter djupt "L" på båda kinders insida. Det är nästan kirurgiskt. Kan jag ha blivit bortförd av aliens?

Bra mat Lellan! Kör hårt!

+1 På Zero där. Den är god.

Lellan
2009-03-22, 01:01
omg vilket billigt sätt att höja sin postcount! :nono:;)

Kyckling är fint, men cola light? Zero är godare!

1. Krampus ÄR billig..
2. Cola light av märket Freeway från Lidl.. :em:


Det ser ut som om någon köttat in ett rakblad och skurit ett halvcentimeter djupt "L" på båda kinders insida. Det är nästan kirurgiskt. Kan jag ha blivit bortförd av aliens?

Bra mat Lellan! Kör hårt!

+1 På Zero där. Den är god.

"L" för Lellan... :devil:

Jag är god. OCH en nolla. Som ska köra hårdast. Imorrn. Sova hårdast.. nu. Gonatt gott folk! *kissass*

Lellan
2009-03-22, 19:53
http://img11.imageshack.us/img11/740/benet1.th.png (http://img11.imageshack.us/my.php?image=benet1.png)http://img220.imageshack.us/img220/7697/66988752.th.png (http://img220.imageshack.us/my.php?image=66988752.png)

Här skulle jag fota för att se om det händer ngt på benen, å så ser det värre ut? Men jag antar att det är ljus, vinklar å sånt. Men ser ju fasen.. butch ut. :(

Å andra sidan så har de presterat idag, så jag tänker inte kapa av dem:

Knäböjsmaskin fullmag 10 x 1
Bröstpressmaskin 10, 7, 15, 10 (skrev inte upp så taget ur minnet, men 7:an är på fullmag iaf, de andra på en el två plattor lättare)
Axelpressmaskin 10, 5, 6 , 7 (7 plattor på första, två följande 8 plattor, sista 9 plattor! :hbang:)
Tricepspressmaskin 15, 10, 10 (första på 10 plattor, sen 8 - kändes lite skumt i axlarna, stela typ)
Knäböjsmaskin fullmag 15 x 3
Rumpmaskin fullmag 15 x 3
Magmaskin fullmag 15 x 2
Sen såg jag att det var tomt vid fria vikterna och smet dit och gjorde 10 reps hantellyft åt sidan 6 kg, följt av 10 "tummen upp" bicepscurls utan att släppa hantlarna - sen kom det nån så jag smet tillbaks med svansen mellan benen till cirkelgymet igen... suck. Jag var mer brydd om ngn skulle komma än hur det kändes, så jag vet inte om d var lätt el tungt ens. Bättre kan jag.
Så Magmaskin fullmag ett set till.

Sen stretchade jag och körde ngn skum magövning på plint i stretchrummet.

Alltså, jag måste sluta vara så pinsamt socialt fobisk när jag tränar, VEM bryr sig om jag står där jag inte brukar stå och känner på ngn vikt? Jösses va larvig jag är, klart jag får träna!!! :smash:

Jag är toktrött i huvudet, så jag glömde av att jag ska skriva prydligt. Sry, ska skärpa mig!

Lellan
2009-03-22, 20:07
Visstja, ätit har jag! :eating:

Havregryn 108 kcal + kesella 75 k + hallon 30 k (+ funlight), 2 ägg 176 kcal,
Blodpudding 340 kcal + rödkål 36 k + apelsin 39 k + lingonsylt 80 kcal,
Tom & Jerry kex 18 kcal + mjölkchoklad ½ bit 28 kcal,
Wok (broccoli, ärtor, majs, paprika, morötter) 80 kcal, 2 ägg 180 kcal,
Risgrynsgröt 60 kcal + kesella 42 kcal (+ kanel)=
1292 kcal.

Inget, förutom blodpuddingen, var särskilt gott idag.. :( Och blodpudding bör jag inte ens äta, men blev så eftersom jag lovade min son att han skulle få välja middag (notis: Han rörde sen inte blodpuddingen + hävdade att man blir lila i magen av rödkål, där fick jag för att försöka byta ut vitkålen va..:Virro).

Kommer nog inte testa kesella + gröt igen, tycker det är godare var för sig.

Krampus
2009-03-22, 20:43
http://img11.imageshack.us/img11/740/benet1.th.png (http://img11.imageshack.us/my.php?image=benet1.png)http://img220.imageshack.us/img220/7697/66988752.th.png (http://img220.imageshack.us/my.php?image=66988752.png)


Holy fffffuuucking shit!! :hbang: Har har vi muskelmassa!

Gnusram
2009-03-22, 20:43
klart jag får träna!!! :smash:



Självklart! Rak i ryggen så går det bättre nästa gång.

Med just den biten alltså, resten verkar ju gå bra redan. :thumbup:

C.E.J.
2009-03-22, 20:49
Här skulle jag fota för att se om det händer ngt på benen, å så ser det värre ut? Men jag antar att det är ljus, vinklar å sånt. Men ser ju fasen.. butch ut. :(

Ser väldigt snyggt ut snarare, bra form också. Hardcore att reppa loss på fullmag i alla övningar också *flex*

En nia!

Lellan
2009-03-22, 21:01
Holy fffffuuucking shit!! :hbang: Har har vi muskelmassa!

Really? Tycker mest det ser ut som lite för mkt volym, om det bara vore muskler vore jag mindre å gladare. Men jag tappar vikt så himla skumt, inget i midjan, massor på roompaahn, inget nämnvärt på benen men mkt på armarna å tuttar.

Men visst, jag kan headbanga med dig.. (vilken låt?)

Självklart! Rak i ryggen så går det bättre nästa gång.

Med just den biten alltså, resten verkar ju gå bra redan. :thumbup:

Tja, idag var nog en självförtroendedipp men ska våga befinna mig varsomhelst på gymet. Ingen social fobi ngn stans annars så varför där - gillar ju att träna? Känner mig naken där trots långärm + benat.. knept.

Ser väldigt snyggt ut snarare, bra form också. Hardcore att reppa loss på fullmag i alla övningar också *flex*

En nia!

Ni är söta.. *kissass* Tack.. Men knappast snyggt, bra form å hardcore :D (även om det var fint sagt), däremot ser jag för tillfället lite "butchig" ut och "fullmag" tror jag inte går att översätta till andra maskiner. Det är sk "switching"maskiner som man liksom står i i alla övningar, var länge sedan jag testade vanliga maskiner.

Men "switching" borde vara lättare eftersom jag knappast borde bli starkare på vlcd/lcd (å andra sidan tillvänjer sig väl leder och teknik osv fortfarande).

Bla, bla bla... Jättekul att ni kikar in och kommenterar iaf! tänkte faktiskt inte posta bilden först men ni dog ju inte av det, å inte jag heller.

Lellan
2009-03-22, 21:14
Såna häringa maskiner är det: :) http://www.onsitefitness.co.uk/switching.asp

Madame
2009-03-22, 21:50
.. knept.


tänkte faktiskt inte posta bilden först men ni dog ju inte av det, å inte jag heller.

Ja du är allt lite knep ibland *slap* ;) och jo, jag dog typ! Av avundsjuka då, cp vader!!!!11 *drool*

Lellan
2009-03-22, 23:26
Ja du är allt lite knep ibland *slap* ;) och jo, jag dog typ! Av avundsjuka då, cp vader!!!!11 *drool*

Knep, cp.. jo jag tackar! ;)

Dock tror jag att det är only @ kolo folk kan ha den synen på timmerstockar till tjejben.. :(

(skulle gärna vilja slimma benen duktigt, kommer m tiden kanske.. tipsa gärna den som har knep, vill inte ge upp myten om punktförbränning!).

ChrisDEFC
2009-03-23, 16:26
smygkikat igenom hela journalen nu och är väldigt impad. önskar mig en helkroppsbild så man får lite mer sammanhang och inte bara en arm här, ett ben här och ett huvud där. har inte photoshop på hemdatorn nu nämligen :D
keep up the goodies! hmm kan man missuppfatta det sista tro?! jaja keep up the good work då :/

Lellan
2009-03-23, 22:00
smygkikat igenom hela journalen nu och är väldigt impad. önskar mig en helkroppsbild så man får lite mer sammanhang och inte bara en arm här, ett ben här och ett huvud där. har inte photoshop på hemdatorn nu nämligen :D
keep up the goodies! hmm kan man missuppfatta det sista tro?! jaja keep up the good work då :/

Jag är bäst i små doser. ;)

Men tack, kul att du kikade in och självklart ska jag keepa up the goda worket! :D Imponerande att du pallade kika igenom! Ska fundera på det där med helkropp.

Idag lyssnade jag på Neco, smart tös det där, Yoga passade nämligen en sengångare som mig finfint! Mår gott i kroppen nu, i början av passet brände det lite av träningsvärk i muskelfästena i ryggen och kändes som om jag skulle må gott av massage, efter passet kändes det som om jag varit på massage.. :thumbup: Känns inte som att jag tränat, men mådde gott av det! Ska kika mitt schema, kommer definitivt gå fler pass.

Så en timmes yoga, en timmes prommis var dagens träning.

(Igår åt jag 5 g sötmandlar och 30 g vitkål på kvällen om nu ngn skulle vara jättenyfiken (skriver bara for the record). )

Maten idag:
Kesella 136 kcal + björnbär 45 k,
Ugnsbakad lax 275 kcal + wok 55 k + tomatsås m rostad vitlök 45 k,
Apelsin 87 kcal + banan 30 k,
2 ägg 197 kcal,
Blodpudding 274 kcal + lättinade hallon (osötade) 61 k + vitkål 45 k
= 1250 kcal.

Hoppas jag kan klämma in ett träningspass på jobbet imorrn, har en ledig stund på onsdag annars. Gött!

ceejay
2009-03-23, 22:03
Shit ;) Yoga och grejer? Är det skönt ?

Lellan
2009-03-23, 22:07
Shit ;) Yoga och grejer? Är det skönt ?

Det fick mig att tänka på att föda barn....

Pga: Gick på gravidyoga när jag var gravid, och det var stor skillnad att vara 45 kg lättare + inte vara höggravid, vilket säkert påverkade min upplevelse idag - kände mig smidig, men då jämför jag ju med det jag just beskrev haha.. Men seriöst: rekommenderar verkligen gravidyoga. Har man övat på att styra bort tanken på att ngt är obekvämt hjälper det till när man föder, d tyckte iaf jag.

CVN
2009-03-23, 23:13
Ser oerhört bra ut Lellan, bara en liten fråga du skrev tidigare i ett inlägg när du åt Risgrynsgröt att den innehöll typ 60 kcal, är det någon speciell risgrynsgröt du åt eller tog du bara väldigt lite?

Madame
2009-03-23, 23:23
Det fick mig att tänka på att föda barn....

Pga: Gick på gravidyoga när jag var gravid, och det var stor skillnad att vara 45 kg lättare + inte vara höggravid, vilket säkert påverkade min upplevelse idag - kände mig smidig, men då jämför jag ju med det jag just beskrev haha.. Men seriöst: rekommenderar verkligen gravidyoga. Har man övat på att styra bort tanken på att ngt är obekvämt hjälper det till när man föder, d tyckte iaf jag.


Jelp, vad är det för journal jag hamnat i? Yoga OCH gravidsnack i samma inlägg?! ;) (Själv är jag livrädd för graviditeter och sånt och yoga har jag provat flera gånger men det är inte min grej om jag uttrycker mig ödmjukt :D
Men nu ska jag kanske inte vara så ego, det här är ju ändå DIN journal :))

Det verkar som att du fastnade för yogan där, så jag glädjer mig för dig :thumbup:

Lellan
2009-03-23, 23:45
Ser oerhört bra ut Lellan, bara en liten fråga du skrev tidigare i ett inlägg när du åt Risgrynsgröt att den innehöll typ 60 kcal, är det någon speciell risgrynsgröt du åt eller tog du bara väldigt lite?

Tack!

Jag tog väldigt lite, det är min melodi nu för tiden om jag är sugen på något. "Smaka.. känn efter... vill jag ha mer?" Oftast är jag nöjd. Blev tex 1/3 banan när jag åt frukt idag.

Och ikväll, tog lite senare 50 g blodpudding och 100 g hallon + lite vitkål för att fylla upp "nöjdhetskvoten" (så hamnar på 140 kcal till idag; 1390 kcal totalt alltså). Mår jättebra med hur jag äter nu. Visst, jag ska absolut höja upp, men jag jobbar med mitt ätbeteende och vill inte tvinga mig avstå mat el tvinga i mig mat. Mat ska vara gott, närande och avdramatiserat - mår bäst då har jag insett.

Jelp, vad är det för journal jag hamnat i? Yoga OCH gravidsnack i samma inlägg?! ;) (Själv är jag livrädd för graviditeter och sånt och yoga har jag provat flera gånger men det är inte min grej om jag uttrycker mig ödmjukt :D
Men nu ska jag kanske inte vara så ego, det här är ju ändå DIN journal :))

Det verkar som att du fastnade för yogan där, så jag glädjer mig för dig :thumbup:

Ja, jag får tacka Neco för tipset!

Alltså, jag ÄLSKADE att föda barn.. det var jävlarimamma det grymmaste, coolaste och mest hisnande "livet-på-sin-spets" - upplevelse som knockar allt jag tidigare varit med om. Så "bör" man kanske inte snacka om att föda, men jag skulle LÄTT föda barn en gång i månaden (om jag slapp ta hand om alla). Jag har aldrig känt mig så jävla bra som när jag gjorde det, (å så fick man ju en avkomma på köpet också!! haha..), men förstår att andra kan ha andra upplevelser.

Yoga var väl en påminnelse om den tiden, eftersom jag inte testat det varken förr el senare.

Jag är en sucker för allt där man får en känsla av "flow" och är totalt inne i sig själv samtidigt som man är ett med allt (flumfaktor hög?:em:). Typ längdskidåkning, spinning, yoga (?), nakensaker, föda barn.

Andra gillar att hoppa fallskärm, bungyjump, köra fort, tävla mot andra och sånt där som jag rakt inte förstår mig på och aldrig skulle utsätta mig för. Eller att ha samma rutiner varje dag, läsa en bok, sitta under en korkek, bo ensam på ett berg - sånt jag själv bara gillar i väl avvägda doser.. (åh, känner flumtråd p g..)

Madame
2009-03-24, 00:08
Alltså, jag ÄLSKADE att föda barn............


Waow....


Jag är en sucker för allt där man får en känsla av "flow" och är totalt inne i sig själv samtidigt som man är ett med allt (flumfaktor hög?:em:). Typ längdskidåkning, spinning, yoga (?), nakensaker, föda barn.


Ja flow är fint! när man hamnar i trans och känner att man är i en egen parallell värld (flumvarning, omg! men hittade ingen bättre formulering...) där det känns som att ingen kan se en eller störa, bara man själv kan se ut men man skiter i det för man är så inne i sitt eget, och tiden finns inte.

Ditt bästa flow var alltså när du födde barn?!! Mitt rekordflow måste nog ha varit när jag satt och pluggade matte i nio timmar i sträck utan mat eller nånting, men jag undrar hur jag hamnade där, matte liksom wtf? men det var vackert!

Lellan
2009-03-24, 00:10
Waow....

Ja flow är fint! när man hamnar i trans och känner att man är i en egen parallell värld (flumvarning, omg! men hittade ingen bättre formulering...) där det känns som att ingen kan se en eller störa, bara man själv kan se ut men man skiter i det för man är så inne i sitt eget, och tiden finns inte.

Ditt bästa flow var alltså när du födde barn?!! Mitt rekordflow måste nog ha varit när jag satt och pluggade matte i nio timmar i sträck utan mat eller nånting, men jag undrar hur jag hamnade där, matte liksom wtf? men det var vackert!

Huvudsaken, själv njöt jag av högskoleprovet! :D

Neco
2009-03-24, 07:26
Dock tror jag att det är only @ kolo folk kan ha den synen på timmerstockar till tjejben.. skulle gärna vilja slimma benen duktigt, kommer m tiden kanske.. tipsa gärna den som har knep, vill inte ge upp myten om punktförbränning!).

Vi @ kolo är ju däremot de bästa med hälsosamma åsikter som förstår vilket jobb det är att skapa sig en form. Det är väl sånna som oss som spelar någon roll? Du får göra en systranawilliamsrensning av din omgivning och bara spara de som tycker att timmerstockar är coolt :)
Vad gäller tips så är börja försöka känna på löpning några minuter!


Idag lyssnade jag på Neco, smart tös det där


med 129 i iq kan man ju tycka att man ska veta nånting iaf... hur man går ner i vikt verkar däremot inte vara en av de sakerna :D


Ja, jag får tacka Neco för tipset!
Alltså, jag ÄLSKADE att föda barn.. Yoga var väl en påminnelse om den tiden, eftersom jag inte testat det varken förr el senare.
Jag är en sucker för allt där man får en känsla av "flow" och är totalt inne i sig själv samtidigt som man är ett med allt (flumfaktor hög?:em:). Typ längdskidåkning, spinning, yoga (?), nakensaker, föda barn.


Your welcome! Roligt att du provade och ännu roligare att du gillade det!
Jag gillar idén med att yogan ska hjälpa kroppen göra det den är gjord för att göra. Läka sig själv och sånt och som för min del förhoppningvis ska göra min rygg rörlig igen :)

När du nästa år kommer springa massor så kommer du känna att du är ett med marken och att naturen är gjord för att springa i :)

Lellan
2009-03-24, 17:43
Vi @ kolo är ju däremot de bästa med hälsosamma åsikter som förstår vilket jobb det är att skapa sig en form. Det är väl sånna som oss som spelar någon roll? Du får göra en systranawilliamsrensning av din omgivning och bara spara de som tycker att timmerstockar är coolt :)
Vad gäller tips så är börja försöka känna på löpning några minuter!

Klart ni är de som spelar ngn roll...*cupid*


med 129 i iq kan man ju tycka att man ska veta nånting iaf... hur man går ner i vikt verkar däremot inte vara en av de sakerna :D

Äh, kan du visst och oavsett är du grym.



Your welcome! Roligt att du provade och ännu roligare att du gillade det!
Jag gillar idén med att yogan ska hjälpa kroppen göra det den är gjord för att göra. Läka sig själv och sånt och som för min del förhoppningvis ska göra min rygg rörlig igen :)

När du nästa år kommer springa massor så kommer du känna att du är ett med marken och att naturen är gjord för att springa i

Man ska aldrig säga aldrig.. men är du inte riktigt riktig människa? ;)



Hoppas det går framåt med ryggen, lycka till!

Lellan
2009-03-24, 17:59
Har promenixat 290 min raska i dag i strålande sol med snö och någon frisk bris.. *cupid*

Bla till tonerna av:
c9MRSJQmmsk
(västerås..? :MrT:)

Inte självvalt, men det passade in och var mkt gemytligt och trevligt att ha i örat denna dag. :)

Lellan
2009-03-24, 20:47
Maten:
Ägg 295 kcal,
Lövbiff 120 kcal + 98 k,
Fisksoppa 220 kcal,
Hallon 50 kcal + kesella 85 kcal + fiskolja 1 tsk 50 kcal? (ingen aning),
ägg 185 kcal = 1103 kcal.

Jättehärlig morgonprommis + 2 prommisar till idag, hoppas på liknande väder imorrn! Ska gymma då med.. *flex*

Tolkia
2009-03-24, 22:19
Alltså, jag måste sluta vara så pinsamt socialt fobisk när jag tränar, VEM bryr sig om jag står där jag inte brukar stå och känner på ngn vikt? Jösses va larvig jag är, klart jag får träna!!! :smash:
Gud vad jag känner igen mig. Och jag vet att det är störtlöjligt, men det hjälper inte ett skit. Särskilt avbalkningen med bänkpressbänkar och knäböjsställningar är
Social Ångest 2.0.

Brooklyn
2009-03-24, 22:22
:O

har du promenerat nästan 5timmar?

you are crazy! :D

Lellan
2009-03-25, 10:56
Gud vad jag känner igen mig. Och jag vet att det är störtlöjligt, men det hjälper inte ett skit. Särskilt avbalkningen med bänkpressbänkar och knäböjsställningar är
Social Ångest 2.0.

Enda sättet är väl att utsätta sig för det, lite röda kinder är väl det värsta som kan hända.

:O

har du promenerat nästan 5timmar?

you are crazy! :D

Jepp, jag vaknade skitskumt - sprang upp och in i köket och väl där vaknade jag till med hjärtklappning.. kikade på klockan, kl 6, insåg att sonen var hos pappan och att jag måste ha drömt ngt. Gryning ute, snö!! *cupid*

Blev en morgonpromenad på 90 min, riktigt friskt och kallt så jag fick pinna på rejält! Sen på jobbet var vi två, så alla ärenden vi hade sprang jag + att jag släpade ut boenden på långprommisar.. :D

Idag är jag ledig, har gått 1 h och ska bli lite mer, har grabben kort dag på dagis så han får träffa kompisarna + de har dans och våffelfest idag (har inget våffeljärn hemma). Så är vi båda nöjda å glada sen! *cupid*

Lellan
2009-03-25, 19:56
Mat idag: (hittills)
Kesella 89 kcal + jordgubbar 35 kcal + kokt ägg 90 k,
Extra lakrits 23 kcal,
Makrill i tomatsås 248 kcal + Wasa fiber plus 60 k,
Wokgrönt mix 94 kcal + kyckling 100 k+ buljong 20 k,
Risgrynsgröt 75 kcal + jordgubbar 15 k,
Kiwi 25 kcal + lättmjölk 35 k (i kaffe)=
909 kcal.

Träning:
Uppvärmning: 6 min crosstrainer.
Axelpress: 7 plattor 15 rep, 10 plattor 8 rep x 2
Bröstpress: 10 plattor 8 + 10 rep, 11 8 rep
Tricepspress: 10 plattor 10, 8, 10 rep
Latsdrag:8 plattor 10 rep, 10 plattor 10 rep, 9 plattor 8 rep
Rodd (smalt vgrepp): 12 plattor (fullt) 10 rep x 3
Magmaskin, crunch: 12 plattor (fullt) 15 rep x 3

Hade bara 35 min på mig, tar en dryg timme att gå till å från träningen så kunde planerat tiden bättre. Kände mig svag, trots peppad innan.

Ang maten så fick jag en tankeställare idag, blev fnurra på tråden m vän och det + att jag kände mig missnöjd med passet vilket gjorde att jag (som var proppmätt på kycklingsoppa) kände mig orolig och rastlös, så jag började äta gröt (mm, jättelogiskt). Hejdade mig dock innan portion nr 2, även om kalorierna inte var för mkt så var sättet att hantera en dålig dag inte ok.. fick ont i magen också.

Så jag tog barnvagnen och letade rätt på en lekpark vi inte varit i och hade lite kul istället! :) Hoppas + tror det där m kompisen löser sig när vi pratat. Blev 1 h rask barnvagnsprommis. Hursomhelst ett bättre sätt att hantera obehag!

Så snart sonens andhämtning tyder på att han somnat ska jag fixa mig lite kesogott.. yummie!

Lellan
2009-03-25, 22:42
Kokt ägg 84 k+ sambal oelek, sen minikeso 133 kcal + blandade bär 58 kcal +sötmandel 49 k= 1233 kcal totalt - och proppmätt.. Ska nog börja räkna lite under dagarna så jag slipper mastiga kvällsmål.

Förresten har jag vägt 85,3 alla mornar så jag anar en viktplatå. Anar även välbefinnande.. Fast jag har ändå haft lite "tjockkänsla" sen jag ökade upp kcal - men förnuftet är starkare än känslan och jag mår ju finfint. *flex*

Lellan
2009-03-26, 20:23
Träning: 1 h rask prom

Mat:
2 ägg 180 kcal,
Kycklingfile 112 kcal + wok 75 k,
Äggmacka m kaviar på fik - uppskattningsvis 300 kcal?,
Ostkaka på keso, ägg, sötmandel, vaniljstång 348 kcal + blandade bär 70 k,
Mellanmjölk (i allt kaffe jag druckit) 60 kcal=
1145 kcal (mätt på ostkakan nu, går det över äter jag nåt!)

Sa jag att jag gillar ägg? :em:

Lite halskänningar, snälla ingen sjuka nu! *peppar peppar*

CVN
2009-03-26, 20:34
Fyfan vad duktig du är Lellan, inte många som jag känner som skulle palla att gå i 5 timmar xD

Lellan
2009-03-26, 21:27
Fyfan vad duktig du är Lellan, inte många som jag känner som skulle palla att gå i 5 timmar xD

Alltså, jag kanske var otydlig, men det var uppdelat på 4 tillfällen.. :)

Mina ben går inte att ta kål på med promenader, men få dem att springa å de klagar på stört.. :smash:

wintersnowdrift
2009-03-26, 21:34
Gud vad jag känner igen mig. Och jag vet att det är störtlöjligt, men det hjälper inte ett skit. Särskilt avbalkningen med bänkpressbänkar och knäböjsställningar är
Social Ångest 2.0.

Mina första pass på Underground-Tyngdlyftningsklubbs-Gymmet-Som-Bara-Spelar-Hårdrock-Och-Har-Nittio-Procent-Manliga-Besökare-Som-Ser-Aggressiva-Ut-När-De-Tränar hade jag också den känslan. Jag inbillade mig att alla tittade snett på mig och tänkte "vad fan gör HON här???", särskilt som jag körde en massa konstiga rehab-övningar p.g.a. en dåvarande skadad axel.

Den förlösande händelsen var när två små, blonda tjejer i 16-års åldern promenerade in och började köra tynglyftningsövningar. "Kan de så kan jag", tänkte jag, och nu tränar jag också tyngdlyftning :D. De absolut största och bästa kickarna får man ju när man gör någonting som först kändes skitjobbigt och som man trodde att man aldrig skulle våga. Keep it up Lellan, du hör hemma bland de fria vikterna lika mycket som de Tuffa Grabbarna!

//Kristin

LadyInsane
2009-03-26, 22:11
Keep it up Lellan, du hör hemma bland de fria vikterna lika mycket som de Tuffa Grabbarna och brudarna!

//Kristin

+1.. :D

Ska man behöva läxa upp dig så du tuffar till dig lite Lellan?:MrT:

CVN
2009-03-26, 22:45
Alltså, jag kanske var otydlig, men det var uppdelat på 4 tillfällen.. :)

Mina ben går inte att ta kål på med promenader, men få dem att springa å de klagar på stört.. :smash:

Ändå, det var riktigt bra gjort.

Lellan
2009-03-26, 22:53
Mina första pass på Underground-Tyngdlyftningsklubbs-Gymmet-Som-Bara-Spelar-Hårdrock-Och-Har-Nittio-Procent-Manliga-Besökare-Som-Ser-Aggressiva-Ut-När-De-Tränar hade jag också den känslan. Jag inbillade mig att alla tittade snett på mig och tänkte "vad fan gör HON här???", särskilt som jag körde en massa konstiga rehab-övningar p.g.a. en dåvarande skadad axel.

Den förlösande händelsen var när två små, blonda tjejer i 16-års åldern promenerade in och började köra tynglyftningsövningar. "Kan de så kan jag", tänkte jag, och nu tränar jag också tyngdlyftning :D. De absolut största och bästa kickarna får man ju när man gör någonting som först kändes skitjobbigt och som man trodde att man aldrig skulle våga. Keep it up Lellan, du hör hemma bland de fria vikterna lika mycket som de Tuffa Grabbarna!

//Kristin

Åh, inte bara jag som kan larva mig? ;) Ingen match att va modig om man inte är rädd.. :) Men jag gillar ju stora bra kickar så klart jag ska tuffa till mig, jag är lite långsam och bekväm på vägen dit dock.

+1.. :D

Ska man behöva läxa upp dig så du tuffar till dig lite Lellan?:MrT:

Jag blev fasen lite rädd för dig där haha.. så antagligen!! Haha...

Det tog mig två försök att ens klara att gå trapporna upp (å neråt) till ökk när jag skulle dit för en sisådär 7 år sedan. Ändå hade jag tjatat på min dåvarande kille att få följa med, han var måttligt road av mig när jag bangade första ggn.. men gav mig en till chans.

Jag vet inte om det är doften av testo och svett (el mina fördomar), men ngt fick knäna att skallra - men jag kände att det ju var dit jag kunde gå för att hämta mina muskler så jag bet i det sura. Klart jag kan göra om samma sak, så jefla märkvärdigt är det inte.. herreguud vilket fjant!

Även om det syns väldigt väl på en att man inte direkt är hemtam, men vad är det de säger "love like you´ve never been hurt, lift weights like nobody is watching?"

LadyInsane
2009-03-27, 13:33
Men då! Det är bara att inse att man har precis lika rätt som någon annan att träna där. Vem bryr sig om vem som är störst eller lyfter mest! Om du skulle kunna komma till ÖKK någon dag så vore det grymt. :) De flesta på gymmet är verkligen jättesnälla och skulle aldrig reagera över att någon tränar vid fria vikterna.

Lellan
2009-03-27, 20:40
Men då! Det är bara att inse att man har precis lika rätt som någon annan att träna där. Vem bryr sig om vem som är störst eller lyfter mest! Om du skulle kunna komma till ÖKK någon dag så vore det grymt. :) De flesta på gymmet är verkligen jättesnälla och skulle aldrig reagera över att någon tränar vid fria vikterna.

Jag veet.. blir bara så självmedveten när ringrosten gör sig väldigt påmind och speglar all over. Ska tuffa till mig. :thumbup:

Det har kittlat lite besvärande i halsen idag, vill verkligen verkligen inte bli sjuk.. peppar peppar! Mår jag fint blir det styrkepass imorrn! *flex*

Träning idag: 90 min promenad fördelat på 3 tillfällen.

Maten idag:
Keso 91 kcal + blandade bär 55 k,
Äpple 72 kcal,
Sushi 333 kcal,
1 pkt sockerfria halstabletter 83 kcal,
2 ägg 175 kcal +gröna oliver 19 k,
Kesella 90 kcal + björnbär 47 k + 1 sockerbit 14 k,
Fruktyoghurt liten bägare 119 kcal,
Renskav 156 kcal + wok 70 k,
Mellanmjölk (i kaffe) 40 kcal + Guldnougat 90 k *drool*=
1454 kcal - toppnotering sedan jag övergick från pulver till mat.

Iofs hade jag tänkt nå 1500 kcal mkt tidigare, men har kännts bra med maten och är mest sugen på slappa å sova nu så den där antydan till förkylning ger sig. Då kan jag ju äta vettigare kalorier än de från halstabletter också (jo man måste äta halstabletter om halsen är irriterad... ;)).

Måtte jag kunna köra järnet på gymet imorrn, så sugen!

shadowfire
2009-03-27, 20:45
hur många kcal ligger du under din förbrukning? 1000/dagen?

Lellan
2009-03-27, 21:10
hur många kcal ligger du under din förbrukning? 1000/dagen?

Nu får jag stryk, men jag räknar inte på min förbrukning. Jag försöker gå på känsla vad jag mår bra av att äta, och i efterhand märker jag väl vad min förbrukning är på (även om jag är medveten om att NEAT antagligen sjunker iom mitt nuvarande så låga intag).

Morgonvikt 85,6 och den sjunker inte så hastigt längre utan verkar som om jag har en liten platå.

Lellan
2009-03-28, 18:30
Idag trodde jag att jag skulle vara stark (mätt, nöjd, utsövd) men det var jag inte - å andra sidan trodde jag att jag skulle ha halsont så ska inte klaga! :)

Ätit:
Havregrynsgröt 144 kcal + 1 påse naturdiet choklad 100 k + kiwi 32 k,
Omelett på ett par ägg, lite keso mini + grönsaksblandning m bla zuccini, oliver och guvetallt= 351 kcal,
Fiskbullar i dillsås 30 kcal (det min son lämnade kvar, han äter nästan en hel burk själv) + rån m hasselnötscreme 60 k (även här kvarlämnat, typiskt mammabeteende att äta upp rester.. *rolleyes*),
Kesella 100 kcal + minikeso 51 kcal + bärblandning 54 kcal + lite sötningsmedel & vaniljessens=
922 kcal.

Har med bröd, räkor, avocado, tomat, citron osv till jobbet dit jag ska ikväll å slappa me räkmacka.. *drool*

Tränat:
Barnvagnsprommis rask 45 min,
Till å från träningsrask prommis 1 h,
Styrekpass: (där ja kände lite svag, men men!)
Bröstpressmaskin: 9 plattor 20 rep, 11 pl x8, 12 x5+3
Tricepspressmaskin: 9 plattor 13 rep, 10 pl 10x2
Latsdragsmaskin: 9 plattor 10 rep, 10 plattor 8, 10
Axelpressmaskin: 8 plattor 10, 6, 6. 7 pl 3 rep
Roddmaskin smalt v grepp: 12 plattor 15 rep x3
Benpressmaskin: 12 plattor 15 rep x3 (i 2a setet kan jag ha gjort 20..:Virro)
Rumpsparkmaskin: 12 plattor 15 rep x3
Magmaskin: 12 plattor 15 rep x3

+ sneda magcrunch 15 st, "baksidalårpressar" 15 st.

Även om jag tycker att jag "vaknar" av benpress, så lägger jag nu de övningar där jag kör fullmag sist eftersom jag faktiskt kan det. Alt kommer jag köra fler reps, men det känns ändå bra att lägga de muskelgrupper jag är svagast i först.

Men idag blev det failure på ett par (bröst + axel), shit happens.

Morgonvikten var förresten 85,1 kg.

Jobbet nästa! :)

Lellan
2009-03-28, 23:51
For the record åt jag en räkmacka:
Vallmobröd 143 kcal + avocado 168 k + räkor 54 k + ägg 91 kcal + räkost 21 k (+ citron och citronpeppar, cola light + blåbärste)= 456 kcal *drool*


Tutti lördagen hamnade alltså på: 1399 kcal

Hade tippat på mer för mackan kändes verkligen mäktig.. jaja, gonatt! :)

Lellan
2009-03-29, 08:55
Vågen är inte min vän, inte måttbandet heller (mäter iofs bara midja och stuss) har legat över 85 hela veckan, så även idag: 85,5 kg och inte hänt ngt i mm.
Har svårt att tro att min energibalans är typ 1300 kcal, och jag mår ju faktiskt finfint både fysiskt och psykiskt så känns inte jobbigt - bara trevligt att köra på såhär. Fast lite finfinare skulle det ju vara om det gick att uppvisa ngra resulta också.. ;) Å andra sidan känner jag mig mkt mer "människa" nu än vad jag trodde jag skulle göra (när jag vägde typ 100 trodde jag inte att jag skulle känna mig normal förrän typ vid 75 kg).

Andra roliga saker:
-trapporna upp för jobbet känns mkt lättare än när jag började där 1 mån sedan
-mina "för små" träningsbrallor har blivit "för stora"..
-pulsen skenar inte hejvilt efter knäböjsmaskin som vid start
-jag har symmetriska smilgropar.. :D
-måste torktumla jobbjeansen (stretch) för att de ska vara hyfsat ok i passform
-min jobbtröja som satt tajt sitter nästan lite slappt
-jag gillar kosten nu jättemycket, lite mer choklad vore inte fel, men jag bantar ju faktiskt och man kan inte få allt.. (sa jag att jag tänker beställa double pro choclate? ;))
-allmänt gladare och piggare!

Nu mumsar jag smarrig frulle (ägg m sambal, kesella med bär) och sen ska jag ut och spatsera till lite bra musik! Ha de gott! :hbang:

(hade tänkt gå efter att jag slutade jobbet kl 8, men kollegan hade glömt vrida fram klockan så fick jobba över.. :smash: Å då blev jag hungrig ist!)

Neco
2009-03-29, 14:13
Vågen är inte min vän, inte måttbandet heller (mäter iofs bara midja och stuss) Andra roliga saker:


Du kan ju inte bara tappa mm på midja och stuss heller så att räkna med att det försvinner på andra ställen också :)
Jag tar mått över hela mig!

C.E.J.
2009-03-29, 14:37
Verkar konstigt att du äter så lite men inte väger mindre. Vad säger experterna?

Börjar bli dags för lite bilder nu också va? *cupid*

Lellan
2009-03-29, 16:21
Du kan ju inte bara tappa mm på midja och stuss heller så att räkna med att det försvinner på andra ställen också :)
Jag tar mått över hela mig!

Börjar förstå vitsen med det nu, haha - lite sent..! Haha.. Jaja. Jag MÅR ju bra iaf.

Verkar konstigt att du äter så lite men inte väger mindre. Vad säger experterna?

Börjar bli dags för lite bilder nu också va? *cupid*

Tja, ingen aning vad de säger, men det är väl bara att ha tålamod antar jag!

Lite tröstlöst dock att väga allt å räkna varenda liten.. sockerfri halstablett (det enda jag inte räknar är te och kaffe, men tar jag mjölk i räknar jag såklart) när vikt och cm-mått inte ändras.

Tog en bild precis och jag ser ut precis som vanligt också, får väl acceptera att min kropp vilar denna veckan! Imorrn blir det hästpass däremot.. :devil:

http://img208.imageshack.us/img208/9886/v13.th.png (http://img208.imageshack.us/my.php?image=v13.png)
(v 13; 85,5 kg)

Har bakat med sonen, nu lägger vi pussel (å jag surfar lätt) i väntan på att banankakan ska bli klar. Tänker äta den tills jag är belåten, och sen grönsakssoppa med kyckling ikväll. Tänker inte räkna, men detta har jag mumsat hittills idag:

53 kcal blandade bär + 140 k kesella,
spenat 40 kcal + buljong 20 k + ägg 274 k + mjölk 20 k=
http://img208.imageshack.us/img208/3866/spenatsoppa.th.png (http://img208.imageshack.us/my.php?image=spenatsoppa.png)
kiwi 28 kcal + naturdiet chokladdryck 100 k=
675 kcal.

Lär säkert lätt bli det dubbla med banankakan och soppan jag tänker äta, så skippar räkna (måste ju vara alla nuffror i mitt huvud som väger så tungt..!).

Edit: Visstja, har gått 2 h raska idag! Kallt och mulet men sol i sinnet, nåt sånt.

Lellan
2009-03-29, 20:09
Äta sig mätt på banankaka.. skiiitsmart.... :smash:

Jo, mätt är jag. Proppmätt, åt ngra tom&jerrykex också. För jag blev liksom inte belåten.. Istället: uppblåst, lite ond mage, somnade, nu har jag huvudvärk och inte det minsta belåten. Grinig känner jag mig också, men nu vet jag det. Mätta sig på banankaka = dåligt.

Mår ju hur mkt bättre som helst på vanlig mat, både fysiskt och mentalt. Vet inte om jag ska få igång nedgången genom att fortsätta som veckan som varit, dra ner kcal, öka intensiteten/mängden träning eller kombination.. eller.. nä. Ingen aning.. :confused:

Imorse störde mig inte viktbalansen särskilt, nu gör den plötsligt det... *rolleyes*:smash:

Godfella
2009-03-29, 21:46
Tom&Jerry kex.. vilka minnen du fiskar upp.

Lefnart
2009-03-29, 22:01
Ser mycket bra ut på senaste bilden! Förstår fortfarande inte vart kilona sitter, du ser ju smal ut.

Lite banankaka och kex, pfft, jag vräkte i mig över 7000 kcal igår hos familjen! :D När jag var illamående väntade jag 10 minuter sen proppade jag i mig igen tills jag blev illamående. Man ska inte väcka den björn som sover!! =P

Keep it up!

C.E.J.
2009-03-29, 22:07
Ser väl bra ut på den bilden, men kan du inte lägga upp samma fast utan ansiktscensuren, vi vet ju hur du ser ut. Jag är nämligen kär i dig Lellan *cupid*

Lellan
2009-03-29, 22:10
Tom&Jerry kex.. vilka minnen du fiskar upp.

Såg dessa nyss när jag gick in i köket, blev fasen sugen... :D:Virro
http://img256.imageshack.us/img256/3117/nappar.th.png (http://img256.imageshack.us/my.php?image=nappar.png)
ngra minnen?

Ser mycket bra ut på senaste bilden! Förstår fortfarande inte vart kilona sitter, du ser ju smal ut.

Lite banankaka och kex, pfft, jag vräkte i mig över 7000 kcal igår hos familjen! :D När jag var illamående väntade jag 10 minuter sen proppade jag i mig igen tills jag blev illamående. Man ska inte väcka den björn som sover!! =P

Keep it up!

Det var mkt banankaka och kex... Min idé att äta det som förrätt tills jag blev "nöjd/belåten" var väl sisådär kan jag säga.. Men jag åt faktiskt kycklingsoppan ändå, efteråt, och då kändes det bättre men enormt trångt i magen.

Fast ngra 7k är jag nog inte uppe i, så du vinner... vilket ändå känns lite bra. Å andra sidan är väl du uppe i balansakten dit jag har en bra bit kvar - oavsett hur bilderna ljuger.. ;) Men tack ändå!

Lellan
2009-03-29, 22:12
Ser väl bra ut på den bilden, men kan du inte lägga upp samma fast utan ansiktscensuren, vi vet ju hur du ser ut. Jag är nämligen kär i dig Lellan *cupid*

Haha, mm - det skulle iofs bota den ev förälskelsen rätt snabbt.. :D Färgar mina ögonbryn på bilden.. haha, ser ut som Dr Haddok el vad han hette.. (kan blanda ihop.. hursomhelst, not pretty nånstans). Så var glad över censur. :)

Godfella
2009-03-29, 22:17
Tyvärr inga minnen utav nappar. Jag var en hater. Jag trivdes mer med munnen mot mammas tutte. :em:

C.E.J.
2009-03-29, 22:23
Haha, mm - det skulle iofs bota den ev förälskelsen rätt snabbt.. :D Färgar mina ögonbryn på bilden.. haha, ser ut som Dr Haddok el vad han hette.. (kan blanda ihop.. hursomhelst, not pretty nånstans). Så var glad över censur. :)

Då får jag väl fortsätta titta drömmandes på bilden man ser när man klickar på din profil *cupid*

http://pro.corbis.com/images/CSM106175.jpg?size=67&uid=%7BA164E465-1D41-4151-9E10-1A711C53538B%7D

Lellan
2009-03-29, 22:27
Tyvärr inga minnen utav nappar. Jag var en hater. Jag trivdes mer med munnen mot mammas tutte. :em:

Ah, men då kan jag ju lägga in en bild på... not! :D

Då får jag väl fortsätta titta drömmandes på bilden man ser när man klickar på din profil *cupid*

Ok, jag har inget bra svar här hrrm.. så jag :em: och *slap* för att få dig att vakna.

ChrisDEFC
2009-03-30, 19:25
ser fint ut på bilden (jag ställer mig till skaran som vill se ansiktet =)
du verkar köra mycket maskiner i gymmet, blir det inge fria vikter?

ceejay
2009-03-30, 19:53
C.E.J. har fått en liten crush? gulligt ;)

kötta på!

Lellan
2009-03-30, 20:14
ser fint ut på bilden (jag ställer mig till skaran som vill se ansiktet =)
du verkar köra mycket maskiner i gymmet, blir det inge fria vikter?

Vill å vill...men tack! :)

Jag är för blyg än så länge för att våga ställa mig bland fria vikterna, känner mig i skymundan och ifred i min "hörna", men varje pass försöker jag morska upp mig, så det kommer... nästa pass kanske?! :whipped:

Måste ha varit väldigt big deal för mig den där banankakan och kexen; drömde att jag vägde 100 + igen pga dem, och i drömmen försökte jag peppa mig själv att det inte gjorde ngt, att jag nu visste bättre än att äta banankaka... haha. Tog flera minuter innan jag vaknade till ordentligt mkt för att kunna *rolleyes* åt mig själv..

(morgonvikt 85,9 - inte 100 plus alltså..)

Träning:
1 h prom + 45 min barnvagnsprom

Styrkepass: (ingen uppvärmning idag, kände mig "pulsig" av promenaden till passet)

Axelpressmaskin: 4 plattor 5 rep, 10 plattor 5 reps direkt följt av 9 plattor m 4 rep, 9 plattor 8, 7 rep.

Bröstpressmaskin: 10 plattor 10 rep, 12 pl 8, 7, 6 rep.

Rodd m smalt v handtag: 12 plattor 15 rep x 3. (kändes lätt!)

Latsdrag:10 plattor 10 rep, 12 pl 3 rep-10 pl 5 rep-8 pl 7 med långsamt negativt, 8 pl 10 rep långsamma m "nyp" i botten. (vet inte vad jag sysslade med, kändes skönt bara!)

Tricepspressmaskin:10 plattor 12 rep, 12 pl 7, 6 rep.

Knäböjsmaskin: 12 pl x 15, 12 (här testade jag annan fotställning för att se om d skulle ta annorlunda men kändes bara illa i korsryggen då..:().

Rumpsparksmaskin:(äv här m annan fotställning, kändes inte så mkt i rumpan då däremot i framsida lår, lite variation iaf) 12 pl 15 rep x 3.

Magmaskin: 12 plattor 20, 15, 15 rep.

Tog iaf i för kung och fosterland idag, latsdragen var inte ända nere i botten på fullmag så det ska jag se till att fixa nästa gång. :) Jättekul pass iaf! Det roliga är att jag aldrig minns mina pass, ska sätta mig och jämföra ngn dag för blir det pb:n missar jag ju dem. Graderar inte passen efter hur stark jag är utan hur slut jag blir.. kneeppt!

Maten:
Kyckling 72 kcal + grönt 35 k,
köttfärs 206 kcal+ grönt 45 k+ potatis 40 k + tomat 9 k,
Proteinbar 209 kcal,
Ägg 211 kcal + vitkålssallad m morot 50 kcal,
Kesella 84 kcal + bärblandning 53 k=
1014 kcal.

Lellan
2009-03-30, 20:18
C.E.J. har fått en liten crush? gulligt ;)

kötta på!

Äh, är väl en form av ryggdunk, gulligt hursom. "Köttar" bäst jag kan, tack för pepp! :)

Madame
2009-03-30, 22:49
Bara 1000 kcal idag? på hela dan? Är det nån sorts re-kickstart för att fortätta tappa mera i vikt tro? :MrT: *jorgen* Hoppas det lossnar!