handdator

Visa fullständig version : Dämpa trams och spam i trådarna


Allan
2009-02-12, 21:38
Det är OK att ha skoj i Allmänt forum, men just nu har spammandet och dumskallekommentarerna nått nya nivåer. Som inte är OK, därför att det spiller över i de delar av Kolozzeum där vi vill ha rent och snyggt.
Vi bannar folk nu, för enstaka dumma kommentarer som de borde begripit inte skulle få vara kvar. Så gör inte allt för ett garv, det kan bli ditt sista garv på Kolozzeum
Upptäcker ni trams ska ni använda Reportknappen. Angiveri uppmuntras på Kolo!

ceejay
2009-02-12, 21:39
uppfattat!

Baan
2009-02-12, 21:42
För mycket småbarn.

coxie
2009-02-12, 21:44
Låter bra.

Scratch89
2009-02-12, 21:47
Finfint!

Mescreant
2009-02-12, 21:53
Bra. Tråkigt att några få löjliga ska förstöra för många seriösa.

Andy.da.wohoo
2009-02-12, 21:55
Är det perma bannad man blir isåfall?

Allan
2009-02-12, 21:57
Är det perma bannad man blir isåfall?

Du kan utgå från det.

ceejay
2009-02-12, 21:59
var går gränsen egentligen? Det är ju trots allt allmänt vi snackar om.

CiCoro
2009-02-12, 21:59
Vad är det som gäller då? inga sarkastiska svar? inga negativa kommentarer? inga OT-diskussioner?

Sebbe_H
2009-02-12, 22:00
var går gränsen egentligen? Det är ju trots allt allmänt vi snackar om.

Common sense, hur svårt är det?

ceejay
2009-02-12, 22:01
jadu, gråzonen är ganska stor. kan vara lite luddigt. Har sett kommentarer som finns kvar fast jag inte tycker de borde det och jag har sett kommentarer som blivit borttagna som jag tyckte kunde stannat kvar.

CiCoro
2009-02-12, 22:02
Common sense, hur svårt är det?

ja, men får man skämta ibland? svara dryga kommentarer eller är det just det som förbjuds? Jag behöver det personligen inte men undrar bara, vart gränsen går så man plötsligt inte hamnar på fel sida.

Mourten
2009-02-12, 22:10
Sätt åldergräns på kolo.

Allan
2009-02-12, 22:11
vart gränsen går så man plötsligt inte hamnar på fel sida.

Den får man precis som i verkliga livet försöka se själv. Den enda man ska tänka på är att inte reta upp andra medlemmar, och framförallt inte moderatorerna

mini
2009-02-12, 22:13
Det går naturligtvis inte att avgöra vad som är för mycket trams än genom subjektiva och till viss del godtyckliga bedömningar av staffen. Inget nytt under solen mao.

Trance
2009-02-12, 22:13
Attica! Attica! Attica! Attica!






Kan vara en kommentar som ligger på gränsen om folk behöver ett exempel. Även om det kanske får folk att googla lite och få upp sin allmänbildning. Så som blivande moderator så dömer jag den som ok.

Rahf
2009-02-12, 22:13
ja, men får man skämta ibland? svara dryga kommentarer eller är det just det som förbjuds? Jag behöver det personligen inte men undrar bara, vart gränsen går så man plötsligt inte hamnar på fel sida.

Dryga kommentarer, dumma kommentarer osv.

Inlägg som inte tillför någonting annat till tråden än bittra försök till humor på trådskaparens bekostnad. Man håller sig strikt till ämnet utanför allmänt alltså. Såvitt jag vet brukar inte moderatorerna vara alltför kinkiga om man följer upp en kommentar med värdefull fakta/tips eller idéer till trådens ämne.

Blev lite långrandigt, hoppas du förstår ;).

Exdiaq
2009-02-12, 22:39
var går gränsen egentligen? Det är ju trots allt allmänt vi snackar om.


Gränsen går där Allan väljer att sätta den efter sitt dagshumör. Kan variera väldigt alltså.

C h r i s
2009-02-12, 22:41
Även fast jag inte skriver här så ofta, läser jag dagligen och håller med fullständigt.

Tycker nivån i vissa trådar är oerhört låg, och med dryga kommentarer och allmänt skitsnack förstör det stämningen totalt. Är även relativt trött på att se kommentarer med enbart "Nej.", "Ja." om de inte medför ett direkt svar på frågan. Detta verkar dock vara den nya trenden...

Tendensen att prata skit ser jag i hela skaran, från medlemmen med enstaka posts till de med tusentals.

Mantus
2009-02-13, 00:25
Attica! Attica! Attica! Attica!
.

Tack Trance! Det var lärorikt.

tjabon
2009-02-13, 00:47
Tack och lov var det länge sedan man såg Tråd-Rubriker som:
"Wow !!!" , "Fy fasen" , "Ojojoj, kolla här" m.m. m.m.

Huffo the A-LagaRe
2009-02-13, 09:52
Vad tråkigt:(

Säkrt bra för forumet i alla fall.

Ignatius72
2009-02-14, 09:52
Det är OK att ha skoj i Allmänt forum, men just nu har spammandet och dumskallekommentarerna nått nya nivåer. Som inte är OK, därför att det spiller över i de delar av Kolozzeum där vi vill ha rent och snyggt.
Vi bannar folk nu, för enstaka dumma kommentarer som de borde begripit inte skulle få vara kvar. Så gör inte allt för ett garv, det kan bli ditt sista garv på Kolozzeum
Upptäcker ni trams ska ni använda Reportknappen. Angiveri uppmuntras på Kolo!

Verkar vara populärt hos folk med en viss världsåskådning.

Ont, alla har inte samma humor. Vissa har ingen, en del har annorlunda sådan. Det är skillnad på dumskallekommentarer och rolighetsförsök.

King Grub
2009-02-14, 10:22
Vi kommer inte att banna för skämt, så länge dom inte innehåller något som strider mot forumreglerna.

Krampus
2009-02-14, 12:13
Attica! Attica! Attica! Attica!






Kan vara en kommentar som ligger på gränsen om folk behöver ett exempel. Även om det kanske får folk att googla lite och få upp sin allmänbildning. Så som blivande moderator så dömer jag den som ok.

Haha! :D