handdator

Visa fullständig version : Riktigt bra gainer


vviikkttoorr
2009-02-12, 16:07
Hej, någon som har tips på en bra gainer.
ungefär samma näringsinnehåll som gainomax, fast billigare.
länka gärna bra sidor också



MVH /Viktor

C.E.J.
2009-02-12, 16:10
Proteinpulver och kolhydratpulver som du blandar i de proportioner du vill ha dem.

Koka
2009-02-12, 19:36
lean gainer

747
2009-02-12, 20:35
Billigaste du kan hitta. Googla.

tommie-92
2009-02-12, 21:10
Proteinpulver och kolhydratpulver som du blandar i de proportioner du vill ha dem.

Håller med. Får man precis som man vill ha det.

d3rrty
2009-02-12, 21:13
Proteinpulver och kolhydratpulver som du blandar i de proportioner du vill ha dem.

Ok, hur skulle isf fördelningen protein och kolisar se ut om man som jag väger 70kg?

C.E.J.
2009-02-12, 22:48
Ok, hur skulle isf fördelningen protein och kolisar se ut om man som jag väger 70kg?

20g protein, 70g kolhydrater.

Rahf
2009-02-12, 22:53
20g protein, 70g kolhydrater.

Argl! Inte lite överkant på kolhydrater där tror du? Beror iofs på ändamålet, men för återhämtning så klarar man sig bra på en mindre mängd.

C.E.J.
2009-02-12, 22:55
Nja vadårå tänkte du? Kalorierna kommer ju hamna på rätt ställe iaf ;) Du kanske menar att man får mindre utrymme för carbs från mat istället?

Rahf
2009-02-12, 22:56
Nja vadårå tänkte du? Kalorierna kommer ju hamna på rätt ställe iaf ;) Du kanske menar att man får mindre utrymme för carbs från mat istället?

Nej nej, det beror som sagt på målet givetvis. Men för ändamålet återhämtning efter t.ex. ett styrkepass så räcker det med mindre. Vill man däremot ha en skvätt extra energi för att runda av dagsintaget så är det inte fel.

Dessutom har Gainomax 20/40 protein/kolhydrat, om jag inte missminner mig. :D

Danielito
2009-02-13, 00:12
Vart får man tag i rena kolhydrater som man kan blanda till ett bra pris? Är Star Nutrition Whey 100% det mest prisvärda proteinet på *************?

Mvh,
Daniel

hasic
2009-02-13, 00:14
Vart får man tag i rena kolhydrater som man kan blanda till ett bra pris? Är Star Nutrition Whey 100% det mest prisvärda proteinet på *************?

Mvh,
Daniel

Rena kolhydrater kan du beställa i form av maltodextrin här i shopen, och även köpa i vanliga mataffärer. Där hittar du det som druvsocker, från Dextropur.

Rahf
2009-02-13, 00:16
Förslagsvis så köper du maltodextrin, dextros blir ohyggligt sött i större mängder.

Det proteinet du nämner är förmodligen inte det mest prisvärda. Hos GG är nog whey-80 det. Kolo-shoppen har också ett välsmakande protein i form av pure whey. Funkar precis lika bra som vilket annat protein som helst.

Eddie Vedder
2009-02-13, 06:31
20g protein, 70g kolhydrater.

Extremt onödiga mängder efter styrketräning.

d3rrty
2009-02-13, 08:09
Extremt onödiga mängder efter styrketräning.

Ok, hur skulle du vilja att det såg ut i stället?

Jag vill ha för återhämtning/uppbyggnad efter passet, inte massor i överflöd då jag hellre bygger mindre o håller kroppen hård än att bygga maximalt men bli lite "slapp i kinderna"... ;)

Eddie Vedder
2009-02-13, 12:55
Ok, hur skulle du vilja att det såg ut i stället?

Jag vill ha för återhämtning/uppbyggnad efter passet, inte massor i överflöd då jag hellre bygger mindre o håller kroppen hård än att bygga maximalt men bli lite "slapp i kinderna"... ;)

Vill och vill, det är ju dels en fråga om hur mycket du orkar käka utöver gainern och hur lång tid det tar innan måltid efter träning.

Men utgår man från att du är hemma i rimlig tid och kolhydratintaget från mat inte är några bekymmer tycker jag du kan nörja dig med enbart proteindrinken, eventuellt uppemot 0.5 g/kg kroppsvikt kanske. Men det är ju MIN subjektiva åsikt utifrån vad jag anser kan tänkas vara "nödvändigt" för den som bara styrketränar och dessutom äter ordentligt utan problem.

Du kommer dock inte bli fetare för att det är pulverform.

Sniggel
2009-02-13, 15:28
Extremt onödiga mängder efter styrketräning.

Oftast ja. Men en gainer är ofta till för att hjälpa någon att gå upp i vikt, få mer kalorier. Eftersom kroppen är extra insulinkänslig efter träning kan det vara ett bra alternativ att ha många kalorier i form av kolhydrat av den anledningen. Har man svårt att få i sig energi nog så finns det nog plats för kolhydrater både från gainer (som är det som behövs för att öka kalorierna från en för låg tille n önskvärd nivå) och från mat som glykogen i musklerna. Och fulla glykogendepåer innebär bättre prestation nästa gång man tränar. Som sagt, inget problem om man inte har problem att äta, då fyller man glykogendepåerna lätt utan kolhydratspulver.

Vill och vill, det är ju dels en fråga om hur mycket du orkar käka utöver gainern och hur lång tid det tar innan måltid efter träning.

Men utgår man från att du är hemma i rimlig tid och kolhydratintaget från mat inte är några bekymmer tycker jag du kan nörja dig med enbart proteindrinken, eventuellt uppemot 0.5 g/kg kroppsvikt kanske. Men det är ju MIN subjektiva åsikt utifrån vad jag anser kan tänkas vara "nödvändigt" för den som bara styrketränar och dessutom äter ordentligt utan problem.

Du kommer dock inte bli fetare för att det är pulverform.

Tycker jag också låter vettigt. Räcker nog med protein eller aminosyror efter träning om man äter ordentligt med kalorier i övrigt. Dock är det ju klart att om proteinintaget redan är tillräckligt högt kanske inte drinken har någon jättestor fördel.