handdator

Visa fullständig version : Motivation under deff


Alfahane
2009-02-12, 09:26
Hur håller ni motivationen uppe ni som deffar. Har ni några bra förslag?

Nordenator
2009-02-12, 10:01
En stor sak kan ju vara att ha en faktisk kaloribegränsning som man håller koll på. När du nått dina säg 2000 kcal äter du inte mer på kvällen hur hungrig du än är. Och sedan ger du dig bara fan på det. När man som ignorerat hungern en gång är det bara lättare nästa gång. Jag tycker personligen denna vända att det inte är svårt alls. Det är inte plågsamt eller så heller och varje gång man ser lite nya konturer i spegeln blir man ju bara glad. En annan sak kan ju vara att välja livsmedel som mättar mycket för att försöka undvika hungern så långt det går. Det är ingenting jag riktigt pysslar med, däremot.

Pecto
2009-02-12, 10:42
Kollar på fet kaggen och gör sedan ett ryck =)

Billybilly
2009-02-12, 11:49
Jag brukar läsa en massa trådar här, det motiverar riktigt för mig.
Hur skönt det är att gå och lägga sig efter ett hårt träningspass, efter man käkat en ordentlig middag och fortfarande ligger man på -8 till 500 kcal och är mätt ;)

pellepedal
2009-02-12, 12:24
Jag deffar just nu, och jag har ett bestämt mål uppsatt ett visst datum, så det är ganska lätt att satsa hårt på det. Jag vill inte gå upp på scenen och skämmas för vad jag visar upp direkt.

Det är svårare att deffa när man inte har nåt specifikt mål att sträva efter. För mig skulle det ta stopp efter några veckor om jag bara försökte komma lite bättre form utan ett specifikt slutmål.

Mysella
2009-02-12, 18:18
Man fantiserar om hur jävla snygg man kommer bli när man väl är klar ;)

mattilainen
2009-02-12, 18:31
ta bilder, det håller motivationen uppe. Jag trodde inte alls jag hade blivit smalare på 6 veckor men tog och kollade bilderna och visst fan var jag smalare och min lilla dubbelhaka var allt borta, checka journalen för bilderna :)

Annars är ju kommentarerna väldigt motiverande och för mig går vikterna väldigt bra och slår massa nya pb:n även att jag är på 7:e veckan i deffen, det motiverar mig otroligt mycket.

Medoria
2009-02-12, 18:43
kollar in kläder man vill kunna ha utan att skämmas, klipper ut bilder på snygga kroppar som man tejpar upp vid spegeln så man vet vad man siktar på.

14K
2009-02-12, 19:14
ta bilder, det håller motivationen uppe. Jag trodde inte alls jag hade blivit smalare på 6 veckor men tog och kollade bilderna och visst fan var jag smalare och min lilla dubbelhaka var allt borta, checka journalen för bilderna :)

annars är ju kommentarerna väldigt motiverande och för mig går vikterna väldigt bra och slår massa nya pb:n även att jag är på 7:e veckan i deffen, det motiverar mig otroligt mycket.

+1

C.E.J.
2009-02-12, 19:45
Man håller motivationen uppe genom att verkligen vilja deffa. Vill man inte, då är det nog svårt.

Vespertilio
2009-02-14, 09:39
Kalla mig gay men jag föredrar att kolla på bilder på folk som har fysiken jag uppskattar och eftersträvar. All motivation jag behöver. Har en bok med en massa bilder från det gamla goda 80-talet med en ung sly stallone van damme och lite fler. fyfan vad låg BF killarna hade.

Cerberus
2009-02-14, 13:26
ren o skär besatthet, bilder kan hjälpa faktiskt. Tog några nyss, mycket roligt o se :D

Ganymedes
2009-02-14, 13:36
Ställ dig i en provhytt och åk sedan till gymmet.

Ganymedes
2009-02-14, 13:36
Kalla mig gay

Gay.

14K
2009-02-14, 13:47
gay.

+1

rockafellah
2009-02-14, 14:09
Min motivation är att jag vill komma i form till hösten då jag ska börja i Muay Thai och MMA:)

enzodiac
2009-02-14, 15:11
Min motivation är att jag aldrig i mitt liv sett mina magrutor. Efter varje deff kommer jag ett steg närmare och det motiverar mig. Sedan vill jag testa mina egna gränser också.

värstingen
2009-02-14, 18:47
Jag tänker på vad jag har för mål med deffen och att jag kan klara dem bara jag gör som jag ska, sen kan jag äta bäst fan jag vill.

Vespertilio
2009-02-14, 22:26
Gay.

haha puss på dig.

rbs
2009-02-15, 18:40
Jag har börjat drömma om att jag äter pizza och dylikt. Mycket optimalt att ha sina ätardagar i sömnen.

PS87
2009-02-16, 22:14
Jag tror att när man VERKLIGEN har bestämmt sig så behöver man inte fundera över motivation, den bara finns där. Det blir självklart att inte äta onyttigt och att träna. Precis som det är självklart för oss alla att gå till jobbet på morgonen. Just nu känner jag så till 100% och jag hoppas verkligen det håller i sig.

Men när man behöver en extra boost är det alltid gött att sitta på forumet och kolla bilder och sånt : )

d3rrty
2009-02-17, 07:47
+1

+1 :D


(ursäkta, kunde inte låta bli att spamma lite...)

blåvalen
2009-02-17, 07:55
När jag började drygt ett år sedan bestämmde jag mig för att få en någorlunda snygg kropp lagom till studenten, som jag tar nu till våren. Det har verklgien sporrat mig, ännu mer motiverad blir jag av att jag ska ut o resa en sväng i början av sommaren o då vill jag ju inte vara tjock.

Johan29j
2009-02-17, 09:58
Läsa idiotiska bantningspiller annonser och konstatera att jag är så mycket bättre vetande en vad lättlurade ”svenssons” är :smash: i stället för att lägga tusen kr på bantningspiller sparar jag en tusenlapp på matkontot!!

Marcüs
2009-02-17, 10:21
Jag blir motiverad av att se mina resultat, har snart tappat de 10 första kilona nu efter 2,5 månader. Speciellt när jag har människor i min närhet som gått på GI de senaste 1,5 åren utan resultat, eller 6 kg hade tydligen tappats, men jag ser då ingen skillnad.

Elfsberg
2009-02-20, 10:31
Jag kollar ser ett visst datum framför mig och hur jag inte har något val annat än att vara kruthård just då. Viktklass ska hållas, punkt slut.

Langster
2009-02-20, 11:11
Som skrivits tidigare, har man väl bestämt sig så är det inte svårt. Då är man nästan i mål redan där.
Tänker man däremot "jag kanske skulle gå ner ett par kilo kanske, inte vet jag, men beach 2009 vore skoj, men det är ju gott med pizza också, testar ett par veckor och ser var jag hamnar kanske" då är man dömd att misslyckas.

Det är en rätt lustig sak att misslyckas med en deff, då har man alltså lyckats motivera sig att avbryta dieten, alltså var man inte bestämd från början.

Man måste gå in i dieten med en plan. Som väl genomförd innebär att man INTE går runt och är hungrig. Är man så pass hungrig att man inte kan kotrollera sina handlingar, då gör man fel.

Marcüs
2009-02-20, 13:51
Man måste gå in i dieten med en plan. Som väl genomförd innebär att man INTE går runt och är hungrig. Är man så pass hungrig att man inte kan kotrollera sina handlingar, då gör man fel.


Lustigt detta. Jag själv är ungefär lika hungrig under deff som bulk, skillnaden är att jag äter mindre vid deff. Jag blir dessutom hungrig väldigt fort efter en måltid, även om jag ätit mycket, det kan röra sig om en timma eller så.

Langster
2009-02-20, 14:18
Lustigt detta. Jag själv är ungefär lika hungrig under deff som bulk, skillnaden är att jag äter mindre vid deff. Jag blir dessutom hungrig väldigt fort efter en måltid, även om jag ätit mycket, det kan röra sig om en timma eller så.

Vad äter du då?

Betsson1
2009-02-20, 14:35
+1

Jag väger mig 1 gång om månaden. Vi säger att det är 1:a Mars nu, och jag väger 80. Då sätter jag upp ett mål. Och det är t.ex att jag vill väga 76 den 1:a April.
Det är så jag motiverar mig själv. Med korta mål. Det största misstaget jag har gjort är att sätta upp ett mål 6 månader framåt. Då kämpar man den sista månaden och går ner 4kg. Alltså 4kg på 6 månader. :smash:

Marcüs
2009-02-20, 16:31
Vad äter du då?
Vanlig mat. Pasta, potatis, ris osv med någon form av kött för det mesta. Gröt och mackor till frukost.

Langster
2009-02-20, 16:37
Ät mer grönsaker och se om det blir någon skillnad. Mycket alltså. Broccoli är ett tips.

Den typen av mat, bröd, pasta osv, blir jag också hungrig av.

Black Star Abyss
2009-02-20, 17:07
Titta sig i spegeln är alltid bästa motivationen.

Marcüs
2009-02-20, 18:27
Ät mer grönsaker och se om det blir någon skillnad. Mycket alltså. Broccoli är ett tips.

Den typen av mat, bröd, pasta osv, blir jag också hungrig av.

Jo, men jag käkar mycket grönsaker redan. Alltid åtminstone halva tallriken.

Lellan
2009-02-20, 18:43
Det som jag tänker mig blir det som kommer hålla mig i form efter avklarad bantning (käringbantning i mitt fall nämligen :)) är att jag tänker klappa mig på axeln och känna efter när det går bra. Jag brukar inte göra det, alls.

Dessutom lägger jag 150 kr i en sparbössa för varje kg jag går ner, avlönar mig för bra jobb.. :) Tänker jag köpa ett smycke jag tittat på, att ha det runt halsen sen kan ju påminna mig om vad jag ville/vill och att jag faktiskt tagit mig någonstans.

När det gäller att lyckas så tror jag tristess är en stor utmaning, har varit hemma för vård av sjukt barn och då har jag haft tid att bli sugen på skräp (men som tur är inte haft så mkt skräp hemma, dock har jag bakat bullar och försökt fresta sonen med glass utan att vilja ha själv).

Hålla sig sysselsatt och ha roligt kan vara extra viktigt kanske? :)

CVN
2009-02-20, 19:00
Kalla mig gay men jag föredrar att kolla på bilder på folk som har fysiken jag uppskattar och eftersträvar. All motivation jag behöver. Har en bok med en massa bilder från det gamla goda 80-talet med en ung sly stallone van damme och lite fler. fyfan vad låg BF killarna hade.

Gay

Men hur som helst, min motivation kommer från andra. Dels från forumet och dels från filmer. Kolla bara på "Fight Club" så får man motivation efter Brad Pitts kropp :em:

The_C
2009-02-20, 19:05
Har plan på att tattuera mig när jag nått mitt mål och hållt mig där :)

vicarious
2009-02-21, 01:28
Kolla på andra rippade personer. Slagsmålsfilmer och dylikt!