handdator

Visa fullständig version : Felix paj istället för tillskott efter träning?


rockdemon
2009-02-12, 04:02
Jag har en fundering, är det vettigt att sluta lägga ut pengar på proteinbars/shakes och istället käka förhållandevis proteinrika microrätter efter träning? Jag har under 2 veckors tid kört på felix ost o skinkpaj 220g.
Näringsvärde per 100 g

Energi 1150kJ-280kcal
Protein 13 g
Kolhydrat 19 g
Fett 16 g

Det känns som att det är vettigare än att trycka i sig äckliga bars som kostar lika mkt och har samma mängd protein eller mindre.
Självklart är det galet mkt salt o en hel del fett men är proteinet sämre än det man får av pulverversionen?
Ligger det nåt i min teori eller är jag ute o cyklar?

Anton Fräs
2009-02-12, 04:47
Skulle jag vart dig, eftersom du verkar bekymra dig över priset, hade jag köpt http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166. Billigt och snabbt protein. Proteinet i sig kanske inte är sämre, men det blir inte upptaget riktigt lika snabbt som säg en shake med whey. Bars förövrigt är sjukt dyrt men också smarriga om man köper rätt :)

Handcuff
2009-02-12, 06:05
Du kan såklart äta mat istället för tillskott. En ostmacka å ett glas mjölk är perfekt :thumbup:

Toby Asp
2009-02-12, 08:35
Proteinet i pajen kommer från ägg, gris och mjölk, så det är det inget fel på. Tycker du pajen är god så ät den.