handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om detta upplägg?


Steerlinho
2009-02-12, 02:43
Tjena.

Efter att jag har avslutat min deff i juni så hade jag tänkt att göra ett nytt schema som ser ut såhär:

Måndag: Rygg, Biceps, Underarmar
Tisdag: Bröst, Axlar, Triceps
Onsdag: Ben, Mage
Torsdag: Rygg, Biceps, Underarmar
Fredag: Bröst, Axlar, Triceps
Lördag: Vila
Söndag: Ben, Mage

För att när deffen börjar, lägga om det såhär:
Måndag: Ben, Rygg, Biceps, Underarmar
Tisdag: Löpning
Onsdag: Bröst, Axlar, Triceps, Mage
Torsdag: Vila
Fredag: Ben, Rygg, Biceps, Underarmar
Lördag: Bröst, Axlar, Triceps, Mage
Söndag: Löpning


Övningar per pass:
Ben
Knäböj 4 set
Utfall 3 set
Benspark 3 set

Rygg
Marklyft 4 set
Chins 3 set
Latsdrag 4 set

Biceps
Stångcurl 4 set
Scottcurl 3 set

Underarmar
Underarmscurl 3 set
Omvänd underarmscurl 3 set

Mage
Crunches med vikt 4-5 set
Hängande benlyft 3 set

Bröst
Bänkpress 4 set
Lutande Bänkpress 4 set
Hantelflyes 3 set

Axlar
Lyft åt sidan 4 set
Hantellyft framåt 3 set
Hantellyft lutande framåt 3 set

Triceps
Smal Bänkpress 4 set
Dips mellan två bänkar 4 set
Triceps Pushdowns 3 set

Allt är 5-12 reps.

Vad tror ni om det här, tankar? Blir det för mycket, eller funkar det? Sugen på att höja träningsdosen en aning.

Anton Fräs
2009-02-12, 02:46
Ser ut att vara rätt tungt. Kan ju gå, bara du vet din tröskel så att säga. Dock måste jag protestera mot ben/rygg samma dag. Hujedamig, det hade vart stört omöjligt att köra för mig personligen. Även löpning dagen efter benpasset torde vara problematiskt.

Steerlinho
2009-02-12, 02:59
Ser ut att vara rätt tungt. Kan ju gå, bara du vet din tröskel så att säga. Dock måste jag protestera mot ben/rygg samma dag. Hujedamig, det hade vart stört omöjligt att köra för mig personligen. Även löpning dagen efter benpasset torde vara problematiskt.

Ben/rygg har jag kört under en längre period nu, och jag tycker det funkar helt okej faktiskt. Håller med om att löpningen efter benpasset nog inte var en höjdare. Ska ändra på det tror jag.

Anledningen till att jag vill splitta upp i 6 dagar är förresten att jag vill köra 6 dagar i veckan istället för 4, för passen tar enligt mig för lång tid och jag kan bli ofokuserad om passen tar 80-90 minuter. Vill hålla dem kring 50 min-60 min.

Anton Fräs
2009-02-12, 03:12
Så på din rygg, biceps, underarmar dag så tar det dig 80-90 min med följande övningar:

Rygg
Marklyft 4 set
Chins 3 set
Latsdrag 4 set

Biceps
Stångcurl 4 set
Scottcurl 3 set

Underarmar
Underarmscurl 3 set
Omvänd underarmscurl 3 set

Försöker inte vara kaxig eller liknande. Bara nyfiken på hur ditt pass kan bli så långt :)

Steerlinho
2009-02-12, 03:21
Så på din rygg, biceps, underarmar dag så tar det dig 80-90 min med följande övningar:

Rygg
Marklyft 4 set
Chins 3 set
Latsdrag 4 set

Biceps
Stångcurl 4 set
Scottcurl 3 set

Underarmar
Underarmscurl 3 set
Omvänd underarmscurl 3 set

Försöker inte vara kaxig eller liknande. Bara nyfiken på hur ditt pass kan bli så långt :)

Tack för ett till svar.
För tillfället kör jag dock det schemat som är listat under deffen där uppe, dvs. jag kör ben, rygg, biceps, underarmar och jag är inget fan av att supersetta och brukar ha ~2 minuters vila mellan seten (kör med en träningskamrat), men det är de övningarna där + knäböj och utfall. Utfall tar ju en del tid att köra.