handdator

Visa fullständig version : När man börjar bli fet.


Bönne
2009-02-11, 21:39
Har gått från ett väldigt aktivt jobb till en väldigt fysiskt låg livsstil (plugg och kontor). Kör nästan bil vart jag än ska, kör bil till gymmet trotts att det bara är 500m dit, kör och hämtar min kebab på ett ställe 350m bort. Och tänker ofta för mig själv att det är jobbigt att gå till bilen, ca 100m gång dörr till dörr.

Försöker gå upp i vikt nu, vilket iofs går rätt bra nu, men tänk när man blir lite fetare då kommer allt bli ännu jobbigare och man kommer röra sig ännu mindre. Framtida jobb är till stor del kontorsbundet. Kommer jag att vara med i tv-programmet "biggest loser" om tio år? :)


Ni som lagt på er mycket vikt när ni började bli vuxna, hur gick det till för er?

Är inte särskilt orolig, men tycker det är rätt komiskt :)

samme11
2009-02-11, 21:40
Slå sönder bilen, klipp körkortet. Klart.

Trance
2009-02-11, 21:42
samme11. Du har snabbt seglat upp som en top 5 dummaste postarna på Kolo. Grattis.

Allan
2009-02-11, 21:43
samme11. Du har snabbt seglat upp som en top 5 dummaste postarna på Kolo. Grattis.


Vi kör inte med folkdomstol här. Använd Reportknappen. Och Samme11 skärper sig, annars blir det postförbud i Allmänt

PowPow
2009-02-11, 21:47
Är lite i samma situation. Fast jag försöker inte gå upp i vikt. Kommer gå från ett extremt fysiskt arbete till en arbetsplats där folk klagar över att det är jobbigt att sitta ner hela tiden.

Ska försöka kompensera det med mer regelbunden träning. Samt sluta äta monsterluncher.

Fat tony
2009-02-11, 21:48
fet är en livstil i min mening?

Jazen
2009-02-11, 22:14
du har ju tydligen framtiden redan förutsatt eftersom du skriver tänk när man blir ännu fetare, då kan du inte göra så mycket =)

hahavaffan
2009-02-11, 22:17
Haha, same story här björne. Från full fart på ICA och regelbunden löpning till skolbänken, gym och eget kök. 12kg på ett par månader... dock har jag de senaste två månaderna faktiskt gått ner nåt kg igen. Man får fan se till att hålla koll på träningen och kosten som äldre.

Lellan
2009-02-11, 22:23
Handlar väl mest om vanor och ovanor. Ändras vanorna, så får man hålla ett öga på ovanorna, samt skaffa sig nya vanor.

johan karlberg
2009-02-11, 23:58
det värsta är ju att det går så snabbt att man knappt märker det förrän det är för sent tyvärr. så det är väl en bra ide att ta tag i det nu när du har tänkt på det.

Fet vill jag aldrig mer bli.

Jazen
2009-02-12, 00:01
jag tänker såhär dock. Tränar jag 4-6ggr i veckan på gym (då snackar vi vikter och kardio) så kan jag ta bilen vart jag än vill. däremot bör man inte stoppa i sig godis o skräpmat varjedag

mattilainen
2009-02-12, 00:02
det värsta är ju att det går så snabbt att man knappt märker det förrän det är för sent tyvärr. så det är väl en bra ide att ta tag i det nu när du har tänkt på det.

Fet vill jag aldrig mer bli.

Försent är det aldrig, finns alltid något man kan göra åt saken, i de flesta fall

Samir Troudi
2009-02-12, 00:06
det värsta är ju att det går så snabbt att man knappt märker det förrän det är för sent tyvärr. så det är väl en bra ide att ta tag i det nu när du har tänkt på det.

Fet vill jag aldrig mer bli.

Det handlar väl bara om nonchalans i så fall.

Knappast så att man vaknar upp efter ett halvår och bara.. what the f*** Jag har visst råkat byta jobb och sluta röra på mig de senaste halvåret.??

Har själv gått från ett fuktansvärt aktivt jobb till i princip totalt stillasittande och har inte lagt på mig nåt.

Kroppen är inte dum. Rör man mindre på sig behöver man inte äta lika mycket. Det fattar kroppen.
Envisas man dock med att följa gamla matvanor bara för att det är just vanor så e det ju bara slarvigt att inte märka att man går upp i vikt.

Mitt intag nästan halverades när jag slutade med jobbet och det reglerade kroppen själv.

Psychological
2009-02-12, 00:26
Har gått från ett väldigt aktivt jobb till en väldigt fysiskt låg livsstil (plugg och kontor). Kör nästan bil vart jag än ska, kör bil till gymmet trotts att det bara är 500m dit, kör och hämtar min kebab på ett ställe 350m bort. Och tänker ofta för mig själv att det är jobbigt att gå till bilen, ca 100m gång dörr till dörr.

Försöker gå upp i vikt nu, vilket iofs går rätt bra nu, men tänk när man blir lite fetare då kommer allt bli ännu jobbigare och man kommer röra sig ännu mindre. Framtida jobb är till stor del kontorsbundet. Kommer jag att vara med i tv-programmet "biggest loser" om tio år? :)


Ni som lagt på er mycket vikt när ni började bli vuxna, hur gick det till för er?

Är inte särskilt orolig, men tycker det är rätt komiskt :)


Jag gick upp 17 kg på 2 år men det gör inget. Tjejerna gillar plufsmagar, ha ha. Man får mer pondus med lite mage , inte muskler. Tycker det ser bögigt ut med för mycket muskler, magpåse , twinlab brallor och röd som en kräfta efter 10 år i solariet.

johan karlberg
2009-02-12, 00:37
Det handlar väl bara om nonchalans i så fall.

Knappast så att man vaknar upp efter ett halvår och bara.. what the f*** Jag har visst råkat byta jobb och sluta röra på mig de senaste halvåret.??

Har själv gått från ett fuktansvärt aktivt jobb till i princip totalt stillasittande och har inte lagt på mig nåt.

Kroppen är inte dum. Rör man mindre på sig behöver man inte äta lika mycket. Det fattar kroppen.
Envisas man dock med att följa gamla matvanor bara för att det är just vanor så e det ju bara slarvigt att inte märka att man går upp i vikt.

Mitt intag nästan halverades när jag slutade med jobbet och det reglerade kroppen själv.

nej självklart mena jag inte att man bara efter ett halvår bara vaknar upp osv, (även om man kan tro det om vissa människor man ser)

för min egen räkning kan jag bara säga att jag vart för bekväm i mitt förhållande, behövde inte känna mig über fräsch dem 6 åren jag va med min flickvän :) sen dess tänker jag i helt andra banor :D

Huffo the A-LagaRe
2009-02-12, 01:09
Jag gick upp 17 kg på 2 år men det gör inget. Tjejerna gillar plufsmagar, ha ha. Man får mer pondus med lite mage , inte muskler. Tycker det ser bögigt ut med för mycket muskler, magpåse , twinlab brallor och röd som en kräfta efter 10 år i solariet.

Haha, det sägs att de thär var ett tränignsforum för länge sedan, antagligen är de tbara en myt.

tjabon
2009-02-12, 01:51
Lunchpromenader är ett bra tips.
Gärna ett gäng tillsammmans.

Bönne
2009-02-12, 07:46
Lunchpromenader är ett bra tips.
Gärna ett gäng tillsammmans.Helvete heller.

Är som sagt inte rädd för att bli fet, tycker bara att det är komiskt.

Bahir
2009-02-12, 08:06
Det är inte kul att bli fet genom jobb, det har jag personlig erfarenhet av. Du kanske inte är rädd för att bli fet, men när du en dag stiger upp på morgonen, tittar dig i spegeln och inser att att ett fetto kollar tillbaka på dig, så är det fan inte så lajbans.

kalle_banan
2009-02-12, 09:40
själv har jag gått ner i vikt sen jag slutat träna och börjat plugga...

Piranha
2009-02-12, 09:43
Jag förstår inte tanken bakom det hela.

Visst gå upp i vikt, men vad tjänar de till när de bara är fläsk/ dövikt?

Du har inte ett ett skit av den extra vikten.

Jay-Z
2009-02-12, 09:46
Jag gick upp 17 kg på 2 år men det gör inget. Tjejerna gillar plufsmagar, ha ha. Man får mer pondus med lite mage , inte muskler. Tycker det ser bögigt ut med för mycket muskler, magpåse , twinlab brallor och röd som en kräfta efter 10 år i solariet.

Ja. För det är bara de två valen man har. Antingen ser man ut som ett plufsfetto eller som Mickey Rourke i the Wrester.

Bönne
2009-02-12, 10:07
Jag förstår inte tanken bakom det hela.

Visst gå upp i vikt, men vad tjänar de till när de bara är fläsk/ dövikt?

Du har inte ett ett skit av den extra vikten.Så vad är fördelen att gå upp i muskler när man redan har nog med muskler för hälsan?

Är man lite fetare så fryser man inte lika lätt - nu är det din tur.

Kryss
2009-02-12, 10:43
Hamnade i precis samma sits i höstas, från ett riktigt tungt jobb till skolbänken och för lite träning.

Det tog ett tag innan man justerade matportionerna, förr var jag nästan tvungen att tvinga i mig mer mat för att orka med jobbet. Kilona tickade upp kvickt, men är nere på normalt nu efter man lärt om sig ;)

Piranha
2009-02-12, 11:25
Så vad är fördelen att gå upp i muskler när man redan har nog med muskler för hälsan?

Är man lite fetare så fryser man inte lika lätt - nu är det din tur.

Nej man tar på dig mer kläder.

Bönne
2009-02-12, 11:29
Nej man tar på dig mer kläder.Badar du med kläder på?

Tolkia
2009-02-12, 11:31
Så vad är fördelen att gå upp i muskler när man redan har nog med muskler för hälsan?

Är man lite fetare så fryser man inte lika lätt - nu är det din tur.
Jag tror inte att du är så oberörd av det som du vill ge sken av, då hade du knappast startat den här tråden.

Bönne
2009-02-12, 11:37
Jag tror inte att du är så oberörd av det som du vill ge sken av, då hade du knappast startat den här tråden.Jag tror att du känner dig som en kvinna i en mans kropp.

Hade jag en dag upplevt att jag var större än jag önskade hade jag helt enkelt bara gått ner i vikt. Att sluta med gainer, fet yoghurt/mjölk och dylikt är knappast särskilt svårt och är i dagsläget något jag väljer för att få i mig mer energi.

Piranha
2009-02-12, 11:57
Badar du med kläder på?

Du har såklart rätt, du skall vara fet så du kan bada 4 ggr på ett år.

Ev hälsoproblem och att du flåsar att gå ifrån bilen är ju bara struntsaker.

*screwy*

Bönne
2009-02-12, 12:04
Du har såklart rätt, du skall vara fet så du kan bada 4 ggr på ett år.

Ev hälsoproblem och att du flåsar att gå ifrån bilen är ju bara struntsaker.

*screwy*Man behöver inte överdriva, du behöver inte dra det till sin gräns. En moderat viktuppgång behöver absolut inte leda till hälsoproblem.

Kwon
2009-02-12, 12:13
Så länge du inte har hälsoproblem med den nya vadderingen, go for it.

Njut av livet medans du lever Bönne.

Whatever floats your boat, vi skall alla gå samma väg in the end!

Vägen dit är upp till en själv.

Bli inte som Jan Stenbäck bara.