handdator

Visa fullständig version : Bra eller dåligt?


razerking
2009-02-11, 19:31
Tjenare, Som sagt så har jag börjat gyma. Men jag tränar Fotboll också.

Tränar gym 3 gånger i veckan o fotboll 3 gånger i veckan(+matcher).
Är det för mycket?

LindaS
2009-02-11, 19:34
Det låter mycket, men det är bara du som kan veta vad som är för mycket för dig. Börja med att se till att äta och dricka ordentligt och testa dig fram.

pwnyou
2009-02-11, 19:38
Istället för att tänka att du har minst sex pass i veckan så borde du dela upp det i hur många konditionspass och hur många styrketräningspass du har då de nästan är varandras motsatser och inte har så mycket med varandra att göra.

Jag tycker att det ser helt okej ut.

hasic
2009-02-11, 20:51
Tjenare, Som sagt så har jag börjat gyma. Men jag tränar Fotboll också.

Tränar gym 3 gånger i veckan o fotboll 3 gånger i veckan(+matcher).
Är det för mycket?

Beror ju på hur tungt du tränar. Vill du träna riktigt tungt kan du ju byta ut ett utav passen på gymet för att lägga in en vilodag, men tar du det lite lugnt, vilket jag rekommenderar då du precis har börjat träna styrketräning, så är det lugnt. Se till att äta ordentligt bara. :)

razerking
2009-02-12, 15:05
Helgen är mina vilodagar och när jag är i skolan :)

Medusa
2009-02-12, 15:06
Du behöver inte oroa dig, är helt ok. Dock kan du fundera på hur du ska lägga upp gymträningen,

Billybilly
2009-02-12, 16:59
Tycker inte det låter så mycket, men det är nog väldigt personligt också, hurvida ens träningsbakgrund ser ut och diverse andra saker.
Det borde inte vara några problem ;)

ryss
2009-02-12, 17:12
Det är väl individuellt hur mycket man orkar, jag hade ett tag då jag körde upp till 10 pass i veckan och det fungerade bra :p kanske inte var optimalt för muskeltillväxten.

Pecto
2009-02-12, 17:21
Det låter inte så spec mycket kör på så det ryker, du känner själv om det börjar bli för mycket!

pwnyou
2009-02-12, 18:40
jag körde upp till 10 pass i veckan och det fungerade bra :p kanske inte var optimalt för muskeltillväxten. Det är en ganska stor skillnad på att köra 10 styrkepass i veckan och att köra 5 styrka och 5 konditionspass i veckan. Att säga att man kör 10 gånger i veckan säger alltså inte så mycket för mig, men om det var 10 pass styrketräning så låter det rätt mycket :P

hasic
2009-02-12, 21:39
Det är en ganska stor skillnad på att köra 10 styrkepass i veckan och att köra 5 styrka och 5 konditionspass i veckan. Att säga att man kör 10 gånger i veckan säger alltså inte så mycket för mig, men om det var 10 pass styrketräning så låter det rätt mycket :P

Så du tycker att fem pass styrketräning tillsammans med fem pass konditionsträning inte är mycket?