handdator

Visa fullständig version : Äggvitor på burk i Halmstadsområdet?


Dissector
2009-02-10, 22:14
God kväll Kolo. Jag och kamrat Achryl är så förbannat trötta på att knäcka ägg efter ägg, gräva efter gulor, och dessutom handla ägg till vansinne. Således känner vi nu ett stigande behov av äggvitor på burk. Vi har ringt runt lite till bagerier och så vidare, men inga verkar särskilt pigga på att sälja till privatpersoner, så vi tänkte vända oss till kolomedlemmar i region Halmstad som har lyckats komma över denna eminenta lösning på äggproblemet. Förhoppningsvis kan vi få ta del av lite tips på försäljare eller bagerier som vi missat :)

För att kontra eventuella off-topic-tips så känner vi naturligtvis till olika alternativ när det gäller protein, men äggröra är som tårta till frukost!

...Fråga Coleman!

PowPow
2009-02-10, 22:23
Har sett det på hos grossistförsäljare. Men det är väl sällan enkelt att få handla av dem som privatperson. Inget företag i matbranchen som kan hjälpa er?

Hör med de stora matvarubutikerna också. De brukar kunna beställa hem en jäkla massa saker som inte finns i deras ordinarie lager.

Och äggröra utan gula? Blä! :D

isterbuk
2009-02-10, 22:29
Hör med närmaste bageri :)

Sebbe_H
2009-02-10, 22:30
Hör med närmaste bageri :)

Du läste inte hans inlägg eller?

Dissector
2009-02-10, 22:30
Har sett det på hos grossistförsäljare. Men det är väl sällan enkelt att få handla av dem som privatperson. Inget företag i matbranchen som kan hjälpa er?

Hör med de stora matvarubutikerna också. De brukar kunna beställa hem en jäkla massa saker som inte finns i deras ordinarie lager.

Vi har hittat någon bagerigrossist i Helsingborg, men det är en bit att köra enbart för... ägg.


Och äggröra utan gula? Blä! :D

Vi är lite nojiga med kolesterolet du vet ;)

samme11
2009-02-10, 22:39
Dissector, vad gör man inte för äggvitor, ta dig en funderare.

Achryl
2009-02-10, 22:40
Don't know but you guys men jag tycker det känns hårt att knäcka stackarna.

http://img3.imageshack.us/img3/8068/10022009068ad6.jpg

:)

bubbe
2009-02-10, 22:46
Är ni tillsammans:confused:

samme11
2009-02-10, 22:48
Är ni tillsammans:confused:

+1

Johan_S
2009-02-10, 22:56
Vi är lite nojiga med kolesterolet du vet ;)

Antar att det var ironiskt? Att problemet ligger i att skala alla ägg? Det "farliga" kolesterolet ska man tydligen inte oroa sig för när det gäller just ägggula. ;)

Dissector
2009-02-10, 22:58
Är ni tillsammans:confused:
+1

Vi är manfriends. Nåja, för att undvika förvirring kring vår sexualitet så kan jag förklara att han helt enkelt är inneboende hos mig.

Hursomhelst, börjar lika en trolltråd nu. Frågeställningen är menad som seriös :)

isterbuk
2009-02-11, 09:32
Du läste inte hans inlägg eller?

Haha, det värsta var väl att jag läste inlägget och ändå lyckades svara såpass *screwy*... Sorry.

Hoppas det fixar sig anyways :)