handdator

Visa fullständig version : Armhävningar efter gymmet.


Heppez
2009-02-10, 18:01
Tjenare tjenare.. Jo det är så att jag blir lätt lite rastlös på kvällarna och kör ett par armhävningar. Det jag undrar är om det har negativ effekt efter ett gympass?

Som idag tränade jag bröst, om jag nu tre till fem timmar senare gör kanske 100 breda armhävningar. Har det negativ effekt eller ger det bara lite extra?


Tack på förhand!

Forz
2009-02-10, 18:03
Negativ effekt och inget extra skulle jag vilja säga. Vila musklerna istället om du redan kört ett hårt bröstpass!

Beeenjamin
2009-02-10, 18:03
Att träna muskler för mycket hjälper inte så mycket.
Kör ordentliga pass i gymmet, det räcker.

Heppez
2009-02-10, 18:07
aiiight, ta bort tråden... ( om de nu funkar så ) :P

tack för svaren.

Arf Pingvin
2009-02-10, 18:08
Lägg din uthållighetsträning på andra dagar än styrketräningen.

Xealswe
2009-02-10, 18:16
Tjenare tjenare.. Jo det är så att jag blir lätt lite rastlös på kvällarna och kör ett par armhävningar. Det jag undrar är om det har negativ effekt efter ett gympass?

Som idag tränade jag bröst, om jag nu tre till fem timmar senare gör kanske 100 breda armhävningar. Har det negativ effekt eller ger det bara lite extra?


Tack på förhand!

Muskelbyggande beror på aktivitet, till den mån att du inte överdriver din träning. Vart gränsen går är svår att säga, men den finns där för alla.

Orkar du ens köra 100 breda armhävningar efter ett riktigt bröstpass? ;) Du slappar inte på gymmet då?