Visa fullständig version : Kost, om skakningar när man tränar?
Hej jag undra vad det är för fel på min kost eller om de är de? När jag gymmar så skakar jag i nästan varje övning, kan börja på första reps, behöver inte vara tungt rikigt irriterande, läste något om att de kan vara förlite glutamin men kanske är fel?
MVH Christian
Anton Fräs
2009-02-10, 17:44
Har du precis börjat styrketräna igen efter ett längre uppehåll eller liknande? Jag blir skakig när jag har haft ett längre break och/eller kör helt nya övningar.
Mind-Games
2009-02-10, 18:05
Det där kan jag också få, väldigt irriterande. Det händer INTE ofta. Det är typ när det är kanske 5 minuter kvar av gym-passet, så börjar högra handen skaka okontrollerat om jag vrider den åt ett håll (Vänster eller höger) eller spänner.*gah!*
Det där kan jag också få, väldigt irriterande. Det händer INTE ofta. Det är typ när det är kanske 5 minuter kvar av gym-passet, så börjar högra handen skaka okontrollerat om jag vrider den åt ett håll (Vänster eller höger) eller spänner.*gah!*
Jag har haft ett längre uppehåll men jag har alltid haft så innan jag sluta med, och de är över hela passet, jag tror själv att jag tappar lite på att jag skakar som jag gör, men det är inget som vet om de är nåogt kroppen har förlite av?
Mind-Games
2009-02-11, 19:56
Tror inte det något man har brist av. Överansträngning av muskler eller kanske att man bara måste träna de musklerna man använder lite mer eftersom de är ovana vid ansträngning.
Detta är bara gissningar, jag har ingen aning om varför man skakar. :)
Tror inte det något man har brist av. Överansträngning av muskler eller kanske att man bara måste träna de musklerna man använder lite mer eftersom de är ovana vid ansträngning.
Detta är bara gissningar, jag har ingen aning om varför man skakar. :)
det börjar dom första repsen så tror inte på överansträngning :P får hoppas att någon som vet svarar då hehe :P
Mind-Games
2009-02-11, 20:20
hahaha aa, men det verkar inte finnas någon som vet något om skakningar annars hade dom redan svarat på frågan tror jag ;)
Googlade lite om det och hittade ungefär samma som jag sa att musklerna du tränar inte är vana vid den sorts träning så dom skakar. Väldigt vanligt hos nybörjare.
Läste det här på något forum, "Du kommer sluta skaka efter ett tag, e som det nämts tidigare för att nervbanorna inte e utvecklade ordentligt än"
Scratch89
2009-02-11, 21:00
Om du har haft ett uppehåll och sedan kommer tillbaka och försöker dig på rätt så tunga vikter, så kan det vara nervsystemet som krånglar; banorna som fanns där förut finns inte kvar. Det kommer tillbaka efter nån vecka.
Om du har haft ett uppehåll och sedan kommer tillbaka och försöker dig på rätt så tunga vikter, så kan det vara nervsystemet som krånglar; banorna som fanns där förut finns inte kvar. Det kommer tillbaka efter nån vecka.
Jo det förstår jag men jag har haft det innan och då träna jag över ett år?
Scratch89
2009-02-11, 23:13
Knepigt. Jag vet att man kan få ryckningar och liknande om man har brist på magnesium eller kalcium, men det borde ha visat sig andra komplikationer tidigare isåfall.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.