handdator

Visa fullständig version : VLC diet


erranno
2009-02-10, 12:36
Hejsan allihopa!

Nu är det så att jag funderar på att påbörja en VLC-diet under 4-5 veckor, för jag vill nämligen få bort ca 15 kg(90>75 på ett ungefär). Sen har jag läst en hel del om det, men inte fått något riktigt konkret svar på om man kan träna under kuren?

Tänkte ta upp träningen igen och styrketräna under veckorna som man går på dieten, men är detta något smart att göra?
Men det borde ju inte vara någon direkt fara då man ändå tar från fettreserverna?
samt att jag går på tetralysal, vilket inte borde göra något, kanske om någon har någon erfarenhet av detta?

Någon snäll moderator får gärna flytta tråden om de anser att den ligger fel:em:

Mvh Erranno

King Grub
2009-02-10, 12:40
Du inte bara kan träna styrketräning - du bör. Det motverkar förlust av fettfri massa som inget annat.

erranno
2009-02-10, 12:44
Okej, det låter ju riktigt bra^^. Men var bara orolig över att man kanske känner sig lite för trött efter en arbetsdag+gymmet, så man inte kollapsar eller så. Men det jag kommer att köra på är ett fyra dagars pass+ett konditions pass.

Guddi
2009-02-10, 13:04
Okej, det låter ju riktigt bra^^. Men var bara orolig över att man kanske känner sig lite för trött efter en arbetsdag+gymmet, så man inte kollapsar eller så. Men det jag kommer att köra på är ett fyra dagars pass+ett konditions pass.Om du känner att du börjar må dåligt eller tror att du kanske kommer svimma så äter du något, svårare än så är det inte!