handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig hitta rätt.


Neos
2009-02-10, 07:11
Hej
Jag har styrketränat nu i ca 4 månader och har bra rutin på träningen. Har dock nu på senaste börja känna mig väldigt trött efter träningen. Det är kanske nån bra återställare efter träning jag behöver?
Skulle även behöva något som hjälper till vid muskelbyggandet. Känns nästan lite som kroppen har stannat upp lite just nu och det händer inte så mycket.
Har ingen erfarenhet alls av kosttillskott då många säger att man ska undvika det.
Jag äter förövrigt bra mat på fasta tider.

Tacksam för svar

/Tomas

Scratch89
2009-02-10, 08:07
Det viktigaste är att du får i dig någon form av näring efter passet. Om du inte vill ha kosttillskott funkar det finfint med mackor och mjölk som du har med dig i väskan (eller stoppar in i något kylskåp på gymet). Om du vill ha kosttillskott så kan du köpa någon form av gainer, dvs protein och kolhydratsblandning, som du dricker efteråt. Tränar man väldigt hårt finns det ingen anledning att vara restriktiv med målet efter träning; fläska på ordentligt, så du känner att du återhämtar dig.

joko
2009-02-10, 09:21
Skriv gärna lite mer om hur du tränar, så vi får en helhetsbild.

Toby Asp
2009-02-10, 10:52
Man behöver inte undvika tillskott. Däremot funkar oftast mat lika bra. Ät en måltid så snart som möjligt efter passet, helst inom en timme.

Neos
2009-02-10, 13:00
Jag personligen har inget emot kosttillskott utan tycker det verkar bra om det kan hjälpa till så jag blir piggare. Dock har jag inte nån hum alls om vad som är bra.
Tränar 3ggr i veckan. Värmer alltid upp i 15min innan träning. Tränar bröst, mage och bicep första dagen. Nästa dag tränar jag rygg, tricep, mage och ben. Rör också på mig väldigt mycket på jobbet.
Efter träningen brukar jag dricka en gainomax sedan äter jag nästan direkt lunch/kvällsmat beroende på när jag tränar.