handdator

Visa fullständig version : Hårt blodbröd

MrDiet
2009-02-09, 20:16
Finns det att köpa i Skåne? Har letat i välsorterade affärer som Malmborgs och Willys, men inte hittat det. Blodlivsmedel är ju överlag mer förekommande i Norrland, men skulle verkligen uppskatta om någon hade en susning om det ö h t går att köpa här i Skåne.

F ö är jag ganska förvånad att det inte finns på fler ställen i Sverige med tanke på att det innehåller mycket järn, lite fett och kolesterol. Det bör väl vara ett hälsosamt alternativ till knäckebrödet och ett hett alternativ för de som vill öka på järnintaget?

Eddie Vedder
2009-02-09, 20:24
Jag har aldrig sett det i Skåne men dock i Örebro, Uppsala och Degerfors. Och då utan att leta särskilt aktivt efter det. Det har helt enkelt legat där bland knäckebrödet. Och varför man skulle utesluta det ur sortimentet längre söderut vet jag inte riktigt vad det skulle bero på.

Ta en mer ordentlig titt bland hårt bröd, hittar du inte så fråga helt enkelt personalen om hårt paltbröd säljs.:)

isterbuk
2009-02-09, 21:59
Blod-knäcke låter skumt :) Ska jag spana efter. Smakar det vanligt knäcke eller smakar det som en hård variant av blodpudding? Blodpudding är ju förbaskat gott.

Slimfit
2009-02-10, 07:34
http://www.mjalloms.se/index.php?page=tunnpaltbrod

Det här är det vanligaste som finns i mina butiker. Så jäkla gott med messmör eller mesost på.