handdator

Visa fullständig version : Jokkmokks styrkelyftsklubb


Sidor : [1] 2 3 4

jmkdavid
2009-02-09, 18:32
Här skriver alla aktivt tävlande från Jokkmokk. SL:are och bänkare.

Här kan ni skriva när ni ska ner och träna så vi slipper ringa runt hela tiden. Lägg gärna in era träningspass också.

jmkdavid
2009-02-09, 18:39
Måndag 9/1.
Dave och Tummen körde ben idag. 42 min tog passet.

Allt kördes "super-RAW" (inga bälten eller annan utrustning tillåten av coach Criminator under denna period).

Knäböj: 4 set * 8 reps
Frontböj: 4 set * 8 reps
Hacksquat: 3 set * 8 reps
Mage: superset magmaskin och hängande benlyft * 3 set.

Vi var båda lite slitna idag efter marknaden men passet var ändå helt klart godkänt.

Hur aktiverar vi så man kan "embeda" filmer från youtube här? Det fungerar fan inte!

jmkdavid
2009-02-09, 23:32
Imorrn (tisdag) vid kl 13.30 typ kommer jag och Tummen att vara på gymmet för att köra lite disco (bic-tric) om någon är intresserad av att vara med. Vi körde inte armar i söndags så vi får ta igen det imorrn.


/dave

jmkdavid
2009-02-10, 14:54
Dagens discopass avklarat för Dave och Tummen.

Vi körde efter Criminators schema fast med plusmeny... några extra övningar. Jag kände mig trött, tom på energi och lite omotiverad. Tummen lyste som en sol som vanligt när han får köra biceps :)

I början av passet klev coach Criminator in på gymmet. Han skällde ut oss och kastade pilatesbollar på oss. Han skrek att det minsann inte stod armar på schemat idag... :whipped:

Imorrn kör vi bröst och axlar... vi får se hur det går med bänken när vi körde triceps idag. Men det är ju bara vecka ett i schemat så det är ju fortfarande baby-vikter vi jobbar med.

Emil... om du läser detta, vi vet att du gnällde som en liten punani igår på passet... vi har fått inside info från en säker källa... nu får du bita ihop och börja köra hårt! (du vet vem som kör hårt när du slackar va? ;) )

jwzrd
2009-02-10, 14:56
Hur aktiverar vi så man kan "embeda" filmer från youtube här? Det fungerar fan inte!

Tag det fetmarkerade:
http://www.youtube.com/watch?v=rX7wtNOkuHo

Skriv som (men ta bort punkten):
[.yt]rX7wtNOkuHo[/yt]

JSLK
2009-02-10, 15:47
Här skriver alla aktivt tävlande från Jokkmokk. SL:are och bänkare.

Här kan ni skriva när ni ska ner och träna så vi slipper ringa runt hela tiden. Lägg gärna in era träningspass också.

Bra initiativ med denna tråd grabbhalvor.
Det blir lättare att hålla koll på när vi kan träna ihop.
Körde själv dubbla pass i söndags vilket var ganska jobbigt.
Lätt bakis::smash:
Böjen i går måndag gick bra men dessa 8or är grymt jobbiga. Ett djävla gnäll från Emil för att han inte får använda någon utrustning, inte ens handledslidor under 5 veckor till att börja med.
Jag förstår honom men det kommer att visa sig på resultatena när vi drar på grejjerna igen.
5v med 8or 5v med 5or och sen djävlar ska ni få köra tungt.
Bic med plusmeny :furious:
Bänk på ons kl 1800
Mark tors kl 2000
*flex*

Tiger77
2009-02-10, 17:53
Här kommer en film från min styrkelyftdebut den 29 jan 2009. Hoppas nu bara dave får fingrarna ur stjärten och lägger upp ett klipp med sina lyft också.

n3LrzVWoNXs

Tiger77
2009-02-10, 18:09
Tag det fetmarkerade:
http://www.youtube.com/watch?v=rX7wtNOkuHo

Skriv som (men ta bort punkten):
[.yt]rX7wtNOkuHo[/yt]
Tack som f"n för hjälpen:)

Bic med plusmeny :furious:

Förlåt men det var Bic & Triceps med Extra allt;)

JSLK
2009-02-10, 18:11
Här kommer en film från min styrkelyftdebut den 29 jan 2009. Hoppas nu bara dave får fingrarna ur stjärten och lägger upp ett klipp med sina lyft också.

n3LrzVWoNXs

:kickass:Så otroligt lätt allt ser ut.
Märk väl så har Tommy alldeles för stor tröja och böjdräkt.
Dessutom markar han raw.
Hur ska detta sluta.
Med bara ca 5 pass utrustning innan så är det en mycket bra debut.
Jag är mycket imponerad.

Fultjack
2009-02-10, 18:49
Jag är också imponerad :thumbup: Kul att se att ni är aktiva där uppe. Man saknar ju det där gymmet lite grann :)

Kör hårt alla och lycka till!

Tiger77
2009-02-10, 20:26
:kickass:Så otroligt lätt allt ser ut.
Märk väl så har Tommy alldeles för stor tröja och böjdräkt.
Dessutom markar han raw.
Hur ska detta sluta.
Med bara ca 5 pass utrustning innan så är det en mycket bra debut.
Jag är mycket imponerad.
Det är ju för att du står med sin :whipped: bakom en;)

Jag är också imponerad :thumbup: Kul att se att ni är aktiva där uppe. Man saknar ju det där gymmet lite grann :)

Kör hårt alla och lycka till!
Tack, det är grymt kul med SL i jmk nu

jmkdavid
2009-02-10, 22:09
Mr coach:
Är det helt RAW som gäller när vi går över till 5:or också? Eller ska vi börja med bälten och handledsindor då ialf?

Vi kan väll åtminstone få börja ha kalsonger och skor på oss? Ditt "raw" känns fan som en bluff... har aldrig hört talas om någon som förespråkar så extrem RAW som du :D ha ha

Dogge21
2009-02-10, 22:56
Mr coach:
Är det helt RAW som gäller när vi går över till 5:or också? Eller ska vi börja med bälten och handledsindor då ialf?

Vi kan väll åtminstone få börja ha kalsonger och skor på oss? Ditt "raw" känns fan som en bluff... har aldrig hört talas om någon som förespråkar så extrem RAW som du :D ha ha

Jag tycker Krille är inne på helt rätt linje, lyssna på han så blir det fina grejer:thumbup:

jmkdavid
2009-02-11, 00:03
Jag tycker Krille är inne på helt rätt linje, lyssna på han så blir det fina grejer:thumbup:

Så skriver du bara för att du hoppas att vi ska lägga ut bilder från våra pass då vi böjer nakna :laugh:

JSLK
2009-02-11, 07:45
Mr coach:
Är det helt RAW som gäller när vi går över till 5:or också? Eller ska vi börja med bälten och handledsindor då ialf?

Vi kan väll åtminstone få börja ha kalsonger och skor på oss? Ditt "raw" känns fan som en bluff... har aldrig hört talas om någon som förespråkar så extrem RAW som du :D ha ha

Det blir Bälte och handledslindor när vi går in på medelprogramet.(5or)
Jag kommer att fortsätta köra helt raw *kissass*fram till Norrländskan eftersom jag inte ska tävla förrän till veteran sm i sept.
Ni däremot som ska tävla i Kiruna i maj kommer bara att köra 3v medeltungt för att kunna hinna med 5v utrustning innan 9-10maj.
Dom 5v kommer att göra ont.:whipped::furious:
Då lägger jag all fokus på er.

Medlemsantalet har ökat bland medelålders damer sedan jag införde ABSOLUT RAW bland Jokkmokks seniorlyftare.
Kanske dags att börja klä på sig.
Tyvärr Tommy för jag vet att du trivs i naket tillstånd.:booty:

Vi måste även börja titta på bänk, böj och mark utr.
Vad behöver vi köpa in.

C

jmkdavid
2009-02-11, 19:46
Dom 5v kommer att göra ont.:whipped::furious:


Bring it on! Oss skrämmer du inte så lätt... glöm inte inom vilka sporter vi har bakgrund. Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. :D:hbang:

Då lägger jag all fokus på er.
Det låter ju underbart! Jag tycker du borde börja klaga mer på vår teknik så vi kan rätta till den, för den kan omöjligt vara bra redan nu.

Tiger77
2009-02-11, 19:52
Dagens pass - bröst och axlar.

Vi kan nog bara konstatera att passet inte riktigt gick enligt planerna. Vi var båda lite slitna i triceps och vi körde i vårat gamla vanliga "disco-tempo" vilket resulterade i att vi drog på oss mjölksyra och fick kämpa onödigt mycket (forced reps) i nått set (vi körde ditt 60-70-minuterspass på 30 min he he förlåt :em:).

****Krille, sluta läsa här*****
Vi körde liten plusmeny på axlarna också... och 4 set mage.

jmkdavid
2009-02-12, 12:47
Okej, idag har jag till slut klippt ihop lite från min tävlingsdebut i styrkelyft.

Tog bara med de tyngsta lyften i varje gren. Mina fails (fail på 200kg i böj och 142,5kg i bänk) kommer dom som vill att få se senare... jag ska klippa ihop en fail-video :)

Lite tankar om tävlingen.
Överlag så är jag nöjd. Och jag hade roligt. Ångrar egentligen inget. Kanske inte borde ha höjt från 185 till 200 i böjen, men va fan. Jag tror fortfarande jag hade kunnat ta det om jag hade vänt tidigare. Lite förvånad över att 142,5 inte kom upp i bänken, hade det som ett litet delmål (för att jag ville spöa Tummen i någon gren ialf) och trodde verkligen det skulle komma upp.
Det jag är mest nöjd med är 200kg i marken. Det är förmodligen piss-vikter för de flesta men för mig var det ett stort mål som nåddes. Till mitt försvar varför jag är så klen i mark så har jag egentligen bara tränat mark tungt sedan slutet av augusti 2008.
Jag ångrar lite att jag inte tackade funktionärerna bättre. Men jag får väll hoppas att dom läser det här. Jag tycker dom gjorde ett kanonjobb! och när man kollar på filmerna så ser man att dom är på G hela tiden. Man kunde känna sig trygg som lyftare. Dom räddade ju mig blixtsnabbt när det sket sig på 200kilos-böjen. Dessutom var dom snabba som fan på att klova, tyckte jag (jag har iofs ingen tidigare erfarenhet men men...).

För övrigt tycker jag att jag borde ha fått något slags pris för fulaste marklyft-sockarna :D Jag hade inga andra så det fick bli dom där Stig-Helmer-sockarna ha ha.

(erkänn, du älskar musiken! :D )
wUTxqpipwDM

Tiger77
2009-02-12, 16:33
Du gjorde ju en mycke bra debut, 2st träningar före med böjdräkt å med bänkartröja, sen hade du ju bara 1 pass med markdräkten så det är ju kanon resultat:)
Att du skulle slå mej i något är ju kanske lite att ta i dock;)
Åjag erkänner jag älskar musiken, började genast nynna med:)

Lukaspappa
2009-02-12, 17:37
Lite tankar om tävlingen.
Överlag så är jag nöjd.
(erkänn, du älskar musiken! :D )


Nöjd ska du vara! Mycket fin debut!:thumbup:

Tyvärr måste jag erkänna att jag kom på mig själv med att nynna på låten när jag var på stan:em:

jmkdavid
2009-02-12, 18:05
Du gjorde ju en mycke bra debut, 2st träningar före med böjdräkt å med bänkartröja, sen hade du ju bara 1 pass med markdräkten så det är ju kanon resultat
Att du skulle slå mej i något är ju kanske lite att ta i dock

Tack ska du ha! Nej det fanns inte mycket att göra åt Mr Jokkmokk Superstar 2008 den dagen. Jag erkänner att jag blev besegrad... Men nästa gång, då jävlar.

Nöjd ska du vara! Mycket fin debut!

tack så mycket!

*****************************************
Krille. Vi tränade idag. Fredag och lördag fungerade inte för mig. Hoppas du får med dig de andra ialf så du slipper köra själv. Jag kommer att vila fram till söndag nu (har ju kört mån-tis-ons-tors).

Dagens pass då.
Allt gick enligt schemat och det känns nog som att vi har hittat rätt vikter på alla övningar. Passet tog ca 45 min med uppvärmning. Vi testade båda lite sumo i marken och det kändes då bättre för mig nu än det gjort tidigare... men behöver fortfarande tekniktips.

Tummen undrar om han verkligen måste lyfta HELA stången med alla vikter från marken, det är ju skit-tungt, räcker det inte med att lyfta ena sidan?

Hör av dig ang söndagspasset. Puss.

JSLK
2009-02-12, 18:41
Krille. Vi tränade idag. Fredag och lördag fungerade inte för mig. Hoppas du får med dig de andra ialf så du slipper köra själv. Jag kommer att vila fram till söndag nu (har ju kört mån-tis-ons-tors).

Hör av dig ang söndagspasset. Puss.

Ingen fara pöjkar
Jag har tränat ensam senaste åren så det går nog bra.
Forsera inte igenom passen på rekordtider.
Låt det ta tid så att ni kan fila på tekniken.

Söndag 18,00???

JSLK
2009-02-12, 19:05
Lite tankar om tävlingen.
Överlag så är jag nöjd. Och jag hade roligt. Ångrar egentligen inget.

Jag ångrar lite att jag inte tackade funktionärerna bättre. Men jag får väll hoppas att dom läser det här. Jag tycker dom gjorde ett kanonjobb! och när man kollar på filmerna så ser man att dom är på G hela tiden. Man kunde känna sig trygg som lyftare.
Dessutom var dom snabba som fan på att klova, tyckte jag

wUTxqpipwDM

Härligt David med dom orden.(Och jag hade roligt)
För det är så djävla roligt.
Funktionärerna var grymt taggade till den här tävlingen.
Det var tom så att en del lyftare ville att dom skulle sänka farten vilket jag aldrig hört förut.
Dina lyft förutom marken är i det närmaste klockrena för att vara så grön.
Vi ska inte stressa fram resultaten.
Marken ska vi titta över ordentligt framöver.

jmkdavid
2009-02-13, 00:01
Vi försöker inte slå rekordtider med flit. Det är bara en gammal vana att träna i högt tempo. Vi försöker ändra på det, pratade om det flera gånger idag och fick bromsa varandra (bröst och axel-passet föll vi ju helt tillbaka till vår gamla vana så det sket sig). Men vi ska tänka på det. Fast jag tror det kommer att lösa sig ganska naturligt under kommande veckor, ska vi klara målvikterna varje vecka så blir vi förr eller senare tvugna att vila mer mellan setten! :) Tror även våra "plusmenyer" kommer att minska och sedan försvinna helt.

Jag behöver verkligen hjälp med marken. ser fram emot det. men som sagt, sumon kändes bättre idag - tidigare har det känts HELT hopplöst. Tummen behöver hjälp med bänken, han ligger ju platt som en pankaka och kör. Han har garanterat 5 cm (minst) längre lyftväg än mig tex.

Söndag kl 18 blir nog bra!

JSLK
2009-02-13, 07:43
Ok, Jag kör kl 18,00 ikväll.
Glinen körde igår så det blir en äkta veteran afton på gymmet ikväll.
Ev kommer Biffen.
Jag har varit hos Niza och beställt ett prov på jacka , byxa som ni ska få prova framöver.
Dessa kläder blir bara för lic lyftare i klubben + 3set som ev matchare kan låna när dom följer med.
Givetvis i dom svenska färgerna.
Vi från Jokkmokk tycker ju om att synas eller hur.

C

Tiger77
2009-02-13, 10:47
Ok, Jag kör kl 18,00 ikväll.
Glinen körde igår så det blir en äkta veteran afton på gymmet ikväll.
Ev kommer Biffen.
Jag har varit hos Niza och beställt ett prov på jacka , byxa som ni ska få prova framöver.
Dessa kläder blir bara för lic lyftare i klubben + 3set som ev matchare kan låna när dom följer med.
Givetvis i dom svenska färgerna.
Vi från Jokkmokk tycker ju om att synas eller hur.

C

Tror inte jag kan köra i kväll har flickorna då..
Hur länge skulle det ta för proven på kläderna att komma?
Och det David sa om min brygga är inte sant jag ser ju ut som öresundsbron när jag bänkar:Virro

jmkdavid
2009-02-13, 13:38
Och det David sa om min brygga är inte sant jag ser ju ut som öresundsbron när jag bänkar:Virro

MUAHHAHAHAHA... öresundsbron?
Okej min vän, jag ville inte göra det här men du tvingar mig till det! I klippet nedan ser ni Tommy "Golden Gate" Lindkvist i maximal brygga... en vacker syn som gör mig lite tårögd. *bs*

120 kg på stången. Filmat under senaste bröst-passet, (jag hävdar för övrigt att detta är FUSK och att han visar noll respekt för Krilles schema... han förtjänar smisk! Vi får inte köra på så tunga vikter under denna period, du fuskar med schemat! Enbart 8:or, inga 1:or... men tummen hävdade att det var en del av uppvärmningen och jag vågade inte stoppa honom, hans stora svullna armar skrämmer mig.)
qoinQxcEOKA

Tiger77
2009-02-13, 17:10
Ingen gillar en skvallerbytta!!
Föresten var det en del av min mentala uppvärming, med studs å lite vilja ökade jag i alla fall mitt gamla pb med 10kg:)det var mitt 15 bänkpass totalt;) har hållt mej till hantlarna dom första 2,5 åren..

JSLK
2009-02-13, 17:14
Ingen gillar en skvallerbytta!!
Föresten var det en del av min mentala uppvärming, med studs å lite vilja ökade jag i alla fall mitt gamla pb med 10kg:)det var mitt 15 bänkpass totalt;) har hållt mej till hantlarna dom första 2,5 åren..

hm *grr27*
Där rök den nya bänktröjan.

Tiger77
2009-02-13, 18:12
hm *grr27*
Där rök den nya bänktröjan.
Förlåt men det står inte med vilka tyngder vi ska värma upp med:em:

jmkdavid
2009-02-13, 19:03
Ha ha ha ha... jag myser :D

Tummen har iofs rätt i att det inte står vilka vikter vi ska värma med, inte heller hur många reps vi ska göra på uppvärmningen. Men jag har ett svagt minne att jag hörde tummen fråga under första prova-på-bänkpasset om vi även skulle köra 8:or på uppvärmningen och krille svarade "ja, kör allt som 8:or".

Det var hur som helst en bra prestation! Tänk att lyfta 120 kg raw på sitt 15:e bänkpass, det är ganska coolt. Tänk om du fortsätter att utveckla din teknik, då jäklar kommer det att bli kilon på stången!

Och till tummens försvar så kan det ju inte vara lätt att leva med ett lägre raw-pb i bänk än en mini-homo-korpo (jag) så det är klart att han tar varje chans han kan att försöka bättra på sitt pb. ;) Han dwarfar mig ju i ALLT annat (knäckte mig tom i axelövningarna sist vilket jag tror är första gången någonsin!) så jag tror (hoppas ialf) att mitt bänk-pb är en nagel i ögat för honom. :D Kanske kan jag pusha honom att öka i något och inte bara tvärt om...

Krille,
Om du inte tycker att uteblivet inköp av ny tröja är straff nog så skulle du sätta dit honom med något som gör RIKTIGT ont! Jag tänker mig typ kodlås eller något på alla hantlar och EZ-stänger mm så han inte kan köra biceps igen förrän han respekterar ditt schema! :D:laugh:

JSLK
2009-02-13, 20:21
Förlåt men det står inte med vilka tyngder vi ska värma upp med:em:

OK glömt och förlåtet
Bra pers
*flex*

JSLK
2009-02-15, 09:01
Söndagsträning 15/2
Styrelsemöte kl 18,00
Undrar om vi kan träna före?
Tex kl 16,00?
SMS till mig

C

jmkdavid
2009-02-15, 19:22
Måndagsträning.

Vi siktar på 18.00 då chriminator har barnvakt.

Jag har funderat på markträningen. Den är på torsdagar va? Och jag behöver jobba på tekniken känns det som. Problemet är att varannan vecka jobbar ju jag och Ann-Louise eftermiddag och förmiddagsveckorna måste jag instruera på Wolverine tis och tors så jag kan inte köra sena pass de dagarna. När ska jag hinna bli coachad? *cry*

JSLK
2009-02-16, 07:53
Måndagsträning.

Vi siktar på 18.00 då chriminator har barnvakt.

Jag har funderat på markträningen. Den är på torsdagar va? Och jag behöver jobba på tekniken känns det som. Problemet är att varannan vecka jobbar ju jag och Ann-Louise eftermiddag och förmiddagsveckorna måste jag instruera på Wolverine tis och tors så jag kan inte köra sena pass de dagarna. När ska jag hinna bli coachad? *cry*

Helt ok att lägga om träningsdagarna
Bara dom blir gjorda.
Kör mark ikväll ni så filar vi på tekniken.
Ta med filmkameran

C

Krippoli
2009-02-16, 23:17
Känns som att detta är lite utav en disco journal?? :D, Våga vara offseason grabbar

Skämt å sido.. Ser riktigt bra ut faktist, vi är många som är imponerad av er ... Keep it up:hbang:

/krille Å

jmkdavid
2009-02-17, 13:13
Minnesvärda citat från träningen igår

*****************************
"Vill du ha dragremmar?"
(Denna fråga är konstig oavsett när den kommer från en SL-are, men SPECIELLT när det är über-raw som gäller)
*****************************
-"Kom igen, det går lätt!"
-"NÄÄÄÄE, HÅLL KÄFT!"
*****************************

Tiger77
2009-02-17, 13:35
Fan jag hade behöft några av dom värmande orden när jag tränade i går;)
Christer jag hoppade över bena å körde biceps i stället...Skojade bara;)
Det gick rätt bra, klarade målvikten denna vecka oxå.
Vi ses på onsdag kl 19.07 om det är en bra tid för er?

jmkdavid
2009-02-17, 15:20
Klarade målvikterna? En liten fågel viskade i mitt öra att du tom ökade med 10kg i frontböjen från förra veckan, och inte "bara" 5kg. Bra jobbat!

Appropå vikter... kommer ihåg ett till citat från igår:
Äldre herre:
-"Va fan!? Kör du på samma vikter som mig?! Är det XXXkg?" (något stressad ton i stämman)
Yngre sexig biff:
-"nä det är väll 2,5kg mindre?"
Gubbe igen:
-"hum, okej..."

JSLK
2009-02-17, 16:05
Bra jobbat igår
Saknade Tommy och hans tusen frågor(för då får man ju lite extra vila).
David kör ju så svetten lackar.
Inget snack bara gasa.
Börjar känna flåset i nacken.
Bänk imorgon 19,00 blir ok för mig.

JSLK
2009-02-17, 18:50
Träning imorgon onsdag
När jag tittar i almanackan så ser jag att
19,00-20,00 har jag kortregistreringen.
20,15- styrelsemöte NNSF.
Så jag tränar tidigare kanske runt 17,00

jmkdavid
2009-02-18, 14:34
Ok.

Jag far och tränar direkt efter jobbet kl 15.00 idag.

Benny kommer nog att träna efter 19 tror jag.

Imorrn måste jag till den andra träningen på kvällen så jag tränar direkt efter jobbet då också.

Vad blir det för tryck på kläderna? Har något beslut fattats?

ha det!

JSLK
2009-02-18, 14:41
Ok.

Jag far och tränar direkt efter jobbet kl 15.00 idag.

Benny kommer nog att träna efter 19 tror jag.

Imorrn måste jag till den andra träningen på kvällen så jag tränar direkt efter jobbet då också.

Vad blir det för tryck på kläderna? Har något beslut fattats?

ha det!

Ok träna på
Trycket blir klubbens logga på rygg och bröst.
Hittils 10st sponsorer a ca 1000kr st
Ska BD list vara med.
Kolla med chefen så kommer jag runt och snackar omkull honom/henne.

jmkdavid
2009-02-18, 18:57
Ska BD list vara med.
Kolla med chefen så kommer jag runt och snackar omkull honom/henne.

Vi kollar om BDL Gapro kan kasta in lite pengar. Vete tusan om det hjälper att du ligger med Rosengren (om det var det du menade med "snackar omkull"... jag är rädd att det stjälper mer än det hjälper om du trycker på honom.).

Det blir inte bara logo-gubben va? Det måste ju stå typ "krilles groupies" eller något annat också va (Powerlifting team?)?

Dagens pass gick bra. Åtminstone bröst-delen. har tänkt på vårt upplägg igen. Vi ska ju köra det i 5 veckor men det blir ju bara 4 gånger vi ökar vikten. Därför ökade jag 5 kg i bänken idag istället för 2,5. Kanske ökar 5 kg sista veckan också om det fortsätter att gå så bra som det gör nu.

Bänken kändes lätt idag. Trött pga lite sömn i veckan men ett jäkla tryck i kroppen. Fortfarande träningsvärk i triceps men det stoppade mig inte. Sista setet fick jag kämpa lite med, men inte överdrivet mycket. Lyckades hålla mig lugn idag och inte gå för fort fram mellan seten.

Ökade en storlek på hantlarna också och även det gick lätt (trots att det är ett ganska stort steg mellan hantlarna).

Snedbänken körde jag 5 kg tyngre i första setet än "prova-på-veckan" och det kändes för lätt så jag höjde 5kg till och då fick jag slita lite mer men klarade 8:or.

Militärpressen gick skit. Axlarna var ganska slut. Körde 2,5kg tyngre än prova-på-veckan men lyckades bara få 8 reps i första setet. Sen blev det 7 och sista setet voblade jag till när jag blev trött och försökte stöta upp några reps till så då la jag ner skiten. Det är en jäkla skillnad beroende på när i passet man kör övningarna. Före jul körde jag sittande militärpressar med fri stång (men som första övning) och pyramidade upp vikterna och klarade då 8 reps på en vikt som är 7,5kg tyngre än jag gjorde idag (och sitter man kan man fan inte fuska). Så det kändes knäckande idag med militärpress *cry*

Körde lätt plusmeny på axlarna efter det och två lätta set mage.

Hur tungt är det egentligen meningen att det ska gå vecka 5? jag har gått och ställt in mig på att gymmet kommer att vara som en tortyrkammare den veckan? Ska vi ligga på super-max då? kanske tom lite över max så vi måste cheata upp någon repetition? Om det är på det sättet så kan det hända att jag gör någon större ökning än planerat på basövningarna vecka 4 eller 5.

Har en låsning i ryggen också som bråkar med mig så om någon vet någon bra kotknackare i JMK så kan ni väll posta det här? Vill kolla upp det innan det blir ett riktigt problem.

Gick era pass bra idag?

/gudrun

jmkdavid
2009-02-18, 19:08
mycket text idag... men glömde skriva att andra bänk-setet gick lättare än första. Vet inte om jag värmde för dåligt eller om det var för att jag var för nonchalant i första...

Och vad gör man när man vilar "så mycket" mellan seten och är ensam? Man känner sig som en komplett idiot när man bara sitter och vilar eller vankar omkring i gymmet...

Tiger77
2009-02-19, 07:04
Hej hej, mitt pass gick rätt bra, fick slita som fan i militärpressen dock..
Såg två st Sl nämner inga namn men ena är din son;) dom kastade om övningarna för att klara målen..
Vi ses i kväll kl 20.00 medtag gärna Hans-Adam, Emilio & Magnum får en trevligare upplevelse:)

jmkdavid
2009-02-19, 15:11
va fan, nu har jag suttit och spanat på den här sidan hela dagen för att se svar... MEN INGENTING! :cryout: Nu vet jag inte hur jag ska träna och planera... nu skiter jag i det här... ska kolla om jag kan börja med dans istället *cry*

JSLK
2009-02-19, 15:39
Onsdag Bröstpass+ axlar
Bänken började lätt med 3*8 + uppvärmning
Sedan vidare till hantelpressen där det nu börjar bli tungt.
Klarade 8-7-6 på 37kg.
Snedbänken kändes lätt förutom dom sista 2repsen i varje set.
Militärpressen gick bra men det borde det på så lätta vikter som jag kör på.
Kroppen börjar så smått vänja sig vid att köra lite mera reps.

Ser fram emot markpasset med mr biceps ikväll.

C

JSLK
2009-02-19, 15:48
va fan, nu har jag suttit och spanat på den här sidan hela dagen för att se svar... MEN INGENTING! :cryout: Nu vet jag inte hur jag ska träna och planera... nu skiter jag i det här... ska kolla om jag kan börja med dans istället *cry*

Du har fått ett program att följa.*grr27*
Sedan får du givetvis lägga in någon +meny om du känner för det.
Den här perioden tränar vi teknik.
Jag lovar att ni kommer att få känna av både blodsmak och se stjärnor om någon vecka.:whipped:

C

Tiger77
2009-02-19, 16:51
Ser fram emot markpasset med mr biceps ikväll.

C

Du ska få slita för den;)

jmkdavid
2009-02-19, 17:57
Du har fått ett program att följa.

Ha ha ha jo det är har jag ju... men innebär "den hät perioden tränar vi teknik" att vi ska klara målvikterna relativt bekvämt eller ska sista veckan kännas som helvetet på jorden? Det var det jag undrade. Nu tror jag iofs att jag har hittat "rätt vikter" så jag kommer att få slita så jag skiter blod för att klara vissa mål, så du behöver inte svara på det.. jag kör på bara och håller käften :)

Dagens pass.
böj +5kg
frontböj +10kg
hacksquat +5kg

Fick kämpa idag- Kändes inte lätt alls. Mage i superset med hacken. känns skönt att få vila nu.

Lycka till ikväll flickor!

JSLK
2009-02-19, 18:07
Jag lovar en läcker film på läckra killar från kvällens pass.*drool*
Kanske man tom kör i linne:cool:

jmkdavid
2009-02-19, 19:03
Du ska få slita för den

Och du min vän ska få slita för "Jag tränar inte ens och är större än honom" ;)

Jag lovar en läcker film på läckra killar från kvällens pass.
Kanske man tom kör i linne

Oooo-la-la.... det ser jag fram emot! Vad är det för läckra killar som ska komma och träna idag då? ;)

På tal om filmer. Här är ett klipp från veckans mark för mig. Testar sumo. Kändes inte speciellt tungt men tydligen räknar jag som en kratta för nu när jag såg filmen så upptäckte jag att det bara blev 7 reps i det här setet och inte 8 som det skulle vara! *screwy* Hur ni vill straffa mig för denna miss är upp till er (men ha gärna i åtanke att jag gjorde en till blunder och körde först ett helt set på samma vikt som vecka ett så jag blev tvungen att köra ett fler arbets-set än planerat så var inte för hård!)

Inte överdrivet bra filmat men ville bara se vad jag gjorde med ryggen. Kändes som jag gick ner mer rakt än vad jag ser på filmen att jag verkligen gör. Några tips eller är det okej?

J3FJ6YHPh7U

JSLK
2009-02-20, 09:45
Och du min vän ska få slita för "Jag tränar inte ens och är större än honom" ;)



Oooo-la-la.... det ser jag fram emot! Vad är det för läckra killar som ska komma och träna idag då? ;)

På tal om filmer. Här är ett klipp från veckans mark för mig. Testar sumo. Kändes inte speciellt tungt men tydligen räknar jag som en kratta för nu när jag såg filmen så upptäckte jag att det bara blev 7 reps i det här setet och inte 8 som det skulle vara! *screwy* Hur ni vill straffa mig för denna miss är upp till er (men ha gärna i åtanke att jag gjorde en till blunder och körde först ett helt set på samma vikt som vecka ett så jag blev tvungen att köra ett fler arbets-set än planerat så var inte för hård!)

Inte överdrivet bra filmat men ville bara se vad jag gjorde med ryggen. Kändes som jag gick ner mer rakt än vad jag ser på filmen att jag verkligen gör. Några tips eller är det okej?

J3FJ6YHPh7U

Inget märkvärdigt att klaga på.

C

Tiger77
2009-02-20, 10:01
Det gick bra för mej i går, klarade målvikterna ganska lätt.
Hoppas jag inte knäckte dej Chrimainator!
I övrigt var det en bra träning med ingridiensre som Magnum, Hans-Adam, Emilio & Chriminator.
Konstigt att träna utan att någon klagar dock:P
Kommer det film på ditt magpass krillboy?

JSLK
2009-02-20, 12:22
Som utlåvat kommer här en film på gårdagens träning.

EHX3-uPQ5TY

Tiger77
2009-02-20, 12:52
Som utlåvat kommer här en film på gårdagens träning.

EHX3-uPQ5TY
Fin musik, men vad är det du igentligen filmar när jag kör marklyft*popcorn*
Det såg ju aldeles för lätt ut för samtliga tycker jag.
Tur att du drillar oss hårt i magövningarna:whipped: tvshop rules:hbang:

jmkdavid
2009-02-20, 14:10
Fin film... det såg lätt ut för alla!

Jag funderar också vad du filmade när tummen körde mark? Imponerad av hans armar? ;)*kissass*

Varför hade du inte linne big boy krille? :furious:

Inte för att sänka någon annan men jag tycker det ser ut som emilio har bäst markteknik... riktigt vackert. Fast vad fan vet jag om markteknik?! :D

JSLK
2009-02-20, 14:52
Fin film... det såg lätt ut för alla!

Jag funderar också vad du filmade när tummen körde mark? Imponerad av hans armar? ;)

Varför hade du inte linne big boy krille?

Inte för att sänka någon annan men jag tycker det ser ut som emilio har bäst markteknik... riktigt vackert. Fast vad fan vet jag om markteknik?! :D

Mr bic blev lite suddig på filmen men annars har han ju en äckligt välbyggd överkropp eller?*drool*

Ja Emilios teknik tycker jag ser mycket bra ut.
Han börjar aldrig med att trycka upp rumpan utan lyfter med hela kroppen.
Vi får bättra oss allihopa.

Linne?? Jag fattar ingenting:Virro

jmkdavid
2009-02-20, 15:28
Mr bic blev lite suddig på filmen men annars har han ju en äckligt välbyggd överkropp eller?

Ja Emilios teknik tycker jag ser mycket bra ut.
Han börjar aldrig med att trycka upp rumpan utan lyfter med hela kroppen.
Vi får bättra oss allihopa.

Linne?? Jag fattar ingenting

Ja han har vidrigt läcker kropp! :D Förstår du vilken pina det är för mig att jobba med honom varenda dag? Bara gå och tråna och hoppas att han ska komma till insikt med att han egentligen skulle gilla en rejäl rotfyllning!

Du skulle ju ev köra i linne skrev du.. om du kört SL så länge så du glömt hur ett linne ser ut så har du en bil här nedanför:

http://hem.passagen.se/gobbera/bilder/gobbar/konerk.jpg

jmkdavid
2009-02-20, 15:47
http://hem.passagen.se/gobbera/bilder/gobbar/konerk.jpg

JSLK
2009-02-21, 12:57
Det var en gång............

goGrxO-9d4s

JSLK
2009-02-21, 14:06
Nationella bänkpresserie div 3
Efter en omg.


1 Extreme Power 356,96 0 0 0 356,96
2 Jokkmokk SK 341,18 0 0 0 341,18
3 Nässjö AMK 317,62 0 0 0 317,62
4 Hallsbergs AK 276,61 0 0 0 276,61
5 Höllvikens AC 270,59 0 0 0 270,59
6 Stockholms AK 258,07 0 0 0 258,07
7 Luleå AK 219,55 0 0 0 219,55
8 Gävle KK 0 0 0 0 0

Bra jobbat allihopa

Dogge21
2009-02-21, 17:29
Det var en gång............

goGrxO-9d4s

Mycket trevlig film*cupid* nu när det är drag i Jokkmokk igen kanske ett nytt träningsläger klubbarna emellan kanske skulle kunna vara något? Kanske efter SM någon gång. Det behöver inte nödvändigtvis vara i Kiruna.

Kul att vara saknad:thumbup:men som Terminator en gång sa " I willl be back":devil:

P.S den där coachen såg smal ut då det begav sig:D

JSLK
2009-02-22, 15:24
Söndags byggning kl18,00??????????????

Tiger77
2009-02-22, 15:24
Fan vilken nice video.
skulle vara roligt med träningsläger:)
Chriminator ska vi träna kl 18.00 i kväll?

Tiger77
2009-02-22, 15:25
Hehe skrev samtidigt:)
jag är där kl18.00

JSLK
2009-02-22, 15:27
Hehe skrev samtidigt:)
jag är där kl18.00

ok
tar med hundvalparna
emilio är på sitt sämsta humör

jmkdavid
2009-02-22, 16:52
jag har redan kört mitt pass. är bjuden till blodpaltsmiddag hos morsan och farsan så jag var tvungen att göra bort det tidigare.

straffa pojkarna nu mr biceps!

Tiger77
2009-02-23, 10:04
Söndags träning.
JcaCIi9Awow

jmkdavid
2009-02-23, 10:57
Skön film!

Men vad var det för vit Sergio Oliva som dök upp ibland på filmen? Eller näää, vänta nu.... var det Chriminator?! shiiiiiiit!

jmkdavid
2009-02-23, 16:51
Vi har kört vårt benpass nu.

Vi kom ner lite sent så efter sista setet vanlig böj fick vi öka tempot för att hinna få med resten. Jag mådde illa som fan när passet var slut.

Höjningar gäller för oss båda:
+5kg böj
+5kg frontböj (enligt pappret på väggen kör vi tyngre än dig nu chriminator, kan det verkligen stämma?!?!?!)
+5kg hacksquat

Hacksquaten supersetade vi med mage (magmaskinen och hängande benlyft - usch)

Jag tyckte vanliga böjen kändes mer stabil än förra veckan för egen del. Tummen såg vass ut också. Han hade bättre vändningar än tidigare tyckte jag. Såg stark ut.

Tummen har ett klipp på mobilen som han ska lägga ut senare.

Jag klippte ihop en jävligt läcker film igår som hette "Big Butts", men youtube stängde ner ljudspåret pga copyright-skit så jag får väll bränna den på skiva eller nått om du vill se krillborn.

jmkdavid
2009-02-23, 16:54
Här kommer klippet:

hQNV7UGWzrc

JSLK
2009-02-23, 17:37
Här kommer klippet:

hQNV7UGWzrc

vilken badpojke.*drool*

jmkdavid
2009-02-23, 18:34
Kan du inte komma ner och träna med oss på dagen någon gång under veckan Krille? Vi kör ju vid 13 typ. Du kan ju inte jobba varje dag?

Typ onsdag? Bröst är det väll då. Då får du ju :whipped: oss lite och slipper skämmas :)

jmkdavid
2009-02-24, 16:05
det skiter sig lite för mig imorrn. Har utbildning på jobbet från 12 tydligen. Så jag försöker pallra mig iväg och träna innan dess. oklart när benny har tänkt träna. Du (krille) får väll kontakta honom om du vill träna vid ett.

Jag försöker väll filma lite så jag har bildbevis på passet.

JSLK
2009-02-24, 16:57
Kan du inte komma ner och träna med oss på dagen någon gång under veckan Krille? Vi kör ju vid 13 typ. Du kan ju inte jobba varje dag?

Typ onsdag? Bröst är det väll då. Då får du ju :whipped: oss lite och slipper skämmas :)

Torsdag kan jag träna på dagen.
Mark och rygg.
Ett krav är att vi behåller kläderna på.:Virro
Senast 12,30 måste jag börja för att hinna tillbaka på firman.

jmkdavid
2009-02-24, 19:02
Jag har utbildning på torsdag också. Den slutar 12. Så jag går direkt till gymmet då. Bör vara där typ 12.15 kanske. Hardcore deadlifting.

Det där med att behålla kläderna på är inget problem... det är bara tummen som hela tiden ska näcka *screwy*

Tiger77
2009-02-24, 20:04
Jag har utbildning på torsdag också. Den slutar 12. Så jag går direkt till gymmet då. Bör vara där typ 12.15 kanske. Hardcore deadlifting.

Det där med att behålla kläderna på är inget problem... det är bara tummen som hela tiden ska näcka *screwy*

Nu känner jag att ni kastar galen gris efter mej, det var ju david som hotade mej med stryk om jag inte näckade, han sa att det var du Chriminator som skulle ha filmen*kissass*

Jag och lill rolle kör bänk i morgon kl 10 42..(LillRolle är bilskolärans pojk)

Hassard
2009-02-24, 20:42
Tjena era gamla huggormar, nu har jag tänk hålla koll på vad fan ni sysslar med här!


Kör bänken kl 18:00 imorgon med chriminator och magnum, möjligtvis Emilio om han kommit hem eller inte sitter och grinar.

jmkdavid
2009-02-25, 18:57
bröst axlar med tummen idag.

Jag ökade 5kg i bänken. Klarade 8or. Såg några saker på filmen som jag ska ändra i tekniken till nästa gång. Gick inte lätt och lyfte nog i ärlighetens namn på röven en gnutta på någon repetition. Men gick ändå bättre än jag trodde det skulle göra. Ökar nog bara 2,5 kg nästa vecka. Dålig på att räkna som man är så såg jag på filmen att jag gjorde 9 reps istället för 8a i set 2.

2 set med 33orna i hantelpress, ett set med 37orna. 33orna var lätta. tyngre i sista set med 37or men det fungerade bra.

+2,5kg i snedbänk. Lätt.

+2,5kg i "militärpress" (blev typ pushpress rakt igenom, inte mycket till militärpress, skitdåligt som vanligt).

jmkdavid
2009-02-25, 20:02
Fått klartecken från benny att skriva om hans pass. Så här kommer det:

Bänk +2,5kg från förra veckan. Jag tycker att vikten såg lätt ut i alla set fram till typ 5reps. Sen tar det emot. Han orkar vålda upp någon extra repetition... men han fixade inte 8 reps i något set denna vecka :( (han skyller på att det bara var hans 17:e bänkpass någonsin och att han inte har rutinen). Han kanske står kvar på samma vikt nästa vecka för att försöka klara 8or då istället... jag tycker han borde göra det, känns inte som någon idé att höja när han inte fixade målvikterna denna vecka riktigt. vad tycker du Chriminator?

jag vet inte vad det beror på att han inte fixar det bättre. Styrkan finns ju där. I hantlar är han starkare än mig. Och muskelkondition borde han ha med tanke på vilket tempo han kör i vanliga fall. Kanske är en teknikfråga ändå.

Hantlar 2 set med 33kg och ett med 37 kg. Piss-enkelt.

Snedbänk, samma vikt som jag. Piss-enkelt.

Militärpress 2,5kg tyngre än förra veckan. Inte direkt enkelt. En hel del pushpress blev det.

Han såg lite loj och otaggad ut idag. Vi tränade ju tidigare än i vanliga fall...

Han slet dock bara av sig tröjan en gång idag... tack för det! :) Och byxorna var på hela passet! Klar förbättring där! :D

Tiger77
2009-02-26, 18:27
Träningen i dag gick enligt planerna, Chriminator står nog ännu och pustar ut vida kassan på Preem efter att jag grillat han ordentligt ;)
Benny fejkade skada när han blev trött och satt i massagestolen resten av passet(krya på dej) Det blev några bilder knäppta antar att benny postar dom senare!
Ps. Jag fick behålla mina byxor på hela passet fast chriminator ville annat..

jmkdavid
2009-02-26, 20:21
Chriminator står nog ännu och pustar ut vida kassan på Preem efter att jag grillat han ordentligt ;)


han lät ganska mycket, det har du rätt i. Fast jag reflekterade inte så mycket över det just då, trodde bara han flåsade för att du körde i linne och han såg dina biceps fladdra omkring....

Min rygg kändes som tummen skrev jävligt mycket sämre idag. Gick inte alls att köra. Avbröt efter två set uppvärmning och ett arbetsset. Ringde vårdcentralen. Har egentligen ingen förhoppning på att dom ska kunna hjälpa mig men det skadar ju inte att gå dit ialf.

La upp en ny film idag men även den fimpade youtube ljudet på pga copryright. Skit skit skit, snart ger jag upp. Ska se om jag hinner fixa till det imorrn och kanske lägger upp bilder från tjejernas ryggpass idag om jag hinner (åker bort imorrn).

Kul att chriminator kunde träna med oss på dagtid, mindre roligt att jag bara var med typ 10 min av passet....

jmkdavid
2009-02-27, 11:04
"AAAAAAARGH!"
http://kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=83&pictureid=333

Hängande benlyft
http://kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=83&pictureid=334

"Biffkaka"
http://kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=83&pictureid=335

"Jag är lycklig"
http://kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=83&pictureid=336

"Se lycklig ut"
http://kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=83&pictureid=337

JSLK
2009-02-27, 14:26
V9 snart över
Det är aldrig tråkigt när man tränar tillsammans med knoll och tott.
Träningen har verkligen lossnat för denna vecka har jag inte haft problem med mina målvikter.
Tex Måndag böj 3*8 130kg OL böj utan bälte.
följt av frontböj och hacklift.
Bra syresättning av musklerna.
Onsdag Bänk 3*8 115kg lätt.
följt av hantelpress, snedbänk och militärpress.
Detta var veckans lättaste pass.
Torsdag marklyft.3*8 160kg utan bälte kändes stabilt.
följt av rumänska mark,rodd, dbn och mage. Jobbigaste passet i veckan.
Söndag blir det discoträning.
Måste säga att jag kämpar allt vad jag kan för att hålla jämna steg med Tommy.
Grymt stark i armar och rygg.
Davids problem med ryggen känns tråkigt men han repar sig säkert.
Blev åter invald som ordförande för JSLK igår vilket känns kul.
Klubben verkar ju bara öka i antalet medlemmar.
Antalet medlemmar varierar nu mellan 600-650 beroende på årstid.
Då ska man tänka på att det bor ca 5000 i hela kommunen. Och ca 3500 i tätorten.

Tiger77
2009-02-28, 14:19
"Jag är lycklig"
http://kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=83&pictureid=336

"Se lycklig ut"
http://kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=83&pictureid=337
Fan vad lycklig jag blir av Chriminators bild:)
Vad finvi är påbilden, roligt att du sa se lyckliga ut å vi gör fan det!

Blev åter invald som ordförande för JSLK igår vilket känns kul.

Fan vad kul, då blir det väl så att vi kan träna på heltid som profs nu, då säger jag upp mej på måndag får vi förhandla om min lön..
Men men mellan 60 70 tusen i månaden låter väl rätt bra+ en del till läg+fallskärm..

jmkdavid
2009-03-01, 09:01
Kul att det känns bra för dig Chriminator. För mig har det ju också gått bra. Förutom då ryggproblemet. Jag är förvånad att det fortfarande känns så lätt med allt annat. Har ju känt av ryggen tidigare (problemet började precis innan tävlingen), speciellt i böj och mark... men har ju aldrig behövt bryta ett pass tidgare så det har blivit sämre, inte bättre *cry*
tycker att vecka ett och två var ganska soft speciellt när det gäller bröst. tyckte det kändes för lätt så jag trodde inte det skulle ge något, men nu vecka tre kände jag mig starkare än någonsin och att reppa på 100kg var lättare än det någonsin varit (har ju klarat 8*100 tidigare men det har inte känts lika enkelt som nu).

Jag är som sagt förvånad att det känns som det ger så pass bra resultat. Hade en "mellanvecka" när det gäller ben under vecka två då jag tyckte böjen kändes tung, men nu vecka tre kändes det bättre igen trots att det var 5kg tyngre.

fast nu längtar jag efter att gå på med lite tyngre vikter. Längtar speciellt efter bänken av någon anledning. Tror jag ska försöka öka mitt RAW-pb i bänk när vi går över på 5-repsschemat om det känns bra och du godkänner det.

Roligt att du blev ordförande igen! Du är bra för klubben och personligen tycker jag det här var det bästa som kunde hända!

JSLK
2009-03-01, 14:51
Söndagsmys kl19,15
Vi ses

jmkdavid
2009-03-01, 18:12
Veckans bröst och axlar för mig och Kerstin:

o-TdOwQ8o7c

Tiger77
2009-03-02, 11:04
Fan vad jag känner mej stel i dag, tror att det var Chriminator som hätsa mej att lyfta allt för tungt;) Ben i kväll, huu.. Ska ladda med att göra palt när jag kommer hem i dag så man får ork till kvällen:)

jmkdavid
2009-03-03, 10:19
fy fan vad sliten jag känner mig idag :)

vikterna börjar kännas för min lilla och korpulenta kropp :hbang:

JSLK
2009-03-03, 15:58
Jag tycker att våra raw vikter börjar ta sig.
Kul att se Tommy böja med så bra fart och fin lodlinje.
David starkast av oss alla i frontböjen.
I vanliga böjen ska David stanna på nuvarande vikt och jobba på djupet.
Ett grymt bra pass av oss alla.
Djävligt sliten idag tisdag så en kväll i soffan blir skönt.
Bänk på onsdag kl 19,15.
Jag hämtar er strax efter 19,00.

jmkdavid
2009-03-04, 22:21
David starkast av oss alla i frontböjen.
I vanliga böjen ska David stanna på nuvarande vikt och jobba på djupet.


Knappast starkast. Ingen av oss ligger ju i närheten av maxvikter på 8-reppare i fronten tror jag... däremot kanske jag hade lite bättre mjölksyratolerans i förrgår... men skit samma, jag är nöjd när jag får känna mig duktig :)

Vanliga böjen gick väll rätt bra. men som crillborn skriver så ska jag jobba på djupet. Var gode tungt och fick nalla lite på djupet för att fixa det bra. Var lite orolig att gå "ass to the grass" också när jag blev trött för det är oftast då jag tappat ryggen (faller fram). och min rygg har inte varit 100%ig som sagt, och det sitter i psyket. Kände inte av ryggen speciellt mycket, konstigt nog kändes det mest när jag gick in under stången och skulle trycka lös, inte så mycket under själva böjarna. tror det är på bättringsvägen. fick ju lite behandling idag också. Hoppas det får effekt. hon tyckte jag skulle vila i tre dagar efter behandling men det har jag inte tid med. Kör mitt bröstpass imorrn och rygg lördag om det känns bra.

Hoppas ert pass gick bra idag. får man någon redovisning av vikter? Vilka var med? Några intriger? Nya kärlekshistorier?

Appropå böj. Kollade gamla bilder och "träningsdagböcker" igår. Hittade det här som jag lägger in nedanför. Lite framsteg har man ju gjort.

5 okt 2008
Tränat i typ 2 månader efter långt uppehåll från tung och mer seriös styrketräning.
Dagsvikt: 76-77kg
Senaste benpass
120 kg knäböj med lindor * 3 (tungt!)

Kosttillskott:
Multivitamin.
Proteinpulver
Kreatin monohydrat


iofs så visste jag inte hur man lindade knän då så det var REJÄLT löst lindat med mjuka lindor. Men ändå. Använde även bälte. Nu i veckan körde jag alltså 4 set med 8 reps på 120kg helt raw, inte ens bälte. Bra att ha gamla noteringar. Jag mindes inte att jag hade varit så svag. Tycker 120kg är barnsliga vikter så jag kan inte påstå att jag är så nöjd i dagsläget men det går då fan åt rätt håll ialf! :)
Kan även se att jag fettat på mig en del också. Väger nog typ 82kg dagsvikt nu tror jag. Har fler noteringar och kommer att lägga ut dom senare....

Tiger77
2009-03-05, 11:16
Jag tycker att våra raw vikter börjar ta sig.
Kul att se Tommy böja med så bra fart och fin lodlinje.
Det börrjar bli tungt nu, men det är ju kul å träna i grupp*cupid*
Tack för berömet:) jag brukar inte exakt vara förknippad med fin teknik!


Hoppas ert pass gick bra idag. får man någon redovisning av vikter? Vilka var med? Några intriger? Nya kärlekshistorier?

Passet gick bra Chriminator tuggade å sen knäkte mej;)
Emilio ville som vanligt hem 3 minuter efter vi kommit dit, men han höll ut och var nog lite muntrare än vanligt. Hasse vart kär i en snygg tjej men jag påpekade då åt han att en tjej inte ska ha helskägg och hårig rygg då la han det åt sidan å gjorde ett mycke bra pass..:devil:

I kväll Rygg då jävlar Chriminator då ska du få kämpa för att knäcka mej:whipped:

JSLK
2009-03-05, 11:42
Onsdag bänk med +meny
Började med bänkpress
3*8 120kg (hyffsat lätt)
Hantelpress
1*8 37kg därefter 2*8 42kg hantlarna.(Kändes tungt.)
Snedbänk i smith
3*8 med 80kg stången ej medräknad.( Max)
Militärpressen
3*8 62,5kg (där finns det mer)
Därefter plussmeny a la Tommy.
Vilket innebär mycket speglar och hantlar:Virro

Jag tycker alla gjorde väldigt bra ifrån sig med ökningar i varje moment.
Hoppas David repar sig.:thumbup:

Dobbis
2009-03-05, 23:08
Det börjar ta sig med era vikter men varför kör ni inga stegar i nåt? är ni i nån uppbyggnadsfas nu?

jmkdavid
2009-03-05, 23:33
haj haj grabbs. gnäll-kärringen här.

Mitt bröstpass gick inte bra.

Höjde till 105 kg i första. Fick iväg 8 reps men vet inte riktigt från vilken repetition jag var tvungen att lyfta röven för att klara det (men det kändes tidigt, typ efter 5 kanske)

Sänkte (ja ja jag vet att vi inte ska göra det tummen) till 102,5 i andra. Kändes inte bra. Fick inte till lyften och kände mig kraftlös. Hängde av efter typ 5-6 tror jag.

Körde två singlar med långa stopp på bröstet med 102,5 för att känna på en teknisk detalj (mer om det senare).

Körde ett sista set på 102,5. Kändes inte heller bra. Missnöjd som fan och tappat självförtroendet i bänk.

Den tekniska "detaljen" jag pratar om och som jag nämnde att jag såg på filmen efter förra passet är att jag är att jag är helt avslappnad i röven i den negativa delen av lyften. När jag vänder så spänner jag röven och då skjuts höft och röv upp. Detta gör att risken för att röven lyfter från bänken och att jag får icke godkända lyft blir större. Det är ialf vad jag tror. tror att jag tänkte för mycket på detta idag. Att ligga och tok-spänna röven hela tiden kändes ovant (men kände mig allmänt kraftlös också iofs).

Det här med röven är knappast något nytt men det är först nu när jag börjat med träning för tävling som jag tänkt på det.

Och jag gör det inte bara när jag reppar. Såg på krilles film (klippet längst ner i detta inlägg) från tävlingen att jag gjorde samma sak på 140kg-pressen. Då lättade aldrig röven och jag fick tre vita lampor... men som sagt - jag tror risken är större att den gör det om jag inte tränar bort det. Vad tror du krille?

Fick efter bänken vänta länge på att 37kgs-hantlarna skulle bli lediga så jag fick lång vila. 3 set * 8 reps med dom. Kändes bra.

Snedbänk bra.

Hoppade över militärpress och körde axelmaskinen istället (ville vila ryggen).

Sedan lite lätt plusmeny på det.

Kom föresten fram en herre till mig och sa att han tyckte jag hade blivit jäkligt grov. Det värmde ju, riktigt roligt att höra. Men sedan frågade han något i stil med "vad käkar du för tillväxtprodukter ha ha" eller något liknande... jag hoppas jag tolkade honom helt fel (tyckte det lät som en antydan om doping) eller att han skämtade.

Fick några uppmuntrande ord av Tummen via sms när jag skrev om fiaskobänken så nu är jag inte lika besviken längre... nu är jag mest revansch-sugen. Hoppas ryggen håller på markpasset för då ska jag ta ut all jävla ilska på stångsatan! :D

Här är videon från tävlingen. här ser man lite vad jag menar med att röven spänns när jag börjar pressa och hur höft/röv rör sig uppåt. Syns ännu mer på klippet från förra bröstpasset - där ser det ut som jag lyfter röven i varje lyft (vilket jag inte gjorde).

QSDSdShcOpw

Tiger77
2009-03-05, 23:44
Sluta upp att använda teknik,använd din inre styrka i stället;)

jmkdavid
2009-03-06, 06:00
Sluta upp att använda teknik,använd din inre styrka i stället

Jag behöver nog lite Rake till nästa pass för att väcka vansinnet i mig! :)

Tack för dina gulliga ord igår... under alla dina enorma muskler verkar det finnas ett gott hjärta trots allt!

JSLK
2009-03-06, 07:32
Det börjar ta sig med era vikter men varför kör ni inga stegar i nåt? är ni i nån uppbyggnadsfas nu?

Tjenare W
Pyramidträning kanske blir under någon annan del av året.
Just nu försöker jag nöta teknik med pöjkarna men dom stirrar sig blinda på hur mycket som är på stången hela tiden.:cryout:
Pers. gör man på tävling har jag försökt att säga till dom.*grr27*
Dom riktigt tunga vikterna kommer när vi börja den tunga delen av programmet.
Då får vi se om det är män eller små gulliga kaniner som jag fått som träningskompisar.:whipped:
Det blir sista veckan nästa vecka när vi kör helt raw.
Efter det 2v medeltunga 5or men med bälte och ev handl,lindor.
Sedan full utrustning fram till Norrlandsmästerskapet i maj.*drool*
Hoppas det kommer många och hejjar på våra glada gossar från Jokkmokk.
Själv ska jag döma.

JSLK
2009-03-06, 07:54
[QUOTE=jmkdavid;3528208]haj haj grabbs. gnäll-kärringen här.

Mitt bröstpass gick inte bra.

Till David säger jag bara
Take it easy.
Rom byggdes inte på en dag.
"Slut citat"
Smiskade mr bic i marken igår.:whipped:

Tiger77
2009-03-06, 08:18
Smiskade mr bic i marken igår.:whipped:

Lögn och förtal.

Här kommer sanningen:
Tummen VS Chriminator
- lika efter marklyft
- lika efter rumänska
- sedan rodde jag bokstavligen ifrån dig
- latsdrag, kunde lugnt bevaka ledningen *kissass*

I love you coach...

jmkdavid
2009-03-06, 08:24
Tummen:
Oj oj oj... du tar coach i totalen oftare och oftare nu din knubbsäl!
Krille The Krematorium lyfte tyngre i böjen sist men i totalt lyfta kilon under passet så var du ju bättre. Och nu tog du han totalt i rygg. Mysigt.

Du är inte är inte bara korpulent, du är stark! *kissass*

JSLK
2009-03-06, 08:50
[QUOTE=jmkdavid;3528472]Tummen:
Oj oj oj... du tar coach i totalen oftare och oftare nu din knubbsäl!

Faan nu får jag nog sluta mörka så inte pluttarna får storhetsvansinne*rolleyes*

Tiger77
2009-03-06, 08:55
Så du erkänner att du slapparrunt på tränings passen;)
Min rygg är härligt mör i dag:)

jmkdavid
2009-03-06, 13:13
Till David säger jag bara
Take it easy.
Rom byggdes inte på en dag.
"Slut citat"


Det stämmer visserligen. men är man tävlingsmänniska så blir varje pass viktigt. Aldrig roligt när man inte känner att det gått som man hoppas. Men jag förstår vad du menar. men man kan också tänka så att det tar nog lång tid att bygga Rom även om du enbart har perfekta byggdagar! Så en "misslyckad" träning är ändå skit hur man än vänder och vrider på det ;)

Men som sagt, nu känner jag mig revansch-sugen...

Film på veckans benpass kommer nog senare, men Tummen (som ska klippa ihop den) har haft lite problem med tekniken (och i helgen är han på same-sm *screwy* *grr*) så det dröjer nog ett tag till.

Dogge21
2009-03-07, 12:08
Norrländska Mästerskapen 2009

--------------------------------------------------------------------------------

Inbjudan till Norrländska Mästerskapen 2009 i styrkelyft och bänkpress (som även inkluderar den andra serieomgången 2009)

Arrangör: Kiruna Atletklubb

Datum: lördagen den 2 maj – 2009 (ev. kan det bli aktuellt med tävlingar även på söndag den 3 maj vid stort antal tävlande) beslut om detta tas efter anmälningstidens utgång.

Exakta Invägning och tävlingstider meddelas också efter anmälningstidens slut.

Plats: Kiruna Sporthall
Tävlingsarena: Friidrottshallen

Uppvärmningslokal: Tyngdlyftningslokalen (ca 50 m från tävlingsplatsen)

Anmälan skall innehålla namn, licens nr, klubb, viktklass, kategori, gren (SL eller BP)
kontaktperson med namn, adress och telefonnummer, alt. e-post.

Sista anmälningsdag är onsdag 29 april - 2009
(inga efteranmälningar)

OBS!

Anmälningsavgifterna betalas in till Kiruna AK: s postgirokonto i samband med anmälan på 167 04 10 – 8

Anmälningsavgifterna är följande:

Enbart Bänkpress

Ungdomar & Juniorer: 50 kr
Seniorer & Veteraner: 100 kr

Styrkelyft

Ungdomar & Juniorer: 100 kr
Seniorer & Veteraner: 200 kr

Anmälan sker via e-post till:dbm@kommun.kiruna.se

Frågor eller funderingar?

Markus 070-202 51 68
Donald 070-659 93 25
Niklas 070-738 20 12

Kiruna AK hälsar lyftare, ledare, matchare, domare och publik varmt välkomna!

Inga separata rawklasser i Norrländskan 2009.

jmkdavid
2009-03-07, 17:03
2:a maj. En vecka tidigare än ursprungligen alltså. ok!

Körde lite rygg idag.

Värmde upp extremt mycket idag. Först rodd. Sedan jobbade jag mig långsamt uppåt i marken.

Kändes bättre idag. Planen var att om det kändes bra så skulle jag gå upp på samma vikt som jag skulle kört förra veckan. (Körde ju bara ett arbetsset förra veckan innan jag avbröt pga ryggen).

Kändes som sagt bättre idag, men ändå inte 100%. Så jag stannade på 20kg mindre än planerat. Körde inte heller 8:or. Körde hyfsat många set men vissa set körde jag bara 2-3 reps och vissa 6-7. Beslutade mig för att ta det lite lugnt för att inte fucka till ryggen så man kan nog se det här passet mer som ett teknikpass. Tråkigt, men "better safe then sorry".

Känns som sagt som att det är på väg att bli bättre men jag ska försöka bromsa mig själv lite ett tag nu så jag inte börjar köra för tungt för snabbt så skiten blir värre igen.

jmkdavid
2009-03-08, 15:57
Här kommer en film från första gången då jag och Tummen testade böjdräkt.
Detta är filmat 2 veckor före vår SL-debut.
Vi körde 2 pass med dräkt före tävlingen. Och ett "pass" då vi testade vilka ingångsvikter vi skulle välja. Så typ 2,5 pass i dräkt före tävlingen.

Och ja, vi vet att vi är idioter och att skaderisken var stor. Så ingen behöver påpeka det för oss. Hade vi haft mer innanför pannbenen borde vi ha kört med lindor och kört grundare tills vi fick känsla och inte försökt gå full-djupt på en gång.

Men gjort är gjort och nu kan man skratta åt det. :)

8_XDcMMVpoU

Tiger77
2009-03-08, 21:52
Fyfan vad roligt. "Never go full retard"

JSLK
2009-03-09, 08:53
Ett gott skratt förlänger livet.
Slutet gott allting gott.
Vore kul om fler la in filmer där det inte går perfekt alla gånger.

jmkdavid
2009-03-09, 12:34
Vore kul om fler la in filmer där det inte går perfekt alla gånger.

Jag håller med. Det är roligt med sådana klipp också. Allt måste inte vara så blodigt allvar och tufft jämt.

Söndag - Discodancer.
Inga konstigheter. Körde hantlar istället för rak skivstång. Annars ganska likt förra veckan. Bytte dips mot en annan pumpövning och körde lite vader också.
Trodde jag skulle bli ensam så jag var nere redan 18.40 typ och hade hunnit köra ett par övningar när Härlige Hasse och Mega Magnum tågade in. Synd att jag inte tänkte på att fråga om dom skulle ner, då hade vi kunnat köra tillsammans.

Idag kör jag och Ann-Sofie ben. Förhoppningsvis nere på gymmet redan kl 13.30 om någon vill köra med oss.

jmkdavid
2009-03-09, 19:59
Bejntrejning.

Jag följde coach Chriminators order och körde på samma vikt som förra veckan i böj. Försökte köra djupare. Gick hyffsat om jag får säga det själv. Lite sämre i 4e setet enligt benny, och jag håller nog med. Det mest positiva var att jag inte kände av ryggproblemen alls.

Benny höjde 2,5kg från förra veckan. Såg riktigt stabil ut. Bra djup, bra fart, tappar inte ryggen.

Frontböj ökade vi 2,5kg i båda två.

Sen var vi tvugna att dra till jobbet :em: :( Dåligt planerat idag... tidsoptimister som vanligt.

Samkväm och framtidsplanering med mysgubben imorrn, det ser vi fram emot. ;) *kissass*

Dobbis
2009-03-10, 17:38
ja nu har man ju insett på äldre dar att det är vikitigt med teknikträning och vilken skillna det kan göra med att prova sig fram,för alla kroppar kräver olika lägen mm...men det är bra du håller igen på deras vikter för som vi har kör i alla år har kroppen fått ta stryk och det garanterat visar sig med tiden....nä men tävla nu istället så vi har fler att hejja på =)


Tjenare W
Pyramidträning kanske blir under någon annan del av året.
Just nu försöker jag nöta teknik med pöjkarna men dom stirrar sig blinda på hur mycket som är på stången hela tiden.:cryout:
Pers. gör man på tävling har jag försökt att säga till dom.*grr27*
Dom riktigt tunga vikterna kommer när vi börja den tunga delen av programmet.
Då får vi se om det är män eller små gulliga kaniner som jag fått som träningskompisar.:whipped:
Det blir sista veckan nästa vecka när vi kör helt raw.
Efter det 2v medeltunga 5or men med bälte och ev handl,lindor.
Sedan full utrustning fram till Norrlandsmästerskapet i maj.*drool*
Hoppas det kommer många och hejjar på våra glada gossar från Jokkmokk.
Själv ska jag döma.

jmkdavid
2009-03-10, 18:34
Några glädjande nyheter:

- Tummen bytte till nya arbetsbyxor idag på jobbet och höll knappt på att komma i dom! Dessutom vägde han över 86kg på gym-vågen :) Nu är du väll stolt över honom Krille? (jag vägde 79,6 på gymmet). Det bästa är att vi avslutade "grisbulken" vid jul båda två men han har ändå gått upp i vikt ha ha ha. Dock har midjemåttet blivit lite mindre än vid jul. Tummen tror det är passivt-aggressiva muskler han lagt på sig :D Ska bli intressant att se om han ska pressa sig ner i 82,5:an eller om han ger upp ;)

- Patrik "Biffen" ska nu börja satsa för att tävla i bänken på norrlandsmästerskapen... ser ut som vi slår nytt "trupprekord" till norrlands också.

Bänk imorrn strax efter kl 13 om någon är intresserad. Mark med Chriminator, benny och benny på torsdag strax efter kl 13.

jmkdavid
2009-03-10, 18:38
jo jag glömde ju en sak! Förra veckan gjorde Tummen en hälsokoll via jobbet. Vi ska egentligen göra en varje år men det var tre år sedan han gjorde det sist. Han hade gått upp så mycket i vikt så dom plockade fram måttband och började mäta hans enorma mage för att se om han låg i farozonen! :D

Jag att antar att Chriminator gnuggar sina händer och känner sig allmänt belåten nu.... :D

Tiger77
2009-03-10, 18:47
Några glädjande nyheter:

- Tummen bytte till nya arbetsbyxor idag på jobbet och höll knappt på att komma i dom! Dessutom vägde han över 86kg på gym-vågen :) Nu är du väll stolt över honom Krille? (jag vägde 79,6 på gymmet). Det bästa är att vi avslutade "grisbulken" vid jul båda två men han har ändå gått upp i vikt ha ha ha. Dock har midjemåttet blivit lite mindre än vid jul. Tummen tror det är passivt-aggressiva muskler han lagt på sig :D Ska bli intressant att se om han ska pressa sig ner i 82,5:an eller om han ger upp ;)

Tror att det kan vara felmärkta byxorna!
Får väl se vad det bli för viktklass kanske siktar in mej på -100 i stället!
jo jag glömde ju en sak! Förra veckan gjorde Tummen en hälsokoll via jobbet. Vi ska egentligen göra en varje år men det var tre år sedan han gjorde det sist. Han hade gått upp så mycket i vikt så dom plockade fram måttband och började mäta hans enorma mage för att se om han låg i farozonen! :D

Jag att antar att Chriminator gnuggar sina händer och känner sig allmänt belåten nu....
Det var 2 år i mellan och 14kg välplaserade kg, hennes måttband visade inte över 95cm och då är man inte i farozonen;)
Men skönhet kommer ju inifrån sa min mamma till mej, så det är ingen fara!

jmkdavid
2009-03-10, 19:02
Men skönhet kommer ju inifrån sa min mamma till mej, så det är ingen fara!


Ingen fara? Synd att du inte har förstått det där fina ordspråket "Never go full retard" :laugh:


Bara skojar... du är så fin.. både in och utvändigt! ;)

JSLK
2009-03-11, 08:09
Som sagt var så sjuv startar vi med toppningen inför NM.
Nya tröjor och dräkter är beställda.
Blir nästan lite avis eftersom jag inte kommer att vara med.
Jag har 5v kvar av lätta schemat.
Ska dock bli kul att se ökningarna.
Det har blivit fina ökningar i raw träningen.

Nuvarande personbästa (målvikter som ska klaras enl, mig)

David
Knäböj 185,00 (200)
Bänkpress 140,00 (145)
Marklyft 200,00 (210)
Sammanlagt 525,00
Tommy
Knäböj 205,00 (215)
Bänkpress 140,00 (145)
Marklyft 230,00 (235)
Sammanlagt 575,00
Emil
Knäböj 105,00 (120)
Bänkpress 77,50 (82,5)
Marklyft 165,00 (170)
Sammanlagt 322,50
Adam
Bänkpress 90,00 raw (kommer att köra SL på NM med utrustning)
Magne
Bänkpress 72,50 raw (77,5)
Peter
Bänkpress 220,00 (225)
Patrik
Debuterar i bänk (ett resultat)

Det kommer att bli en spännande månad.
Filmer kommer att läggas ut med jämna mellanrum för granskning
Själv kämpar jag på och laddar inför Veteran SM.

Börje H
2009-03-11, 09:21
Som sagt var så sjuv startar vi med toppningen inför NM.
Nuvarande personbästa (målvikter som ska klaras enl, mig)

Själv kämpar jag på och laddar inför Veteran SM.

Härligt med en drivande coach :hbang:
Många av målvikterna skall absolut klaras. Hoppas flera av lyftarna gör bort dessa i 2:a lyft så det blir lite åka av sedan!

När/var är det pensionärs-SM går i år?

JSLK
2009-03-11, 11:39
Härligt med en drivande coach :hbang:
Många av målvikterna skall absolut klaras. Hoppas flera av lyftarna gör bort dessa i 2:a lyft så det blir lite åka av sedan!

När/var är det pensionärs-SM går i år?


Målvikterna är givetvis viktvalet till 2a lyftet men sen har flickorna fritt fram.

12-13 sept går pensionärs SM i Karlskoga Västra AK.
Målet är som jag tidigare sagt 740+.

Jokkmokk arrangerar serieomg 3 helgen före pga detta.

jmkdavid
2009-03-11, 20:08
Härligt med en drivande coach :hbang:


Jo grymt härligt med en drivande kokachaka! Har väntat att han ska sätta upp lite mål för oss men alltid när vi frågat så har han slingrat sig :) Roligt att han satt upp lite mål för oss.

Vi har tidernas grymmaste koachaha. Och klubben som backar upp oss är greeeeeat. :hbang:

Jag och benny har ett förslag. Vi pratade löst om det när vi var hemma hos dig Krilobo och mös, men här kommer det i text (vi behöver fatta ett beslut snart om vi ska ändra något).

Vi tycker det vore bättre att vi kör den "valfria" dagen (för oss fåfänga nördar så blir det väll armar då) någon annan gång under veckan än söndagar.

Orsak? Känns inte som man behöver passare eller hjälp när vi kör armar. Vi tar hellre mer kvalitétstid med teamet i så fall. Söndagar kan vi ju i princip alltid träna tillsammans. Vårt förslag ser ut så här.

måndag: Bröst
tisdag: vila
onsdag: rygg
torsdag: valfritt
fredag: vila
lördag: vila
Söndag: ben

Personligen (och jag tror benny håller med) så tycker jag att benpasset är det tyngsta så det känns bra att ha det på söndag då man (vi som inte jobbar helg) har vilat ordentligt. Dessutom skönt att inte köra det före man måste jobba (som vi måste göra varannan vecka nu.)

Om vi ska köra negativa böj så är det ju jäkligt svårt på två personer. Dessutom tar det nog tid som fan att köra ben (knälindor) här framöver så det är bra om man inte har någon tid att passa (som det är för oss nu när vi jobbar eftermiddag).

Vad sägs?

Börje H
2009-03-12, 07:37
Målvikterna är givetvis viktvalet till 2a lyftet men sen har flickorna fritt fram.

12-13 sept går pensionärs SM i Karlskoga Västra AK.
Målet är som jag tidigare sagt 740+.

Jokkmokk arrangerar serieomg 3 helgen före pga detta.

Stortumme :thumbup:

JSLK
2009-03-12, 18:42
Åkte på en obehaglig överaskning idag när jag skulle köra mark.
Värmde som vanligt upp till 170 för att påbörja mina 8or.
Första set gick bra men på mitt andra set på 7repetitionen bränner det till i nacken och strålar upp i skallen:smash: så mycket så jag fick lägga mig ner.
Följden blev 30min kallsvettning och lättare feber.
Första tanken var hjärnblödning.*gah!*
Nu 5 timmar senare är allt bra.:thumbup:
Lite värk och något matt dock.
Vilar till på söndag när jag får börja drilla:whipped: flickorna iförda sina fina dräkter.:furious:

Tiger77
2009-03-12, 18:54
Åkte på en obehaglig överaskning idag när jag skulle köra mark.
Värmde som vanligt upp till 170 för att påbörja mina 8or.
Första set gick bra men på mitt andra set på 7repetitionen bränner det till i nacken och strålar upp i skallen:smash: så mycket så jag fick lägga mig ner.
Följden blev 30min kallsvettning och lättare feber.
Första tanken var hjärnblödning.*gah!*
Nu 5 timmar senare är allt bra.
Lite värk och något matt dock.
Vilar till på söndag när jag får börja drilla:whipped: flickorna iförda sina fina dräkter.:furious:

Om du väntat på oss så hade aldrig det här hänt!
Bra att du mår bra nu iaf!
Vårat pass gick bra Ingun var tvungen att bryta marken i sista sett för att han blev rädd för sin rygg:Virro
Annar så klarades alla molgrupperna i dag!
Ser fram emot att dra på mig klänningen och böja lite på söndag så vila ut så ses vi då!

jmkdavid
2009-03-13, 16:10
Skönt att det känns bättre nu krille. Jag tror det var gruppkramen som gjorde susen! :)

Här kommer lite film från ryggpasset (tyvärr så är ju inget av krilles set med eftersom han som sagt blåste oss och for ner tidigare än vi hade kommit överrens om... så han låg redan och grät i ett hörn på golvet när vi kom ner).

Q2l1J9ypNa0

jmkdavid
2009-03-13, 20:30
Ny film. Från bröst och axelpasset i onsdags.

Känsliga människor varnas för grovt språk!

4bLij7OtWyY

Tiger77
2009-03-13, 20:39
Jaru det är nästan för sjukt;)

jmkdavid
2009-03-14, 18:42
Jaru det är nästan för sjukt;)

ja jag insåg efter ett tag att den nog var FÖR sjuk :)

Dessutom hade den klubbens logga i början och det var kanske inte så smart... folk kan ju tro att alla i klubben är lika rubbade och sjuka som jag ;)

Så jag har tagit bort den nu... tror jag håller mig till lite mer städad musik i fortsättningen. Gäller ju att tänka på att vi faktiskt representerar en hel förening nu och inte bara oss själva. Sorry om någon tog illa upp.

jmkdavid
2009-03-16, 11:34
Gårdagens benpass blev långt. För långt faktiskt. Men det går nog att slimma ner lite när vi får mer rutin på att linda knän. Roligt var det ialf.

Emilio var som en solstråle :D Ta på pojken en dräkt och han förvandlas från en bitter tonåring till Tomas dileva... allt blir bara kärlek och plutti-nuttigt :D

Ska du lägga upp någon film coachahka?

Mr Katana... I´m coming for you tonight!

JSLK
2009-03-16, 12:16
Söndag 15/3 kl20,15-22,30
Så var det då dags att dra på sig lite utrustning.
Det kom 3 st utrustningskåta ynglingar + en lite febrig coach.
Magnum och Hans -Adam körde raw.
Jag hann bara komma in i lokalen och blinka en gång så satt dräkterna på plats.
Började med lätta böjar strax över godkännt.
Efter det så blev det lindning av knän för Tommy och David vilket bidrog en hel del till det långa passet.
Jag tycker att man bör kunna den konsten för att inte vara så beroende av andra.
Emil kommer under året att lära sig den ädla konsten även han.
Vikt vanan var lika med noll men jag vet att den kommer tillbaka ruggigt fort.
Vi avslutade med tunga utgångar och 1/2or.
Passet genomfördes med flaggan i topp.

jmkdavid
2009-03-16, 22:51
Förstår inte varför alla snackar så mycket skit om att det ska vara så svårt att köra in katana?! Jag kom ju ner på bröstet efter två set med kloss... sen pressade jag 180kg ganska lätt... ha ha ha, eller hur var det nu? :D

JSLK
2009-03-17, 15:47
Förstår inte varför alla snackar så mycket skit om att det ska vara så svårt att köra in katana?! Jag kom ju ner på bröstet efter två set med kloss... sen pressade jag 180kg ganska lätt... ha ha ha, eller hur var det nu? :D

Måste säga att jag inte känner nåt sug efter en Katana när jag sett Davids min igår.
Det såg ut som om han skulle föda en elefant genom urinröret.
Ändå var det på högsta klossen.
Katana tyget är ju som ett spännband. Det ger sig ju inte en mm.
Jag kanske nöjer mig med en Rage x eller en f6.

Adam gjorde fina lyft med furyn och Mr bic jobbade sig ner med sin fury tills axeln gav upp.Godkänt.

Emil och Magne kämpar på raw.

Jag tar det lungt i veckan med träningen men coachar desto mer.




Bra jobbat av alla igår.

jmkdavid
2009-03-18, 13:43
Måste säga att jag inte känner nåt sug efter en Katana när jag sett Davids min igår.
Det såg ut som om han skulle föda en elefant genom urinröret.
Ändå var det på högsta klossen.
Katana tyget är ju som ett spännband. Det ger sig ju inte en mm.
Jag kanske nöjer mig med en Rage x eller en f6.


Ha ha ha ja det var ju en ganska bra beskrivning. :D Det gjorde ont som fan måste jag dessvärre erkänna :em: Det kändes lite bättre i sista setet när jag försökte släppa på med lite fart. Att sega ner gick få fan inte. Funderar om jag inte måste lägga in något extra pass bänk bara för att knäcka in tröjan... annars kan det ju gå åt h-vete. Tänk om jag inte får till den förrän precis innan tävlingen? Inte bra. Eller ännu värre, om jag inte får till den alls.

Mark ikväll. Ska bli spännande. Det känns som det är lite "now or never" för sumostilen. Känns det inte som jag får till det någorlunda med utrustning ikväll så flippar jag ut. *gah!*

Tiger77
2009-03-18, 13:49
Jaru, Benny ibland är du som en nervsjuk appa;)

Tiger77
2009-03-18, 22:21
Fan vad skön träning tycker att alla gjorde det nästan lite för bra idag:)
Rygg är skoj när det stämmer för en å idag tror jag att det gjorde det för alla:hbang: Däremot är ju Chriminator aldrig nöjd, det räcker inte att man ökar man måste vara snygg oxå;):laugh:

jmkdavid
2009-03-19, 13:53
Passet igår var riktigt roligt. Framtiden ser ljus ut. Sumo känns bättre och bättre. Självklart finns det massor att jobba med men det kändes riktigt bra igår! Jag var hög som ett hus på endorfiner när jag kom hem, gör-skön känsla. :hbang:

mest imponerande var Emilios 4:a (raw, endast bälte) på 150 kg. Mäktigt. Tummens kronlyft på 300kg var inte heller illa.

Jag tycker dock Tummen börjar vara lite obehaglig. Det har liksom gått för långt med hans dyrkan av mig. Igår tränade han i ett par shorts där det stod namnet på mitt fighting-team på framsidan och mitt efternamn stort på röven. Känns lite stalker-varning. Tror ni mig inte ang shortsen? Film från passet kommer senare så då får ni se att det är sanning!

Förväntar mig en rapport från Chriminator ang dagens pass.

JSLK
2009-03-19, 15:18
Jag är så stolt över er.

Nu kör vi så här fram till NM.
Sedan får vi titta på bla markdräkter åt Tommy, Adam? (ska han gå över till SL eller?)+Emil.
+ att vi ska jobba på tekniken i mark för Tommy (efter NM)
Han är sjukt stark men hur länge håller en rygg med den bågen?
Vet av flera 300+ lyftare med liknande teknik och skulle vilja veta vad dom tycker.
Det kanske inte spelar någon roll?
Det svåra blir att hitta en dräkt som funkar.
David MÅSTE jobba hårt med att knäcka KATANAN som vi nämnt tidigare.
Minst 2 pass/vecka.
Mycket fin teknik i sumo marken efter en del dräktbyten.
Det visade sig att Centurion nxg super+ som inhandlades till Tommy funkade fint.
Något darrigt för David och Emil i böjen.
Där är ju Tommy ett föredöme.
Magne och Adam smyger omkring i kulisserna och suger åt sig info utan att vi märker det.
Kliver förmodligen fram rätt vad det lider för att överaska oss.
Patrik och Peter bänkar på i egen takt.
Provade Patriks Katana idag för att konstatera att strl 48 är för stor för min flickaktiga överkropp.

Jokkmokk kommer nog med följande personer till Kiruna

SL
Adam H
Emil H
(spännande fight mellan bröderna)
David S
Tommy "bic" L

Bänk
Peter A
Patrik N
Magne U

Domare
Christer H

Dogge21
2009-03-19, 15:55
Jag är så stolt över er.

Nu kör vi så här fram till NM.
Sedan får vi titta på bla markdräkter åt Tommy, Adam? (ska han gå över till SL eller?)+Emil.
+ att vi ska jobba på tekniken i mark för Tommy (efter NM)
Han är sjukt stark men hur länge håller en rygg med den bågen?
Vet av flera 300+ lyftare med liknande teknik och skulle vilja veta vad dom tycker.
Det kanske inte spelar någon roll?
Det svåra blir att hitta en dräkt som funkar.
David MÅSTE jobba hårt med att knäcka KATANAN som vi nämnt tidigare.
Minst 2 pass/vecka.
Mycket fin teknik i sumo marken efter en del dräktbyten.
Det visade sig att Centurion nxg super+ som inhandlades till Tommy funkade fint.
Något darrigt för David och Emil i böjen.
Där är ju Tommy ett föredöme.
Magne och Adam smyger omkring i kulisserna och suger åt sig info utan att vi märker det.
Kliver förmodligen fram rätt vad det lider för att överaska oss.
Patrik och Peter bänkar på i egen takt.
Provade Patriks Katana idag för att konstatera att strl 48 är för stor för min flickaktiga överkropp.

Jokkmokk kommer nog med följande personer till Kiruna

SL
Adam H
Emil H
(spännande fight mellan bröderna)
David S
Tommy "bic" L

Bänk
Peter A
Patrik N
Magne U

Domare
Christer H

Helt klart verkar det som om du är på väg att få igång något riktigt bra i JSLK! Pra joppat! Bra att du oxå inte är för snäll utan skäller på adepterna om de inte sköter sig. Bra teknik är grunden för att nå så högt som möjligt och då minimeras ju oxå skaderisken. Angående Tommys markteknik så är den förjävligt illa. Benen blir raka på en gång när han drar igång stången och påfrestningen på ryggen blir ofantlig, tyvärr en tidsfråga innan han drar sönder den om han fortsätter så. Kanske kan den ta lite mindre skada med dräkt men efter NLM bör vikterna i marken sänkas rejält och marken borde under en längre tid köra ståendes på en vikt för att lära sig att man måste sätta sig ned och använda benen mer och få fram höften. Jag lyfte själv som Tommy (fast värre) en gång i tiden men arbetade bort det mesta av det och då kom det betydligt mer vikter. Tommy är grymt stark och med bra teknik kommer han chocka många:thumbup:

jmkdavid
2009-03-19, 18:07
Jag är så stolt över er.

Vi är stolt över dig också. Tänk att en sådan gammal man fortfarande kan öka så bra :thumbup: ;)


Provade Patriks Katana idag för att konstatera att strl 48 är för stor för min flickaktiga överkropp.


Jag vill lägga in en kraftig protest för att du ens försökte köra med den! :D
Ska han tävla så får han väll knäcka in den själv, ingen lär ju kunna köra in min tröja åt mig *cry*

Apropå katana: Jag sket i bic-tric idag och skulle fortsätta jobba med tröjan. Jag hade en teori om att det kanske skulle kunna gå att töja den lite ialf i powerracket. Nu tror jag att min teori var fel. Till att börja med var det ju fan omöjligt att få på sig tröjan ordentligt själv. Tog på den, tog 20 min, drog och grejade och det kändes inte bra. Slet av den och började om. 20 min till typ innan den var "på" igen... sen en massa dragande.
Så fort jag klämt mig in under stången och började pressa så åkte den mot halsen kändes det som. Satt bara vid axlarna typ. Och jag kunde inte använda min teori i powerracket så bra. Vet inte hur djupt jag gick men det kändes som det definitivt var mindre djupt än högsta klossen. Min teori var att greppa stången hårt som fan och sedan börja rulla/dra den i läge samtidigt som man pressar armbågarna i läge och sedan börjar lyft så fort man kommit i läge. Kanske går med lite träning men det kändes inte optimalt och jag fick ha stopparna tokhögt för att lyckas.

För att sammanfatta: jag försöker nog aldrig mer knäcka in den här tröjan ensam. I fortsättningen ska jag se till att planera in det när någon annan är med.

JSLK
2009-03-19, 18:57
För att sammanfatta: jag försöker nog aldrig mer knäcka in den här tröjan ensam. I fortsättningen ska jag se till att planera in det när någon annan är med.

Ett stort no no att bängla med bänktröja ensamen.

jmkdavid
2009-03-19, 19:03
Ett stort no no att bängla med bänktröja ensamen.

Jo jag förstod nästan det. But a man got to do what a man got to do.

Vet inte när jag ska hinna köra annars. Idag är ju bästa dagen egentligen (långt ifrån det andra bröstpasset så jag hinner få vila + plus att bic+tric kan jag köra snabbare och lite mindre av = mer tid till tröjan) men jag måste ju till klubben och sparka mina elever i huvudet just den tid då ni brukar träna på torsdagar så det går ju inte. Kanske kan smeka upp Tummen i brygga och lura honom att hjälpa mig imorrn efter jobbet om han har tid... vi slutar lite tidigare imorrn....

JSLK
2009-03-20, 12:40
Till mitt harem
Eftersom alla behöver massor av hjälp när det ska bänkas med tröja föreslår jag att vi tränar på följande dagar.

Söndag bänk.( här går det åt folk till avlyft och kloss+passare)
Måndag Böj i powerracket (1 passare bakom)
Onsdag Mark eller bänk
Torsdag Bänk eller mark
( onsdag o torsdag beror på hur Tommy och David jobbar. prio 1 är att David kan få ihop 2 pass med tröja /vecka)
+meny lägger ni in efter eget tycke.

jmkdavid
2009-03-21, 08:43
Har fått lite bilder från tummen nu. Det är från tävlingen 31/1 2009. SL1. Jag kommer att lägga ut lite bilder då och då. vi börjar så klart med bilder på vår gulliga guru Chriminator! *popcorn*

jmkdavid
2009-03-21, 08:44
Mer på vår fine coachacha:

jmkdavid
2009-03-21, 12:12
Tommy Lindkvist
a.k.a Supertummen, Mr. Superstar, Mr Bic, Benny mm mm

jmkdavid
2009-03-21, 12:13
mer med supertummen

Tiger77
2009-03-21, 12:29
Hehe, Fult barn har många namn ;)

jmkdavid
2009-03-21, 12:56
Dave:
(alla bilder vi lagt ut och alla som kommer att läggas ut är ju tyvärr lite suddiga, fotografen var kanske inte den mest rutinerade... men det är bättre med suddiga bilder än inga bilder alls! ;) )

jmkdavid
2009-03-21, 13:02
Lite blandade bilder (bla "Emilio" som bänkar). Nästa gång kommer lite bilder på andra lyftare, publik och funktionärer.

Akoral
2009-03-21, 13:33
Fina bilder

jmkdavid
2009-03-21, 14:14
Akoral: Tack!

Här kommer fler:

jmkdavid
2009-03-21, 14:15
sista:

jmkdavid
2009-03-21, 21:28
Team Chriminators Tomtar tränar rygg på JSLK. 18e Mars 2009.

oPsj1_chfHE

Tiger77
2009-03-21, 22:11
Team Chriminators Tomtar tränar rygg på JSLK. 18e Mars 2009.

oPsj1_chfHE
Trevlig film men inga kronlyft på den!

jmkdavid
2009-03-22, 08:10
Trevlig film men inga kronlyft på den!

Nej inga korta kronlyft. Dom var med från början men redigeringen strulade så jag fick redigera om stora delar av filmen flera gånger.... till slut sket jag i att ta med det. Kanske lägger ut det senare... finns ju en hel del "bloopers" och flams från den träningen också... kanske lägger ut det också.

Tiger77
2009-03-22, 17:53
Är det träning runt 19 eller 20 i kväll?

JSLK
2009-03-26, 17:33
Det vankas en heldag framför 42" skärmen som är uppkoplad till datorn.
Hela haremet är inbjudet för att följa webbsändningen från U/J SM.
Vi kommer att hålla tummarna för alla våra lyftare från Norr.

Gruppindelning
Lördag juniorer
Damer
Start 09.00
Grupp 1 48 - 60 8 st
Grupp 2 67.5 – 75 7 st

Herrar
Start 12.00
Grupp 3 60 – 67.5 6 st
Grupp 4 75 8 st

Start 15.00
Grupp 5 82.5 9 st
Grupp 6 90 11 st

Start 18.30
Grupp 7 100 11 st
Grupp 8 110 - +125 6 st



Söndag ungdom
Start 9.00
Grupp 9 48 - + 82.5 Damer 8 st
52 – 56 Herrar 5 st
Grupp 10 60 - 67.5 Herrar 12 st

Herrar
Start 13.00
Grupp 11 75 – 82.5 12 st
Grupp 12 90 - + 125 10 st

jmkdavid
2009-03-26, 18:05
Eeeeh... jag är dålig på det här med gruppindelning. Vilka tider kör öjebyn-lyftarna egentligen? Dom är jag mest intresserade av att se... Speciellt degerman.

Man blir lite rörd... idag följde två invalidos med mig till gymmet enbart för att hjälpa mig att träna. Ingen av dom kunde köra själv men ändå kom dom dit. Bara för min skull. Det är så fint så jag nästan får en tår i ögat. Tack grabbar, det uppskattas verkligen ska ni veta! :thumbup:*cupid*

JSLK
2009-03-26, 18:56
Kan detta vara mr biceps elake tvillingbror som stal ryggraden av honom vid födseln.;)
Se och tag lärdom.
qqTN1hMYIP0&feature=channel

JSLK
2009-03-26, 19:05
[QUOTE=JSLK;3568074]Det vankas en heldag framför 42" skärmen som är uppkoplad till datorn.
Hela haremet är inbjudet för att följa webbsändningen från U/J SM.
Vi kommer att hålla tummarna för alla våra lyftare från Norr.



Herr Ungdom
Erik Degerman -82.5 (VR-försök i knäböj)
Viktor Renberg -90
Martin Morin -110

Herr Junior
Jonas Nilsson -75
Joel Nilsson -100
Kristofer Lundström -110

jmkdavid
2009-03-27, 16:58
Här kommer lite mer från ryggpasset den 18e mars 2009. Lite korta kronlyft och massa trams och flams.

BCf7DSoFRhw

JSLK
2009-03-28, 09:17
Det börjar synas att jag varit krasslig ett tag.

jmkdavid
2009-03-28, 22:12
Film från mitt ryggpass idag.

Finns fortfarande mycket att jobba med men jag är ändå jävligt nöjd med min insatts idag. Sumo börjar kännas bättre och bättre.

Hade skor på idag. Boxarskor med minimal sula. Visserligen blir lyftvägen någon millimeter längre men det kändes ändå bättre än att köra i sockar.

Körde RAW till 140. Sen dräkt på 160, 170, 185. Efter 3 lätta reps på 190kg höjde jag till 200 och fick iväg 2 reps (försökte på tre men bommade). Efter marken var jag ganska slut så då körde jag bara lite latsdrag och några slöa set biceps.

Första repetitionen på 200 kändes riktigt lätt. Lite irriterad över att jag slarvar med att dra bak axlarna i toppen och markera tydligt att jag låst ut (antar att jag snabbare får ned-signal på tävling om jag är tydlig med detta). Det är en detalj men ändå dumt att inte träna som jag tänkt köra på tävling. fick lite head-rush (blev yr) på första så fick stå och ladda lite extra innan andra repset. Andra repetitionen var mindre bra. kom ner lite snett och tog för lång tid på mig när jag greppade stången. Forcerade inte heller igenom hela lyftet utan "slog av på farten" i toppen när jag var säker på att jag hade den, vilket inte var bra. Kom som sagt lite fel och det kändes mer som ett "tokdrag" än ett tekniskt marklyft. Var därför helt slut och när jag dök för att dra trean var jag dels trött och kom fel på den också så det var inte ens nära att jag skulle få upp den. Men som sagt, ändå jäkligt nöjd. Känns som det finns en hel del kilon till om jag får bra "träffar".

sehYrawHnhs

Tiger77
2009-03-29, 00:22
Du är ju inte bara fet, du har ju lite power oxå;)
Tråkigt att jag har ångrat mej du får inte låna dräkten nå mer:naughty:

JSLK
2009-03-29, 11:36
Vilka kanonlyft.
Nu är det bara att nöta på singlar tyngre och tyngre.
Försök komma närmare stången med händerna innan du attakerar.
Tror på 220 till NM.

jmkdavid
2009-03-29, 16:13
Du är ju inte bara fet, du har ju lite power oxå
Tråkigt att jag har ångrat mej du får inte låna dräkten nå mer

Tack! Men nu ska du inte vara så snål med dräkten, vi tävlar ju inte ens i samma klass :)

Vilka kanonlyft.
Nu är det bara att nöta på singlar tyngre och tyngre.
Försök komma närmare stången med händerna innan du attakerar.
Tror på 220 till NM.

Tack och bock! Kändes som sagt riktigt bra. 200kg i första lyftet var riktigt lätt! Och trots att 2:an kändes som en dålig träff så var det inte SÅ svårt att få upp den.
220kg på NM hade suttit bra. Men jag tar inte ut något i förskott. Har fortfarande som mål att klara 210 i andra lyftet och sen får vi se vad som händer. Roligt som FAN att det börjar komma lite kilon i marken nu. Det är den manligaste och roligaste övningen enligt mig. Nu måste jag se till att få några lyckade pass i de andra grenarna också så man får lite självförtroende innan NM. Måtte tröj-jävulen visa mig nåd så jag åtminstone får nått godkänt lyft!

JSLK
2009-03-30, 06:46
Bra pass igår Söndag
Lite inspirerade av U/J SM så var det bra drag i bänkar rummet.
David fortsätter att försöka knäcka in Katanan vilket går sakta men säkert.
8 pass kvar vilket borde räcka.
Tommy har fortfarande ont i revbenen.
Emil markar med dräkt på allvar för första gången.
Det ser ut som sig bör så här första gången.
Jag körde första passet med nya Rage X st46 med mersmak.
170kg flög upp ett par gånger med lägsta klossen. (stor som satan i halsen)
Peter bänkar på och är stabil som vanligt.
NM nerverna börjar synas bland JSLKs lyftare.

JSLK
2009-03-30, 08:24
Döm själva
Helt sjuka vikter.
Trollkarlen David har lyckats igen.
Vi kanske ska hyra in David för utbildning i Jokkmokk.
Dock hänger en stor del av framgångarna på lyftaren själv. Glöm inte det.
Hängivenhet, envishet, lyhörd och dom rätta vinklarna.
TbvdGgyo_i0

jmkdavid
2009-03-30, 10:46
David fortsätter att försöka knäcka in Katanan vilket går sakta men säkert.

Det går extreeeeemt sakta tycker jag. får hoppas det släpper ordentligt snart. När den är inkörd blir den säkert jävligt bra men just nu är det bara trist att köra bänk. Men, men man får ha tålamod.

Jag körde första passet med nya Rage X st46 med mersmak.
170kg flög upp ett par gånger med lägsta klossen. (stor som satan i halsen)

Det såg pissenkelt ut. Tror du har valt för stor tröja. Kanske du borde ha kört en katana istället. tycker du borde ha bättre resultat i bänken än du har med tanke på hur stark du är RAW!

Döm själva
Jag är inte utbildad domare. Jag är inte ens rutinerad SL:are. Kameravinkeln är inte optimal kanske. Men jag kan verkligen inte förstå att den där blev underkänd! Helt sjukt! Tror domarna blev rädda för att det var världsrekord. Fan vad bittert. Jag tycker den är solklart godkänd. Borde fan ha tre vita lampor tycker jag det ser ut som! *gah!*

Vi kanske ska hyra in David för utbildning i Jokkmokk.
Tycker jag låter som en grymt bra idé! Det borde vi verkligen diskutera på allvar. Hade varit skitkul att ta upp honom/dom och köra ett läger/utbildning.

Jag kör INTE böj idag. Många orsaker. Kör imorrn direkt efter jobbet istället. Tommy blev lite sliten (fortfarande problem med revbenet) av träningen igår så han kommer inte heller ner idag. Ni behöver därför inte anpassa träningstid efter oss.

Kommer att köra "vanliga" utrustningsböj imorrn och förhoppningsvis lite utgångar för viktvanans skull. Kommer att testa tommys dräkt.

Tiger77
2009-04-03, 12:37
Fan vad jag ser fram emot Söndags träningen då får man ju börja köra på lite hårdare, mitt revben känns bättre och bättre så jag tror kanske det blir tröja då:)

JSLK
2009-04-03, 15:26
Emil är på g i marken.
PB 165kg.
16år 68kg
Bllz_SzlfVQ

JSLK
2009-04-03, 15:32
Premiär med dräkt och lindor.
2 månader sen sist.
Fy fan vad kroppen hinner glömma bort.
Kommer långsamt att stegra vikten.
gg3-gd-wDNk

jmkdavid
2009-04-03, 17:35
Vi sitter här på jobbet (jag och tummen) och är så jävla stolta över dig och emilio! Ni är grymma. :hbang:

Jag måste även tillägga att jag älskar att du låter som en formel-1-bil som blåser förbi när du böjer! ;)

På söndag syns vi. (Eller imorrn om någon vill haka på, jag ska köra mark då. Vi hamnade i ett långt möte på jobbet på torsdag och sedan hann jag i princip bara laga och äta mat innan den andra träningen skulle börja. Hör av er om ni vill ta en date).

Tiger77
2009-04-05, 14:15
Vilken tid kör vi i kväll, jag kan är som helst..

Tiger77
2009-04-06, 14:14
Nytt pb av Tummen(Första riktiga passet med nya dräkten)
cZF_MgqNayQ
David provar omsydd dräkt..På nytt Pb försök.
q1HU43QGBWA

jmkdavid
2009-04-06, 16:04
David provar omsydd dräkt..På nytt Pb försök.

Jag har böjt 190 tidigare. Tror det klippet finns kvar på min youtube-användare. Dock så var det nog lika tveksamt djup på det som det var på den här böjen. Skulle nog inte kalla 190 mitt tränings-pb... inte än ialf. Tror fan inte det var nog djupt. Men nästa pass kommer det!

Måste bara sluta fega och gå ner med lite fart. Sätta mig ner ordentligt och lita på dräkt och lindor.

Grymt att komma tillbaka från skada och ta nytt PB benny. Snyggt.

Tiger77
2009-04-06, 19:21
Benny och jag ska köra på onsdag kl 13.00.
Är Emil, Hasse, Magnum, Peter och Patrik intreserad att träna med oss då?
Vi kommer köra bänk då!

jmkdavid
2009-04-07, 11:59
Sjukt seg den här tråden börjar bli. Ingen "utomstående" har gjort ett inlägg sedan sida 3 typ.... börjar mer och mer likna klubben för inbördes beundran. Jag VET att det är fler än vi som läser... synd att det bara är vi som skriver.

David-Tajik
2009-04-07, 12:14
risig utgång på 220 och lite konstig nergång och ser ut att vara ¨löst lindat ändå ser det lätt ut :D

Tiger77
2009-04-07, 16:53
risig utgång på 220 och lite konstig nergång och ser ut att vara ¨löst lindat ändå ser det lätt ut :D

Jo jag håller med utgången är inte vacker, jag jobbar på det.
Det finns nog några kg till att hämta, och på min lindning finns mycke att jobba på oxå.
Så det kan nog bara bli bättre:)

JSLK
2009-04-08, 07:10
Filmsnuttar från den unge och den gamle.

Emil har styrkan men vågar inte trycka igenom hela vägen.
Men skam den som ger sig.

JbO-BmrAyso

Filmade sista lyftet.
Detta var första passet med markdräkten på länge.
Kändes lätt som en plätt.
Lunch vikt 97kg

cs-ce7iMQMw

Tiger77
2009-04-09, 15:11
Film från dagen träning.
0789cevxjs4

jmkdavid
2009-04-09, 21:13
Passet idag gick bra tycker jag. 190kg kändes pissenkelt för mig idag. Tog knappt emot. 200 failade jag på men det känns inte långt borta. Fick sämre vändning på den och blev jävligt störd när det knakade till REJÄLT i dräkten efter vändningen så jag stannade upp en millisekund och då var det stopp.

Tummens böjar såg tyngre ut idag än förra passet. Tror dräkten ger ganska lite för honom just nu. Han har blivit så spinkig så dräkten bara fladdrar på honom :D

David-Tajik
2009-04-09, 22:29
Angående emil, jag började också med bara dräkt utan lindor. men linda hans knän direkt det är inget att vänta på, han lär sig bara snabbare att komma i djup

Tiger77
2009-04-10, 02:34
Angående emil, jag började också med bara dräkt utan lindor. men linda hans knän direkt det är inget att vänta på, han lär sig bara snabbare att komma i djup

Han kör med lindade knän nu, han är på G:)

JSLK
2009-04-14, 16:21
Emil och Tummen ångar på.
2 träningsveckor kvar till NM.
Övriga gör fina framsteg.

MWmacnbFvN4&feature=channel

KdRksKVz1ks&feature=channel

a4Jsyo0Oj84&feature=channel

Tiger77
2009-04-15, 19:54
Idag gick inget rätt för mej:(
Men jag kommer igen längtar redan tills nästa pass;)

JSLK
2009-04-16, 13:52
Dätts maj boj*flex*

jmkdavid
2009-04-16, 16:57
Idag gick inget rätt för mej
Men jag kommer igen längtar redan tills nästa pass

Det visade ju sig att din tröja satt helt fel så det var ju inte så konstigt att det gick lite segt. Ingen panik dock... inför förra tävlingen hade vi ju ett minst lika dåligt pass (det pass vi körde när krille inte var med och vi tog tröjdragningstips av hasse) men det gick ju ganska bra till slut.

Du har ju ialf gjort bra lyft med tröjan så du vet ju att det går, själv har jag inte gjort ett enda riktigt bra lyft med nya tröjan och det känns ju mindre bra. Har räknat att jag kanske hinner pressa in tre till pass med tröjan innan tävling. Känns det fortfarande för osäkert efter det så får jag väll köra raw. *cry* Känns som en besvikelse eftersom det var pga mina storslagna planer i bänkpressen som jag beslutade mig för att gå ner till 75an till denna tävling.

Har ju lyckats gå och bli sjuk också... perfekt tajming. kan inte minnas att jag varit sjuk på minst ett halvår och så kommer det nu! Grattis. Tyvärr så får jag väll lov och erkänna att krille har rätt, det är inte direkt optimalt att försöka gå ner i vikt och träna hårt samtidigt - är helt övertygad om att det är pga det jag blivit sjuk.

Kör hårt i kväll (jag kommer inte dit, är som sagt sjuk och även om jag inte hade varit det så hade jag ju varit tvungen att träna tidigare pga den andra träningen på kvällen).

Tiger77
2009-04-16, 22:02
Det visade ju sig att din tröja satt helt fel så det var ju inte så konstigt att det gick lite segt. Ingen panik dock... inför förra tävlingen hade vi ju ett minst lika dåligt pass (det pass vi körde när krille inte var med och vi tog tröjdragningstips av hasse) men det gick ju ganska bra till slut.

Du har ju ialf gjort bra lyft med tröjan så du vet ju att det går, själv har jag inte gjort ett enda riktigt bra lyft med nya tröjan och det känns ju mindre bra. Har räknat att jag kanske hinner pressa in tre till pass med tröjan innan tävling. Känns det fortfarande för osäkert efter det så får jag väll köra raw. *cry* Känns som en besvikelse eftersom det var pga mina storslagna planer i bänkpressen som jag beslutade mig för att gå ner till 75an till denna tävling.

Har ju lyckats gå och bli sjuk också... perfekt tajming. kan inte minnas att jag varit sjuk på minst ett halvår och så kommer det nu! Grattis. Tyvärr så får jag väll lov och erkänna att krille har rätt, det är inte direkt optimalt att försöka gå ner i vikt och träna hårt samtidigt - är helt övertygad om att det är pga det jag blivit sjuk.

Kör hårt i kväll (jag kommer inte dit, är som sagt sjuk och även om jag inte hade varit det så hade jag ju varit tvungen att träna tidigare pga den andra träningen på kvällen).

Det blir nog bra tills nm, Vila du nu så ses vi på söndag när det är daxs för ben:)

Träningen i dag gick rätt bra, jag körde mark emilio knäböj å chriminator bänk.
Jag kände mej dock lite sliten, men provade på nytt tränings pb men misslyckades, hehe det kommer nog sitta på Nm i stället*flex*
Emilio ser bara bättre ut förvarje träning han kör, så det är kanon!
Chriminator är som vanligt snygg å trygg;)

JSLK
2009-04-17, 14:46
Så var det dags att förbereda sig för NM.
Truppen ser ut att bli något färre som vanligt när det drar ihop sig till tävling.
Positivt är att Tommys bror Andreas följer med och coachar grabbarna eftersom jag ska agera domare.

Hur ser det då ut med formen:

Tommy
Knäböj
Tommy har bra känsla i böjen med bästa farten av oss alla.
Här förväntar jag mig en regäl ökning mot senaste tävlingen.
vikter upp mot 230kg.
bänk
Lite trögt med att få till tröjan men när det väl är tävling så kommer han att persa.
Mark
Här kan allt hända
Kommer att köra raw.

David
Knäböj
Ett fint pers på minst 10-15kg om han bara vågar släppa på.
Bänk
??????????????????????????? (Inga förväntningar från min sida då han brottats med Katanan i flera veckor nu)
Det såg dock bra ut sista passet ner till plankan.
Mark
Jag räknar med ett liknande per som i böj.
David behärskar sumo stilen riktigt bra.
Det är bara ryggskadan som kan ställa till det.

Adam
Knäböj
Jag har inga förväntningar första tävlingen mer än ett resultat.
Bänk
Första tävlingen med tröja som han har anpassat sig väldigt bra till.
vikter upp mot 120kg är inte omöjligt.
Mark
Här kommer Adam att köra raw och skaffa sig ett resultat att jobba vidare på.

Emil
knäböj
Här kommer vi att se en rejäl ökning nu när dräkten är besegrad.
Han har verkligen hittat rätt dom 2 senaste passen.
Bänk
En stadig ökning med stabila stoppar.
Mark
Här blir det revanch från Jokkmokks tävlingen som enligt emil kändes lite misslyckad.
Har på träning dragit stabila 170kg.

Peter, Magne, Patrik har lyst med sin frånvaro på slutet så där törs jag inte sia.
Hoppas dom kan komma med som matchare.

Ca 3 pass kvar och jag vädjar till er att koncentrera er på ingångsvikter och inga pers.
Att bomma lyft 2v innan en tävling sätter sig negativt i signalsystemet.

Jag tror på er alla för ni har skött träningen strålande trots skador, mtrl och sjukdomar.

Make me stolt.:thumbup:

JSLK
2009-04-18, 12:16
Nästan godkänt djup.
Möjlig ingångsvikt.
Trägen vinner.

jPe114YbD-g

Tiger77
2009-04-18, 22:04
Ser bra ut för Emilio:)
Det är väl godkänt djup eller?
Man ser ju lyftet ner ifrån så det är nog djupare än det ser ut;)

EkarN
2009-04-18, 22:32
Å dräktböj som e så skoj*cupid*

jmkdavid
2009-04-19, 14:36
Så var det dags att förbereda sig för NM.
Truppen ser ut att bli något färre som vanligt när det drar ihop sig till tävling.

Vadå som vanligt? *rolleyes* Det har väll bara varit du och emil som tävlat tidigare?

Positivt är att Tommys bror Andreas följer med och coachar grabbarna eftersom jag ska agera domare.


Det är positivt som fan! tycker det är tråkigt som fan att du ska sitta som domare och inte kan hjälpa oss på tävlingen. Det hade varit en trygghet... men men, vi fixar det nog ändå.

Peter, Magne, Patrik har lyst med sin frånvaro på slutet så där törs jag inte sia.
Hoppas dom kan komma med som matchare.

Peter meddelade ju tidigare att han skulle vara borta två veckor och inte kunde träna. Dessutom jobbar han väll borta? Så jag tror och hoppas fortfarande att han kommer att tävla. Patrik kommer knappast att tävla. Magne kanske tävlar om vi vill att han ska göra det men eftersom han missat så pass mycket träning och det skulle bli hans första SL-tävling så kanske det är dumt om han går upp nu? Vad vet jag... det är upp till coach att bestämma.

Ca 3 pass kvar och jag vädjar till er att koncentrera er på ingångsvikter och inga pers.
Att bomma lyft 2v innan en tävling sätter sig negativt i signalsystemet.

Det är mycket snack om detta. Och att "spara sig till tävling". Både jag och tummen vet att det inte är bra att hålla på att faila hela tiden. Speciellt dåligt att göra det precis innan tävling. Som ursäkt kan jag bara komma med några undanflykter:
- När man kör RAW så har man så pass mycket pass bakom sig ändå så man kan känna redan under uppvärmningen ungefär vilka vikter "man har i kroppen". Denna rutin är vi inte ens i närheten av när det gäller utrustningslyft. Dessutom har vi bytt utrustning och/eller sytt om utrustning vilket gör att man egentligen inte har en aning om var gränserna går. Därför söker vi dom gränserna. För mig är det först de senaste 2 veckorna jag har börjat få ett humm om vilka vilker som kan tänkas bli ingångsvikter i böj och mark... i bänk är jag fortfarande ett frågetecken.
Jag kommer att koncentrera mig på ingångsvikter i böj och mark nu... i bänk har jag som sagt ingen koll så där blir det fortfarande att känna sig fram lite.
Visst, vi har kanske jagat max-vikter FÖR mycket. Men det är bara en av många saker jag tycker har blivit fel i träningen inför norrlands. Men nu är det bara att bita ihop och köra fram till tävlingen. Sen får vi väll analysera efteråt och ta lärdom av det vi gjort fel. Tänker inte gå in på allt jag tycker blivit fel nu, men räkna med en analyserande text i romanlängd efter tävlingen. ;)

Jag tror på er alla för ni har skött träningen strålande trots skador, mtrl och sjukdomar.

Tack. Jag tycker du har varit ett riktigt bra stöd för oss och det är skönt att du står ut med våra tokerier och ställer upp som du gör!

Make me stolt.
Vi ska försöka! Vi ska ge allt!

JSLK
2009-04-19, 16:17
Vadå som vanligt? Det har väll bara varit du och emil som tävlat tidigare?

Här är alla som varit licensierade under min tid.
Så det är inte bara jag och Emil som tävlat tidigare.
Nu kanske ni förstår varför jag vill att ni ska skynda långsamt.
Många av dessa har lagt av när det börjat gå lite tungt.
Kanske ni är annorlunda vilket jag tror och hoppas.


Peter Andersson 701206
Christer Högström 670429
Rickard Johansson 870901
Tobias Blomfeldt 871210
Freddy Långdahl 880602
Robert Koivumaa 890219
Jimmy Falk 901207
Nicklas Andersson 900401
Göte Westman 630505
Jonas Olsson 670228
Magnus Kvickström 750407
Christiffer Larsson 900219
Ros-Mari Kvickström 620705
Hannu Koivuma 660906
Mikael Lindberg 870302
Erika Larsson 800930
Emil Wiklund 891114
Jonnie Mattsson 900405
Emil Högström 930504
Magne Usitalo-Swärd 910207
Adam Högström 901123
Patrik Nilsson 710609-8911
Per Sundström 680509-8958
David Stenström
Tommy Lindkvist

Tiger77
2009-04-19, 16:37
Här är alla som varit licensierade under min tid.
Så det är inte bara jag och Emil som tävlat tidigare.
Nu kanske ni förstår varför jag vill att ni ska skynda långsamt.
Många av dessa har lagt av när det börjat gå lite tungt.
Kanske ni är annorlunda vilket jag tror och hoppas.


Peter Andersson 701206
Christer Högström 670429
Rickard Johansson 870901
Tobias Blomfeldt 871210
Freddy Långdahl 880602
Robert Koivumaa 890219
Jimmy Falk 901207
Nicklas Andersson 900401
Göte Westman 630505
Jonas Olsson 670228
Magnus Kvickström 750407
Christiffer Larsson 900219
Ros-Mari Kvickström 620705
Hannu Koivuma 660906
Mikael Lindberg 870302
Erika Larsson 800930
Emil Wiklund 891114
Jonnie Mattsson 900405
Emil Högström 930504
Magne Usitalo-Swärd 910207
Adam Högström 901123
Patrik Nilsson 710609-8911
Per Sundström 680509-8958
David Stenström
Tommy Lindkvist

Hur många av dom har gjort mer än 1 SL tävling?

JSLK
2009-04-19, 16:47
Vi tar denna diskussion på träningen.
20,10 ikväll

jmkdavid
2009-04-19, 18:30
SL är en tuff sport och den passar kanske inte alla. Det är dessutom svårt att veta vad man ger sig in på innan man har provat. Många blir nog förvånade när dom upptäcker att SL-träning skiljer sig en hel del från att gå på gymmet och köra lite disco då och då.

Om jag skulle räkna alla jag har haft stora förhoppningar för som kommit och gått i min dojo så skulle listan bli längre än så där. Tävling är inte för alla... oavsett sport.

Jag hoppas du inte har "dömt ut oss" redan utan ger oss en chans att göra dig stolt.

Jag vet känslan av att offra saker för sina elever och sedan bli "sviken"... men ge inte upp. Vi planerar att stanna i klubben länge till.

jmkdavid
2009-04-19, 22:40
Dagens träning.

Chriminator körde RAW-böj.
Emilio körde utrustnings-mark
Hasse, Dave, Tummen körde utrustningsbänk
Peter körde RAW-bänk.

Peter lät osäker på om han skulle tävla eller inte. Jag hoppas han hänger med och kör!

JSLK
2009-04-20, 06:30
SL är en tuff sport och den passar kanske inte alla. Det är dessutom svårt att veta vad man ger sig in på innan man har provat. Många blir nog förvånade när dom upptäcker att SL-träning skiljer sig en hel del från att gå på gymmet och köra lite disco då och då.

Om jag skulle räkna alla jag har haft stora förhoppningar för som kommit och gått i min dojo så skulle listan bli längre än så där. Tävling är inte för alla... oavsett sport.

Jag hoppas du inte har "dömt ut oss" redan utan ger oss en chans att göra dig stolt.

Jag vet känslan av att offra saker för sina elever och sedan bli "sviken"... men ge inte upp. Vi planerar att stanna i klubben länge till.


Är du verkligen bara 27år
Du är faan klok som få.
Känns skönt att alla satte sina bänkar igår
Speciellt du som har det jobbigaste tröjan.
Bra jobbat.

jmkdavid
2009-04-20, 21:06
Jag vill inte låta som en gnällspik... men vad tråkigt det var att komma till gymmet och se de gamla renoverade bänkarna. Så mycket jobb som lagts ner på att få gymmet snyggt och prydligt och så har dom satt olika färger på det nya "lädret" på bänkarna! ;)

Men om du också reagerade på det Krille och vill kasta ut någon bänk så vet du vem du kan vända dig till! ;)

jmkdavid
2009-04-22, 18:56
Jag, brummelisa och hans bror mr triceps tränade idag. Mr triceps skulle väll mest följa med som passera var det tänkt men han körde lite bänk oxå. han fick testa brummelisas tröja också och det såg riktigt bra ut!

Själv försökte jag köra bänk. Och det var som vanligt en katastrof.

Brummelisa körde mark. Han har bestämt sig för en ingångsvikt nu.

Ner till gymmet typ kl 13 imorrn. Förhoppningsvis är även Chriminator där då. Får se vad det blir för slags träning då. Brummelisa ska köra böj så då kan jag ju inte ha hans dräkt (tänkte marka). Kanske testar att köra mark i min egen böjdräkt en gång till annars hittar jag väll på något annat.

jmkdavid
2009-04-22, 21:48
Lite nostalgi.
Här kommer ett roligt klipp från december 08. Tummen skulle testa olika stance i marklyft. Det blev snedlastat som kuken på detta lyft.

QpXIM10_ERY

Tiger77
2009-04-22, 23:37
Det går inte alltid som man tänkt sej;)

jmkdavid
2009-04-23, 19:38
*Flublabla*

Charlotte körde böj idag. Fortsatte nöta ingångsvikten.

Jag körde mark.

Chriminator fluktade som den snusk-gubbe han är.

Kila nu ner till videobutiken, Die Hard finns nämligen på DVD.... och Bruceans budskap är enkelt... Yippikajej motherfucker, å ha en trevlig helg så kanske polletten trillar ner!

marst060
2009-04-26, 08:36
Dåligt med uppdateringar här, tränar ni inte uppe i lappmarken?

Fultjack
2009-04-26, 12:20
Ni som har kolll på killarna i Jokkmokk, hur går det för Rizzo och Emil Wiklund med träningen? Har hört rykten om att dom köttar på ganska bra.
har ni några resultat att dela med er av från dom? Ska nån av dom tävla snart?

I övrigt: lycka till på tävlingen boys :thumbup:

Tiger77
2009-04-26, 14:44
Dåligt med uppdateringar här, tränar ni inte uppe i lappmarken?
Det är full laddning inför NM:)

Ni som har kolll på killarna i Jokkmokk, hur går det för Rizzo och Emil Wiklund med träningen? Har hört rykten om att dom köttar på ganska bra.
har ni några resultat att dela med er av från dom? Ska nån av dom tävla snart?
I övrigt: lycka till på tävlingen boys :thumbup:

Emil ska tävla i finland på någon slags Mark tävling/uppvisning!(Det kan ha varit denna helg, vet inte riktigt)
Rizzo bygger på bra men jag vet inte om han ska tävla något snart.

Tiger77
2009-04-26, 14:46
Sorry grabbar Kan inte träna i dag, har lyckas att få en dunder förkylning..
Kan knappt se längre bara rinner i ögona å ur snoken sen huvudvärk på det :(

jmkdavid
2009-04-26, 18:07
Dåligt med uppdateringar här, tränar ni inte uppe i lappmarken?

Jo det är dåligt med uppdateringar nu. Det blir väll så inför tävling. Folk är fokuserade på det och så kanske man inte är så överdrivet intresserad av att dela med sig allt in i minsta detalj till sina motståndare ;)

Men jag lovar att det blir mer och bättre uppdateringar efter tävlingen.

Jag var ner tidigare idag och körde bänk med Hasse-Banan och mannen med en 70-talsmutta på bröstkorgen: Chriminator. Chriminator körde raw och körde först 3:or där han stegrade upp vikterna set för set. Sen gick han in och körde ettor och som avslutning skulle han köra lite kloss men det blev inte så mycket av det. Såg ut som han tog lite slut faktiskt (plus att han fegade lite och i princip körde med stopp på klossarna vilket jag aldrig sett honom göra tidigare).

Hasse-Nasse klagade på smärtor i axeln men såg ändå rätt stabil ut på sin ingångsvikt till tävlingen. Visst finns det saker att jobba med fortfarande men det ser lovande ut.

Jag körde några klossar för att arbeta mig ner till bröstet, sedan ettor med sinaler. tyngsta vikten som kördes på var :banned kg he he he

Ni som har kolll på killarna i Jokkmokk, hur går det för Rizzo och Emil Wiklund med träningen? Har hört rykten om att dom köttar på ganska bra.
har ni några resultat att dela med er av från dom? Ska nån av dom tävla snart?
Rizzo vet jag inte vem det är men gissar på Rickard J? Hörde att han hade problem med ryggen men sist jag bytte några få ord med honom så lät det som att det hade löst sig och att han kunde köra på hårt. Han lät dock inte så övertygad om att han skulle tävla på King Of Stones i Jokkmokk den 30e Maj (han är heller inte anmäld enligt hemsidan).

Lill-Wiken verkar närma sig 300kg raw i mark enligt honom själv. Tar han inte det innan han fyller 20 (?! tror jag det var) så säger han att han ska sluta träna helt, så vi håller tummarna för att det kommer upp snart och att han vill börja träna och tävla med SL-sekten, tror det hade varit jäkligt roligt att ha med honom i gänget. Han låter jäkligt laddad för King Of Stones och jag tror han kommer att göra bra ifrån sig där!

Misstänker att dom är in här och läser ibland så dom kanske kan svara själva iofs?

I övrigt: lycka till på tävlingen boys
Tack och bock. Kommer du att vara i JMK nått i sommar?

Mer info om King Of Stones finns på hemsidan http://www.styrka.jokkmokk.com/

jmkdavid
2009-04-26, 18:12
Sorry grabbar Kan inte träna i dag, har lyckas att få en dunder förkylning..
Kan knappt se längre bara rinner i ögona å ur snoken sen huvudvärk på det :(

Lite virus och skit stoppar inte dig Rocky-Bruce! Inte när det väl gäller! Till nästa helg är det full rulle igen... tänk bara hur bra det gick på Superstar-tävlingen och då hade du haft magsjuka...

Glömde ringa snubben ang vikterna/betalning i fredags. Påminn mig imorrn så löser jag det så vi kan dra iväg beställningen.

Ska gå och träna lite i dojon nu. det blir drop-kicks och back-flips upp på en tre meter hög mur samtidigt som jag skjuter maskingevär.

/Thunder

Fultjack
2009-04-26, 19:01
Kul att höra att det går bra för dom :thumbup: Med Rizzo menade jag såklart RIckard J så du hade helt rätt :)

Jag kommer mest troligt jobba i Boden i sommar så det kommer nog bli en sväng eller två förbi Jokkmokk då :)

marst060
2009-04-27, 09:19
Det är full laddning inför NM:)


Härligt, kör utav hevlete.

Jo det är dåligt med uppdateringar nu. Det blir väll så inför tävling. Folk är fokuserade på det och så kanske man inte är så överdrivet intresserad av att dela med sig allt in i minsta detalj till sina motståndare ;)



Lite hemlighetsmakeri piggar alltid upp. Det ska bli kul att se hur det går nu. Ladda sista dagarna och glöm inte att filma när ni krossar allt motstånd.

jmkdavid
2009-04-28, 07:55
Jokkmokks Allround-atlet numero uno Per Sundström tävlade på Athletic Umeå 2009 nu i helgen.

Per var med och tävlade i bänkpress i Jokkmokk (bästa pressen var 112,5 RAW och han tävlade i 75kgs-klassen om jag inte minns fel) nu senast. Han är även känd som en riktig konditionsfantom. Tror det finns filmklipp från Pers pressar i Jokkmokk på Christers youtube-användare om någon vill se det.

Här kommer hans resultat från Athletic Umeå 2009:

Per Sundström
Chins 12 reps
Dips 21 reps
hinderbana A 1.09,28
hinderbana B 1.09,80
Poäng totalt: 35
Placering: 13 (av 14 deltagare i den klassen).

jmkdavid
2009-04-28, 12:56
Kanske ska tillägga att Per inte tävlade för Jokkmokks Styrkelyftklubb... han valde att åka dit bara. Synd att han inte valde att tävla för klubben, det är alltid bra om man får lite "reklam" och syns. Vet att klubben hade ställt upp för honom om han hade velat. Ja ja, kanske nästa gång.

jmkdavid
2009-04-28, 13:01
Chriminator:
Behöver du några hjälpredor på pensio-SM? Har inte pratat med Tummen men jag ställer gärna upp och följer med om du vill. Är övertygad om att Tummen oxå vill följa. Vi är inte så bra på att linda knän men vi kanske kan hjälpa dig med andra saker?

Det hade varit roligt! Det är nog bra om du inte åker ensam, alltid kan vi hjälpa till med något så du får mindre "bagateller" att fokusera på och kan koncentrera dig på tävlingen! :)

JSLK
2009-04-28, 14:16
Behöver du några hjälpredor på pensio-SM?
Givetvis vill jag ha hjälp.
Det kan bli riktigt lärorikt för oss alla
Tackar.

jmkdavid
2009-04-29, 12:28
GRATTIS CHRIMINATOR PÅ 62-årsdagen!
Hoppas du får mycket tårta och presenter.
Tänk, snart får du gå i pension också, oj vad skönt!

jmkdavid
2009-04-29, 22:05
Extrem-lätt pass för mig idag. "Aktiv vila" skulle jag kalla det. Mest för att skicka lite blod genom musklerna.

lätta explosiva böjar och marklyft.

När Chriminator inte var upptagen med att kalla mig och tummen för "jävla psyk" så körde han raw-böjar.

Tommy vilade.

Ingen annan i teamet syntes till...

jmkdavid
2009-05-03, 10:07
4 Jokkmokkare ställde upp i Norrländska Mästerskapen i Styrkelyft 2009.

Tommy Lindkvist - Guld (Senior -82,5kg)
David Stenström - Guld (Senior -75kg)
Emil Högström - Silver (ungdom -67,5kg)
Adam Högström - Guld (junior -67,5kg)

Mer info (och filmer + bilder) senare... ska smälta det här lite först.

jmkdavid
2009-05-03, 10:22
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=4604324

Kort om NM i NSD. Några bilder. Bland annat är jag med på en bild.

Fultjack
2009-05-03, 10:28
Grattis killar :thumbup:

Lite mer info vore på sin plats. Antal deltagande? Vikter? osv ;)

här är korrekta url:en förresten: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=4604324 , den första funkade inte för mig iaf :)

JSLK
2009-05-03, 12:00
Som tävlingsansvarig i JSLK är jag mycket nöjd över framgångarna i helgen.
Eftersom jag själv agerade domare och speaker så var det enormt skönt att Tommys bror Andreas räddade upp hela tävlingen med att vara matchare åt grabbarna.
Dessutom hamnade alla i samma grupp vilket ökade på stressen speciellt under knäböjen.
Emil och Adam som inte lärt sig att linda vare sig sina egna eller andras gjorde att dom övriga drog på sig kramp i underarmarna.
Adam var bara sekunder från att bomma sin minut.
Trots allt väldigt lärorikt att klara sig på egen hand tycker jag så här efteråt vilket dom gjorde galant.

Knäböj
Adam 120kg. Tommy 205kg David 180kg Emil 155kg

Bänkpress
Adam 115kg Tommy 135kg David 135kg Emil 80kg

Marklyft
Adam 150kg Tommy 230kg David 180kg Emil 160kg

Andreas:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Dreaz
2009-05-03, 12:46
Tack själv! Det var en jättekul tävling, alla var taggade och gjorde bra ifrån sej. Alla ladsen imponerade stort!

Tack till dom andra som var med och tävlande oxå, ni var grymma hela högen!

jmkdavid
2009-05-03, 20:26
Ja va fan, det är väll lika bra att ta tjuren vid hornen och skriva av sig lite och analysera lite medan man har det färskt i minnet.

Norrlandsmästerskapen Styrkelyft 2009
Vägde in på 73,6 eller nått. tävlade alltså i -75

Har inte i minnet hur många lampor jag fick på de olika lyften just nu. Känns som det kvittar...

Böj:
180 kg - Bom, dåligt djup
180 kg - Bom, dåligt djup
180 kg - Godkänd

Bänk:
120 kg - godkänd
135 kg - godkänd
140 kg - bom, sänkning av stången

Mark:
180 kg - godkänd
202,5 kg - bom, inte ens nära
202,5 kg - bom, inte ens nära

Totalt: 495kg

Böjen:
Planen var att gå in på 190 men sänkte till 180 när jag såg vad de andra i 75an skulle gå in på. Mest sur på att jag lät mig påverkas så mycket av allt "bakom kulisserna" som jag gjorde. Har tävlat en hel del tidigare (men ej i SL) så jag hade inte räknat med det, men det här var ju något nytt. Det var inte så mycket att jag blev så "fladdrig" och nervös, det blev snarare så att jag hade svårt att tända till och fokusera när jag själv skulle in. Kändes inte som jag kunde få fram riktig "killer instinct". Jag och tommy fick ju linda Emil och Adam + att vi fick linda oss själva alla lyft. Andreas fick linda upp lindorna och försöka hålla koll på höjningar till nästa lyft + peppa oss alla, hålla oss med mat och vatten mm mm Kändes som vi hade för lite lindor så det blev lite stress med det. Ante fick stressa för att hinna linda upp lindorna.
1:a lyftet. Trodde klovarna skulle vara lika snabba som i Jokkmokk så därför var jag färdig med lindningen för snabbt. Lindade inte extrem-hårt men måste ha lindat för långt ner eller nått för min högerfot hade somnat innan jag gick ut på flaket. Kände mig inte nog taggad och fokuserad och gick tydligen inte djupt nog.
2:a lyftet var nog sämsta. Föll nog tillbaka till min tidigare stil med dålig fart och kom därför inte så djupt innan jag vände. Varken 1:a eller 2:a lyftet var tungt.
3:dje lyftet. Här kände jag helt plötsligt lite nervositet när stressen bakom kulissen blandades med att jag faktiskt kom på att jag måste skärpa mig för att inte bomma ut mig! :) Dåligt lyft. Fastnade lite mitt i lyftet innan jag kom upp. Högerlindan satt för långt ner och "höll fast" vadmuskeln så jag sträckte mig i bottenläget. Kändes så klart inte så mycket då, mest sedan när jag kallnat.

Bänk:
Valde 120 som ingång. En jävligt lätt vikt och jag visste att jag inte skulle komma ner perfekt med en sådan vikt men att jag ändå skulle få upp det oavsett var jag var tvungen att sätta ner stången. Gick som jag trodde. Fick lägga den lite längre ner mot magen än "en riktig press" men det kom upp lätt.
2:a lyftet 135 kg. Fortfarande för lätt för att få en perfekt träff och lyftet blev lite knökigt men kom ändå upp ganska komfortabelt.
3:dje lyftet. Funderade lite på om jag skulle försöka på 150kg för att försöka kvala till bänk-sm. Bära eller brista. Sket dock i det eftersom jag inte var nöjd med 135-lyftet och valde 140kg istället. Märkte att det var först här som jag kunde komma ner till bröstet som jag ville. Kändes oerhört lätt. Så lätt att jag nog slog av lite på pressen när jag var säker på att få den. Det gjorde att jag fick en liten sänkning på stången när tröjan slutade hjälpa. Stången kom upp men att sänka den under lyftet är inte tillåtet så jag fick den inte godkänd så klart.
Hade stirrat mig blind på bänken under uppladdningen. Det var den jag trodde skulle bli det svåra (hade inte trott det skulle gå så dåligt i böj och mark). Var mest fokuserad och laddad under hela tävlingen när jag skulle bänka. VÄÄÄÄÄLDIGT irriterande att domaren satt och viskade så man riktigt fick anstränga sig för att höra signalerna. Störde mig även på att det inte kom tydliga signaler alltid under tävlingen (gäller alla moment) när stången var redo och man fick gå in. Gillar heller inte när lyftarpodiet är blött (skurat). Skyller inget på det men påpekar det ialf.

Mark.
Skulle gå inte på 200. Gjort 2:or med det på träning. Sänkte ingångsvikten till 180 eftersom kroppen kändes som skit.
1:a lyftet 180 kg. Inga problem.
2:a lyftet höjde till 202,5kg (ville persa, hade 200 på förra tävlingen). Fanns inte alls i kroppen. Sumotekniken sitter inte i ryggmärgen och kommer jag fel så klarar jag inte heller av att kriga upp stången som jag känner att man ibland kan göra med "grislyft". Störde mig även på att stångjäveln inte låg still. Podiet måste ha lutat fruktansvärt mycket. En detalj visserligen, men störigt ändå.
3:dje lyftet. Samma sak. Miss. Har inte kollat så noga på filmen men tror jag dyker för mycket över stången istället för att skjuta röven rakt ner. kroppen kändes tom också.
En annan stor miss var att jag körde med min egen böjdräkt bakochfram. Har bara kört med den en gång tidigare. Annars har jag kört med Tommys. Trodde att min skulle vara bättre eftersom den är mindre och jag hade tappat ännu mer vikt nu. Jag hade fel, den var sämre.

Sammanfattning.
Förra gången tävlade jag i 82,5kg och fick 525kg totalt. Om man bortser från att detta var en annan viktklass så tog jag alltså inte pers i någonting. *cry*

Jag gick ner FÖR mycket i vikt och jag tror det tog mycket av styrkan. Ville gå i -75 för jag hoppades på att kvala till bänk-SM. När jag insåg att det nog inte skulle fungera så kändes det lite för sent att "vända på det" och gå upp igen. Dessutom skulle Tummen gå i 82,5an och jag ville inte möta honom.

Hade hoppats och trott på typ 200-?-210 i resultat.

Kan bara konstatera att jag är missnöjd men sugen på förbättring.

Nu har vi folk som tävlar men längre fram skulle det vara bra med fler knälindor, mer mark-"skor" och framförallt: MATCHARE! Folk som kan sköta knälindor och allt runtomkring och lyftarna kan göra det dom ska - fokusera på att lyfta. Skyller inte min dåliga prestation på det, det är bara en reflektion.

Utan Ante hade det absolut inte fungerat i helgen. Är så glad att han följde med! Utan honom hade det gått åt helvete. Tack igen ante!

Läste igenom vad jag skrivit och ser att det såg fruktansvärt negativt ut :) Allt är inte så negativt men jag vill ialf ta upp dom saker som kändes mindre bra. Det känns ialf skönt att kunna kalla sig Norrlansmästare i styrkelyft! Dessutom är jag glad att vi är ett sånt jäkla bra gäng nu! Det känns som framtiden ser ljus ut. Det gick ju bra för de andra också och jag är stolt och glad för det! Att Tommy lyckades vinna trots att han var så jäkla sjuk hela veckan är grymt. Nu kör vi vidare grabbar! Mot nya mål.

Kommer säkert på något mer senare men just nu får det räcka med detta monsterinlägg. ;)

bilder, filmer och förhoppningsvis lite analyser av de andras tävlingsprestationer kommer förhoppningsvis.

Tiger77
2009-05-03, 22:59
Bild 1 Jslk*flex*

jmkdavid
2009-05-03, 23:05
ha ha ha fan vad chrille ser ut att njuta när han får stå och hålla om dig tummen :laugh:

Tiger77
2009-05-03, 23:24
Amer & Tommy

Tiger77
2009-05-03, 23:26
ha ha ha fan vad chrille ser ut att njuta när han får stå och hålla om dig tummen :laugh:

Han är så mysig:)

Kommer mer bilder sen!

jmkdavid
2009-05-04, 13:58
Emil "Bad Boy" Högström.
Silvermedalj Ungdom 67,5 kg Norrländska Mästerskapen 2009
79oNDfOB95c

Tiger77
2009-05-04, 19:12
Emil "Bad Boy" Högström.
Silvermedalj Ungdom 67,5 kg Norrländska Mästerskapen 2009

Förstår Emilio att han blev lite irriterad när sången bara rullade för han, Men hans tävling i övrit var ju mycke lyckad:)
Jag hittade ett foto på mej på Luleå Ak hemsida, när jag lyfter mark:naughty:
Ok man kan ju säga att det är inte så vackert:laugh:
http://www.luleaak.se/html/galleri/galleri%20-%202009-05-02_Norrlandsmasterskapen_Kiruna/images/IMG_5168.jpg

Dreaz
2009-05-04, 21:33
Du är alltid vacker! Finns bilder på Adam & David oxå på deras sida.

Jag tycker att vi borde sätta en länk på jslk's hemsida till denna tråd så att folk lätt kan se vad som händer på tävlingsfronten?

jmkdavid
2009-05-05, 09:38
Jag tycker att vi borde sätta en länk på jslk's hemsida till denna tråd så att folk lätt kan se vad som händer på tävlingsfronten?

Det är ingen dum idé... fast då kanske vi inte kan sjuka oss lika mycket som vi gör nu.


Jag körde ett pass igår innan jobbet. Tänkte att det skulle vara ett lätt och lugnt pass men jag tycker jag fick slita ganska mycket trots lätt vikter.
Knäböj, helt raw (inte ens bälte)
- 4 uppvärmningsset
- 3*5 fullböj
- 3*3 utgång+grund böj
Benpress
- 2*8
Baksida lår sittande
- 3*12
Sittande vadpress
- 2*12 (kände av sträckning så avbröt)
Bamsecurl (ville känna lite pump i bic)
- 3*12

Kör nog likadant nästa vecka fast lägger till nått set här och där.

jmkdavid
2009-05-05, 17:55
Vad krävs för att vi ska gå upp i div2 i bänkserien? Måste vi vinna 3an eller är det dom två bästa lagen som flyttas upp?

Dogge21
2009-05-05, 18:06
Vad krävs för att vi ska gå upp i div2 i bänkserien? Måste vi vinna 3an eller är det dom två bästa lagen som flyttas upp?

De tre bästa lagen från varje serie går upp en division. De tre sämsta lagen flyttas ned så ni är med:thumbup:

JSLK
2009-05-06, 06:20
Saknar er mina små psykfall.
Nästa vecka kör vi väl tillsammans?
Böjen gick bra igår
Var upp på 285kg strax under 1/2böj * 3or
Ensamheten går inte underverk för motivationen för när jag lastat 300kg kl 21,30 var det bara jag och J Falk i lokalen.
Resultatet blev att jag bangade och lastade av allt.
Adam bygger beachkropp och Emil käkar tårta nu når han fyllt snöskoter.
David och mr bic jobbar kväll.
Körde med ragen i söndags vilket var hur kul som helst då.
Sedan har jag haft ont i nyckelbenet i ena axeln fram tills idag.
Var dock upp och vände på 200kg där jag provade med olika klossar.
Trots att många säger att nya ragen ska vara svår så trivs jag ännuså länge med att lyfta i den.
Strl 46 på en gubbe som är 180cm och väger ca 97kg.
Ikväll blir det mark i olika höjder.

JSLK
2009-05-06, 11:02
http://www.ustream.tv/channel/ec09-powerlifting

Direktsändning från Ylitornio

jmkdavid
2009-05-06, 13:51
Roligt att höra att vi är saknade... trots allt ditt snack om "ja på min tid... på hedenhös... innan hjulet uppfanns... då tränade jag alltid ensam... och det gick då SÅÅÅÅ bra" så tycker du ändå det är ganska trevligt att träna med psykfallen :hbang:

Jag tränade tidigare idag. Och lekte PT åt morsan. Hon ville komma igång med träningen igen så hon följde med så jag fick visa henne lite övningar. Jag övervägde att låta henne köra tunga utgångar och negativa böjar men jag avvaktar nog med det ett tag :laugh:

Själv körde jag först DE (dynamic effort) bänk. 5 set á tre reps. Har skrivit ett schema där jag kör ett ME (max effort) och ett DE dynamic effort pass på böj och bänk. Mark blir bara en gång i veckan (och inte ens det nu till en början, ska vila från mark någon vecka).
Sen körde jag axlar, bic och tric. Det var svinkul. Superset, dropset och allt möjligt skit för att pumpa in så mycket blod som möjligt i musklerna. Det var sköööönt. Och det syns att man har gått ner i vikt sedan man körde armar tidigare. Blodådror som inte varit synliga under hela vintern syns nu tydligt :thumbup:

Imorrn rygg.

Våra vikter och stänger blev skickade idag så har vi tur får vi det på fredag! Yeeeehaaa.

Nästa vecka blir det mys med gänget igen hoppas jag? På söndag ska jag köra bänk om någon är intresserad av att köra då?

jmkdavid
2009-05-06, 13:58
Förstår Emilio att han blev lite irriterad när sången bara rullade för han, Men hans tävling i övrit var ju mycke lyckad:)
Jag hittade ett foto på mej på Luleå Ak hemsida, när jag lyfter mark
Ok man kan ju säga att det är inte så vackert
http://www.luleaak.se/html/galleri/galleri%20-%202009-05-02_Norrlandsmasterskapen_Kiruna/images/IMG_5168.jpg

Ho ho ho vilken vacker bild! :Virro:laugh:
Benen är redan uträtade och stången har kommit en dm från marken! :laugh:
Notera även det udda greppet! Brett som fan och med tummarna på samma sida stången som resten av fingrarna he he he.
Och inte hade han magnesium på händerna heller... inte förrän sista lyftet. *screwy*
Du lyfter verkligen inte vacker.... men stark som Thunder är du!

marst060
2009-05-07, 13:41
Jag tränade tidigare idag. Och lekte PT åt morsan. Hon ville komma igång med träningen igen så hon följde med så jag fick visa henne lite övningar. Jag övervägde att låta henne köra tunga utgångar och negativa böjar men jag avvaktar nog med det ett tag :laugh:



Var snäll med mor, hon är gammal vettu.

jmkdavid
2009-05-07, 15:48
Var snäll med mor, hon är gammal vettu.

Jo jag är snäll. Hon var duktig. Måste bara få in rätt "tankesätt" i henne så hon inte går i samma fälla som alla andra äldre damer på gymmet.

Jag och Tummen körde ett turboryggpass idag. 25 min. Pust!

Jag körde även 5 set DE böj.

Superset och minimal vila gjorde ändå att vi han med mycket på 25 min. Det är skönt att hålla högt tempo! Tummen körde även mage.

Dessutom började vi på förmiddagen riva en vägg inne i hemgymmet. Jäklar vad stort det kändes när vi var färdiga! Mycket jobb kvar men det kommer att bli grymt! Imorrn eller i helgen måste vi städa upp lite (sparkade ner en gipsvägg så det ser ut som någon har kastat in en handgranat där nu) innan vi kan gå vidare med rivandet/byggandet.

Tiger77
2009-05-07, 17:08
Jo jag är snäll. Hon var duktig. Måste bara få in rätt "tankesätt" i henne så hon inte går i samma fälla som alla andra äldre damer på gymmet.

Jag och Tummen körde ett turboryggpass idag. 25 min. Pust!

Jag körde även 5 set DE böj.

Superset och minimal vila gjorde ändå att vi han med mycket på 25 min. Det är skönt att hålla högt tempo! Tummen körde även mage.

Dessutom började vi på förmiddagen riva en vägg inne i hemgymmet. Jäklar vad stort det kändes när vi var färdiga! Mycket jobb kvar men det kommer att bli grymt! Imorrn eller i helgen måste vi städa upp lite (sparkade ner en gipsvägg så det ser ut som någon har kastat in en handgranat där nu) innan vi kan gå vidare med rivandet/byggandet.

Det är skönt att få köra lite lätt ett tag har varit rätt sliten inför och efter Nm eftersom jag låg nerbäddad i en vecka före, men nu börjar jag hämta mej:)
Jo vårat hemmabygge börjar sakt ta form, ska bli skönt att kunna träna utan att tjorva med barnvakter och sånt..

Tiger77
2009-05-07, 17:10
Ho ho ho vilken vacker bild! :Virro:laugh:
Benen är redan uträtade och stången har kommit en dm från marken! :laugh:
Notera även det udda greppet! Brett som fan och med tummarna på samma sida stången som resten av fingrarna he he he.
Och inte hade han magnesium på händerna heller... inte förrän sista lyftet. *screwy*
Du lyfter verkligen inte vacker.... men stark som Thunder är du!

Det är ett grepp jag rekomenderar, jag har dragit 300kg i kronlyft med samma grepp:)

marst060
2009-05-07, 19:08
Coolt med ett eget gym... En spegelvägg, lite palmer, tights och poseringsolja... Det är som en dröm.

Tiger77
2009-05-08, 21:58
Coolt med ett eget gym... En spegelvägg, lite palmer, tights och poseringsolja... Det är som en dröm.

Kanske det blir så*drool*
Men gymmet är igentligen ett bygge för att vi jobbar 3 skift och har familjer, så man har inte alltid så mycke tid över..
Våran huvudsakliga träning kommer forfarande ske nere på Jslk, med våra andra lagkamrater:)

jmkdavid
2009-05-09, 00:56
Kanske det blir så*drool*
Men gymmet är igentligen ett bygge för att vi jobbar 3 skift och har familjer....

....Och för att tommy gillar att träna naken men inte får göra det på JSLK för krille :laugh:

(skämt åsido....+1 på det tummen skrev)

marst060
2009-05-09, 15:22
Fick ni grejerna i fredags? Lite bilder kanske? Med kläderna på helst.