handdator

Visa fullständig version : Uteställe i Malmö som spelar metal?


RavenFrost
2009-02-09, 17:53
Ska tillbringa en weekend i Malmö om ett tag.
Undrar därför om det finns något ställe där man kan dricka alkohol och lyssna på metal? :hbang:

qwerty1
2009-02-09, 17:57
Inget sådär jag nu kom o tänka på.. men tror du hade hellre varit på KB(Kulturbolaget) än exempelvis Etagé.

RavenFrost
2009-02-09, 18:00
Ja, jag är helt okänd i Malmö... Så alla tips är välkomna! :)

qwerty1
2009-02-09, 18:07
Rör dig mot Möllan. Sjukt härliga ställen och mer alternativa folk än in mot centrum. Ha kul!

Pudzianovski
2009-02-09, 19:10
Duger det inte med schlager och disco?

PowPow
2009-02-09, 19:19
Vilken helg?

Det känns som om metal-scenen i Malmö är ganska obefintlig för tillfället, faktiskt.

Ostknäcket
2009-02-09, 19:22
Vilken helg?

Det känns som om metal-scenen i Malmö är ganska obefintlig för tillfället, faktiskt.

Precis, om man inte vill gå till arena 305 och i nyktert tillstånd lyssna på gymnasie metal-band. ^^

Jag klagar dock inte, jag gillar inte metal.

PowPow
2009-02-09, 19:26
Precis, om man inte vill gå till arena 305 och i nyktert tillstånd lyssna på gymnasie metal-band. ^^

Jag klagar dock inte, jag gillar inte metal.

Haha, ja.

Och jag klagar inte heller. Har nog aldrig varit lyckligare :D

Men om TS kan ange vilken helg han ska komma ner så ökar nog oddsen för tips lite iaf.

billmaier
2009-02-09, 19:40
Fan om man går ut på krogen så orkar man nog inte lyssna på metal. Då är det eurodance som gäller :hbang:

Mescreant
2009-02-09, 19:42
Men om TS kan ange vilken helg han ska komma ner så ökar nog oddsen för tips lite iaf.

Bra diss, hater.

PowPow
2009-02-09, 19:45
Bra diss, hater.

huh?

RavenFrost
2009-02-09, 20:21
Vilken helg?

Det känns som om metal-scenen i Malmö är ganska obefintlig för tillfället, faktiskt.

Ska vara i Malmö 24-26 april.
Hade varit skoj med ett metalplace, finns tyvärr inga sådana ställen här i lilla Strömstad.


Men om TS kan ange vilken helg han ska komma ner så ökar nog oddsen för tips lite iaf.

Hon, om jag får be :)

PowPow
2009-02-09, 20:39
Ska vara i Malmö 24-26 april.
Hade varit skoj med ett metalplace, finns tyvärr inga sådana ställen här i lilla Strömstad.



Hon, om jag får be :)

Ah, hon, såklart. Förlåt /=

Bästa tipset är väl att hålla utkik efter konserter. Nattklubb efter konsert brukar ju vara lite inspirerat av bandet som spelat.

qwerty1 nämnde kulturbolaget, och det kan kanske funka. Satyricon spelar veckan innan du ska ner ju :D
Fast jäkligt tveksamt att något metalband skulle bokas en fredag eller lördag.
kulturbolaget.se i alla fall.

Debaser.se också (Malmö -inte slussen eller medis) . Fast samma sak gäller väl där.
Kan nog ändå vara värt att hålla utkik när det närmar sig och alla bokningar är klara.

Annars vet i tusan alltså /= Ingen metalstad direkt.

RavenFrost
2009-02-09, 20:56
Tack för tispen! :) Får hålla lite utkik då.
Skulle det dyka upp något så skriv gärna en rad :)

ahl-
2009-02-10, 01:19
håller med PowPow! Prova Debaser. Bra tryck ibland!

14K
2009-02-10, 01:29
Tack för tispen! :) Får hålla lite utkik då.
Skulle det dyka upp något så skriv gärna en rad :)

Asså KB (Kulturbolaget) är väl det ända jag kan komma på som spelar sån musik, alla andra "klubbar" spelar bara en masssa yo yo musik och kasst musik.

PowPow
2009-02-10, 01:32
Asså KB (Kulturbolaget) är väl det ända jag kan komma på som spelar sån musik, alla andra "klubbar" spelar bara en masssa yo yo musik och kasst musik.

Fast nu yrar du ju bara.

PowPow
2009-02-10, 01:41
Kanske ska förtydliga vad jag menar.

För det första spelar inte ens KB metal. Det var väl en period för 20000 år sedan då de fortfarande var ett utpräglat rockställe. Men den tiden är ju ganska mycket förbi. Nu är det mer poporienterat, och även om rocken fortfarande har sin plats där så har inte metalen det (hade den någonsin det? vill minnas att mascot på möllan var enda stället man regelbundet kunde höra metal på helgerna). Bortsett från vissa konserter då såklart, men det gäller väl mer eller mindre alla ställen.

Sen spelar inte resten av klubbarna i Malmö Yo Yo-musik. Om det är hip hop du menar så är det väl snarare brist på hiphopklubbar. Babel och Debaser är två exempel på klubbar som spelar musik i samma linje som KB, till exempel. Pop/Rock/Indie/Elektro. Lite beroende på vem som står i båset och vad det är för någon klubb just den kvällen.

CiCoro
2009-02-10, 03:53
Mascot = juggar endast nuförtiden..Bor 1 min därifrån, det enda man ser är juggar!
KB = ingen metal! knappt rock nuförtiden, någon sorts lame pop..
debaser har en del "rock-folk"..i helgen var det en del hiphop på babel iaf..

14K
2009-02-10, 10:49
Fast nu yrar du ju bara.

Kan stämma, inte varit ute på länge.. tappat hoppet om "uteställen" i malmö.

PowPow
2009-02-10, 12:16
Kan stämma, inte varit ute på länge.. tappat hoppet om "uteställen" i malmö.

Klubbscenen är ju hur bra som helst nu! Det gäller bara att ha rätt musiksmak :D