handdator

Visa fullständig version : Vilken mp3-spelare för träning?


Brownboy
2009-02-08, 14:47
Hej hej!

efter ett lååångt uppehåll från träningen pga många olyckliga händelser ska jag nu ta upp min träning igen om en månad och funderar på att inskaffa mig en ny mp3.

kommer mest ha den när jag är på gymmet och pumpar ~3ggr/veckan, och även när jag är ute och promenerar eller joggar en stund som jag tänkte göra ~2ggr/veckan.

Har kollat runt lite på olika på nätet och några jag funderar på är ipod nano (4g), ipod nano (3g) ,ipod shuffle och creative zen stone/stone plus. Kanske någon här som har tips på andra bra spelare när man tränar eller synpunkter på dessa jag funderar på?

Ett måste är att det ska finnas bra armband man ha den i. Vill helst inte ha den i fickan när jag tränar. Pajjade min förra med att släppa ner en hantel på den :). Dessutom är det väl smidigare om man joggar med.

Har kollar lite på apples hemsida och dem har en massa armband, men folk verkar klaga på att man måste ha väldigt smala armar för att kunna använda dem.

Alla synpunkter på spelare som man kan ha på gymmet (helst då med passande bra armband) är välkommna!

Ha det!

sunkan
2009-02-08, 14:55
jag använde en ipod shuffle när jag tränade förut innan den gick sönder och jag tycker den är alldeles klockren. Kan vara lite störigt till en början att inte ha display men det gör inget när man är van.

coxie
2009-02-08, 15:01
Håller helt klart med om iPod Shuffle, klockren när det gäller träning.

victor_n
2009-02-08, 15:19
Jo en liten shuffle är nog det bästa valet, så kör man med ett sånt där armbands hållare. (om man inte har byxfickor)

Nordenator
2009-02-08, 15:54
shuffle 2nd generation. hatar iTunes, men spelaren i sig är rätt smidig om man bortser ifrån att den inte verkar ta flac.

samme11
2009-02-08, 16:02
Vill också ha armband eller dyl, finns det till Touch?

sonicc
2009-02-08, 16:12
Mobil + bluetooth stereo headset = :hbang:
Väldigt smidigt tycker jag då va :)

sunkan
2009-02-08, 17:06
Jo en liten shuffle är nog det bästa valet, så kör man med ett sånt där armbands hållare. (om man inte har byxfickor)

eller så använder man funktionen som spelaren har och bara klämmer fast den som en klädnypa i tröjan eller vad som helst.

Kimball
2009-02-08, 17:06
shuffle 2nd generation. hatar iTunes, men spelaren i sig är rätt smidig om man bortser ifrån att den inte verkar ta flac.

winamp plugin för överföring av låtar ftw.

Nordenator
2009-02-08, 17:51
winamp plugin för överföring av låtar ftw.

Eller ny firmware.. ska försöka hitta något som utesluter plugins till mediaspelare och dessutom tillåter flac. Rockbox eller vad det heter stöder inte shuffle.

Nordenator
2009-02-08, 18:00
Närmaste jag hittade var ett foobar-plugin som konverterar flac till lame mp3 då man för över skiten. Inte riktigt vad jag sökte men det spöar väl iaf iTunes.

edit:
http://yuo.be/ipod.php

Nordenator
2009-02-08, 18:24
Närmaste jag hittade var ett foobar-plugin som konverterar flac till lame mp3 då man för över skiten. Inte riktigt vad jag sökte men det spöar väl iaf iTunes.

edit:
http://yuo.be/ipod.php

Encoder: lame.exe
Parameters: -S --noreplaygain -V 0 --vbr-new - %d
Extension: mp3

Skapar söta v0'or av alla flacar du syncar ipoden med. Fungerar bra. Slå av att iTunes startar med inpluggning av shuffle om ni inte redan tagit bort det. Fungerar prima.

Kryss
2009-02-08, 18:42
Foobar är fantastiskt, ipod pluginen må vara lite primitiv men man slipper iallafall iTunes.

Brownboy
2009-02-08, 18:54
Vill också ha armband eller dyl, finns det till Touch?

Japp, det finns flera sorters armband för touch.
Googla bara på det så hittar du en hel del.

Det lutar nog åt en shuffle (2nd generation) just nu iaf.
Ska bara försöka hitta ett okej armband med.

Litecore
2009-02-09, 03:08
Sandisk Sansa Clip 2/4 GB ? :) kostar runt 400 kr och uppåt (och snyggare än shuffle, imho)

http://www.infosyncworld.net/resources/products/sandisk/sandisk_sansa_clip_4gb_i00.jpg

fetochdryg
2009-02-09, 06:03
Cowon iAudio 7! Spöar allt jag haft, för att inte tala om ljudet som är absolut världsklass så länge du köper ett par hörlurar som gör de rättvisa.. Finns armband till den med som jag använder mig av :)

Piranha
2009-02-09, 08:47
Jag skulle säga ipod shuffle men den passar sig bäst för folk som bara pumpar 2ggr/v så jag får säga creative stone då.

CrazyJoeDavola
2009-02-09, 08:59
Creative Zen Stone Plus.

ThisIsTheOne
2011-03-04, 10:37
Bumpar en tråd med anledning av att jag är villrådig.

Kravspec:

* Liten, tålig MP3-spelare (ljudkvalité närmast irrelevant) med bra fäste
* Tåliga hörlurar som inte ramlar ur öronen

Nån med egna erfarenheter och tips?

Hennish
2011-03-04, 11:50
Bumpar en tråd med anledning av att jag är villrådig.

Kravspec:

* Liten, tålig MP3-spelare (ljudkvalité närmast irrelevant) med bra fäste
* Tåliga hörlurar som inte ramlar ur öronen

Nån med egna erfarenheter och tips?

Den nya iPod Nano (Sjätte generationen) är liten, har touchscreen, har mycket utrymme och har en inbyggd klämma för att fästa på byxor/tröja/whatever.
Tålig vet jag inte, men den är då liten och smidig, samt att man får plats med mycket musik på den :)

En till grej är att den har inbyggd stegräknare om man nu gillar sånt.

rooz
2011-03-04, 11:54
Bumpar en tråd med anledning av att jag är villrådig.

Kravspec:

* Liten, tålig MP3-spelare (ljudkvalité närmast irrelevant) med bra fäste
* Tåliga hörlurar som inte ramlar ur öronen

Nån med egna erfarenheter och tips?

Kan nästan skänka dig min Shuffle. Dock bara !GB, men vad jag vet så får man in minst 2 raubtierplattor:naughty:

ThisIsTheOne
2011-03-04, 13:06
Den nya iPod Nano (Sjätte generationen) är liten, har touchscreen, har mycket utrymme och har en inbyggd klämma för att fästa på byxor/tröja/whatever.
Tålig vet jag inte, men den är då liten och smidig, samt att man får plats med mycket musik på den :)

En till grej är att den har inbyggd stegräknare om man nu gillar sånt.

Tack, bra tips. Jag har dock redan en iPod Nano, men är tämligen säker på att jag skulle förstöra den i gymmet. Behöver nåt som tål stötar och fukt (även hörlurar, redan förstört flera par).

Kan nästan skänka dig min Shuffle. Dock bara !GB, men vad jag vet så får man in minst 2 raubtierplattor:naughty:

Du är en godhjärtad ung man du. *kissass*

JJOHANSSON
2011-03-04, 13:48
Svarade på en gammal tråd. -.-

MAXX
2011-03-04, 15:27
Sandisk Sansa Clip 2/4 GB ? :) kostar runt 400 kr och uppåt (och snyggare än shuffle, imho)

http://www.infosyncworld.net/resources/products/sandisk/sandisk_sansa_clip_4gb_i00.jpg

Den har jag kört på i ett par år nu. Ganska opti för en gym-mp3. Liten, billig-slit-och-släng, bra clips.

Angel
2011-03-15, 17:35
Lånar denna lite.

Tips på en bra mp3 som påminner om ipod nano?
Har redan avverkat två av dessa och ja tyckte inte itunes var så smidigt.

Angel
2011-03-15, 17:36
eeh, ja menar shuffle tror ja? Den lilla iallfall...som är som en klämma.

Whoopie
2013-01-09, 11:12
Bumpar istället för att göra en ny tråd, behöver en ny mp3.
Inte för dyr och med radio, tacksam för snabba svar :)

grisbil3n
2013-01-09, 11:27
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/musikspelare/mp3-spelare/sandisk-sansa-clip--p91663

mikaelj
2013-01-09, 11:52
SanDisk Sansa Clip+.

http://the-gadgeteer.com/wp-content/uploads/2009/10/sansa-clip-8.jpg

Stöd för extra minneskort, upp till 32 GB microSDHC. Haft en i flera år. Klämman är väldigt praktisk att sätta i halsbandet eller liknande. Helt OK batteritid, ca 12h.