handdator

Visa fullständig version : jägarexamen via internet?


stargate
2009-02-08, 10:11
Jag funderar på att ta jägarexamen och har kikat en del på denna sidan:
http://www.e-jakt.se/

vad tror ni om det? verkar det vara en seriös sida?

Bergtronic
2009-02-08, 10:23
Sidan kan säkert vara seriös men upplägget känns rätt onödigt. Skulle rekommendera att köpa jägarförbundets böcker inklusive studiehandledningen. Då har man allt man behöver för att läsa på distans utan att behöva lägga upp 2k extra för någon e-tjänst. Det går utmärkt att lära in teorin själv på kammaren med dessa böcker, har flera kompisar som gjort så. Får du frågor kan du ställa dessa på något jaktforum och få gratis svar där. Skjutövningarna kan du ju ändå inte göra på nätet så jag skulle inte rekommendera denna tjänst. Har ingen erfarenhet av den dock.

Lycka till!

stargate
2009-02-08, 11:11
Sidan kan säkert vara seriös men upplägget känns rätt onödigt. Skulle rekommendera att köpa jägarförbundets böcker inklusive studiehandledningen. Då har man allt man behöver för att läsa på distans utan att behöva lägga upp 2k extra för någon e-tjänst. Det går utmärkt att lära in teorin själv på kammaren med dessa böcker, har flera kompisar som gjort så. Får du frågor kan du ställa dessa på något jaktforum och få gratis svar där. Skjutövningarna kan du ju ändå inte göra på nätet så jag skulle inte rekommendera denna tjänst. Har ingen erfarenhet av den dock.

Lycka till!

Ja det låter faktiskt bättre det du säger, tack för tipset. Jag undrar bara vad du menar med "inkl studiehandledningen". Är det en speciell bok?

Bergtronic
2009-02-08, 11:24
Studiehandledningen är en av böckerna som ingår i serien. Den innehåller instuderingsfrågor och läsreferenser till de andra böckerna.