handdator

Visa fullständig version : Mot bättre vetande

Lellan
2009-02-08, 00:28
Jepp. Alla gör vi saker, mot bättre vetande. Vi vet att vi borde/inte borde men... tja, ibland vet jag faktiskt inte vad som hindrar en att välja "rätt".

Lathet, självdestruktivitet, bristande tilltro till sitt förnuft, rädsla för att lyckas, man vill känna att man lever, livs/dödsångest.. tja, nåt sånt kanske, beroende på vad.

Men puckat.. å ändå... gör man det. Märkligt.

Gör du något du vet med dig skulle vara mer konstruktivt om du gjorde tvärt om? Vet du varför du gör det? Eller varför du undviker att göra det du tror skulle fungera bättre?

Mickeee?
2009-02-08, 00:36
Jag tänker för mycket i snygga tjejers sällskap...försöker att inte göra det men det är inte alltid lätt ;)

Andy.da.wohoo
2009-02-08, 00:40
Ja det finns saker jag gör eller rättare sagt inte gör som jag hade kunnat göra annorlunda för att få min värld att ljusna upp kraftigt. Anledningen till att jag gör "fel" skulle jag kunna tänka mig bero på dåliga tidigare erfarenheter inom det.

olander08
2009-02-08, 00:46
Ja, det händer att man gör saker som är sämre i det långa loppet för att det bär med sig kortsiktiga vinster. Vinster som är ibland betydligt sämre än förlusten i det långa loppet.

Det blir helt klart en prioriteringsförmåga, men jag anser att de besluten jag tar alltid är det bästa baserat på den informationen/målet jag har.

Ignatius72
2009-02-08, 09:09
Många val man gör, kanske de allra flesta är inte så fruktansvärt genomtänkta utan följer snarare handlingsmönster man brukar ha. Destruktiva människor har destruktiva lösningar och dysfunktionella människor producerar ofta dåliga lösningar. Ibland så har de förvisso bra lösningar men då saknas orkar att driva igenom det. Genrellt sett alltså.

Lellan
2009-02-08, 18:33
Haha, jag var inte full eller så, bara ovanligt introvert och hade just "bestämt" mig för att nog bli brun i sommar... bara så ni vet, djupet på "djupet" av frågan. :D

Har verkligen analyserat varför jag vill välja en lite djupare naturligare bränna än vad jag tycker är försvarbart, istället för att lita till bus mer. Återkommer när analysen är klar.

Pöss.. /Blekfisen