handdator

Visa fullständig version : Att äta på kvällstvisten.

Parden Gökbo
2009-02-07, 00:22
Hejsan.

Har nu gymmat i cirkus 6 månader snart och senast 2 veckor tillbaka så har jag ändrat kosten totalt och när jag äter så äter jag minst 6 gånger om dagen.

Min fråga lyder så att efter middagen, möjligtvis en tio min, en kvart innnan man går och lägger sig att äta Keso och dricka rent protein?

young_george
2009-02-07, 00:28
Varför äta 6 gånger om dagen?

Din fråga är ingen fråga. Vad är det du undrar?

Parden Gökbo
2009-02-07, 00:33
Varför äta 6 gånger om dagen?

Din fråga är ingen fråga. Vad är det du undrar?
Kanske var lite luddigt.

*Frukost
*Mellanmål
*Lunch
*Mellanmål
*Middag
*Och möjligtvis nåt efter.

Frågan är att går det att äta, dricka nånting innan man lägger sig tex. Keso, protein etc..? Eller är det helt åt helvete?

jaosef
2009-02-07, 00:35
Hejsan.

Har nu gymmat i cirkus 6 månader snart och senast 2 veckor tillbaka så har jag ändrat kosten totalt och när jag äter så äter jag minst 6 gånger om dagen.

Min fråga lyder så att efter middagen, möjligtvis en tio min, en kvart innnan man går och lägger sig att äta Keso och dricka rent protein?

Keso kan vara en bra proteinkälla innan man går och lägger sig då det innehåller långsamt protein som verkar anti-katabolt under längre tid.
Vet inte vad det var för proteinpulver du har, men om det är kasein så är det ett långsamt protein och då lämpligt att ta innan du går och lägger dig.

Frågan är att går det att äta, dricka nånting innan man lägger sig tex. Keso, protein etc..? Eller är det helt åt helvete?
Du kan absolut äta någonting innan du går och lägger dig. Det finns det nog i vanliga fall endast fördelar med.

young_george
2009-02-07, 00:35
Nej, det är inte helt åt helvete. Men om du redan fått i dig dagens proteinbehov på dina 6 första mål så är det mest bara extra energi åt kroppen.

ChrisDEFC
2009-02-07, 00:40
Nej, det är inte helt åt helvete. Men om du redan fått i dig dagens proteinbehov på dina 6 första mål så är det mest bara extra energi åt kroppen.

då kommer ju en följdfråga om du vill gå upp i vikt, ner i vikt, står still i vikt? oavsett om du tränar så tror jag bara det är positivt med långsamt protein före sänggående oavsett om du ska ner i vikt eller upp i vikt sen är bara frågan hur mycket du bör äta resten av dagen. ska lägga mig om en timme och drog precis i mig en proteindrink med kasein och vassle samt en banan (jag vill upp i vikt).

Parden Gökbo
2009-02-07, 00:54
Keso kan vara en bra proteinkälla innan man går och lägger sig då det innehåller långsamt protein som verkar anti-katabolt under längre tid.
Vet inte vad det var för proteinpulver du har, men om det är kasein så är det ett långsamt protein och då lämpligt att ta innan du går och lägger dig.

Du kan absolut äta någonting innan du går och lägger dig. Det finns det nog i vanliga fall endast fördelar med.
Tackar.

Är Kasein ett märke eller "märket" på pulvret? Uppskattas om kunde länka till produkten. :)

då kommer ju en följdfråga om du vill gå upp i vikt, ner i vikt, står still i vikt? oavsett om du tränar så tror jag bara det är positivt med långsamt protein före sänggående oavsett om du ska ner i vikt eller upp i vikt sen är bara frågan hur mycket du bör äta resten av dagen. ska lägga mig om en timme och drog precis i mig en proteindrink med kasein och vassle samt en banan (jag vill upp i vikt).
Jag har kommit till ett stadie där jag känner att jag måste gå upp kilon.

Men som sakt. Långsamt protein å Keso funkar alltså utmärkt innan sänggående.

ChrisDEFC
2009-02-07, 01:07
Tackar.

Är Kasein ett märke eller "märket" på pulvret? Uppskattas om kunde länka till produkten. :)

kasein är typen av protein. min favorit är doublepro från eiselt som innehåller både vassle och kasein. vanligen så är proteinpulver med kasein i dyrare men det får man väl ta om man vill få ut bästa effekt, annars funkar det säkert skapligt med vassle åxå men då kommer upptaget bli snabbare.

om du ska upp i vikt så är det ju bra att äta många gånger då det kan va svårt i början att få i sig mycket mat på ett tillfälle. nötter är ett lätt sätt att få i sig mycket kallorier på kort tid, sen finns det massor med trådar som behandlar ämnet. lycka till!

jaosef
2009-02-07, 01:13
Tackar.

Denna består till stor del av kasein-protein.
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=121
Resten svarade ChrisDEFC på.

ChrisDEFC
2009-02-07, 01:51
Denna består till stor del av kasein-protein.
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=121
Resten svarade ChrisDEFC på.

åxå rätt dyrt, men men det är ju upp till var å en att köpa vad som vill. protec är åxå eiselt och går att hitta till rätt bra pris om man har ork att leta lite.

Eddie Vedder
2009-02-07, 06:58

Mjölk består av två proteinfraktioner, fraktioner av kasein och vassle. Det är 80% kasein och 20% vassle i mjölken och båda proteinformerna är dessutom vanliga i tillskottsform. Du har säkert läst om "Whey" när du tittat på tillskott och det är vassleprotein.

Vassle är snabbt och kasein långsamt. Keso, ost och kvarg är väldigt kaseinrika då vasslen separerats vid framställningen. Av den här anledningen är kaseintillskott dyrare än vassle, kaseinet är alltså mer värdefullt inom livsmedelsindustrin än vasslen som nästan bara används till mesost och messmör.

Och ditt upplägg är inte åt helvete alls, det är jättebra.:)