handdator

Visa fullständig version : Bättre än någonsin?


Lellan
2009-02-06, 23:55
Hörde att vi (utifrån historien så som vi känner den) aldrig haft så få krig, så hög medellivslängd, så lång barnadödlighet, hög jämställdhet och aldrig har så många länder varit demokratiska.

Var hittar jag källa på det? Och liksom.. borde vi inte fira? Å må lite.. bra?

Exhale_
2009-02-06, 23:56
Äh, vi har ju inget att kämpa/leva för.. Vi har det så förspänt att vi inte ens behöver jobba för att överleva. Vi har det helt enkelt för bra är min åsikt!

Tom Warrior
2009-02-06, 23:58
Äh, vi har ju inget att kämpa/leva för.. Vi har det så förspänt att vi inte ens behöver jobba för att överleva. Vi har det helt enkelt för bra är min åsikt!

Vad kommer du att göra när den Nanoteknologiska revolutionen har haft sin verkan?

C.E.J.
2009-02-07, 00:47
Var hittar jag källa på det?

Random samhällsvetenskapsbok?

Kwon
2009-02-07, 00:49
Fredagen den 13:e, 2029.

Apophis aka Domedagen / Destruktionsdemon.

hoikka poika
2009-02-07, 00:58
Fredagen den 13:e, 2029.

Apophis aka Domedagen / Destruktionsdemon.


Apophis har tidigare klassificerats som en 1:a på torinoskalan, men är idag (okt 2008) tilldelad en 0:a.



0. Sannolikheten för en kollision är noll, eller försvinnande liten. Objekt som är tillräckligt små för att brinna upp i atmosfären, eller bara kan åsamka mycket begränsade skador, räknas också till denna kategori.

1. Himlakroppar som kommer att passera nära Jorden, men med väldigt låg sannolikhet för kollision.


Hepp!

Jag tror att vi får större problem 03:14:07 UTC tisdagen den 19 januari 2038.

PS. Jag firar med Zingo och chiliostbågar.

Kwon
2009-02-07, 01:03
Skönt, känns betryggande!

ceejay
2009-02-07, 01:17
allt har ju i princip blivit bättre, mindre våld och sådant. Det som har ökat är terrorismen.

har ej källa

Kross
2009-02-07, 01:24
allt har ju i princip blivit bättre, mindre våld och sådant. Det som har ökat är terrorismen.

har ej källa

Inte här uppe i kalljävlanorrland iallafall. Blir bara värre och värre. Våld och annan brottslighet that is, terrorism vettefan.

Black Star Abyss
2009-02-07, 01:36
Jag tror vi ryker Januari 2012.

Baan
2009-02-07, 01:38
Läste något sånt i någon större tidning där dom försökte undersöka saken lite men googlandet ger inga resultat. Jag tror dock det är så i stort sätt.

Black Star Abyss
2009-02-07, 01:40
Individen har det bättre materiellt ställt än någonsin. Samtidigt är vi ensammare än någonsin och samhället mår sämre än någonsin.

Baan
2009-02-07, 01:42
Individen har det bättre materiellt ställt än någonsin. Samtidigt är vi ensammare än någonsin och samhället mår sämre än någonsin.

Tacka vet jag 1642 när halva familjen dog i förkylning och andra halvan i något krig. MEN VI VAR FAKKIN GLADA IAF.

Tom Warrior
2009-02-07, 03:50
Tacka vet jag 1642 när halva familjen dog i förkylning och andra halvan i något krig. MEN VI VAR FAKKIN GLADA IAF.
Jepp. Då levde vi i harmoni med naturen och det naturliga kretsloppet. Det ger en äkta glädje, enda inifrån roten.

tjabon
2009-02-07, 03:58
Hörde att vi (utifrån historien så som vi känner den) aldrig haft så få krig, så hög medellivslängd, så lång barnadödlighet, hög jämställdhet och aldrig har så många länder varit demokratiska.

Var hittar jag källa på det? Och liksom.. borde vi inte fira? Å må lite.. bra?

Dagens tonåringar är i sämre skick än oss......*gah!*
Först borde vi ta tag i detta innan vi firar !!

pragmatist
2009-02-07, 07:08
Hörde att vi (utifrån historien så som vi känner den) aldrig haft så få krig, så hög medellivslängd, så lång barnadödlighet, hög jämställdhet och aldrig har så många länder varit demokratiska.

Var hittar jag källa på det? Och liksom.. borde vi inte fira? Å må lite.. bra?

SIPRI, WHO, SCB, Freedom House. Bara att börja leta statistik. :)

Och jo, lite borde vi kanske fira. Av någon anledning brukar vi människor mer uppmärksamma det som blir sämre än det som blir bättre. Eller så har vi blivit så vana att det mesta blir bättre att vi inte märker det. Ekonomisk tillväxt till exempel, före industrialiseringen hade vi ingen sådan över huvud taget. Det enda som fick ekonomin att växa var befolkningsökning. Nu betraktar vi nolltillväxt som en smärre katastrof.

Huffo the A-LagaRe
2009-02-07, 07:30
Vi har aldrig dödat så många djur som idag, jättebra?

grisbil3n
2009-02-07, 07:52
Jag kan tänka i dom banorna och känna mig jävligt nöjd för en stund. När man promenerar hemåt och det är kallt o jävligt. Liksom, nu slipper jag gå ut i skogen och vittja fällorna, kanske tillaga nån seg jävla hare över öppen eld o sen lägga mig under en gran. Sen kommer det ett gäng stråtrövare och skär öronen av en o baxar haren, skitkul. Istället kan jag köpa en pizza och lägga mig i min varma säng o kolla nån film på 90" duken.

Manta
2009-02-07, 10:07
Brukar vi inte ganska ofta ha det bättre än någonsin? Pga utveckling, osv.