handdator

Visa fullständig version : Tacksam för synpunkter på schema


Bertill
2009-02-06, 21:57
Lite kort om min bakrund.. Är 18 år gammal och har tränat seriöst i nästan 7 månader nu. Innan jag började träna på gym har jag hållt på med innebandy/fotboll i hela mitt liv.

Vore tacksam för synpunkter angående mitt nya träningsupplägg samt mitt val av övningar.

Schemat:
Måndag : Biceps, triceps
Övn biceps - Hantelcurl, hammercurl, skivstångscurl (9-12 set)
Övn triceps - Dips, pushdown med rak stång/rep, Liggande tricepspress (9-12 set)

Tisdag : (förmiddag)Axlar - Mage. (Kväll)Boxning
Övn Axlar - Axelpress i smith, hantellyft åt sidan, bakre axlar i cablecross
(9-12set)
Övn Mage - Cable crunches, crunches i maskin, övning i maskin "sidorna" (12-15set)

Onsdag : Boxning

Torsdag : Boxning

Fredag : Bröst
Övn Bröst - Bänkpress, Lutande bänkpress i smith, Cable cross, Peckdeck (12-15 set)

Lördag : Rygg, Traps
Övn Rygg - Breda chinns, latsdrag, skivstångsrodd, t-rodd, nedre rygg i maskin (15set)

Söndag : Boxning/vila beroende på hur kroppen mår


Hoppas på kommentarer.. Tack i förhand!

Morrris
2009-02-06, 22:07
Du tränar inte ben. Det är inte nödvändigtvis fel, men de flesta som skipar ben i början ångrar sig senare. Hur kul blir boxningspasset efter ett axel/mage pass tror du? Är inte sarkastiskt, men jag skulle gissa på att du kommer vara rätt slut.

Bertill
2009-02-06, 22:16
Du tränar inte ben. Det är inte nödvändigtvis fel, men de flesta som skipar ben i början ångrar sig senare. Hur kul blir boxningspasset efter ett axel/mage pass tror du? Är inte sarkastiskt, men jag skulle gissa på att du kommer vara rätt slut.

Tack för den snabba kommentaren.

Har du något tips på vart jag kan klämma in axlar-mage annars för att inte krocka med bröstpasset? Tycker jag får mer pump om jag har lite vila mellan axel och bröst passen, därför jag valt att ta det under tisdagen.

kjell33
2009-02-06, 22:18
Du borde kanske lägga in en vilodag i veckan. Och hålla på den.

young_george
2009-02-06, 22:20
Om jag var du hade jag bytt ut schemat helt. Dom flesta kampsportare brukar tycka det är kontraproduktivt att träna en muskelgrupp i taget.

Istället tex.
1: Halvkropp
2: Halvkropp
3: Boxning
4: Boxning
5: Helkropp
6: Boxning
7: Vila

Mycket/bara basövningar. Tungt och inte alltför många reps, aldrig till fail