handdator

Visa fullständig version : Kcalorimängd i gainer


Koka
2009-02-06, 21:40
Som överskriften lyder. Vilken mäng kcalorier är lagom efter ett relativt hårt pass på 75 min? Min ligger för tillfället på 420 kcal. För lite, för mycket? vad ligger era på?

C.E.J.
2009-02-06, 21:43
20g protein och 1g/kgbw kolhydrater på det. Så mycket kalorier behövs...

Exhale_
2009-02-06, 21:44
Vad tränar du? Styrka? Kondition?

Jag brukar käka en banan efter min styrketräning och sen gå hem. Väl hemma kör jag på proteinpulver (EAA) och käkar därefter en normal måltid mat.

C.E.J.
2009-02-06, 22:00
Vad tränar du? Styrka? Kondition?

Jag brukar käka en banan efter min styrketräning och sen gå hem. Väl hemma kör jag på proteinpulver (EAA) och käkar därefter en normal måltid mat.

Vore bättre att ta protein/EAA (vilket? två olika saker) efter träningen istället för banan.

Exhale_
2009-02-06, 22:06
Vore bättre att ta protein/EAA (vilket? två olika saker) efter träningen istället för banan.

EAA är väl ändå en form av proteinpulver bestående av essentiella aminosyror?

Jag kör ju träning direkt på morgonen. Drar en malto/eaa-shake direkt innan passet. En banan direkt efter. Fyller på med lite mer EAA när jag kommer innanför dörren (ca 10 min efter bananen) och käkar därefter frukost. Känns lagomt optimalt!

Koka
2009-02-06, 22:12
Vad tränar du? Styrka? Kondition?

Jag brukar käka en banan efter min styrketräning och sen gå hem. Väl hemma kör jag på proteinpulver (EAA) och käkar därefter en normal måltid mat.

styrketräning och är ute efter muskeltillväxt

C.E.J.
2009-02-06, 22:19
EAA är väl ändå en form av proteinpulver bestående av essentiella aminosyror?

Jag kör ju träning direkt på morgonen. Drar en malto/eaa-shake direkt innan passet. En banan direkt efter. Fyller på med lite mer EAA när jag kommer innanför dörren (ca 10 min efter bananen) och käkar därefter frukost. Känns lagomt optimalt!

Proteinpulver är protein i pulverform, och aminosyror är inte protein så nej, EAA är inte en form av proteinpulver. Men iaf, tar du EAA innan passet så är det ju "lugnt". Inga aminosyror eller protein runt träningen alls däremot, inte så opti.

Exhale_
2009-02-06, 22:19
styrketräning och är ute efter muskeltillväxt

Om du har möjlighet skulle jag rekommendera dig att köra halva gainermängden direkt efter passet. Sen käka en vanlig måltid när du kommer hem.

Koka
2009-02-06, 22:54
Om du har möjlighet skulle jag rekommendera dig att köra halva gainermängden direkt efter passet. Sen käka en vanlig måltid när du kommer hem.kör hela och äter 30 min efter

Exhale_
2009-02-06, 23:00
kör hela och äter 30 min efter

Funkar det också. Nackdelen med en gainer är att den är helt värdelös rent näringsmässigt (nästan då). Därför anser iaf jag att det är bättre med vanlig mat i så stor utsträckning det är möjligt.