handdator

Visa fullständig version : Deffa


Mickeee?
2009-02-06, 13:11
Deffa, vad fan betyder detta ord? Jag har haft inställningen att deffa=banta men behålla så mycket muskler som möjligt..

Anledningen att jag frågar är att jag ser många här på brädan som ska börja göra en "deff", men i själva verket ska de bara banta sig själv så mycket som möjligt så fort som det går...ja de ska BANTA sig ner! I min mening visar många upp för MIG en väldigt osund inställning till mat överhuvudtaget..absolut INTE alla, men en hel del personer

PEACE

arremannen
2009-02-06, 13:15
Deffa, vad fan betyder detta ord? Jag har haft inställningen att deffa=banta men behålla så mycket muskler som möjligt..

Anledningen att jag frågar är att jag ser många här på brädan som ska börja göra en "deff", men i själva verket ska de bara banta sig själv så mycket som möjligt så fort som det går...ja de ska BANTA sig ner! I min mening visar många upp för MIG en väldigt osund inställning till mat överhuvudtaget..absolut INTE alla, men en hel del personer

PEACE

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Whistler
2009-02-06, 13:29
Termen "deff" kommer från ordet "definition". I sammanhanget vill man alltså öka muskeldefinitionen, detta åstadkoms genom att minska mängden underhudsfett och försöka behålla så mycket muskelmassa som möjligt.

"Banta" skulle jag mer vilja kalla ett populärnamn på alla metoder för att gå ner i vikt, oavsett om det är hälsosamt eller inte, oavsett om man tar hänsyn till om viktnedgången består av vätska, muskelmassa eller fett.

j2b
2009-02-06, 13:33
deffa är ordet vi gymtjockisar använder för att banta låter så tantigt :)

principen är väl egentligen densamma

Mickeee?
2009-02-06, 13:41
det är absolut sant det ni skriver!

Jag deffar just nu och har gått ner från 100 till 97 kg, går väldigt bra! Ser också andra personer som bulkar o deffar tycker det är kul få fram sina muskler under allt bråsk

Dock gillar jag INTE utvecklingen på forumet där dem flesta personer som skapar nya trådar här har inte ska deffa utan bara banta/svälta ner sin kropp..utan muskler..folk som får ångest över en glass eller ska springa 1 mil 7 ggr i veckan .

joko
2009-02-06, 13:46
Tja det är den tiden på året vettu, nu ska alla ta tag i sina liv ett tag.

Rahf
2009-02-06, 13:52
det är absolut sant det ni skriver!

Jag deffar just nu och har gått ner från 100 till 97 kg, går väldigt bra! Ser också andra personer som bulkar o deffar tycker det är kul få fram sina muskler under allt bråsk

Dock gillar jag INTE utvecklingen på forumet där dem flesta personer som skapar nya trådar här har inte ska deffa utan bara banta/svälta ner sin kropp..utan muskler..folk som får ångest över en glass eller ska springa 1 mil 7 ggr i veckan .

De får ofta väldigt många kommentarer om det och brukar antingen rätta till sitt tillvägagångssätt, försvinna från forumet (bannad eller bara försvinner) eller hålla på sitt och må skit för att aldrig nämna sina resultat för någon. Slående hur ofta det händer faktiskt.

Jag ska inte sticka under stolen med att jag var i princip exakt likadan när jag började hela resan. Turligt nog så hamnar jag i kategori ett, däremot så tog det två år innan jag hittade någonting som kan likna en balans i vardagen.

Mickeee?
2009-02-06, 13:56
Jag har också som du varit i den situationen, Rahf! Det är nu några år senare som jag börjat få lite perspektiv på det och insett att det inte är ett liv som JAG inte skulle vilja leva! :)

Scratch89
2009-02-06, 14:03
Jag tycker också att folk använder ordet fel. Oftast finns det varken muskler att deffa fram eller fett att få bort.