handdator

Visa fullständig version : Bra videokamera?


Juliette
2009-02-06, 12:30
Håller på letar efter en bra videokamera, men det är ju verkligen en djungel..
Någon som har en som ni är nöjda med eller bra tips?

Viktigast för mig är:

Liten och smidig, lätt att ha med.
Bra bild.
Bra stabilisator.
Bra bild även vid dåliga ljusförhållanden.
Man ska kunna ställa in vitbalans själv.
Hyfsat bra batteritid.


Mindre viktigt:

Ljudkvalitet.
Pris


Har hittat Sony DCR-HC62 som jag tycker verkar okej, nån som har den?

Anledningen till att jag fastnade för den är att jag redan har en Sony sen innan och har fått för mig att de är mer kompatibla med färger bl.a när man klipper mellan bilder mm, men det kanske egentligen inte spelar någon roll? Så märket i sig är ganska oviktigt, men jag vill att bilden ska bli bra.
Den lagrar på mini-dv kassetter, vilket jag tycker är smidigt, men det spelar inte heller så stor roll eftersom man ändå tankar in det i datorn.
Den var väldigt billig, så det var ju bra men som sagt så spelar inte priset så stor roll, vill hellre ha en kamera som jag är nöjd med och tar bra bilder.

Tar tacksamt emot tips om andra märken och kameror oxå :)

Juliette
2009-02-07, 13:15
Bump.

Ingen här som gillar videokameror, eller vill svara? :(


Nån som provat SONY HDR-CX11E?

MasterChief
2009-02-07, 13:31
Jag har tyvärr inte uppdaterat mig senaste året men du kan alltid kika in på:

http://www.camcorderinfo.com/

De har mycket seriösa tester av många videokameror. Den sista jag köpte var efter rekommendation från dem och jag är supernöjd.

Juliette
2009-02-07, 17:41
Jag har tyvärr inte uppdaterat mig senaste året men du kan alltid kika in på:

http://www.camcorderinfo.com/

De har mycket seriösa tester av många videokameror. Den sista jag köpte var efter rekommendation från dem och jag är supernöjd.

Tack för tipset! De hade verkligen bra och omfattande info!

Exhale_
2009-02-07, 17:59
Så fort jag ska köpa en teknikpryl brukar jag kasta mig in på prisjakt.se. Där klickar jag i de egenskaper jag är ute efter och söker sedan igenom deras databas.
När jag väl fått fram en lång lista brukar jag först rangordna efter den som är populärast och kika upp de som ligger i topp. Hittar jag då en där många användare (över 15 stycken) prisar den brukar den vara värd att kikas upp lite extra.

Då är det bara att klicka på den och se efter om det finns några expertrecensioner på produkten. Jag brukar även googla på namnet inom "hartassar" + review.

Med den metoden har man efter någon timme ett par heta kandidater.