handdator

Visa fullständig version : Svart under ögonen.


ChrisDEFC
2009-02-06, 02:11
Sökt runt lite på nätet men inte hittat nått bra svar än. Har väl alltid varit ganska mörk under ögonen men märkte det lite extra väl när jag tittade mig i spegeln iförrgår och undrar nu om någon här har kunskap om vad som gör att det blir så? Ser ju inte värst snyggt ut och jag som dessutom har väldigt markerade ben vid ögonbrynen och lite insjunkna ögon ser ju helsvart ut pga färgen men åxå skuggan som blir. Ser nästan lite ut som jag har fått "blåöga" på båda ögonen.
Äter skapligt bra, kanske inte jättemycket grönsaker å sånt, sover bra och mycket, tränar ju 3-5ggr/vecka och mår bra i övrigt. Kom gärna med tips!

CiCoro
2009-02-06, 02:16
vintern? känns som att man inte har sånt eller tänker på det iaf på sommaren/våren..kanske är brunheten ? solarium !? .. men snart får du ett seriöst svar från någon, mitt är lite chansartat ! :)

JG_81
2009-02-06, 03:39
Huden under ögonen är väldigt tunn och på grund av detta kan hos vissa de små blodkärlen lysa igenom. Är själv mörk under ögonen och det verkar tyvärr inte vara mycket man kan göra åt det. För något år sedan slog jag på stort och köpte någon halvsnofsig c-vitaminberikad salva som skulle masseras in.. Resultatet..? Blev nästan ännu värre!

Att sola brukar dölja det värsta. Givetvis finns det inga nackdelar med att i övrigt sköta sin hälsa och sova ordentligt.

Lustiga kommentarer om att folk som sitter framför datorn sent på nätterna är mörka under ögonen undanbedes. *flex*

JustinCredible
2009-02-06, 03:50
Det beror på tunn hud och ytliga blodkärl och är genetiskt och kan bara döljas med concealer. Och då menar jag en riktig concealer från makeup store eller liknande. Inte nåt Konsum skit.

Dan S
2009-02-06, 11:52
Jag får mycket mörkare och "argare" ögon om jag är uppe på nätterna och sover lite, vad det beror på vettefan. Men så blir det iallafall :) Kanske lite sömnbrist?

Tiina
2009-02-06, 11:58
Röd concealer täcker blått, man ser pigg och fräsch ut. Jag råder dig att testa det om du upplever det som ett problem, du kommer inte att ångra dig.

ChrisDEFC
2009-02-06, 16:54
Röd concealer täcker blått, man ser pigg och fräsch ut. Jag råder dig att testa det om du upplever det som ett problem, du kommer inte att ångra dig.

tänkte mer om man kunde förebygga roten till problemet men är det så helt naturligt och man inte känner till så många lösningar så är det inte hela världen. vet inte ens vad concealer är men gissar på att det är nån hudfärgad salva man smörjer på?! not that into makeup men är det sån tjejer har för att få huden att få en jämnare färg?

mela
2009-02-06, 18:33
Det finns mycket snack om att det är järnbrist eller att man har problem med levern och liknande. Jag har ingen källa, men järnbrist känns rätt så troligt.
Jag ser själv halvt död ut utan concealer iaf i perioder och jag har nog nordens sämsta blod. Jag kan inte lagra särskilt mycket järn i blodet och har ständig järnbrist. Men när jag sköter kosten och äter mian järntabletter blir ringarna ljusare och syns mindre.

Wao
2009-02-06, 18:45
Jag har precis samma problem som dig. Sover också bra och sitter inte speciellt länge vid datorn.

värstingen
2009-02-06, 21:07
Har det ungefär lika, solning brukar oftast hjälpa.

Snobbe
2009-02-06, 22:05
brun utan sol! Ta på sjukt mycket så kommer ingen tänka på dina mörka ögon iaf!

Madame
2009-02-06, 22:34
kanske har du järnbrist?
En kompis till mig som jobbade natt och åt rätt dåligt fick rejäl järnbrist, såg typ blåslagen ut. Järntabletter och så var problemet väck!

Tiina
2009-02-07, 00:31
tänkte mer om man kunde förebygga roten till problemet men är det så helt naturligt och man inte känner till så många lösningar så är det inte hela världen. vet inte ens vad concealer är men gissar på att det är nån hudfärgad salva man smörjer på?! not that into makeup men är det sån tjejer har för att få huden att få en jämnare färg?

Är ganska vanligt att killar använder concealer också, det ser inte ut som att man är sminkad. Concealer används för att täcka mindre partier av huden som är av oönskad färg (finnar, blå partier etc). Foundation använder man i hela ansiktet. Du borde verkligen testa concealer, det är bra grejer det!

ChrisDEFC
2009-02-07, 01:18
järntabletter, concealer och lite solarium så kommer ögonen lysa som 60W lampor sen. skämp å sido. tack för alla tips, är så glad att jag har kolo i mitt liv :D.
äter okej mat och ganska stor mängd så borde få i mig tillräckligt med järn, men det kanske har med blodets kvalitet åxå hur mycket det kan lagra?! ska fråga exet om concealer, hon vet säkert och har kanske något jag kan testa. solarium är jag allmänt lite sugen på pga att jag har hört att det i måttliga mängder ska ha flera positiva effekter för kroppen (trodde mest det va skit för både hud och kropp innan men verkar ju finnas många fördelar förutsatt att det är i måttliga mängder).

PixelMiner
2009-02-07, 11:55
Sorry.. Men denna tråden måste bara kompletteras med:
P4_Aj9D365o

- Men din pappa är ju lite mörk under ögonen.

stridis
2009-02-07, 12:43
Är ganska vanligt att killar använder concealer också, det ser inte ut som att man är sminkad. Concealer används för att täcka mindre partier av huden som är av oönskad färg (finnar, blå partier etc).

Jajemän! Ärr(som mitt som uppkom genom att jag studsade mot en vindruta) och finnar täcks mycket påpassligt.:thumbup:

Clarkolofsson
2009-02-07, 14:11
Men det där med järntabletter. Är det något man kan köpra på Ica eller?

mela
2009-02-07, 14:24
Men det där med järntabletter. Är det något man kan köpra på Ica eller?

Finns på apoteket. Jag kör med Duroferon