handdator

Visa fullständig version : Fråga om kreatin???


Mrspliff
2003-07-22, 22:16
Har tatt min sista kur för ungefär 8 mån, nu ska jag börja ta det igen, frågan e om jag behöver ladda upp igen som man gjorde i början elle ska jag fortsätta som vanligt?

Prankie
2003-07-22, 22:53
Uppladdning igen.

Supercharger
2003-07-22, 22:55
Jag tror nog att du ska ta och ladda igen, kom bara ihåg att få i dig lite kolisar samtidigt så du inte pissar ut det, och drick mkt vatten. men det här kanske du visste redan..

/Daniel

dragonball_72
2003-07-22, 23:24
Förut laddade jag alltid...
Pruttade som andra världskriget:notme:
Men nu kör jag en tesked innan o en efter o det går lika bra...
Alltid samma ökningar som när jag laddade...
E det verkligen nödvändigt o ladda???
Tar ju bara slut tidigare o funkade inte bättre för mig

Prankie
2003-07-22, 23:32
Vad kör du för cycle?

OM det var 8 månader sen han laddade sist så borde han verkligen ladda upp det igen, eller köra kreatinpyruvat.

EiseltUK
2003-07-22, 23:50
Uppladdningen är mer som en "rivstart" men absolut inte nödvändig. Studier tyder på att en stor del av kreatinet vid uppladdningen inte tas upp så ett alternativ är att göra uppladdning där du t ex dag 1 tar 25 gram (5 x 5 gram), dag 2 tar 20 gram (4 x 5 gram) och dag 3 tar 15 gram (3 x 5 gram) och därefter fortsätter med 5-10 gram där du tar hälften före och hälften efter. Du kan använda kreatinet så länge du tycker att det gör nytta. Därefter gör du ett uppehåll på några veckor och sedan kan du börja om.

/ Henrik

King Grub
2003-07-23, 05:38
Uppladdning är helt onödig tycker jag. Som Henrik säger: en rivstart i början, men efter "kuren" är resultaten likvärdiga.

Mrspliff
2003-07-23, 13:07
mm, tack för alla dessa tips, tror jag nog kommer att fortsätta med kuren utan nån uppladning! och förresten så använder jag Twinlabs creatin fuel , pulver, fick jävligt bra reslutat av det först när jag började använda det , men blev det inget mer, så nu hoppas jag på resultat. E det nån som kan rekomendera nån bra creatin som inte e så dyr,? har hört att Swole ska vara väldig effektiv, nån som har testat den?

EiseltUK
2003-07-23, 16:30
Man får väl lov att rekommendera Eiselts Kreatin som innehåller Creapure som är det renaste kreatinet. Du finner även samma kreatin i bl a Fairings kreatin och jag tror även i Optimum.

Kreatinpyruvat är en ny typ av kreatin som är mer direktverkande som du också kan testa. Lär mer på vår hemsida (www.eiselt.se).

Swole vet jag innte så mycket om, tyvärr.

Mvh
Henrik

Wilson
2003-07-24, 00:45
Vad jag hört så ger iaf Swole ett jädrans tryck men sägs inte ha så mycket mer effekt än det.
Jag hade lagt slanten på eseilt eller något annat pålitligt.

Kallingen
2003-09-08, 14:42
dxb kreatin kan jag rekommendera!

köpte 6 burkar jag och 2 kompisar (1 kilo var ;P) och delade på.

Funkar riktigt bra änsålänge, men jag funderar också på den där upp byggnadsfasen, körde i sommras på Dahlblads Creabooster och då UTAN uppladdning, fungerade ju, men nu testar jag med uppladdning mer för att se skillnaden.

Vi får se, men som jag kan se här så tycker dom flesta att man ska skippa uppladdningen ?:)

Fairing
2003-09-08, 19:54
Personligen tror jag att Kallingen äger en web-shop och har så taskigt med pengar så han måste sitta och göra smygreklam för ett kosttillskottsmärke som precis har släppts:nono:

Det lyser i genom ganska väl när du sitter och rekommenderar dxb kreatin som jag vet kom till en spec. web -shop för bara ett par dagar sedan.

Tack till King Grub som tar bort smygreklamen så fort:thumbup:

Kallingen
2003-09-08, 20:04
Hah Fairing. Inte alls som du påstår. :booty:

Däremot kan jag avslöja att jag fick mina dxb-produkter nästan gratis (spons ;))

Faktum är att jag är överraskad av produkterna, dom verkar mycket gedigna och verkbara.

Kanske kolozzeum kommer ta in dxb-produkter? :)

Fairing
2003-09-09, 07:19
Hej Kallingen!

Nåja , om du är sponsrad så vill du väl göra reklam men du kan inte ha hunnit utvärdera om produkterna är bra.

en fråga:

Hur kan lågprisprodukter baserad på Kinesiska råvaror verka "gedigna & verkbara"

Låter som bullshit för mig:booty: :D

shirunai
2003-09-09, 08:30
Köp kreatinet på kolozzeum och stödj dem.
Billigt och bra kreatin är exells mycket prisvärt. Vill du va ståret vassare och ha ett renare kreatin som säkert ger samma resultat vill jag rekomendera fairing eller eiselt

(förövrigt kör jag eiselts kreatin själv)

Prankie
2003-09-09, 08:35
Undrar en sak. Jag har explode från eiselt och microniserade från ******. Hur som helst verkar explode svårare att lösa upp och det är större kristaller. Ska det vara så?

Kallingen
2003-09-09, 13:30
Originally posted by Fairing
Hej Kallingen!

Nåja , om du är sponsrad så vill du väl göra reklam men du kan inte ha hunnit utvärdera om produkterna är bra.

en fråga:

Hur kan lågprisprodukter baserad på Kinesiska råvaror verka "gedigna & verkbara"

Låter som bullshit för mig



Mja, det där med kinesiskt får du nog hålla för dig själv tror jag, vet inte vart du fått det ifrån.
Men om dxbs kreatin har en renhet på 99.92% så har jag själv svårt att hitta något med den garantin av annat märke, eller? :thefinger

Kan förstå din smutskastning på märket då du själv verkar rädd för konkurrens, då du absolut inte är någon oberoende utvärderare. :nono:

Jag har haft mitt kreatin i 3veckor och visst så kan jag säga vad jag tycker om märket änsålänge, det ger mer resultat än andra typer som jag har testat. Det där med lågprisprodukter får du nog tänka om på igen, om ett märke är nytt på marknaden så skulle det vara svårt att gå ut med dubblapriset mot konkurrenterna? Borde väl du veta som själv säljer mjölet? ;)


Vi får väl se. :cool:

Fairing
2003-09-09, 15:04
Jag gör mitt sista inlägg här och nu i denna debatt.

Kreatinet som du namnger har ej funnits i 3v. , jag smutskastar ingen utan säger bara som det är nämligen att produkterna är baserade på kinesiska råvaror och inget fel med det om man vill köpa billiga produkter.

Varför försvarar du något så starkt om du inte har ekonomiskt intresse i " projektet" ?

Att få en "wow" upplevelse av kinesikt kreatin verkar fortfarande som bullshit för mig.

Ingen smutskastning från min sida bara saklig information.

Kallingen
2003-09-09, 15:13
Ok, kan inte göra något annat än svara :MrT:

Du svarar fortf. inte på vart du har fått informationen om att det är kinesiskt m.m. så därför lägger jag inte ner någon energi på att besvara mer när du inte ens själv kan försvara det du säger.


Tack och hej.

EiseltUK
2003-09-09, 18:19
Allt lågpris-kreatin kommer från Kina. Det finns inga andra länder som kan konkurrera med råvarupriserna i Kina. Det behöver inte vara dåliga råvaror, men du har aldrig samma kontroll och trygghet som när du köper "finare" råvaror.

Alla prioriterar olika, både i konsument- och tillverkningsled. Inget konstigt med det och finns inte så mycket mer att debattera om.

De som vill ha billiga produkter ska vara glada att det finns Star, Exell, Dalblads och dxb. Andra som prioriterar kvalitet, renhet och säkerhet kan vara glada att det finns företag som satsar på det.

/ Henrik

EiseltUK
2003-09-09, 18:23
Originally posted by Prankie
Undrar en sak. Jag har explode från eiselt och microniserade från ******. Hur som helst verkar explode svårare att lösa upp och det är större kristaller. Ska det vara så?

Kreatinet i vår produkt (Creapure) är "naturligt" mikroniserat, dvs att det blir så i produktionen. Andra mikroniserade kreatin är ofta malda till mindre partiklar är man utgår från grövre partiklar.

/ Henrik

Kallingen
2003-09-09, 19:16
Vem har sagt att det är billigt?! :insane:

Jag fick spons på mitt, därför blev det billigt. :booty:

EiseltUK
2003-09-09, 22:11
Originally posted by Kallingen
Vem har sagt att det är billigt?! :insane:

Jag fick spons på mitt, därför blev det billigt. :booty:

Det är billigt om du kollar på prisnivån.

/ Henrik

Kallingen
2003-09-09, 23:14
Sista medd. jag publicerar i denna topic.


Kolla mina tidigare inlägg så förstår du.

King Grub
2003-09-10, 05:48
Givande diskussion det här har utvecklats till...