handdator

Visa fullständig version : Facebook och avlista "vän"


ABoyNamedErik
2009-02-05, 21:31
Hej! Om jag vill avlista en person som vän från Facebook - kommer denna då på något sett få ett meddelande eller statusrapport om detta? Eller får denna person själv märka detta med tiden? Hoppas på det senare..

Yankeee
2009-02-05, 21:31
Det senare.

ABoyNamedErik
2009-02-05, 21:32
Det senare.

Snabbt svar! Tack. Hoppas det stämmer :) Det är jag som inte orkar med att se dennes "händelser" :(

Yankeee
2009-02-05, 21:33
Det står när du tar bort någon, alltså att denne inte kommer att meddelas.

Yes
2009-02-05, 21:35
Fast det borde väl märkas så snart personen försöker kika på ens profil?

martin_vbg
2009-02-05, 21:35
Varför inte bara välja bort att se dennes händelseuppdateringar?

Prankie
2009-02-05, 21:35
Se så se så, Kwon har faktist tagit det lugnt med skicka application invitation sistone. :D

ABoyNamedErik
2009-02-05, 21:37
Varför inte bara välja bort att se dennes händelseuppdateringar?

Vill inte frestas att gå in o se på dennas profil.. :P

ABoyNamedErik
2009-02-05, 21:38
Se så se så, Kwon har faktist tagit det lugnt med skicka application invitation sistone. :D

Haha (jag erkänner att jag känner till denna Kwon :P )

martin_vbg
2009-02-05, 21:50
Vill inte frestas att gå in o se på dennas profil.. :P

Det går att ställa in om man vill kunna se uppdateringar ifrån individen ifråga.....

ManuelIT
2009-02-05, 21:59
Nej, personen kommer inte få ngt medelande, men går h*n in på din profil av en slump så kommer det väl märkas.

Varför orkar du inte med personens händelser? Nyfiken bara:)

Slartibartfast
2009-04-27, 10:50
Det går att ställa in om man vill kunna se uppdateringar ifrån individen ifråga.....

Går det att sätta speciella rättigheter åt vissa vänner?

Jag skulle vilja ha så att nära vänner (såna som man umgås med regelbundet (+ Yankeee) ) ska kunna läsa mina statusuppdateringar, om jag kommenterar en bild, och andra sånna aktiviteter. Sen vill jag att vissa bara ska ha tillgång till det mest vesäntliga, typ profilbilden och basic info.

Går det att fixa? Tex, så man har två grupper av vänner och varje grupp har automatiskt vissa på förhand inställda rättigheter?

hultman
2009-04-27, 10:56
Går det att sätta speciella rättigheter åt vissa vänner?

Jag skulle vilja ha så att nära vänner (såna som man umgås med regelbundet (+ Yankeee) ) ska kunna läsa mina statusuppdateringar, om jag kommenterar en bild, och andra sånna aktiviteter. Sen vill jag att vissa bara ska ha tillgång till det mest vesäntliga, typ profilbilden och basic info.

Går det att fixa? Tex, så man har två grupper av vänner och varje grupp har automatiskt vissa på förhand inställda rättigheter?

Tror det. Blev polare med en AIK-spelare, och då fick jag begränsad tillgång. Inte helt säker, men skulle kunna bero på att han inte tyckte att vi var tillräckligt nära polare :D

Mourten
2009-04-27, 10:58
tror det. Blev polare med en aik-spelare, och då fick jag begränsad tillgång. Inte helt säker, men skulle kunna bero på att han inte tyckte att vi var tillräckligt nära polare :d

dissad

Slartibartfast
2009-04-27, 11:05
Tror det. Blev polare med en AIK-spelare, och då fick jag begränsad tillgång. Inte helt säker, men skulle kunna bero på att han inte tyckte att vi var tillräckligt nära polare :D

Optimalt.

Hur gör man?

Jay-Z
2009-04-27, 12:08
Lek runt lite under Privacy Settings skulle jag gissa på.

Slartibartfast
2009-04-27, 12:14
Lek runt lite under Privacy Settings skulle jag gissa på.

Jo, jag har googlat lite nu (kolo>google) och det borde funka. Ska testa lite när jag kommer hem från jobbet.

Jay-Z
2009-04-27, 12:16
Jo, jag har googlat lite nu (kolo>google) och det borde funka. Ska testa lite när jag kommer hem från jobbet.



Bra grej btw, Slarti, jag blev förvånad att all skit man hade var satt som default till "Network and Friends Friend".

Slartibartfast
2009-04-27, 12:19
Bra grej btw, Slarti, jag blev förvånad att all skit man hade var satt som default till "Network and Friends Friend".

Jep. Vissa "vänner" vill man ju inte att ska läsa precis allt man gör. Bekanta i schweiz som man träffat nån enstaka gång, men ändå vill ha kvar på listan, ska ju inte behöva läsa när jag uppdaterar min status med nåt för dem ofattbart österbotten-trams.