handdator

Visa fullständig version : SpinoffSpinoffSpinoff: Har en lärare fått dig att gråta?


Exdiaq
2009-02-05, 20:52
Fick idén från den här tråden.


Så har du haft någon elak jävel till lärare som fått dig att gråta?

Raggis
2009-02-05, 20:53
Nej. Den här värdelösa tråden fick mig dock att gråta.

Dreas
2009-02-05, 20:54
Efter en handflata i ansiktet då jag gick i tvåan var det nära, annars, nej.

Exdiaq
2009-02-05, 20:54
Nej. Den här värdelösa tråden fick mig dock att gråta.


Off topic! :banned

ceejay
2009-02-05, 20:59
not rly, är för manlig för det

Ostknäcket
2009-02-05, 21:00
not rly, är för manlig för det

Ohh please. :P

Kan tänkas att man grät någon gång i lågstadiet kanske, men kommer dock inte ihåg att det har hänt.

Kross
2009-02-05, 21:01
not rly, är för manlig för det

Tydligt poängterat med halvdassiga oneliners. :thumbup:

Raggis
2009-02-05, 21:02
Off topic! :banned

http://www.nickycakes.com/wp-content/uploads/2008/03/crybaby.png

mangemani
2009-02-05, 21:02
nej,men däremot tvärtom

JustinCredible
2009-02-05, 21:03
En lärare i lågstadiet lyfte upp mig och skakade mig så jag började böla automatiskt. Ett par år senare gömde jag mig bakom en snöhög och kastade en isboll mot hans huvud. Utan att titta blockerade han den med handen. Jag har sedan dess varit övertygad om att han var en robot.

Edit: Jo just ja en till gång då en mattelärare tvingade mig att gå fram inför klassen och försöka lösa en matteproblem på tavlan fast hon visste att jag inte kunde. (Jag väntade tills efter skolan den gången.)

jamenjaja
2009-02-05, 21:42
ja givet. orka vara sansad och samlad?

joriice
2009-02-05, 22:09
Nä, men tvärtom däremot. : S

agazza
2009-02-05, 22:11
Post nummer 2 ljuger så det skvätter om det. Han är emotionellt skadad inombords :/ Därför allt hat utåt.


Det har jag säkert i lekis eller liknande.

hultman
2009-02-06, 05:30
Nej. Har däremot fått flera lärare att gråta och har tvingats sitta i möten med rektor, föräldrar och diverse knepiga lärare av sådana anledningar. Roliga mobboffer var annars biblotekarier, mattanter, vaktmästare och annat löst folk som arbetade vid skolan. Haha, högstadie/gymnasietiden var rolig.

Sniggel
2009-02-06, 09:01
Hade en lärare som var en jävel på att skälla ut oss i lågstadiet. De flesta var rädda för henne. Hon gav mig en ordentlig utskällning nån gång (eller ja, det har nog hänt vid upprepade tillfällen) då jag glömt göra läxan, då grät jag.
Kom ihåg att man skulle få varje sida i matteboken rättad när man var klar med den. En gång glömde jag gå fram och rätta en sida, kom på det när jag hade 1½ sida orättad. Jag vågade inte gå fram och erkänna detta så jag fortsatte räkna mattetalen under skräck för vad som eventuellt skulle hända. Var nog uppe i 7-8 sidor innan min mamma övertalade mig att gå fram nästa dag i skolan. Till min förvåning blev läraren inte ens arg.

stolpskott
2009-02-06, 09:10
Har fått tre lärare att gråta. Fick en av dom att sluta :D

I sexårs grät jag för att en lärare tvinga mej att äta upp pytt i pannan, räknas det?

Osten80
2009-02-06, 09:10
Jag tror att det inte har hänt mer än en gång. Det var när jag fick en omtiverad rungande lavett av en lärare under låg eller mellanstadiet. Hade den varit motiverad hade jag nog inte brytt mig, men den tog hårt.
Det omvända har däremot hänt flera gånger. Så jävla elak jag, och många andra, kunde vara som barn. Ibalnd undrar jag hur en del lärare stod ut med sina jobb.

Viktor_Balck
2009-02-06, 09:16
nej,men däremot tvärtom

kung.

mini
2009-02-06, 10:05
Det har säkert hänt, men det är inget jag minns.

Tiina
2009-02-06, 10:46
Kom ihåg att man skulle få varje sida i matteboken rättad när man var klar med den. En gång glömde jag gå fram och rätta en sida, kom på det när jag hade 1½ sida orättad. Jag vågade inte gå fram och erkänna detta så jag fortsatte räkna mattetalen under skräck för vad som eventuellt skulle hända. Var nog uppe i 7-8 sidor innan min mamma övertalade mig att gå fram nästa dag i skolan. Till min förvåning blev läraren inte ens arg.

Snacka om att vara kuvad under makten :laugh:

kaer
2009-02-06, 10:59
Nej, men väl har blandade lärare givit mig en del ångest.

Jag förstår inte riktigt den här illa dolda stoltheten bland alla 'jag fick x antal lärarare att gråta'.
Om 10 år sitter väl den här killen på kolo och tuffar sig med:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4314648.ab

von huff
2009-02-06, 10:59
Nej jag var nsälll

Tiina
2009-02-06, 11:49
Nej, men väl har blandade lärare givit mig en del ångest.

Jag förstår inte riktigt den här illa dolda stoltheten bland alla 'jag fick x antal lärarare att gråta'.
Om 10 år sitter väl den här killen på kolo och tuffar sig med:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4314648.ab

Huga! Du har rätt.

Jag har fått lärare att gråta och tvärt om. Men det jag gjorde var att på högstadiet bad om få en titt på klassens offentliga betyg i expeditionen eftersom jag o mina kompisar tyckte att vi fått några orättvisa betyg och ville "jämföra" med hur lärarna bedömt andra elevers prestationer i praktiska ämnen. Min svenska lärare grät floder eftersom hon tyckte det var kränkande att vi tvivlade på deras förmåga att sätta riktiga betyg. Antagligen tvivlade de själv på att de gjort rätt, annars reagerar man inte på det viset.

Nej, jag var faktiskt snäll även om jag var en liten revolutionär som kämpade för våra förtryckta elevsjälar, det tyckte jag behövdes i denna konservativa lilla glesbygdsskolan.

JJ
2009-02-06, 11:52
I trean grät jag för att vi skulle få en ny lärare i mellanstadiet. Ett hyfsat betyg på henne.