handdator

Visa fullständig version : Glasögonorm eller inte?


martin_vbg
2009-02-05, 19:07
I somras var jag hos optikern för att göra ett syntest eftersom jag tyckte jag såg lite dåligt på långt håll och hade huvudvärk väldigt ofta samt kisar.

När testet var klart fick jag till svars att jag hade perfekt syn.

Jag har tidigare haft väldigt bra syn och säger detta till honom och tidigare har jag berättat om de ovanstående problemen. Det jag får till svars då är att jag kanske kisar för att se till 100% och det är inget problem med det så länge jag ser bra.


Det jag undrar, kan optikern varit kass? För jag märker att jag har dålig syn på långt håll såtillvida att jag inte kisar. Jag är student och läser en hel del litteratur och sitter mycket vid datorn och jag antar att jag är närsynt.

Står jag nära spegeln och kollar mig i ansiktet kisar jag inte, backar jag några steg bakåt måste jag kisa men jag ser fortfarande bra. Behöver jag glasögon?

Jag ska gå till en annan optiker i helgen och kolla upp detta.

Shajjn
2009-02-05, 19:16
Öh, vad fick du göra hos optikern egentligen? Haha.
Du är uppenbarligen närsynt och behöver glasögon.

martin_vbg
2009-02-05, 19:19
Öh, vad fick du göra hos optikern egentligen? Haha.
Du är uppenbarligen närsynt och behöver glasögon.

Han kollade allt och jag satt i någon supermaskin som såg ut som ett periskop eller liknande. Så flyttade han en massa prickar och grejer fram och tillbaka. Det såg fancy ut men det var säkert bara bluff och båg alltidhop. =)

Scratch89
2009-02-05, 19:44
Det kan inte vara så att du har brytningsfel då? Om du backar och står kvar ett tag, försvinner suddigheten? Min syster hade huvudvärk i ett par års tid, innan de kom på att testa för det, och det var lätt åtgärdat. Hon hade också perfekt syn, förutom att det blev suddigt lite hur som helst. De trodde att det berodde på hennes låga blodtryck.

martin_vbg
2009-02-05, 19:51