handdator

Visa fullständig version : ang gå ner i vikt + biffig ?


Jearius
2009-02-05, 18:42
Hej !
Tänkte kolla här på detta forumet eftersom en polare till mig sa att det fanns mycket bra svar här

Aja till saken, jag tränar på gym 3 gånger i veckan och jag är inte fet eller smal men vill gå ner mer i vikt / fett och bilda snabbare muskler?
Om detta nu går..

Ska skriva hur jag tränar:

Måndag: Mage, Axlar, Löpning, underarmarna.
Tisdag: Vila
Onsdag: Triceps, rygg, Löpning, inre lår + benpress
Torsdag: Vila
Fredag: Biceps, bröst, yttre lår, gå / springa.

Finns det någon bla från Gym grossisten ni kan rekommendera för att få snabbare effekt på musklerna och viktminskning / fettminskning ?

tack på förhand !

Toby Asp
2009-02-05, 18:58
Det brukar rekommenderas att man kör en sak i taget. Antingen ligga på ett kaloriunderskott och gå ner i vikt/fett, eller ligga på ett överskott och bygga muskler (+varierande mängd fett). Lättast att komma nånstans då.

Vad kör du för övningar för inre och yttre lår?

Jearius
2009-02-05, 19:05
Toby
På inre låren så kör jag en maskin som finns på gymmet ( smidigt och perfekt )
Oj jag tränar inte så mycket yttre lår ( testat ett fåtal gånger ) men har inte fattat det så riktigt.. ( är en övning en polare gör )

young_george
2009-02-05, 19:08
EAA, Kreatin och HMB hjälper eventuellt, men inga mirakelkurer.

Att gå ner i fett och upp i muskler samtidigt kan du mer eller mindre glömma. En sak i taget är det som gäller

Jearius
2009-02-05, 19:10
Ok tack för svaret Young george, jag har kollat lite på: http://www.*************.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=73646 Bra omdömen och det verkar bra (?).. har någon här testat det? är det bra?

young_george
2009-02-05, 19:18
Ok tack för svaret Young george, jag har kollat lite på: http://www.*************.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=73646 Bra omdömen och det verkar bra (?).. har någon här testat det? är det bra?

För det första får man inte länka till andra sidor som säljer, men jag ska svara iaf.

Sidan du länkar till är överlag kass och har inga skrupler när det kommer till att kränga skitprodukter för att lura ungarna på sin månadspeng.

Produkten du länkade till kreatin, ett av de billigare kosttillskotten och du behöver absolut inte betala såna överpriset som det säljs till där.

Läs kreatinguiden: Kreatinguiden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194)

saab900
2009-02-05, 19:30
Inre och yttre lår = framsida och baksida lår? I så fall är vi med! Det går inte att bygga ny muskelmassa samtidigt som du går ned i vikt. Enda sättet att bygga muskelmassa är att samtidigt öka i vikt, vad ska annars muskelmassan komm ifrån? Fett kan inte omvandlas till muskler. Går du ned i vikt genom att äta mindre än du gör av med och samtidigt styrktränar hårt minimerar du muskelförlusten och minskar i fett. Men det är en avsevärd skillnad i hur vältränad du ser ut om du tar bort några procent fett :) Och tvärtom *rolleyes*

Gå in på Diet, Deff och Fettminskning. Högst upp sitter en Sticky "Deff- en guide"
Den kan svara på många grundläggande frågor om fettminskning kontra muskler.

Jearius
2009-02-05, 19:31
Young george okej, har kikat lite på kreatinguiden var mycket bra faktiskt faktist, Tänkte köpa den jag länkade + Whey 80 läste att det skulle vara en perfekt kombination..

young_george
2009-02-05, 19:33
Young george okej, har kikat lite på kreatinguiden var mycket bra faktiskt faktist, Tänkte köpa den jag länkade + Whey 80 läste att det skulle vara en perfekt kombination..

Sa jag inte precis att det finns mkt billigare alternativ? Aja du gör som du vill, dina pengar.

Jearius
2009-02-05, 22:02
Sa jag inte precis att det finns mkt billigare alternativ? Aja du gör som du vill, dina pengar.

Jo det sa du !
men jag har kikat runt lite och jag hittar inget särskilt billigare, hittade på ett annat ställe för ca 20 kr billigare