handdator

Visa fullständig version : Problem med Bröstträning/muskeln


Knoxville
2003-07-22, 21:39
Tja alla byggare! :hbang:

Har lite problem med min bröstträning. Det är så att mina bröstmuskler bara växer ganska långt ut mot armholan och nästan inget i de inre delarna av bröstet. Vad ska jag göra??

Tränat ganska mycket bänk genom åren och har helt klart mest välutvecklade bröstmuskler jämfört med resten av kroppen.

Lite fakta om mig:

22år
178 cm
77kg


Tränar 4-5 ggr i veckan. Tränar i perioder sedan gymnasiet. Mest bara massa bänkpress i början med senare hela även andra delar av kroppen :em: Resultatet har blivit att jag gör ganska lätt en 10:a på 100kg i bänk. Knappt jag orkar det i benböj :( Har dock börja köra ben jävligt hårt nu för att komma i kapp :whipped:

Mina bröstpass brukar se ut sähär:

1. Uppvärmning
2. Bänkpress 3-4 set, 4-6 reps
3. Lutande hantelpress 2 set, 4-6 reps
4. Peck-Deck eller kabeldrag 1-2 set, 6-8 reps
5. Stretchning


När jag tränar så har jag kört ganska brett mellan händerna. Brukade ha ringfingrarna vid "ringmarkeringarna" på stången. Testat att börja köra smalare för att se om det hjälper men det är för tidigt för att se om det hjälper.

Vilka övningar ska jag köra och hur ska jag utföra dem för att råda bot på det här?? Börjar se fånigt ut tycker jag :(

Hoppas någon kan hjälpa

/knoxan

Spec^
2003-07-22, 21:44
Kan det inte bero på framåtskjutna axlar?


Testa att träna inre bröst annars, eller håll smalare på stången och se om det hjälper!

Wilson
2003-07-22, 21:50
man kan väl inte prickträna inre bröst eller yttre... har jag för mig :confused:

Grahn
2003-07-22, 21:51
Originally posted by Wilson
man kan väl inte prickträna inre bröst eller yttre... har jag för mig :confused:

Korrekt det kan man inte.

Sen ligger väl denhär tråden lite fel såvida inte problemet med bröstmuskeln är hur man tillreder den eller vad den har för energisamansättning.

Spec^
2003-07-22, 21:58
Trodde det fanns vissa övningar som prickade ganska bra, flyes tar väl bra på inre bröst?

Lika som snedbänkpress prickar övre bröst.

Grahn
2003-07-22, 21:59
övre och nedre kan du pricka, men inre och yttre finns inte.

Spec^
2003-07-22, 22:03
Ålrajt, man lär sig nåt nytt hela tiden. Thx Grahnen!

Muskelfästen som bestämmer kanske!

Grahn
2003-07-22, 22:05
nemas problmas :)